Renault Laguna 2 generacji

Generacja
Renault Laguna 2 generacji Zobacz 5 zdjęć

Druga generacja średniej klasy limuzyny Renault pojawiła się na rynku w 2001 r. Nowe auto wyznaczyło pewne standardy w zakresie stylistyki, bezpieczeństwa i rozwiązań technicznych.

W Lagunie II po raz pierwszy w historii francuskiej marki zastosowano system Keyless, pozwalający na otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia kluczyka, który zastąpiła elektroniczna karta. Ewoluował on później w Handsfree (karty nie trzeba było wyjmować z kieszeni, aby otworzyć lub uruchomić pojazd – wystarczyło ją mieć przy sobie). O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów też nie trzeba było się martwić – Laguna jako pierwsze auto z grupy Renault uzyskało maksymalną notę w testach zderzeniowych Euro NCAP, czyli 5 gwiazdek.

Renault, powtarzając kroki podjęte przy produkcji Laguny pierwszej generacji, wypuściło na rynek tylko dwie wersje nadwoziowe: liftback i kombi. W tej drugiej wersji auto było znane w zależności od rynku pod nazwami Laguna Grandtour lub Laguna SportsTourer.

Pod maską Laguny II, w ciągu 3 lat od wprowadzenia jej na rynek, mogło bić jedno z aż dwunastu serc: 1,6 16V (110 KM); 1,8 16V (118 KM); 3,0 V6 24V (210 KM); silnik 2,0 16V IDE (bezpośredni wtrysk benzyny, 140 KM); 2,0 16V (135 KM); 1,6 16V LPG ( 107 KM); 2,0 16V Turbo (163 KM); 1,9 dCi (turbodiesel, CommonRail, 100, 110 lub 120 KM); oraz 2,2 dCi (150 KM) i 2,2 16V dCi (170 KM).

W 2005 r. Renault postanowiło nieco zmienić wygląd Laguny. Tak naprawdę, podobnie jak przypadku poprzedniego modelu, nie były to poważne zmiany. Faceliftingowi poddano przedni pas pojazdu, zmieniono atrapę chłodnicy i lampy. Z tyłu zmodyfikowano tylko światła.

W wersji poliftingowej spod pokrywy silnika wydobywały się nowe dźwięki. Wysokoprężnego diesla 2,2 dCi zastąpiono nowym silnikiem, skonstruowanym przy współpracy z Nissanem - 2,0 dCi o mocy 150 KM. Rok po premierze Phase II gamę silników Diesla uzupełnił silnik 2,0 dCi o mocy 175 KM, który jest najmocniejszą jednostką dieslowską proponowaną do Laguny.

Renault nie mogło zapomnieć o pakiecie wyposażeniowym Initiale Paris, który zaoferowało już do poprzedniej generacji Laguny. Wersja Initiale wyróżnia się m.in. skórzaną tapicerką, tempomatem, podgrzewanymi fotelami przednimi z podświetleniem na nogi, pamięcią ustawienia fotela kierowcy i lusterek przednich, czujnikiem deszczu i czujnikiem parkowania oraz żaluzjami przeciwsłonecznymi w tylnej klapie.

Laguna II to samochód wyjątkowy: ładny, nowoczesny, bezpieczny, komfortowy, jednak jak przekonali się o tym klienci, nie do końca dopracowany. W tym modelu Renault występuje sporo usterek, które mogą zepsuć humor nawet najbardziej zagorzałym miłośnikom marki.

W Lagunie szwankuje zwłaszcza elektronika. Problem z elektroniczną kartą mieli niemal wszyscy właściciele tego auta, często potrafi ona zaprotestować przy otwieraniu bądź uruchamianiu auta. Pomysł na elektroniczny pomiar ciśnienia powietrza w ogumieniu wydawał się bardzo przydatny, jednak dla posiadaczy Laguny to kolejny powód do wizyty w serwisie. Sterowniki elektrycznie otwieranych szyb bocznych, wycieraczek i elektroniczny wyświetlacz wielofunkcyjny na tablicy przyrządów też mogą odmówić posłuszeństwa. Awaryjny jest także sterownik wtrysku, potocznie zwany „komputerem” – jeśli zawiedzie, dalsza podróż jest niemożliwa.

Może się wydawać, że konstruktorów Laguny niczego nie nauczyły problemy z mechaniką w autach pierwszej generacji. Komfort jazdy tym samochodem mogą zakłócić szybko zużywające się sworznie wahaczy przedniej osi, amortyzatory, końcówki drążków kierowniczych i elementy mocujące przedni stabilizator. Mogą też występować kłopoty z odkształceniami przednich tarcz hamulcowych, co objawia się biciem na kole kierownicy.

Z silnikami nie ma większych problemów, chociaż użytkownicy diesli muszą pamiętać, że jednostki wysokoprężne są bardzo wrażliwe na jakość paliwa. Kierowcy powinni wybierać renomowane stacje paliw, na których tankowany czynnik na pewno będzie zawierał odpowiednią ilość oleju napędowego. Właściciele pojazdów z jednostkami dCi powinni zwrócić uwagę na turbosprężarki, które są bardzo delikatne. Warto zadbać o ich odpowiednią eksploatację. Rozgrzanie turbodiesela przed wyruszeniem w drogę i ostudzenie go po przebytej jeździe naprawdę może być opłacalne.

4.27
Ocena na postawie 86 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Laguna
Produkcja od2001
Produkcja do2005

Wybrane wersje Renault Laguna 2 generacji

Inne generacje Renault Laguna

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (70)

Przejdź do strony: 1 2 3 4

Renault Laguna 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie