Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Renault Espace 4 generacji

Generacja
Renault Espace 4 generacji Zobacz 2 zdjęcia

W 2002 roku francuska marka zaprezentowała najnowszy model swojego flagowego vana – Renault Espace IV. Jak na razie ostatnia, produkowana przez cały czas wersja tego pojazdu cieszy się dużą popularnością wśród stałych i nowych klientów marki. Francuzi nie zapomnieli też o nabywcach potrzebujących trochę więcej przestrzeni, więc kolejnej generacji doczekało się także Renault Grand Espace.

Ten rodzinny autobus można nabyć w aż dwunastu wersjach silnikowych (cztery benzynowe i osiem wysokoprężnych), a są to: 2,0 16V 130 KM; 2,0 Turbo 170 KM; 2,0i 135 KM; 3,5i V6 24V 245 KM; 1,9 dCi 117 KM; 2,0 dCi 130 KM; 2,0 dCi 150 KM; 2,0 dCi 175 KM; 2,2 dCi 140 KM; 2,2 dCi 150 KM; 3,5 dCi 165 KM oraz 3,5 dCi 180 KM.

Najsłabszy dieslowski 1,9 dCi niezbyt dobrze radzi sobie z napędzaniem tego samochodu i jest często krytykowany przez użytkowników Espace’a. Zaoszczędzenie na paliwie niekoniecznie przekłada się na oszczędności na serwisowaniu tego samochodu. Właściciele aut z tym silnikiem muszą się przygotować się na wymianę skrzyni biegów, a w niektórych przypadkach nawet całego silnika, ponieważ uszkodzeniu może ulec korbowód, a to wszystko po przejechaniu niespełna 200 000 km.

Całkiem przyzwoicie sprawuje się natomiast najsłabsza jednostka benzynowa (2,0 130 KM). Radzi sobie nieźle z rozpędzeniem ponad półtoratonowego pojazdu, a i na osiągi w trasie nie można narzekać. Ogólnie silniki benzynowe są naprawdę godne polecenia.

Renault zaskoczyło wielu swoich klientów zawieszeniem i komfortem podróży w nowym Espace. Francuska firma zdecydowała się na zastosowanie z przodu rozwiązania doskonale znanego, czyli kolumny MacPhersona, a z tyłu zaaplikowano coś całkiem nowego - zawieszenie pneumatyczne. Zawieszenie jest odpowiednie raczej dla samochodu sportowego niż rodzinnego autobusu. Amortyzatory w nowym Renault wytrzymują zaskakujące ok. 100-150 tys. km (niestety, ich poduszki są mniej wytrzymałe). Do częstszych wizyt w serwisie zmuszają końcówki drążków, łączniki stabilizatora, tylne łożyska i przednie hamulce, które słabo znoszą próbę czasu.

Elektryka to temat nagminnie poruszany w odniesieniu do pojazdów marki Renault. Wiadomo, że właściciele francuskich aut lubią wygodę i chcą, aby w samochodach wszystko było na wyciągnięcie ręki i wciśnięcie guzika. Niestety, znowu nie wszystko wyszło tak, jak to zaplanowali inżynierowie pracujący nad Espace’em.

Kilometry kabli, setki wtyków, wszelkiego rodzaju czujniki – a wszystko po to, żeby miało się co psuć… Tak wygląda rzeczywistość.

Czujnik ciśnienia ogumienia, czujnik położenia wału i wiele innych, czasami nie wiadomo do czego służących czujników zmusza właścicieli tego pojazdu do wizyt w warsztacie. Siedząc w samochodzie, można usłyszeć delikatne brzęczenie. To dość denerwujący problem występujący w wielu nowszych autach Renault. Ten dziwny dźwięk to silniczek turbinki zasysający powietrze do czujnika temperatury wewnętrznej, tak więc kolejny uporczywy czujnik. Mówiąc o elektronice, nie sposób pominąć alternatorów i rozruszników, które w wielu przypadkach po przejechaniu 200 -250 tys. km odmawiają współpracy.

Espace to naprawdę wygodne i przestronne auto. Można z powodzeniem zmieścić w nim rodzinę, a w Grand Espace nawet dużą rodzinę. Przyjęło się już, że za komfort trzeba płacić, tak też jest w tym przypadku. Renault nie wyprodukowało tego samochodu z myślą o zwykłych zjadaczach chleba. I nie chodzi tu o cenę, za jaką można nabyć to auto, ponieważ ta obligatoryjnie spada, lecz o koszty serwisowania i napraw oraz potrzebę częstych wizyt na stacjach benzynowych.

4.10
Ocena na postawie 30 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Espace
Produkcja od2002
Produkcja do2006

Wybrane wersje Renault Espace 4 generacji

Inne generacje Renault Espace

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (15)

Renault Espace 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Nowe Renault Espace już w salonach. Znamy ceny modelu w Polsce

... Renault Espace po faceliftingu oficjalnie wjeżdża do polskich salonów. Auto będzie oferowane w dwóch wersjach silnikowych i wyposażeniowych. Za podstawowe wydanie zapłacimy co najmniej 169 900 zł. ... Piąta generacja Renault Espace, która jest z ...

2 miesiące temu

IZERA: pierwsza w historii marka elektrycznych aut polskiej produkcji

Renault zrezygnuje z Espace? Na celowniku również Talisman i Scenic

... Anonimowe źródła cytowane przez Reutersa donoszą, że Renault zamierza w najbliższym czasie zrezygnować z nierentownych modeli. Na pierwszy ogień pójdzie najprawdopodobniej Espace, a potem dołączą do niego Talisman i Scenic. ... . Nieoficjalnie ...

3 miesiące temu

Renault Talisman przeszło facelifting. Ceny modelu w Polsce

... Flagowy model Renault jest z nami od 2015 roku. Niedawno został odświeżony. Chętni klienci mogą już składać zamówienia na egzemplarze po liftingu. Za "nowego" Talismana trzeba wyłożyć co najmniej 119 400 zł. ... oferowany jest w dwóch wersjach ...

4 tygodnie temu

Renault Master 4x4 z napędem Oberaigner: twarda sztuka do pracy

... Kiedy samochód użytkowy musi dotrzeć w mniej dostępne miejsca, podwójne koła typu bliźniak nie zawsze wystarczą. Renault wspólnie z firmą Oberaigner przygotowuje od lat pojazdy z napędem 4x4 ... 1938 Renault Master furgon 4x4 - test, opinia ...

2 tygodnie temu

Renault Megane po faceliftingu. Polskie ceny modelu

... Po 5 latach od rynkowego debiutu Renault zdecydowało się odświeżyć swój kompaktowy model Megane. Auto nie tylko wyładniało, ale i zyskało nowe wyposażenie oraz wersje napędu. Niestety jak zwykle bywa w takich przypadkach, także nieco podrożało. ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie