Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Renault Laguna 1 generacji

Generacja
Renault Laguna 1 generacji

Francuska marka rozpoczęła swoją przygodę z modelem Laguna w 1994 r. Następca wysłużonej już dwudziestki jedynki zamieszał w świecie motoryzacji. Laguna jako jeden z nielicznych samochodów w swojej klasie nie występował w wersji sedan. Jedynymi wersjami nadwoziowymi były liftback i wprowadzone rok po premierze kombi – na niektórych rynkach znane pod nazwą Laguna Grandtour.

Pojazd już na początku zyskał opinię wygodnego i przestronnego, był chwalony za wysoki komfort jazdy i uniwersalne wnętrze. Renault zdobyło klientów, wyposażając Lagunę w różne udogodnienia, takie jak: wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach, poduszka powietrzna kierowcy czy centralny zamek z pilotem. W późniejszych latach auto można było doposażyć w ABS, automatyczną klimatyzację, immobilizer, odtwarzacz CD, elektryczny szyberdach i wiele innych gadżetów, bez których dziś trudno sobie wyobrazić auto klasy średniej.

Klienci Laguny przed liftingiem mogli wybrać jeden z siedmiu silników benzynowych: 1,8 8V i 16V (90 i 95 KM), 2,0 8V i 16V (116 i 140 KM) , V6 3,0 12V i 24V (167 i 170 KM), bądź jeden z dwóch diesli: wolnossący 2,2 l o mocy 83 KM i turbodoładowany 2,2 l o mocy 115 KM.

W 1997 r. inżynierowie Renault zdecydowali się wprowadzić na rynek najbogatszą wersję wyposażeniową Laguny – Initiale Paris. Występowała ona z silnikami 2,0 8V (116 KM) z automatyczną skrzynią biegów oraz 3,0 V6 24V (170 KM) ze skrzynią automatyczną lub manualną. Wyposażenie obejmowało m.in. skórzaną tapicerkę, drewnopodobne elementy kokpitu, panel automatycznej klimatyzacji, klapkę do radia, uchwyty drzwi, lakierowane w kolorze nadwozia listwy boczne.

W 1998 r. Renault zdecydowało się odmłodzić Lagunę. Nadwozie nie zmieniło się znacząco. Auto po liftingu można rozpoznać po okrągłych halogenach z przodu i nieco innych tylnych światłach zespolonych. Francuzi zmodyfikowali także zderzaki, które od tej pory lakierowane były w całości w kolorze nadwozia. Wiele zmian zaszło we wnętrzu. Pojawiła się nowa kierownica, a deska rozdzielcza zyskała standardową poduszkę powietrzną pasażera. Po 1998 r. zrezygnowano z silników 8-zaworowych i w ofercie pozostały jedynie silniki z 16 zaworami. W 1999 r. zamieniono także silnik 2,2 16V Volvo na motor o tej samej pojemności, ale produkcji Renault. Dieslowskie turbodoładowane 2,2 zamieniono na jednostkę 1,9 dCi (110 KM).

Wersja Initiale Paris po liftingu była wyposażona w następujące silniki: 1,8 16V (120 KM), 2,0 16V (139 KM) ze skrzynią automatyczną, 3,0 V6 24V (190 KM) - skrzynia manualna lub automatyczna - lub 2.2 dT (diesel o mocy 113 KM). Wyposażenie wnętrza w tym przypadku obejmowało m.in. kolorową nawigację – Carminat 5000 – montowaną w konsoli centralnej. Żadna z wersji Initiale Paris nie była limitowana i, niestety, nie dało się jej nabyć na polskim rynku.

Laguna, jak przystało na flagowego francuza, miała miękkie fotele i zawieszenie pozwalające płynąć po drodze. Dzięki Lagunie pasażerowie mogli podróżować samochodem klasy średniej niczym rasową limuzyną. Pojemność bagażnika umożliwiała dalekie wycieczki, a bogate wyposażenie wnętrza dostarczało w tym czasie wszelkich udogodnień.

Niestety, jak pokazała praktyka, zawieszenie tego samochodu nie sprawuje się tak dobrze w Polsce jak we Francji. Na dziurawych polskich drogach trzeba je serwisować co 40-50 tys. km (przy ostrożnej jeździe co ok. 80-100 tys. km). Poza problemami z zawieszeniem auta z początków produkcji wykazują skłonności do korodowania (zwłaszcza tylne nadkola).

Zaprezentowany w 1999 r. silnik 1,9 dCi również zawiódł klientów francuskiej marki. Kierowcy często skarżyli się na jego głośną pracę i niezadowalającą dynamikę. W Lagunach pierwszej serii występują także problemy ze szczelnością. Nie dość, że pod maską pojawiały się wycieki oleju silnikowego i oleju ze skrzyni biegów, to na domiar złego gniazdo anteny też nie było zbyt dobrze uszczelnione, co często kończyło się zalaniem podsufitki.

3.92
Ocena na postawie 200 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Laguna
Produkcja od1993
Produkcja do1998

Wybrane wersje Renault Laguna 1 generacji

Inne generacje Renault Laguna

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (157)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6 ... 8

Renault Laguna 1 generacji: newsy, testy i recenzje

STAG: Q&A ODCINEK 3

Renault Talisman przeszło facelifting. Ceny modelu w Polsce

... Flagowy model Renault jest z nami od 2015 roku. Niedawno został odświeżony. Chętni klienci mogą już składać zamówienia na egzemplarze po liftingu. Za "nowego" Talismana trzeba wyłożyć co najmniej 119 400 zł. ... Renault Talisman nie jest ...

miesiąc temu

Renault Master 4x4 z napędem Oberaigner: twarda sztuka do pracy

... Kiedy samochód użytkowy musi dotrzeć w mniej dostępne miejsca, podwójne koła typu bliźniak nie zawsze wystarczą. Renault wspólnie z firmą Oberaigner przygotowuje od lat pojazdy z napędem 4x4 ... 1938 Renault Master furgon 4x4 - test, opinia ...

2 tygodnie temu

Renault Megane po faceliftingu. Polskie ceny modelu

... Po 5 latach od rynkowego debiutu Renault zdecydowało się odświeżyć swój kompaktowy model Megane. Auto nie tylko wyładniało, ale i zyskało nowe wyposażenie oraz wersje napędu. Niestety jak zwykle bywa w takich przypadkach, także nieco podrożało. ...

miesiąc temu

Renault 5 Turbo we współczesnej interpretacji. Hit czy kit?

... Renault 5 Turbo to jeden z najostrzejszych samochodów w historii francuskiej motoryzacji, który łączył niską masę z mocnym, umieszczonym centralnie, doładowanym silnikiem i napędem na tył. Dzięki ... nieprzekraczającej 1 tony, napędzany co ...

4 miesiące temu

Renault Clio i Captur z nowym napędem LPG. Polskie ceny modeli

... Renault uzupełnia gamę napędową modeli Clio i Captur o nową wersję z fabryczną instalacją LPG firmy Landi Renzo. Jest ona sparowana z benzynowym, doładowanym silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM. To udane połączenie niskich kosztów eksploatacji i ...

2 miesiące temu

Renault Clio i Captur E-Tech. Polskie ceny hybrydowych modeli

... Hybrydowe wersje miejskich modeli Renault oficjalnie wjechały do polskich salonów. Niestety jak w przypadku większości aut z alternatywnym napędem, nie są to przesadnie tanie propozycje. Ile trzeba wyłożyć za francuską serię E-Tech? ... . ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie