Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Renault Scenic 3 generacji

Generacja

Scénic III zadebiutował na genewskim salonie samochodowym w 2009 roku. Niedługo potem dołączyła do niego wersja Grand Scénic. Tak jak poprzednicy dostępny obecnie Scénic zbudowany jest na płycie podłogowej Renault Mégane i ma pewne części wspólne z tym autem.

Scénic pierwszej generacji traktowany był jako jedna z wersji nadwoziowych, a jego pełna nazwa brzmiała Mégane Scénic. Wkrótce jednak Francuzi zrezygnowali z tego oznaczenia na rzecz nazwy Scénic i wyodrębnili to auto jako osobny model.

O ile Scénic II był bardzo podobny do minivana pierwszej generacji, o tyle nowy Scénic różni się od swojego poprzednika znacznie. Nie można jednak odmówić podobieństwa obu autom. Co więcej, Renault udało się wypracować niepowtarzalny styl dla Scénica i nawet na pierwszy rzut oka trudno pomylić ten samochód z innymi.

Cechą charakterystyczną w wozie trzeciej generacji jest pewne stylistyczne rozdzielenie Scénica i Grand Scénica. Ten drugi samochód ma nieco bardziej stonowaną wizualnie karoserię. Oba jednak mają zachodzące na tylne słupki pionowe światła.

Wnętrze Scénica mieści pięć osób, Grand Scénica - siedem. Montaż dodatkowych dwóch foteli był możliwy po wydłużeniu o nieco ponad 200 mm karoserii w wersji Grand. Dodatkowo Grand Scénic oferuje nieco więcej przestrzeni bagażowej. Nie można jednak narzekać na mały bagażnik w zwykłym Scénicu. W podstawowym ustawieniu siedzeń mieści on 437 l, a po złożeniu tylnej kanapy 1837 l. W wersji 7-osobowej przestrzeń bagażowa jest o około 200-250 l większa.

W momencie wprowadzania na rynek wnętrze Scénica nakreślone było konkretnymi ostrymi liniami. W 2013 roku auto przeszło lifting, który w dużym stopniu objął kabinę pasażerską. Renault poszło w nowym kierunku, wyznaczonym wcześniej przez model Clio. Obecnie deska rozdzielcza jest znacznie bardziej okrągła, można powiedzieć, bułowata. Centralne miejsce zajmuje teraz duży wielofunkcyjny wyświetlacz.

Przy projektowaniu Scénica III Renault szczególną uwagę zwracało na poziom bezpieczeństwa pasażerów. W związku z tym wiele czasu poświęcono na odpowiednie zaprojektowanie stref zgniotu. Producent nie zapomniał także o wyposażeniu zwiększającym bezpieczeństwo. Obecnie standardem w wyposażeniu są układy ABS i ESP oraz ASR, czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera i kurtyny powietrzne.

Z innych, oferowanych w każdej wersji wyposażenia dodatków ułatwiających czy uprzyjemniających podróż warto wymienić światła oświetlające drogę do domu, manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane przednie szyby, podgrzewane czy sterowane elektrycznie przednie lusterka. W bogatszych wersjach jako standard lub wyposażenie dodatkowe sprzedawane są: system wspomagający parkowanie przodem i tyłem, biksenonowe reflektory ze spryskiwaczami, automatyczna klimatyzacja, tylne szyby sterowane elektrycznie i podgrzewane przednie fotele.

Przez cztery lata produkcji paleta silników Renault Scénica nieco się poszerzyła i zmieniła. Od początku oferowany był 1,6-litrowy motor o mocy 110 KM. Ponadto auto otrzymało niewielką 1,4-litrową konstrukcję z turbodoładowaniem, która ma moc 130 KM. Nie na wszystkich jednak rynkach ten motor jest oferowany. Podobnie nie w każdym kraju dostępny jest 140-konny dwulitrowiec z bezstopniową skrzynią przekładniową.

Od czasu modernizacji m.in. na polski rynek wprowadzono nowoczesny, mały, 1,2-litrowy silnik z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dostępny jest on w dwóch konfiguracjach: 115- i 130-konnej.

Miłośnicy turbodiesli też mają w czym wybierać. W latach 2009-2011 podstawowym motorem była konstrukcja 1,5-litrowa o mocy 106 KM. Na przełomie roku 2011 i 2012 silnik zmodernizowano i podniesiono jego moc do 110 KM. Również przez pierwsze dwa lata Scénic sprzedawany był ze 130-konną jednostką 1,9-litrową.

Największa oferowana jednostka (w wybranych krajach) ma pojemność 2 l i moc 160 KM (lub 150 KM ze skrzynią automatyczną). Dwa lata temu paletę motorów wzbogacono o nieco mniejszy, bo 1,6-litrowy silnik charakteryzujący się mocą 130 KM. Zastąpił on wysłużoną 1,9-litrową jednostkę.

4.44
Ocena na postawie 21 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Scenic
Produkcja od2009
Produkcja do2012

Wybrane wersje Renault Scenic 3 generacji

Inne generacje Renault Scenic

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (4)

Renault Scenic 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Autocentrum: VW Autonomia

Renault Megane po faceliftingu. Polskie ceny modelu

... Po 5 latach od rynkowego debiutu Renault zdecydowało się odświeżyć swój kompaktowy model Megane. Auto nie tylko wyładniało, ale i zyskało nowe wyposażenie oraz wersje napędu. Niestety jak zwykle bywa w takich przypadkach, także nieco podrożało. ...

2 dni temu

Renault Clio i Captur z nowym napędem LPG. Polskie ceny modeli

... Renault uzupełnia gamę napędową modeli Clio i Captur o nową wersję z fabryczną instalacją LPG firmy Landi Renzo. Jest ona sparowana z benzynowym, doładowanym silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM. To udane połączenie niskich kosztów eksploatacji i ...

2 tygodnie temu

Renault Clio i Captur E-Tech. Polskie ceny hybrydowych modeli

... Hybrydowe wersje miejskich modeli Renault oficjalnie wjechały do polskich salonów. Niestety jak w przypadku większości aut z alternatywnym napędem, nie są to przesadnie tanie propozycje. Ile trzeba wyłożyć za francuską serię E-Tech? ... . ...

2 tygodnie temu

Volkswagen ID.3 1ST zmierza do salonów. Znamy ceny modelu w Polsce

... Volkswagen rozpoczyna sprzedaż modelu ID.3 w startowej edycji specjalnej 1ST. Oferta jest skierowana do klientów, którzy wcześniej dokonali rezerwacji w ciemno, wpłacając zaliczkę. Poza bogatym wyposażeniem można też liczyć na dodatkowe ...

2 tygodnie temu

Nowe Renault Espace już w salonach. Znamy ceny modelu w Polsce

... Renault Espace po faceliftingu oficjalnie wjeżdża do polskich salonów. Auto będzie oferowane w dwóch wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Za podstawowe wydanie zapłacimy co najmniej 169 900 zł. ... Piąta generacja Renault Espace, która jest z ...

miesiąc temu

Teslą w teren? Model 3 od Delta 4x4 powinien sobie poradzić

... Mogłoby się zdawać, że dopóki Tesla nie uzupełni oferty o Cybertrucka, jej klienci mogą jedynie pomarzyć o jeździe w terenie. Z pomocą przychodzi jednak niemiecka firma tuningowa Delta 4x4, która zgodnie z życzeniem klienta może zwiększyć ...

2 tygodnie temu

Renault 5 Turbo we współczesnej interpretacji. Hit czy kit?

... Renault 5 Turbo to jeden z najostrzejszych samochodów w historii francuskiej motoryzacji, który łączył niską masę z mocnym, umieszczonym centralnie, doładowanym silnikiem i napędem na tył. Dzięki ... bowiem wziąć na warsztat wyjątkową, ...

2 miesiące temu

Podejrzane: Renault Scenic trzeciej generacji

... W internecie pojawiły się nieoficjalne zdjęcia nowego modelu Renault Scenic. To już trzecia generacja tego modelu, który jest jednym z produktów plasujących się w ścisłej czołówce swojego segmentu ... . Jego premiera zapowiadana jest na rok ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie