Renault Espace 3 generacji

Generacja
Renault Espace 3 generacji Zobacz 2 zdjęcia

W 1996 roku Renault wprowadziło na rynek trzecią już wersję swojego rodzinnego autobusu, czyli Renault Espace III. Nikogo nie zdziwił wybiegający w przyszłość design tego pojazdu, ponieważ Renault słynie z tego rodzaju operacji. Już w początkach produkcji modelu Espace francuscy inżynierowie wymyślili, aby wprowadzić na rynek nieco wydłużoną, 7-osobową wersję Renault Grand Espace.

Pod maską flagowego vana Renault może bić jedno z czterech serc zasilanych benzyną oraz kolejnych czterech wysokoprężnych. Są to: 2,0 114 KM, 2,0i 16V 140 KM, 3,0 167 KM, 3,0 V6 24V 190 KM, 1,9 dTi 98 KM, 2,2 12V TD 113 KM, 2,2 dCi 130 KM i 2,2 D 114 KM. Wersje benzynowe w praktyce okazały się mniej ekonomiczne (spalają średnio 3-4 l paliwa więcej niż diesle), ale za to mniej awaryjne. Najbardziej niezawodną jednostką z gamy silnikowej Espace’a jest 2-litrowy, 140-konny motor benzynowy. Odradza się natomiast kupno samochodu z silnikiem 2,0 114 KM, ponieważ jest to zbyt słaba jednostka do tego pojazdu (jednak jak na vana niezbyt ciężkiego - zaledwie 1500 kg). W silnikach V6 może dojść do zerwania łańcucha rzorządu. Najbardziej awaryjna spośród silników Diesla jest jednostka 2,2 dCi. Problem tkwi w tym, że Renault za wcześnie wprowadziło tę jednostkę napędową do swojej oferty – klienci byli po prostu królikami doświadczalnymi. W tych silnikach jedną z najgroźniejszych usterek jest możliwość obrócenia się jednej z panewek, co prowadzi do uszkodzenia wału korbowego pojazdu.

Renault nie wyciągnęło w sumie żadnych wniosków z nieudanej elektronicznie poprzedniej wersji Espace. Tak więc nabywcy mogą mieć problem z każdym elementem, przez który przepływa prąd. Zepsuć może się wszystko, od rozrusznika po zamek tylnej klapy. Licznik tego samochodu wraz z tablicą kontrolek też potrafi sprawić kłopot. Klienci zgłaszali usterki typu: podczas postoju prędkościomierz pokazuje 270 km/h, po zatankowaniu paliwa za 20 zł do pustego baku wskaźnik poziomu paliwa podnosi się do maksimum, termometr wewnątrz pojazdu pokazuje temperaturę zewnętrzną rzędu +50°C, podczas gdy w rzeczywistości jest ok. -30°C i wiele innych dość komicznych sytuacji.

Inżynierowie Renault niewiele też zdziałali w kwestii zawieszenia. Wygląda to tak, jakby zdjęli nadwozie z Espace II i na to wszystko założyli nowe blachy. Kolumny MacPhersona i wiele innych układów mających poprawić komfort jazdy to jeden wielki niewypał. Co z tego, że jadąc Renault, płynie się po drodze, skoro podczas jazdy po polskich drogach ten rejs odbywa się w towarzystwie pisków, zgrzytów i huków wydobywających się z każdej strony. Oszczędny i niezbyt racjonalnie myślący kierowca włączyłby głośniej muzykę i jechał spokojnie dalej. Takich kierowców spotyka się jednak rzadko. Większość użytkowników tego modelu decyduje się na kosztowne naprawy.

Nabywcy Renault Espace III chwalą to auto za wygodę i przestronność. Jest to pojazd odpowiedni dla dużej rodziny (zarówno pięć, jak i siedem osób może nim podróżować naprawdę wygodnie, choć w tym drugim przypadku polecana jest wersja Grand Espace) oraz dla właściciela małego przedsiębiorstwa potrzebującego samochodu do przewiezienia niezbyt ciężkich towarów. Przestrzeń bagażowa w modelu Espace jest imponująca: w wersji normalnej wynosi ona 275 l (po złożeniu siedzeń 2850 l), a w wersji Grand Espace 520 l (po złożeniu siedzeń 3075 l). Do tej drugiej bez problemu da się zapakować niewielką sofę, parę kompletów opon bądź kilka nawet sporych rozmiarów kartonów.

Espace to auto dobre do długich wycieczek, a także do przewozu gabarytów. Nabywca musi się jednak liczyć z tym, że ten wóz potrzebuje pełnego portfela kierowcy.

4.40
Ocena na postawie 27 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Espace
Produkcja od1996
Produkcja do2002

Wybrane wersje Renault Espace 3 generacji

Inne generacje Renault Espace

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (6)

Renault Espace 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Renault pokazało MéganE. Jak się domyślacie, jest elektryczne

... Renault ma bardzo mocnego gracza w elektrycznym segmencie B – Zoe, ale nie może poprzestać tylko na tym modelu. Właśnie zaprezentowano "koncepcyjne" MéganE, które jest już bardzo blisko masowej produkcji. ... CMF-EV, pod maską znajdziemy silnik ...

7 dni temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Używane Renault Espace w pigułce. Dużo auta za rozsądną cenę

... Jednym z najtańszych współczesnych minivanów na rynku jest Renault Espace produkowany do 2014 roku. Co ciekawe, jako auto używane spełnia wiele specyficznych kryteriów wyszukiwania. Ma diesla, duże ... – do wyboru, do koloru Bogactwo gamy ...

5 miesięcy temu

Nowe Renault Espace już w salonach. Znamy ceny modelu w Polsce

... Renault Espace po faceliftingu oficjalnie wjeżdża do polskich salonów. Auto będzie oferowane w dwóch wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Za podstawowe wydanie zapłacimy co najmniej 169 900 zł. ... Piąta generacja Renault Espace, która jest z ...

dawno temu

Renault Master laweta - zobacz, ile można oszczędzić!

... Czy zakup własnej lawety, na przykład takiej zbudowanej na renault masterze, może być opłacalny? ... egzemplarz został zbudowany na najnowszej generacji renault mastera, który może pochwalić się naprawdę dobrym wyposażeniem. To na przykład ...

3 miesiące temu

Nowe Renault Espace – SUV i MPV w jednym

... Szef designu Renault Laurens van den Acker zapowiedział, że nowa generacja Espace będzie crossoverem. ... Szef designu Renault Laurens van den Acker zapowiedział, że nowa generacja Espace będzie crossoverem. Obecne wcielenie Espace jest obecne ...

dawno temu

Drobny facelifting Renault Espace IV (2012)

... Renault ujawniło pierwsze zdjęcia modelu Espace IV po faceliftingu. Może to oznaczać, że obecna generacja będzie obecna na rynku jeszcze przez kilka lat. ... Renault ujawniło pierwsze zdjęcia modelu Espace IV po faceliftingu. Może to oznaczać, ...

dawno temu

Renault Arkana z polskimi cenami. To kompakt większy od Kadjara

... Renault wprowadza na polski rynek kolejnego SUV-a, tym razem z mocno opadającym dachem. Arkana jest już znana z rynku rosyjskiego, lecz oferowane pojazdy w Europie będą oparte na zupełnie nowej platformie. Poznaliśmy też polskie ceny. ... ...

2 miesiące temu

Renault Megane RS - mógłbym takie mieć, ale...

... Renault Sport wie, jak robić sportowe samochody i nowe Megane RS tylko potwierdza umiejętności ludzi z Dieppe. Mam z nim jednak pewien problem. ... Jeśli ktoś wie, jak robić hot hatche, to na pewno są to Francuzi. Ostatnim bastionem świetnych ...

3 miesiące temu

Nowe Renault Espace – van nowej generacji [wideo]

... Renault Espace przekształciło się z normalnego pojazdu typu MPV w crossovera. ... Samochód został wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Nowe Renault Espace ma 4,85 m długości, 1,87 m szerokości i 1,68 m wysokości ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie