Subaru Forester 3 generacji

Generacja
Subaru Forester 3 generacji

Forester III generacji został wprowadzony do produkcji w 2007 roku. Po raz kolejny do jego budowy konstruktorzy wykorzystali płytę podłogową Subary Imprezy – wozu w nowej, japońskiej wersji. W porównaniu z poprzednikiem nowy Forester urósł w każdą stronę. Stał się dłuższy o 7,5 cm, szerszy o 46 mm, wyższy aż o 110 mm, a jego rozstaw osi wzrósł o prawie 90 mm.

Nadwozie, mimo że jest całkowicie nowe, nawiązuje stylistyką do poprzedników. Samochód ma nadal karoserię typu kombi, ale jednak sporo wyższą niż w Foresterze II. Znacznie zmienił się przód, który teraz dzięki wygiętym ku górze światłom wygląda na uśmiechnięty. Między reflektorami znalazło się miejsce dla sporej osłony chłodnicy. Inaczej niż w poprzednikach wyglądają teraz nadkola. Zamiast prostokątnych wycięto w nich okrągłe otwory, co nadaje sylwetce lekkość.

Skoro już mowa o lekkości, to Forester III, mimo że bardziej skomplikowany technicznie, waży niewiele więcej od poprzednika - jego waga jest zbliżona do 1500 kg. To zasługa między innymi wykonanej metodą hydroformingu przedniej ramy pomocniczej.

Wnętrze Forestera III jest znacznie większe niż poprzedniego auta i nie będą na brak przestrzeni w nim narzekać nawet wysokie osoby. Z tyłu, nawet po przesunięciu przednich foteli w skrajne tylne położenie, nie brakuje miejsca na nogi. Siedziska foteli są duże, sprężyste i wygodne. Z wnętrza widoczność na drogę jest bardzo dobra.

Subaru niestety nie przyłożyło się do doboru materiałów, jakimi wyłożono kabinę pasażerką. W środku dominują twarde plastiki, choć należy przyznać, że są dobrze spasowane, co rokuje, że nawet po wielu latach eksploatacji w kabinie nic nie będzie trzeszczeć. Liczący 450 l bagażnik jest o 50 l większy niż w poprzedniku, a po złożeniu tylnej kanapy może zostać zwiększony do 1660 l.

Już najtańsza podstawowa wersja Forestera jest wyposażona w takie elementy, jak: komputer pokładowy, reflektory przednie ze spryskiwaczami, ABS z EBD, przednie oraz boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera.

Subaru Forester ma symetryczny napęd na wszystkie koła, a w wersjach z manualną, 5-biegową skrzynią biegów ma przełożenie redukcyjne. Oprócz tej skrzyni dostępne są jeszcze automatyczne urządzenia o czterech lub pięciu przełożeniach.

W Foresterze instalowane są trzy silniki w pięciu konfiguracjach (w Polsce dostępne tylko dwa). Dwa z nich są jednostkami benzynowymi, a jeden dieslem. Mniejszy z benzynowców ma 2 l objętości skokowej i w wersji wolnossącej moc 150 KM. Natomiast niedostępna w Polsce i Europie odmiana z turbodoładowaniem rozwija moc ok. 180 KM. Drugi, większy motor benzynowy to jednostka 2,5-litrowa. Ona również jest instalowana w dwóch konfiguracjach – wolnossącej i turbodoładowanej. Ta pierwsza ma moc 170 KM, druga – aż 230 KM. W najmocniejszej wersji Forester 2.5 XT rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 7 s i osiąga prędkość maksymalną 214 km/h.

Subaru Forester III jest pierwszym z Foresterów, w którym producent zamontował 2-litrowy silnika Diesla z turbodoładowaniem. Podobnie jak jednostki benzynowe ma on przeciwsobny układ tłoków. Motor ten osiąga moc 147 KM.

W 2008 roku na salonie SEMA Show Subaru przedstawiło prototyp o nazwie Forester XTI Concept, wyposażony w 320-konny silnik z modelu Impreza STI. Do tej pory nie wprowadzono jednak tego wozu do produkcji seryjnej.

3.99
Ocena na postawie 11 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSubaru
ModelSubaru Forester
Produkcja od2007
Produkcja do2011

Wybrane wersje Subaru Forester 3 generacji

Inne generacje Subaru Forester

Inne modele Subaru

Oceny użytkowników (1)

Subaru Forester 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie