Renault Laguna 1 generacji

Generacja
Renault Laguna 1 generacji

Francuska marka rozpoczęła swoją przygodę z modelem Laguna w 1994 r. Następca wysłużonej już dwudziestki jedynki zamieszał w świecie motoryzacji. Laguna jako jeden z nielicznych samochodów w swojej klasie nie występował w wersji sedan. Jedynymi wersjami nadwoziowymi były liftback i wprowadzone rok po premierze kombi – na niektórych rynkach znane pod nazwą Laguna Grandtour.

Pojazd już na początku zyskał opinię wygodnego i przestronnego, był chwalony za wysoki komfort jazdy i uniwersalne wnętrze. Renault zdobyło klientów, wyposażając Lagunę w różne udogodnienia, takie jak: wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach, poduszka powietrzna kierowcy czy centralny zamek z pilotem. W późniejszych latach auto można było doposażyć w ABS, automatyczną klimatyzację, immobilizer, odtwarzacz CD, elektryczny szyberdach i wiele innych gadżetów, bez których dziś trudno sobie wyobrazić auto klasy średniej.

Klienci Laguny przed liftingiem mogli wybrać jeden z siedmiu silników benzynowych: 1,8 8V i 16V (90 i 95 KM), 2,0 8V i 16V (116 i 140 KM) , V6 3,0 12V i 24V (167 i 170 KM), bądź jeden z dwóch diesli: wolnossący 2,2 l o mocy 83 KM i turbodoładowany 2,2 l o mocy 115 KM.

W 1997 r. inżynierowie Renault zdecydowali się wprowadzić na rynek najbogatszą wersję wyposażeniową Laguny – Initiale Paris. Występowała ona z silnikami 2,0 8V (116 KM) z automatyczną skrzynią biegów oraz 3,0 V6 24V (170 KM) ze skrzynią automatyczną lub manualną. Wyposażenie obejmowało m.in. skórzaną tapicerkę, drewnopodobne elementy kokpitu, panel automatycznej klimatyzacji, klapkę do radia, uchwyty drzwi, lakierowane w kolorze nadwozia listwy boczne.

W 1998 r. Renault zdecydowało się odmłodzić Lagunę. Nadwozie nie zmieniło się znacząco. Auto po liftingu można rozpoznać po okrągłych halogenach z przodu i nieco innych tylnych światłach zespolonych. Francuzi zmodyfikowali także zderzaki, które od tej pory lakierowane były w całości w kolorze nadwozia. Wiele zmian zaszło we wnętrzu. Pojawiła się nowa kierownica, a deska rozdzielcza zyskała standardową poduszkę powietrzną pasażera. Po 1998 r. zrezygnowano z silników 8-zaworowych i w ofercie pozostały jedynie silniki z 16 zaworami. W 1999 r. zamieniono także silnik 2,2 16V Volvo na motor o tej samej pojemności, ale produkcji Renault. Dieslowskie turbodoładowane 2,2 zamieniono na jednostkę 1,9 dCi (110 KM).

Wersja Initiale Paris po liftingu była wyposażona w następujące silniki: 1,8 16V (120 KM), 2,0 16V (139 KM) ze skrzynią automatyczną, 3,0 V6 24V (190 KM) - skrzynia manualna lub automatyczna - lub 2.2 dT (diesel o mocy 113 KM). Wyposażenie wnętrza w tym przypadku obejmowało m.in. kolorową nawigację – Carminat 5000 – montowaną w konsoli centralnej. Żadna z wersji Initiale Paris nie była limitowana i, niestety, nie dało się jej nabyć na polskim rynku.

Laguna, jak przystało na flagowego francuza, miała miękkie fotele i zawieszenie pozwalające płynąć po drodze. Dzięki Lagunie pasażerowie mogli podróżować samochodem klasy średniej niczym rasową limuzyną. Pojemność bagażnika umożliwiała dalekie wycieczki, a bogate wyposażenie wnętrza dostarczało w tym czasie wszelkich udogodnień.

Niestety, jak pokazała praktyka, zawieszenie tego samochodu nie sprawuje się tak dobrze w Polsce jak we Francji. Na dziurawych polskich drogach trzeba je serwisować co 40-50 tys. km (przy ostrożnej jeździe co ok. 80-100 tys. km). Poza problemami z zawieszeniem auta z początków produkcji wykazują skłonności do korodowania (zwłaszcza tylne nadkola).

Zaprezentowany w 1999 r. silnik 1,9 dCi również zawiódł klientów francuskiej marki. Kierowcy często skarżyli się na jego głośną pracę i niezadowalającą dynamikę. W Lagunach pierwszej serii występują także problemy ze szczelnością. Nie dość, że pod maską pojawiały się wycieki oleju silnikowego i oleju ze skrzyni biegów, to na domiar złego gniazdo anteny też nie było zbyt dobrze uszczelnione, co często kończyło się zalaniem podsufitki.

3.92
Ocena na postawie 200 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Laguna
Produkcja od1993
Produkcja do1998

Wybrane wersje Renault Laguna 1 generacji

Inne generacje Renault Laguna

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (157)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6 ... 8

Renault Laguna 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Elektryczne Renault K-ZE trafi do Europy. Będzie naprawdę tanie

... Czyżby czekała nas cenowa rewolucja w segmencie pojazdów elektrycznych? Wiele na to wskazuje. Wszystko za sprawą Renault K-ZE znanym już m.in. z chińskiego rynku. Francuzi potwierdzili, że auto niebawem trafi także do Europy, gdzie będzie ...

2 tygodnie temu

Renault Clio R.S. może zostać zastąpione elektrycznym Zoe R.S.

... Renault nie planuje sportowej wersji najnowszego Clio. Francuzi twierdzą, że w dobie coraz ostrzejszych norm emisji spalin stworzenie nowego Clio R.S. byłoby niezmiernie trudne oraz kosztowne. Auto zostanie prawdopodobnie zastąpione elektrycznym ...

miesiąc temu

No tu już wiemy jak wygląda nowe Renault Captur. Dzięki Chińczykom

... Chińscy szpiedzy w Chinach sfotografowali i opublikowali zdjęcia Renault Captura nowej generacji, który najpewniej zadebiutuje właśnie na tamtym rynku. Nie jest żadną tajemnicą, że w Europie będzie wyglądał niemal tak samo. ... Gwoli ścisłości, ...

5 miesięcy temu

1990 Renault Laguna [zapomniane koncepty]

... Renault Laguna kojarzy Wam się zapewne z niczym nie wyróżniającym się samochodem, którego możemy spotkać codziennie na naszych drogach. Jednak Laguna w 1990 roku była futurystycznym konceptem, który nie miał nic wspólnego z Laguną wprowadzoną na ...

dawno temu

Renault Laguna II [z drugiej ręki]

... Jedno z najpopularniejszych aut na naszych drogach i jednocześnie niemal wzorowy przykład samochodu produkcji francuskiej, czyli naszpikowanego gadżetami, atrakcyjnego stylistycznie i wygodnego, ale nie bezawaryjnego. Jaka naprawdę jest Renault ...

dawno temu

Renault Laguna I [awarie i problemy]

... Renault Laguna I to jedno z najtańszych aut w swoim segmencie. Co dostaniemy kupując ten francuski samochód klasy średniej? Ciekawy design, ponadprzeciętny komfort jazdy, wygodne fotele ... oraz przestronne wnętrze. Warto również wspomnieć o ...

dawno temu

1 listopada. Jak dojechać na cmentarze w Warszawie?

... Obchody dnia Wszystkich Świętych wiążą się z utrudnieniami na warszawskich ulicach i parkingach. Zmiany odczują przede wszystkim kierowcy. Jak 1 listopada dojechać na największe warszawskie cmentarze? ... i Marysinie W piątek 1 listopada z ruchu ...

2 tygodnie temu

Renault Laguna Coupe - lifting na rok 2012

... Na rok 2012 Renault przygotowało drobny lifting modelu Laguna Coupe. ... Na rok 2012 Renault przygotowało drobny lifting modelu Laguna Coupe. To niewątpliwie jeden z najładniejszych modeli Renault ostatnich lat. Francuski producent po trzech ...

dawno temu

Nowe Renault Clio - znamy polskie ceny

... Renault pochwaliło się pełnym cennikiem nowego Clio. Wszystko wskazuje na to, że francuski mieszczuch bez problemu utrzyma swoją pozycję w segmencie B. Atrakcyjne wyposażenie, bogata gama silników oraz rozsądne ceny powinny okazać się przepisem ...

3 miesiące temu

Renault Laguna III [awarie i problemy]

... Auta marki Renault zwykle dedykowane było raczej dla ludzi o spokojnym uosobieniu stawiających raczej na komfort niż na dynamiczną jazdę. Nowa Laguna jest zupełnie inna. Zmieniła się przede wszystkich charakterystyka zawieszenia i wyeliminowano ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie