SEAT Toledo 2 generacji

Generacja
SEAT Toledo 2 generacji

Seat Toledo drugiej generacji pojawił się na rynku w 1998 roku. Debiutował tego samego roku na salonie w Paryżu. Drugie Toledo to po prostu wersja sedan Leona pierwszej generacji. A może nie tyle wersja, co baza dla Leona, który ujrzał światło dzienne rok po premierze swojego „dawcy organów”. Jednak prawdziwym protoplastą, zarówno Toledo II, jak i Leona I, był Volkswagen Golf czwartej generacji. Dzięki temu hiszpański sedan odziedziczył także niemiecką niezawodność. W grupie VW w każdym segmencie rynku toczą się bratobójcze pojedynki, nie inaczej było w przypadku kompaktowych sedanów. Seat Toledo walczył o klienta na własnym podwórku z Volkswagenem Borą/Jettą i Škodą Octavią. Był kreowany, jak każdy Seat, na najbardziej sportowy model z tej trójki.
Za wygląd Toledo drugiej generacji odpowiada studio Italdesign Giugiaro, czyli to samo, które zaprojektowało jego pierwszą generację. O ile w jej przypadku włoskie przedsiębiorstwo zbytnio się nie popisało, o tyle druga generacja może się już podobać. Zachowała charakterystyczne detale z pierwszej generacji, ale sylwetka Toledo II wygląda dużo bardziej nowocześnie. Brak tu ostrych kantów i prostych linii, jest za to dużo wyobleń i płynnych przejść.

Wnętrze jest schludne i nieźle wykonane, ale brak mu polotu. Ale może to i lepiej, bo za to mamy wzorową ergonomię, wszystko jest tam, gdzie można się tego spodziewać. Z zajęciem odpowiedniej pozycji za kierownicą również nie ma żadnych problemów dzięki regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach. Przestrzeń we wnętrzu jest wystarczająca nawet dla wyższych osób, choć te powinny jednak zasiadać na przednich fotelach. Bagażnik to zdecydowana zaleta drugiego Toledo. 500 l przestrzeni to wynik godny pochwały. Dodatkowo można go powiększyć do 830 l poprzez złożenie tylnych siedzeń. Jednak - jak to w sedanach - mała klapa bagażnika i niewielki otwór załadunkowy utrudniają dostęp do bagażnika.

Pod maską sedana Seata mogły pracować silniki benzynowe o pojemnościach 1,4, 1,6, 1,8 (rzędowe czwórki) lub 2,3 (układ VR5). Dostępność jednostek była uzależniona od danego rynku. Najsłabsze Toledo dysponowało skromnymi 75 KM. To wersja dla ceniących niskie spalanie, którzy nie są fanami silników Diesla. W środku oferty stała jednostka 1,6 o mocy 101 KM (potem wersja 16V, mocniejsza o 4 KM). Pomijając silnik-ciekawostkę, czyli 2,3 litrowe V5 (150 lub 170 KM), w ofercie królowała 20-zaworowa jednostka 1,8, rozwijająca 125 KM lub 180 KM (wersja z turbosprężarką). Nie zapomniano oczywiście o jednostkach wysokoprężnych. W ofercie znalazł się silnik 1,9 TDI o mocach od 90 do 110 KM oraz 1,9 TDI PD (130 lub 150 KM).

Sprzężenie mocniejszego silnika z dość sztywnym zawieszeniem zwiastowało całkiem sporą dawkę emocji. Drugie Toledo świetnie trzymało się drogi i prowadziło na zakrętach. Cierpiał jednak na tym komfort podróżowania po wybojach. Jak to zwykle bywa, coś za coś. Jeśli ktoś szuka samochodu z miękkim i komfortowym zawieszeniem, może od razu wykluczyć Toledo z obszaru zainteresowań i skierować swoją uwagę na francuskie propozycje. Do zalet Toledo należy też niemal wzorowa widoczność w każdym kierunku. Za to wyciszenie kabiny pasażerskiej nie stoi na najwyższym poziomie. Może być to szczególnie uciążliwe dla tych, którzy zdecydują się na silnik pracujący na oleju napędowym.

Toledo II, podobnie jak pierwszy Leon, nie zostało poddane faceliftingowi. Absolutna rewolucja stylistyczna nadeszła razem z prezentacją trzeciej generacji tego modelu, która nastąpiła w 2004 roku. Seat nie tylko zmienił stylistykę, ale też typ nadwozia na coś przypominającego minivana połączonego z sedanem.

Seat Toledo drugiej generacji został nagrodzony dwiema nagrodami: Die besten Autos przyznaną w 1999 roku przez niemiecki magazyn „Auto-motor-und-sport” oraz Carro do Ano przyznaną w Portugalii w 2000 roku.

Seat Toledo drugiej generacji miał też swój wkład w sporty motorowe. Od 2003 roku Toledo Cupra ścigał się w serii European Touring Car Championship (ETCC), później World Touring Car Championship (WTCC). Pomiędzy rokiem 2004 a 2006 Seat Toledo Cupra brał też udział w wyścigach British Touring Car Championship.

4.19
Ocena na postawie 117 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSEAT
ModelSEAT Toledo
Produkcja od1999
Produkcja do2006

Wybrane wersje SEAT Toledo 2 generacji

Inne generacje SEAT Toledo

Inne modele SEAT

Oceny użytkowników (68)

Przejdź do strony: 1 2 3 4

SEAT Toledo 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Seat rezygnuje z Toledo. Na razie tylko w Wielkiej Brytanii

... W całej historii Toledo stanowił on jeden z głównych modeli Seata. Czasy jednak się zmieniają, a klienci coraz chętniej wybierają SUV-y i crossovery zamiast klasycznych sedanów. Sprzedaż obecnej generacji Toledo spadła do poziomu, na którym nie ...

dawno temu

Seat Ateca po liftingu już w salonach. Polskie ceny modelu

... Kompaktowy SUV Seata w odświeżonym wydaniu właśnie wjeżdża do polskich salonów. Auto zyskało nowy wygląd i kilka dodatkowych opcji wyposażenia. Co jednak ważne, nie wpłynęło to znacząco na ceny modelu. ... Seat Ateca zadebiutował w 2016 roku. Po ...

8 miesięcy temu

Lew zaryczał po raz czwarty, czyli nowy Seat Leon

... Milion sprzedanych egzemplarzy. Takim wynikiem może pochwalić się Seat Leon trzeciej generacji. Pod koniec lutego premierę miał nowy Leon. Sprawdziłem, czym może pochwalić się czwarta generacja hiszpańskiego kompaktu. ... Pierwsza generacja ...

dawno temu

Wayne Griffiths nowym prezesem Seata. Dotychczas rządził Cuprą

... Po odejściu Luki de Meo do Renault, Seat musiał zapełnić lukę na stanowisku prezesa firmy. Został nim Wayne Griffiths - dotychczasowy wiceprezes Seata ds. marketingu i sprzedaży, a także szef Cupry. Griffiths będzie od teraz zarządzał obiema ...

7 miesięcy temu

Seat Toledo (2013) w pełni oficjalnie!

... Zdjęcia, które niedawno wyciekły do Sieci, okazały się prawdziwe. Seat nie miał już więc na co czekać i oficjalnie zaprezentował nowe Toledo. Czas poznać auto (bez)emoción. ... Zdjęcia, które niedawno wyciekły do Sieci, okazały się prawdziwe. ...

dawno temu

Nowe szaty Jetty? - koncept nowego Seata Toledo! [aktualizacja]

... Koncept czwartej generacji Seata Toledo ma zostać zaprezentowany na nadchodzących targach motoryzacyjnych w Genewie. Do Sieci dostały się pierwsze zdjęcia auta. ... Koncept czwartej generacji Seata Toledo ma zostać zaprezentowany na ...

dawno temu

Seat Leon eHybrid kosztuje tyle co kiedyś Cupra. Za to ma wtyczkę

... Ponad 130 tys. zł. - tyle trzeba zapłacić za nowego Seata Leona z hybrydowym napędem plug-in. Co ciekawe, choć do wyboru są dwie wersje wyposażenia, ich ceny są takie same. Hiszpański kompakt z wtyczką występuje jako hatchback i kombi. ... się ...

6 miesięcy temu

Seat zapowiada Atecę po liftingu. Czego się spodziewać?

... Po 4 latach od debiutu Seat zdecydował się odświeżyć swojego kompaktowego SUV-a. Ateca, bo o niej mowa, doczeka się nowej twarzy już niebawem. Czy upodobni się do Leona i Tarraco? ... Ateca to jeden z najpopularniejszych modeli Seata, a przy ...

10 miesięcy temu

Seat Toledo (2012) - wyciekły pierwsze oficjalne zdjęcia!

... Zaprezentowany w Genewie prototyp nowego Seata Toledo miał wjechać do salonów sprzedaży w praktycznie niezmienionej formie. Wnioskując po pierwszych zdjęciach produkcyjnego egzemplarza, obietnica zostanie dotrzymana. ... Zaprezentowany w Genewie ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie