Renault Espace 4 generacji

Generacja
Renault Espace 4 generacji Zobacz 2 zdjęcia

W 2002 roku francuska marka zaprezentowała najnowszy model swojego flagowego vana – Renault Espace IV. Jak na razie ostatnia, produkowana przez cały czas wersja tego pojazdu cieszy się dużą popularnością wśród stałych i nowych klientów marki. Francuzi nie zapomnieli też o nabywcach potrzebujących trochę więcej przestrzeni, więc kolejnej generacji doczekało się także Renault Grand Espace.

Ten rodzinny autobus można nabyć w aż dwunastu wersjach silnikowych (cztery benzynowe i osiem wysokoprężnych), a są to: 2,0 16V 130 KM; 2,0 Turbo 170 KM; 2,0i 135 KM; 3,5i V6 24V 245 KM; 1,9 dCi 117 KM; 2,0 dCi 130 KM; 2,0 dCi 150 KM; 2,0 dCi 175 KM; 2,2 dCi 140 KM; 2,2 dCi 150 KM; 3,5 dCi 165 KM oraz 3,5 dCi 180 KM.

Najsłabszy dieslowski 1,9 dCi niezbyt dobrze radzi sobie z napędzaniem tego samochodu i jest często krytykowany przez użytkowników Espace’a. Zaoszczędzenie na paliwie niekoniecznie przekłada się na oszczędności na serwisowaniu tego samochodu. Właściciele aut z tym silnikiem muszą się przygotować się na wymianę skrzyni biegów, a w niektórych przypadkach nawet całego silnika, ponieważ uszkodzeniu może ulec korbowód, a to wszystko po przejechaniu niespełna 200 000 km.

Całkiem przyzwoicie sprawuje się natomiast najsłabsza jednostka benzynowa (2,0 130 KM). Radzi sobie nieźle z rozpędzeniem ponad półtoratonowego pojazdu, a i na osiągi w trasie nie można narzekać. Ogólnie silniki benzynowe są naprawdę godne polecenia.

Renault zaskoczyło wielu swoich klientów zawieszeniem i komfortem podróży w nowym Espace. Francuska firma zdecydowała się na zastosowanie z przodu rozwiązania doskonale znanego, czyli kolumny MacPhersona, a z tyłu zaaplikowano coś całkiem nowego - zawieszenie pneumatyczne. Zawieszenie jest odpowiednie raczej dla samochodu sportowego niż rodzinnego autobusu. Amortyzatory w nowym Renault wytrzymują zaskakujące ok. 100-150 tys. km (niestety, ich poduszki są mniej wytrzymałe). Do częstszych wizyt w serwisie zmuszają końcówki drążków, łączniki stabilizatora, tylne łożyska i przednie hamulce, które słabo znoszą próbę czasu.

Elektryka to temat nagminnie poruszany w odniesieniu do pojazdów marki Renault. Wiadomo, że właściciele francuskich aut lubią wygodę i chcą, aby w samochodach wszystko było na wyciągnięcie ręki i wciśnięcie guzika. Niestety, znowu nie wszystko wyszło tak, jak to zaplanowali inżynierowie pracujący nad Espace’em.

Kilometry kabli, setki wtyków, wszelkiego rodzaju czujniki – a wszystko po to, żeby miało się co psuć… Tak wygląda rzeczywistość.

Czujnik ciśnienia ogumienia, czujnik położenia wału i wiele innych, czasami nie wiadomo do czego służących czujników zmusza właścicieli tego pojazdu do wizyt w warsztacie. Siedząc w samochodzie, można usłyszeć delikatne brzęczenie. To dość denerwujący problem występujący w wielu nowszych autach Renault. Ten dziwny dźwięk to silniczek turbinki zasysający powietrze do czujnika temperatury wewnętrznej, tak więc kolejny uporczywy czujnik. Mówiąc o elektronice, nie sposób pominąć alternatorów i rozruszników, które w wielu przypadkach po przejechaniu 200 -250 tys. km odmawiają współpracy.

Espace to naprawdę wygodne i przestronne auto. Można z powodzeniem zmieścić w nim rodzinę, a w Grand Espace nawet dużą rodzinę. Przyjęło się już, że za komfort trzeba płacić, tak też jest w tym przypadku. Renault nie wyprodukowało tego samochodu z myślą o zwykłych zjadaczach chleba. I nie chodzi tu o cenę, za jaką można nabyć to auto, ponieważ ta obligatoryjnie spada, lecz o koszty serwisowania i napraw oraz potrzebę częstych wizyt na stacjach benzynowych.

4.10
Ocena na postawie 30 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Espace
Produkcja od2002
Produkcja do2006

Wybrane wersje Renault Espace 4 generacji

Inne generacje Renault Espace

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (15)

Renault Espace 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Elektryczne Renault K-ZE trafi do Europy. Będzie naprawdę tanie

... Czyżby czekała nas cenowa rewolucja w segmencie pojazdów elektrycznych? Wiele na to wskazuje. Wszystko za sprawą Renault K-ZE znanym już m.in. z chińskiego rynku. Francuzi potwierdzili, że auto niebawem trafi także do Europy, gdzie będzie ...

2 tygodnie temu

Renault Clio R.S. może zostać zastąpione elektrycznym Zoe R.S.

... Renault nie planuje sportowej wersji najnowszego Clio. Francuzi twierdzą, że w dobie coraz ostrzejszych norm emisji spalin stworzenie nowego Clio R.S. byłoby niezmiernie trudne oraz kosztowne. Auto zostanie prawdopodobnie zastąpione elektrycznym ...

4 tygodnie temu

Drobny facelifting Renault Espace IV (2012)

... Renault ujawniło pierwsze zdjęcia modelu Espace IV po faceliftingu. Może to oznaczać, że obecna generacja będzie obecna na rynku jeszcze przez kilka lat. ... Renault ujawniło pierwsze zdjęcia modelu Espace IV po faceliftingu. Może to oznaczać, ...

dawno temu

Nowe Renault Espace – SUV i MPV w jednym

... Szef designu Renault Laurens van den Acker zapowiedział, że nowa generacja Espace będzie crossoverem. ... Szef designu Renault Laurens van den Acker zapowiedział, że nowa generacja Espace będzie crossoverem. Obecne wcielenie Espace jest obecne ...

dawno temu

Nowe Renault Espace – van nowej generacji [wideo]

... Renault Espace przekształciło się z normalnego pojazdu typu MPV w crossovera. ... Samochód został wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Nowe Renault Espace ma 4,85 m długości, 1,87 m szerokości i 1,68 m wysokości ...

dawno temu

2013 Renault Espace - szczegóły faceliftingu

... Ponad miesiąc temu informowaliśmy o tym, że Renault przygotowuje drobny facelifting największego auta w swojej ofercie, czyli modelu Espace. W sieci pojawiły się nowe zdjęcia oraz bardziej szczegółowy opis przeprowadzonych zmian. ... szczegółowy ...

dawno temu

No tu już wiemy jak wygląda nowe Renault Captur. Dzięki Chińczykom

... Chińscy szpiedzy w Chinach sfotografowali i opublikowali zdjęcia Renault Captura nowej generacji, który najpewniej zadebiutuje właśnie na tamtym rynku. Nie jest żadną tajemnicą, że w Europie będzie wyglądał niemal tak samo. ... Gwoli ścisłości, ...

5 miesięcy temu

Nowe Renault Espace zostało crossoverem

... Renault zaprezentowało nowe Renault Espace przed oficjalną premierą publiczną na targach samochodowych w Paryżu. ... , jednak mówi się o zastosowaniu głównie małych, doładowanych silników. Nowe Renault Espace 2015 - oficjalna galeria zdjęć ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie