Renault Espace 3 generacji

Generacja
Renault Espace 3 generacji Zobacz 2 zdjęcia

W 1996 roku Renault wprowadziło na rynek trzecią już wersję swojego rodzinnego autobusu, czyli Renault Espace III. Nikogo nie zdziwił wybiegający w przyszłość design tego pojazdu, ponieważ Renault słynie z tego rodzaju operacji. Już w początkach produkcji modelu Espace francuscy inżynierowie wymyślili, aby wprowadzić na rynek nieco wydłużoną, 7-osobową wersję Renault Grand Espace.

Pod maską flagowego vana Renault może bić jedno z czterech serc zasilanych benzyną oraz kolejnych czterech wysokoprężnych. Są to: 2,0 114 KM, 2,0i 16V 140 KM, 3,0 167 KM, 3,0 V6 24V 190 KM, 1,9 dTi 98 KM, 2,2 12V TD 113 KM, 2,2 dCi 130 KM i 2,2 D 114 KM. Wersje benzynowe w praktyce okazały się mniej ekonomiczne (spalają średnio 3-4 l paliwa więcej niż diesle), ale za to mniej awaryjne. Najbardziej niezawodną jednostką z gamy silnikowej Espace’a jest 2-litrowy, 140-konny motor benzynowy. Odradza się natomiast kupno samochodu z silnikiem 2,0 114 KM, ponieważ jest to zbyt słaba jednostka do tego pojazdu (jednak jak na vana niezbyt ciężkiego - zaledwie 1500 kg). W silnikach V6 może dojść do zerwania łańcucha rzorządu. Najbardziej awaryjna spośród silników Diesla jest jednostka 2,2 dCi. Problem tkwi w tym, że Renault za wcześnie wprowadziło tę jednostkę napędową do swojej oferty – klienci byli po prostu królikami doświadczalnymi. W tych silnikach jedną z najgroźniejszych usterek jest możliwość obrócenia się jednej z panewek, co prowadzi do uszkodzenia wału korbowego pojazdu.

Renault nie wyciągnęło w sumie żadnych wniosków z nieudanej elektronicznie poprzedniej wersji Espace. Tak więc nabywcy mogą mieć problem z każdym elementem, przez który przepływa prąd. Zepsuć może się wszystko, od rozrusznika po zamek tylnej klapy. Licznik tego samochodu wraz z tablicą kontrolek też potrafi sprawić kłopot. Klienci zgłaszali usterki typu: podczas postoju prędkościomierz pokazuje 270 km/h, po zatankowaniu paliwa za 20 zł do pustego baku wskaźnik poziomu paliwa podnosi się do maksimum, termometr wewnątrz pojazdu pokazuje temperaturę zewnętrzną rzędu +50°C, podczas gdy w rzeczywistości jest ok. -30°C i wiele innych dość komicznych sytuacji.

Inżynierowie Renault niewiele też zdziałali w kwestii zawieszenia. Wygląda to tak, jakby zdjęli nadwozie z Espace II i na to wszystko założyli nowe blachy. Kolumny MacPhersona i wiele innych układów mających poprawić komfort jazdy to jeden wielki niewypał. Co z tego, że jadąc Renault, płynie się po drodze, skoro podczas jazdy po polskich drogach ten rejs odbywa się w towarzystwie pisków, zgrzytów i huków wydobywających się z każdej strony. Oszczędny i niezbyt racjonalnie myślący kierowca włączyłby głośniej muzykę i jechał spokojnie dalej. Takich kierowców spotyka się jednak rzadko. Większość użytkowników tego modelu decyduje się na kosztowne naprawy.

Nabywcy Renault Espace III chwalą to auto za wygodę i przestronność. Jest to pojazd odpowiedni dla dużej rodziny (zarówno pięć, jak i siedem osób może nim podróżować naprawdę wygodnie, choć w tym drugim przypadku polecana jest wersja Grand Espace) oraz dla właściciela małego przedsiębiorstwa potrzebującego samochodu do przewiezienia niezbyt ciężkich towarów. Przestrzeń bagażowa w modelu Espace jest imponująca: w wersji normalnej wynosi ona 275 l (po złożeniu siedzeń 2850 l), a w wersji Grand Espace 520 l (po złożeniu siedzeń 3075 l). Do tej drugiej bez problemu da się zapakować niewielką sofę, parę kompletów opon bądź kilka nawet sporych rozmiarów kartonów.

Espace to auto dobre do długich wycieczek, a także do przewozu gabarytów. Nabywca musi się jednak liczyć z tym, że ten wóz potrzebuje pełnego portfela kierowcy.

4.38
Ocena na postawie 26 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Espace
Produkcja od1996
Produkcja do2002

Wybrane wersje Renault Espace 3 generacji

Inne generacje Renault Espace

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (5)

Renault Espace 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Co dalej z Nissanem i Renault? Producenci postawili sprawę jasno

... Afera zapoczątkowana pod koniec 2018 roku oskarżeniem Carlosa Ghosna o malwersacje finansowe zdaje się nie mieć końca. Były szef aliansu Renault-Nissan ukrywa się obecnie w Libanie, a kilka dni temu ... oskarżyły byłego szefa aliansu ...

2 tygodnie temu

Nowe ceny Mazdy 3. Podstawowy wariant drożeje o 5000 zł

... Podstawowy wariant Mazdy 3, czyli benzynowa wersja 2.0 Skyactiv-G, jest od tego roku droższa o 5000 zł. Natomiast potaniały samochody wyposażone w innowacyjny silnik Skyactiv-X. ... Mazda 3 z silnikiem 2.0 o mocy 122 KM zostaje wycofana z ...

5 dni temu

Renault prezentuje hybrydy: Captur E-Tech Plug-in oraz Clio E-Tech

... Hybrydowe Renault Captur oraz Clio były już zapowiedziane, ale dopiero teraz doczekały się oficjalnej premiery. Nazywają się E-Tech i mają różne napędy. Ten pierwszy jest hybrydą typu plug-in, a drugi korzysta z tradycyjnego rozwiązania. ... . ...

2 tygodnie temu

Nowe Renault Captur wycenione. Kosztuje co najmniej 66 900 zł

... Druga generacja Renault Captur wjeżdża do polskich salonów. Auto jest większe i dojrzalsze niż poprzednik, co ma swoje odzwierciedlenie w cenie. Za podstawową odmianę trzeba wyłożyć niecałe 67 tysięcy złotych. Klienci mogą wybierać spośród ...

2 miesiące temu

BMW wprowadzi nowe silniki i rozszerzy ofertę miękkich hybryd

... BMW chce kontynuować wprowadzanie swoich klientów w świat zelektryfikowanych samochodów, ale żeby zmiana była płynna, wyposaży kolejny model w układ mild hybrid. Dobrą wiadomością to, że bazowa Seria 3 nie będzie napędzana 3-cylindrowym ...

tydzień temu

Drobny facelifting Renault Espace IV (2012)

... Renault ujawniło pierwsze zdjęcia modelu Espace IV po faceliftingu. Może to oznaczać, że obecna generacja będzie obecna na rynku jeszcze przez kilka lat. ... Renault ujawniło pierwsze zdjęcia modelu Espace IV po faceliftingu. Może to oznaczać, ...

dawno temu

Nowe Renault Espace – SUV i MPV w jednym

... Szef designu Renault Laurens van den Acker zapowiedział, że nowa generacja Espace będzie crossoverem. ... Szef designu Renault Laurens van den Acker zapowiedział, że nowa generacja Espace będzie crossoverem. Obecne wcielenie Espace jest obecne ...

dawno temu

Renault Megane RS Trophy-R z rekordem toru Suzuka

... Renault kontynuuje serię rekordów na słynnych światowych torach. Megane RS Trophy-R zostało najszybszym kompaktem na japońskim torze Suzuka. Wynik dołączy do imponującej kolekcji najszybszych przejazdów. Wcześniej ostre Renault pojawiło się ...

2 miesiące temu

Nowe Renault Espace – van nowej generacji [wideo]

... Renault Espace przekształciło się z normalnego pojazdu typu MPV w crossovera. ... Samochód został wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Nowe Renault Espace ma 4,85 m długości, 1,87 m szerokości i 1,68 m wysokości ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie