Rover 200 Series R3

Generacja
Rover 200 Series R3

W 1995 roku brytyjska firma Rover przedstawiła trzecią generację modelu 200. Miał być on przez pewien czas produkowany równolegle ze starszym autem, które cały czas dostępne było jako coupé i kabriolet.

Był to pierwszy od wielu lat model Rovera opracowany bez współpracy z Hondą. Brytyjczycy zaprojektowali ten samochód niezależnie od japońskiego producenta z powodu postrzegania firmy Rover jako luksusowych Hond. Rover postanowił pokazać, że sam też potrafi wyprodukować samochód.

Wprowadzenie nowego auta zbiegło się z koniecznością zastąpienia dostępnego już od 15 lat modelu Metro. Ponieważ Rover nie chciał budować dwóch oddzielnych samochodów, postanowiono, że nowy model 200 zastąpi jednocześnie swojego poprzednika i Metro. W związku z tym uznano, że wóz powinien być nieco mniejszy od swojego poprzednika.

Jako platformę podwoziową użyto płyty podłogowej R8 zastosowanej w Roverze 200 drugiej generacji. Różnica polegała jednak na tym, że skrócono ją i nieco zmniejszono w niej rozstaw osi. Tak przerobioną płytę nazwano R3.

Z poprzedniego Rovera 200 przeniesiono też przednie zawieszenie, a z tyłu zastosowano belkę skrętną. Dzięki temu nowy model miał jeszcze lepiej się prowadzić i dawać większy komfort. Te założenia zostały potwierdzone w późniejszej produkcji. 200 trzeciej serii jest najlepiej resorującym autem ze wszystkich trzech generacji.

Rover opracował też nowe nadwozie, które w niczym poza atrapą chłodnicy nie przypominało poprzednika. Karoseria miała nowoczesne obłe kształty i charakteryzowała się wąskimi światłami przednimi. W przeciwieństwie do poprzednika nowe auto miało być produkowane tylko w dwóch wersjach nadwoziowych – jako 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback.

Auto oferowało całkiem niezły poziom wyposażenia. W standardzie znajdowały się poduszka powietrzna dla kierowcy, elektrycznie sterowane szyby z przodu, immobiliser i wspomaganie kierownicy. W opcjach dodatkowych figurowały ABS, klimatyzacja, elektrycznie sterowane lusterka i skórzana tapicerka.

Pomimo zmniejszenia rozmiarów auta wnętrze wiele nie straciło. Co prawda mniejsza ilość miejsca z tyłu była zauważalna, ale jak na samochód mieszczący się między segmentami B i C było całkiem nieźle. Poprawiono natomiast jakość montażu wszystkich elementów w kabinie.

W Roverze 200 III montowano znane ze wcześniejszych wersji silniki benzynowe. Początkowo dostępny był motor 1,4 l w układzie zarówno 8-zaworowym, jak i 16-zaworowym oraz wywodzący się z niego silnik 1,6 l, który miał moc 111 KM.

Oszczędni mogli wybrać 2-litrowy silnik Diesla w dwóch konfiguracjach. W słabszej (bez międzystopniowej chłodnicy powietrza doładowującego i z mechanicznym wtryskiem) miał moc 86 KM, a w mocniejszej (z intercoolerem i elektronicznym wtryskiem) 105 KM.

W późniejszym czasie w ofercie pojawił się malutki 1,1-litrowy silnik o mocy 60 KM oraz duży 1,8-litrowy (16-zaworowy) legitymujący się 120 KM mocy maksymalnej. W specjalnej odmianie 200 Vi silnik ten wyposażono w system zmiennych faz rozrządu, dzięki czemu miał on moc 145 KM. Był też montowany w limitowanej serii 200 BRM.

Razem z silnikami benzynowymi (z wyłączeniem 1,8 l) instalowano znaną ze starszego wozu 5-biegową skrzynię manualną konstrukcji PSA, a w dieslach i benzynowym 1,8 l skrzynię produkcji Hondy. W odmianie 1,6 l można było zamówić skrzynię bezstopniową. To pierwsze z wymienionych urządzeń nie cieszy się wśród użytkowników Rovera 200 trzeciej generacji dobrą opinią.

W związku z mniejszą niż zakładano popularnością nowego Rovera 200 producent postanowił dokonać poważnego faceliftingu w 1998 roku. Auto miało się upodobnić do nowego Rovera 75. W końcu model 200 otrzymał nową nazwę – 25, a uznaje się, że produkcja Rovera 200 III generacji zakończyła się w 1999 roku.

3.68
Ocena na postawie 41 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRover
ModelRover 200 Series
Produkcja od1995
Produkcja do2000

Wybrane wersje Rover 200 Series R3

Inne generacje Rover 200 Series

Inne modele Rover

Oceny użytkowników (1)

Rover 200 Series R3: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Nowy Land Rover Defender: na razie kupisz go tylko z Lego

... Na nowego Land Rovera Defendera będziemy musieli jeszcze długo czekać. Pojawi się na rynku dopiero w 2020 roku. Jednak już teraz można mieć zestaw z Lego. ... Firma Lego wraz z Land Roverem zaprezentowała nowy zestaw z serii Technic, z którego ...

2 miesiące temu

Nowy Land Rover Defender otrzyma pneumatyczne zawieszenie

... Land Rover Defender to jedna z największych legend motoryzacji. Pierwsza generacja była produkowana przez kilka dekad, a już niebawem doczekamy się jej następcy. Do premiery pozostało niewiele czasu i choć auto nie zadebiutowało jeszcze ...

3 miesiące temu

Test: Range Rover Sport P400e - 400 zielonych koni

... Zacznę od końca, bo oceny zawsze w testach podajemy na końcu. 10/10. Gdybym miał wybrać jeden samochód z dostępnych obecnie na rynku i jeździć nim przez lata, Range Rover Sport P400e byłby moim wyborem. I już wam wyjaśniam dlaczego. ... ...

3 miesiące temu

Nowy Land Rover Defender ma zadebiutować już we wrześniu

... Wszystko wskazuje na to, że prace nad nowym Land Roverem Defenderem są już na ukończeniu. Producent nie zdradza, kiedy auto będzie oficjalne pokazane, ale media mówią o wrześniu 2019 roku. Fani brytyjskiej terenówki mają na co czekać. ... W ...

7 miesięcy temu

Range Rover Evoque drugiej generacji: być jak Victoria Beckham

... W 2011 roku Victoria Beckham dokonała pamiętnego odsłonięcia przełomowego, najmniejszego modelu w gamie Range Rovera. Osiem lat później nadal utrzymuje swój status ikony mody dla zamożnych kobiet na całym świecie. Victoria również trzyma się ...

7 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie