Saab 9-3 2 generacji

Generacja
Saab 9-3 2 generacji

Druga generacja Saaba 9-3, produkowana od 2002 roku, to rozwinięcie modelu pierwszej generacji. Podobnie jak poprzednik opiera się na płycie podłogowej Opla Vectry i można powiedzieć, że jest jego bardziej luksusową i sportową wersją. Mimo że opisywana druga generacja stylistycznie nawiązuje do poprzednika, to wprowadzono tu dość istotną zmianę. Otóż ta wersja oferowana jest w nadwoziu sedan lub kombi, które zostało nazwane SportCombi, SportWagon lub Sport-Hatch, w zależności od rynku, na jakim występuje. Przypomnijmy, że pierwsza generacja dostępna była jako 3- bądź 5-drzwiowy hatchback. Taką zmianę nadwozia można więc uznać za rewolucję modelową. Rewolucją nie jest natomiast sama stylistyka. Drugi dziewięć-trzy wydoroślał i wyładniał, ale gołym okiem widać podobieństwa do poprzednika. Te niewielkie zmiany sprawiły, że ten samochód to jeden z najdynamiczniej wyglądających sedanów klasy D. Z przodu nie jest spektakularnie, ale na pewno nie nieciekawie. Drugi 9-3 ma zacięte spojrzenie, a na środku znajduje się charakterystyczny dla Saaba grill. W 2008 roku, przy okazji faceliftingu, podczas którego wprowadzono ponad 2000 zmian, znacznie zmodyfikowano właśnie przód nadwozia. Teraz jest wyraźnie nowocześniej, ale łagodniej, jeśli chodzi o kształt lamp. Za to zdecydowanie na plus wyszło powiększenie grilla. Linia drugiej generacji 9-3 krzyczy, że jest to samochód szalenie dynamiczny, co potwierdzi jeszcze opis dostępnych silników. Tył, niezależnie od tego, czy patrzymy na sedana czy kombi, wygląda świetnie. Są ciekawe lampy, szczególnie w wersji kombi, gdzie zachodzą aż na wysokość dachu. Za oryginalny wygląd tyłu projektantom dziewięć-trójki należą się brawa. Dla tych, którzy lubią poczuć wiatr we włosach, Szwedzi przygotowali Saaba 9-3 ze składanym dachem. Kabriolet ma oczywiście dwoje drzwi i prezentuje się jeszcze atrakcyjniej niż sedan czy kombi. Po opuszczeniu dachu kierowca na pewno nie uniknie spojrzeń przechodniów.

Przechodząc do wnętrza, jak w przypadku każdego Saaba, nie można oprzeć się wrażeniu, że jest inaczej niż w każdym innym samochodzie. Dzieje się tak dlatego, że szwedzka marka zawsze stara się wykorzystać swoje lotnicze doświadczenie w projektowaniu detali we wnętrzu. I zawsze robi to z powodzeniem. Wnętrze Saabów po prostu się podoba, a jeszcze lepiej jest w wyższych wersjach wyposażenia, kiedy już naprawdę można poczuć się jak w samochodzie klasy premium. We wnętrzu nie zabrakło oczywiście stacyjki w tunelu środkowym, a także magicznego przycisku Night Panel. To rozwiązanie sięgające czasów drugiej generacji Saaba 900, w której po raz pierwszy zastosowano ten sprytny pomysł. W 900 funkcja Black Panel, tu już, jako Night Panel, umożliwia wyłączenie wszystkich wskaźników i kontrolek, oprócz podświetlenia prędkościomierza, oraz pomniejszych w danym momencie istotnych informacji. To świetny pomysł oszczędzający oczy podczas jazdy nocą. Dziwne, że podobnego rozwiązania nie stosują inne marki.

Sercem drugiego 9-3 może być tylko jeden silnik wolnossący. Reszta jest turbodoładowana, ale to nic złego, bo Saab zawsze słynął z turbo. Jednostka niedoładowana jest jednocześnie najsłabszą. To benzynowe 1,8 o mocy 122 KM. Wyżej w palecie silników znajdują się silniki o pojemności 1,8, 2,0 oraz V-szóstka 2,8, w przypadku jednostek pracujących na bezołowiówkę. Benzynowy Saab z turbo osiąga od 150 do aż 280 KM. Dla fanów oszczędniejszej jazdy na oleju napędowym przygotowano propozycje silników 1,9-litrowych o mocach od 120 do 179 KM. Początkowo oferowany był też niezły, ale stary silnik 2,2 o mocy 125 KM.

Warto też wspomnieć o wersji 9-3 nazwanej Tubo X, która powstała, aby uczcić 30-lecie turbodoładowanych Saabów. Turbo X zadebiutował we Frankfurcie w 2007 roku. Ma 280-konny silnik 2,8 V6, napęd na wszystkie koła, usprawnione zawieszenie oraz większe hamulce.
Obecny właściciel Saaba, Spyker, w lutym 2011 roku zapowiedział trzecią generację modelu 9-3, która ma wejść do sprzedaży w 2012 roku.

4.66
Ocena na postawie 72 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaSaab
ModelSaab 9-3
Produkcja od2002
Produkcja do2007

Wybrane wersje Saab 9-3 2 generacji

Inne generacje Saab 9-3

Inne modele Saab

Oceny użytkowników (22)

Przejdź do strony: 1 2

Saab 9-3 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Auta używane w amerykańskich wersjach. 9 najlepszych propozycji

... Popularne w Europie modele nierzadko oferowane są także na rynku amerykańskim, a zasadniczą różnicą pomiędzy nimi jest typ silnika. Czasem okazuje się, że wersje zza oceanu lepiej trafiają w nasze gusta i potrzeby. Oto 9 propozycji znanych nam ...

3 godziny temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Ostatni saab 9-3 został wystawiony na sprzedaż. To niezła okazja

... Choć Saaba nie ma już z nami od kilku dobrych lat, legenda marki wciąż żyje w sercach wielbicieli motoryzacji. Wielu z nich dałoby się pokroić za fabrycznie nowe auto z fabryki w Trollhättan. Teraz mają niepowtarzalną okazję, by spełnić swoje ...

dawno temu

Ostatni saab został sprzedany za zaskakująco wysoką kwotę

... Jakiś czas temu pisaliśmy o ostatnim, niemal fabrycznie nowym saabie, który został wystawiony na sprzedaż przez firmę NEVS. Chętnych do zakupu było na tyle sporo, że ostateczna cena urosła znacząco w stosunku do przewidywanej. ... Pięknie ...

11 miesięcy temu

DS 3 Crossback E-Tense - awangardy ciąg dalszy

... DS 3 Crossback to awangardowy samochód, który w wersji elektrycznej jest chyba jeszcze lepszy. Przeszkadza tylko cena. ... jeszcze nie są tak szanowane jak drogie samochody, które Niemcy czy Anglicy sprzedają od dziesięcioleci, ale są na dobrej ...

tydzień temu

Saab 9-3 Cabrio II [awarie i problemy]

... Saab 9-3 II generacji gościł już w naszym cyklu, tym razem postanowiłem jednak przyjrzeć się bliżej tylko kabrioletowi. Z jakimi specyficznymi usterkami boryka się Saab 9-3 Carbio II? Czy warto kupić model tej marki? ... Saab 9-3 II generacji ...

dawno temu

Saab 9-3 Aero – rusza sprzedaż wskrzeszonego modelu

... Firma National Electric Vehicle Sweden ogłosiła, że rozpoczęła produkcję Saaba 9-3 Aero i jeszcze w tym miesiącu zacznie przyjmować zamówienia na ten samochód. ... National Electric Vehicle Sweden (NEVS) to przedsiębiorstwo z chińskim kapitałem, ...

dawno temu

Saab 9-3 II [awarie i problemy]

... z tym postanowiliśmy przypomnieć odchodzący już do historii model 9-3 II generacji, reprezentujący Saaba w klasie średniej premium. ... Dziś w Warszawie odbył się zlot fanów marki Saab pod hasłem "We are many, we are Saab", chcących ...

dawno temu

Saab 9-3 w wersji elektrycznej w produkcji

... Saab powoli podnosi z gruzów, które zostały po rządach General Motors. Przy wsparciu nowego właściciela, chińskiego National Electric Vehicle Sweden, powoli stara się powrócić na rynek z modelem 9-3. Teraz przyszedł czas na nową, elektryczną ...

dawno temu

Saab 9-3 będzie produkowany w Chinach

... Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami szwedzkie przedsiębiorstwo National Electric Vehicle Sweden wznowi produkcję Saaba 9-3. Jak się jednak okazuje, auto nie będzie powstawało w zakładach ulokowanych w miejscowości Trollhattan. ... Zgodnie z ...

dawno temu

Saab 9-3X Crossover

... Prezentujemy pierwsze oficjalne zdjęcia nowego Saaba 9-3X. Ma on być konkurentem dla takich aut jak np. Audi A6 Allroad czy Volvo XC70. Crossover zadebiutuje na Geneva Motor Show w marcu. Jak się można łatwo domyślić bazuje on na modelu 9-3 w ...

dawno temu

Saab 9-3 Aero po szwajcarsku

... Szwajcarski tuner Hirsch proponuje pakiet tuningowy przeznaczony dla wszystkich wersji nadwoziowych Saaba 9-3 Aero. Jak wiecie, seryjnie Aero jest potężne. Wszystko za sprawą 280 konnego silnika ... . Ulepszono aerodynamikę, korzystając między ...

dawno temu

Saab 9-5 - to już jest koniec...

... Saaba 9-5 powinni znać wszyscy. Nie dlatego, że jest jakiś wyjątkowy, tylko dlatego, że opatrzył nam się przez dokładnie 13 lat. Kilka dni temu w Szwecji zjechał ostatni egzemplarz tej generacji. ... Saaba 9-5 powinni znać wszyscy. Nie dlatego, ...

dawno temu

Saab 9-5 kolejnej generacji - co to będzie?!

... Przyznaję, że kolejna generacja Saaba 9-5 to jedna z bardziej oczekiwanych przeze mnie premier nadchodzących miesięcy. Dlaczego? ... Przyznaję, że kolejna generacja Saaba 9-5 to jedna z bardziej oczekiwanych przeze mnie premier nadchodzących ...

dawno temu

Dodge Viper SRT-10 + Saab 9-3 SportKombi = czyste szaleństwo!

... Zakręceni fani czterech kółek ze Szwecji stworzyli szalony pojazd, który powstał z połączenia piekielnej mocy prosto z USA z rodzinnym nadwoziem prosto ze Skandynawii. Oto wybuchowa mieszanka Dodge'a Vipera SRT-10 i Saaba 9-3 SportKombi! ... ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie