Scion xB 2 generacji

Generacja
Scion xB 2 generacji

Scion xB drugiej generacji pojawił się na rynku w 2007 roku. Zastąpił on produkowanego od 2004 roku Sciona xB I. Auto, tak jak poprzednik, charakteryzuje się dwubryłowym pudełkowatym nadwoziem przywodzącym na myśl Nissana Cube. xB II jest jednak większe i na rynku europejskim zaklasyfikowano by je jako wóz segmentu aut kompaktowych. W Stanach Zjednoczonych xB określany jest jako samochód mały. W USA Sciona xB można też nabyć jako Toyotę Corollę Rumion (dostępna jest inna paleta silnikowa), a w Australii xB sprzedawany jest jako Toyota Rukus.
Nowy xB bazuje na koncepcie Toyoty t2B zaprezentowanej na wystawie samochodowej w Nowym Jorku w 2006 roku. Rok później w Chicago Scion pokazał już produkcyjną wersję nowego Sciona xB.

W stosunku do poprzednika nowy xB jest mniej kanciasty, choć nadal wyróżnia się z tłumu. Jego nadwozie cechuje się wyraźnym podziałem na dwie bryły – część silnikową i pasażerką. Przedni zderzak jest teraz mniej wysunięty do przodu, a światła przednie mają bardziej interesujący kształt. Zmieniły się też proporcje szyb do blach drzwi – w efekcie xB drugiej generacji wygląda masywniej niż poprzednik. Istotne dla wyglądu nowego Sciona było usunięcie okna z tylnego słupka. Co prawda przez to pogorszyła się widoczność z wnętrza, ale za to z zewnątrz auto bardziej przypomina wóz kompaktowy niż kombi.

Przy podobnej wysokości nadwozie rozrosło się na boki w porównaniu z xB I. Nowy wóz jest szerszy o 71 mm i dłuższy aż o 300 mm. Powiększono też w nim rozstaw osi o 100 mm. Podobnie jak w poprzedniku zajęcie miejsca za kierownicą czy na fotelach nie stanowi żadnego problemu. Pomaga w tym dosyć wysokie nadwozie. W Scionie xB siedzi się nieco inaczej niż w większości samochodów. Siedziska foteli są ustawione wyżej, przez co pozycja pasażerów przypomina bardziej tę z domowych krzeseł. Zaletami takiego rozwiązania są wymagana mniejsza ilość przestrzeni na nogi oraz lepsza widoczność na drodze. Łatwiej też zająć miejsce, nawet jeśli drzwi nie są zbyt duże.

Scion xB drugiej generacji ma pod maską ustawiony poprzecznie, rzędowy, 4-cylindrowy silnik Toyoty o oznaczeniu 2AZ-FE. Jest to 2,4-litrowa jednostka napędowa, znana między innymi z pierwszej generacji Sciona tC i Toyoty Camry. Motor ten ma znacznie więcej mocy niż ten stosowany z xB I (158 KM i maksymalny moment obrotowy 220 Nm). Podobnie jak w poprzedniku napęd w Scionie jest realizowany tylko przez oś przednią. Między kołami napędowymi a silnikiem montowano tylko jedną skrzynię biegów: 4-biegowy automat.

Wszystkie Sciony xB w standardzie mają ABS z EBD, ASR, ESP, dwie poduszki powietrzne z przodu, dwie boczne poduszki powietrzne dla pasażerów zajmujących miejsce z przodu oraz kurtyny powietrzne. W wyposażeniu seryjnym są także radioodtwarzacz odtwarzający pliki WMA i MP3 oraz gniazdo do podłączenia iPoda. Od roku 2011 (model rocznikowy 2012) standardem stała się możliwość komunikacji z samochodem za pomocą technologii Bluetooth.

Tak jak inne modele Sciona xB II występował w limitowanych seriach RS, które charakteryzują się niedostępnymi w zwykłej sprzedaży barwami lakierów. Ostatnim dostępnym był xB RS 9.0 w pomarańczowym kolorze Hot Lava Orange. Powstało go 1500 sztuk.

4.86
Ocena na postawie 30 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaScion
ModelScion xB
Produkcja od2007
Produkcja do2010

Wybrane wersje Scion xB 2 generacji

Inne generacje Scion xB

Inne modele Scion

Scion xB 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie