Rover 200 Series R8

Generacja
Rover 200 Series R8 Zobacz 2 zdjęcia

Model 200 to samochód klasy kompakt (segment C) produkowany od 1984 roku do roku 2005 przez brytyjską firmę Rover. W tym czasie producent zaprezentował trzy generacje tego niewielkiego auta. Druga seria Rovera 200 pojawiła się w 1989 roku i podobnie jak poprzednia została opracowana wspólnie z Hondą. Japońskim odpowiednikiem Rovera 200 była Honda Concerto, która debiutowała równolegle z nim na rynku europejskim. Rover 200 drugiej generacji to pierwsze z aut produkowanych przez sprywatyzowane zakłady Rover. Honda Concerto schodziła z tej samej linii produkcyjnej.

Model 200 (II) kontynuował linię stylistyczną poprzednika. Był więc to samochód kanciasty z wąskimi przednimi światłami i dużymi powierzchniami szyb. W przeciwieństwie do Hondy Rover 200 oferowany był z bardzo dużą liczbą nadwozi. Były to 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback, 2-drzwiowy kabriolet i 2-drzwiowe coupé. Jeśli doliczyć do tego jeszcze bazującego na modelu 200 Rovera 400 z 4-drzwiową karoserią sedan i 5-drzwiowe kombi, to można było wybierać spośród aż 6 różnych wersji. To znacząco zwiększało grupę klientów, do których chciał dotrzeć brytyjski producent.

Trzeba jednak zaznaczyć, że nie od razu na rynku pojawiły się wszystkie wersje karoseryjne. Na początku 200 sprzedawany był tylko jako 5-drzwiowy hatchback. Instalowano w nim dwa silniki. Słabszym z nich był 1,4-litrowy motor z serii K. Miał on konwerter katalityczny i jednopunktowy wtrysk paliwa. Motor ten charakteryzował się mocą 95 KM. Mocniejszą jednostką był silnik Hondy o objętości skokowej 1,6 l i 16 zaworach, rozwijający moc 116 KM. W późniejszym okresie w odmianie 216 GTI pojawił się silnik 1,6 l z dwoma wałkami rozrządu. Miał on moc 130 KM.

Oprócz motorów benzynowych dostępne były też diesle. Słabszy miał objętość skokową 1,9 l i bez turbosprężarki osiągał moc 67 KM. Mocniejszy, wyposażony w turbodoładowanie, legitymował się objętością 1,8 l i mocą 88 KM.

Do zalet nowego samochodu oprócz mocnych i trwałych silników trzeba zaliczyć też doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach i stosunek jakości wykonania wozu do jego ceny. Trzeba zaznaczyć, że wnętrze odznaczało się materiałami niezłej jakości i dobrym spasowaniem wszystkich elementów. Siedzenia miały duże rozmiary, a miejsca jak na samochód klasy kompakt było wystarczająco dużo. Jedynie wysocy pasażerowie zasiadający z tyłu mogli narzekać na brak miejsca na nogi, gdy przednie siedzenia były maksymalnie przesunięte do tyłu.

Gorzej sprawa przedstawiała się z wyciszeniem kabiny pasażerskiej. Producent oszczędził na materiałach wygłuszeniowych. Na szczęście hałas we wnętrzu rekompensowało dobrze zestrojone zawieszenie.

Po roku produkcji w ofercie Rovera pojawił się model 400, stanowiący rozwinięcie serii 200. Dostępne były od razu wersje sedan i kombi.

W roku 1991 do sprzedaży trafił hatchback z nadwoziem 3-drzwiowym. Równocześnie z wprowadzeniem go na rynek Rover powiększył ofertę silnikową. Od tej pory najsłabszym motorem w gamie modelu 200 był silnik serii K o objętości skokowej 1,4 l, który osiągał moc 75 KM. Na drugim końcu listy znajdowała się zaadaptowana z Rovera 800 jednostka z grupy M o objętości skokowej 2,0 l i mocy 140 KM. Instalowano ją w Roverze 220 GTI.

W kolejnym roku 140-konny motor został zastąpiony słabszym o 4 KM silnikiem o objętości 2,0 l pochodzącym z rodziny T. W tym samym czasie na rynku zadebiutował Rover 200 w wersji coupé. Pod jego maską montowano trzy motory. Najsłabszy miał moc 111 KM osiąganą z objętości 1,6 l, mocniejszym był wspomniany 136-konny silnik, a najmocniejszym 2-litrowa jednostka turbo o mocy aż 200 KM. Tego samego roku zastąpiono 95-konny silnik 1,4 l takim samym, ale wyposażonym w wielopunktowy wtrysk paliwa. Dzięki temu moc silnika wzrosła do 103 KM. Był on też instalowany w Polonezie Caro.

Po 4 latach od debiutu Rovera 200 na rynku przyszła kolej na rozszerzenie palety o kabriolet. To auto było przedawane z silnikiem 1,4 16V i 1,6 16V. W kolejnym roku przyszła pora na facelifting wszystkich aut serii 200. Producent wprowadził nową atrapę chłodnicy, inne światła, nową pokrywę silnika oraz odświeżył wnętrze wozu.

W 1995 roku firma zaczęła powoli wycofywać się z auta tej generacji. Na początku zakończono produkcję odmiany hatchback, a coupé i kabriolet wytwarzane były jeszcze przez 3 lata.

3.67
Ocena na postawie 49 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaRover
ModelRover 200 Series
Produkcja od1989
Produkcja do1995

Wybrane wersje Rover 200 Series R8

Inne generacje Rover 200 Series

Inne modele Rover

Rover 200 Series R8: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Audi R8 z tylnym napędem. Pragnienia purystów zostały spełnione

... Audi zapowiedziało, że na początku 2020 roku wprowadzi do sprzedaży tylnonapędowe R8. Kolejną nowością będzie odświeżone wyścigowe Audi R8 LMS GT4 przeznaczone dla prywatnych zespołów. Oba będą napędzane przez wolnossące, 5,2-litrowe V10. ... ...

2 tygodnie temu

Land Rover Discovery Sport: test szokująco terenowego SUV-a

... 1938 ^^^Jeśli cofniemy się do roku 2015, kiedy to Land Rover wypuścił na rynek model Discovery Sport, to można sobie przypomnieć, że z założenia miał być następcą Freelandera. Pomimo nazwy, miał ... przedniego pasa zbliżył wizualnie Sporta do ...

8 godzin temu

Nowy Land Rover Defender: na razie kupisz go tylko z Lego

... Na nowego Land Rovera Defendera będziemy musieli jeszcze długo czekać. Pojawi się na rynku dopiero w 2020 roku. Jednak już teraz można mieć zestaw z Lego. ... Firma Lego wraz z Land Roverem zaprezentowała nowy zestaw z serii Technic, z którego ...

2 miesiące temu

Nowy Land Rover Defender otrzyma pneumatyczne zawieszenie

... Land Rover Defender to jedna z największych legend motoryzacji. Pierwsza generacja była produkowana przez kilka dekad, a już niebawem doczekamy się jej następcy. Do premiery pozostało niewiele czasu i choć auto nie zadebiutowało jeszcze ...

3 miesiące temu

Test: Range Rover Sport P400e - 400 zielonych koni

... Zacznę od końca, bo oceny zawsze w testach podajemy na końcu. 10/10. Gdybym miał wybrać jeden samochód z dostępnych obecnie na rynku i jeździć nim przez lata, Range Rover Sport P400e byłby moim wyborem. I już wam wyjaśniam dlaczego. ... ...

3 miesiące temu

Nowy Land Rover Defender ma zadebiutować już we wrześniu

... Wszystko wskazuje na to, że prace nad nowym Land Roverem Defenderem są już na ukończeniu. Producent nie zdradza, kiedy auto będzie oficjalne pokazane, ale media mówią o wrześniu 2019 roku. Fani brytyjskiej terenówki mają na co czekać. ... W ...

7 miesięcy temu

Test na torze Audi R8 Performance: bestia, którą łatwo oswoić

... 620 koni mechanicznych z silnika umieszczonego za plecami kierowcy trafia na cztery koła potężnego auta sportowego. Początkowo to rycząca i sapiąca bestia, z czasem zmienia się w łagodnego baranka. Wystarczy ją trochę poznać. Nie sądziłem, że ...

5 miesięcy temu

Range Rover Evoque drugiej generacji: być jak Victoria Beckham

... W 2011 roku Victoria Beckham dokonała pamiętnego odsłonięcia przełomowego, najmniejszego modelu w gamie Range Rovera. Osiem lat później nadal utrzymuje swój status ikony mody dla zamożnych kobiet na całym świecie. Victoria również trzyma się ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie