Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Renault Clio 4 generacji

Generacja
Renault Clio 4 generacji Zobacz 7 zdjęć
Renault Clio 4 generacji - test i recenzja

Debiut czwartej generacji Renault Clio odbył się na salonie samochodowym w Paryżu jesienią 2012 roku. Nowe auto, którego nadwozie zaprojektował Laurens van der Acker, prezentuje się zupełnie inaczej niż poprzednik.

Nadwozie nowego Clio jest wyraźnie inspirowane koncepcyjnym sportowym modelem DeZir. Charakterystyczny dla Clio czwartej generacji jest wąski wlot powietrza z dość dużym logotypem. Kareseria samochodu jest wyraźnie okrąglejsza niż poprzednika, a przetłoczenia na przednich i tylnych błotnikach sprawiają, że małe Renault wygląda na większe i cięższe niż jest w rzeczywistości.
Przy projektowaniu styliści skorzystali z patentu ukrywania klamek tylnych drzwi w słupkach. Takie rozwiązanie sprawia, że samochód wygląda na auto 3-drzwiowe.

Renault Clio IV dostępne jest z dwoma nadwoziami. Podstawowym jest 5-drzwiowy hatchback, ale klienci, którym niezbędna jest większa ilość przestrzeni bagażowej mogą wybrać odmianę Grandtour – tak francuski koncern nazywa swoje auta z nadwoziami kombi. Ta wersja cechuje się równie atrakcyjnym wyglądem. Projektantom udało się dobrze wkomponować bagażową część nadwozia w resztę karoserii.

Odmiana Grandtour jest dłuższa od hatchbacka o 20 cm, który z kolei liczy sobie 4,06 m długości. Oba auta mają szerokość 1,7 m i wysokość niespełna 1,5 m. Rozstaw osi wynosi 2,59 m. Dzięki większej długości kombi może pochwalić się ponad 440-litrowym bagażnikiem (po złożeniu siedzeń ma on 1380 l), a więc o 140 l większym niż ten dostępny w hatchbacku.

Wnętrze samochodu prezentuje się równie efektownie jak nadwozie. Nietypowo rozwiązano układ wskaźników na desce rozdzielczej. Po lewej stronie znajduje się wyglądający dość zachowawczo obrotomierz, zaś po prawej „przerośnięty” wskaźnik poziomu paliwa. Prędkościomierz natomiast umieszczono w owalu łączącym oba wcześniej wymienione wskaźniki. Centralny punkt deski rozdzielczej zajmuje element z tworzywa sztucznego, w który jest wkomponowany 7-calowy dotykowy wyświetlacz.

Oczywiście to nie jedyny element wyposażenia samochodu. Renault w każdej wersji Clio montuje seryjnie ABS, ASR, ESP, czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz elektrycznie sterowane przednie szyby. W najdroższej odmianie Dynamique klient otrzyma także manualną klimatyzację, światła przeciwmgłowe oraz czujnik deszczu i światła. Opcjonalnie dostępna jest automatyczna klimatyzacja, elektrycznie składane lusterka, elektrycznie sterowane tylne szyby, system wspomagania parkowania tyłem i kamera cofania.

Przednie fotele Clio mieszczą swobodnie nawet wysokich pasażerów. Z tyłu również mogą zasiąść wysokie osoby, ale pod warunkiem, że z przodu siedzą wtedy pasażerowie o wzroście nieprzekraczającym 1,8 m. W przeciwnym wypadku podróżnym z tyłu zabraknie miejsca na nogi. Same fotele są wygodne, mają wystarczająco długie siedziska, a ich poziom wykonania jest wysoki.

Obecnie Renault Clio jest oferowane z dwoma silnikami benzynowymi oraz jednym turbodieslem. Podstawową jednostką napędową jest 1,1-litrowy (Reanult oznacza go jako 1.2 16v 75) 4-cylindrowy motor o mocy 75 KM. Dysponuje on momentem obrotowym o wartości 107 Nm. Clio z takim silnikiem rozpędza się do 167 km/h, a 100 km/h osiąga po 14,5 s.

Znacznie lepsze osiągi gwarantuje nowoczesna jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Ma ona objętość 0,9 l i jest doładowana turbosprężarką. Silnik ten ma moc 90 KM i maksymalny moment obrotowy 132 KM, które przekładają się na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 12,2 s i prędkość maksymalną 182 km/h.

Zwolennicy diesli mają do wyboru na razie tylko jeden motor, ale za to w dwóch wersjach mocy. 4-cylindrowy silnik o objętości skokowej 1,5 l (z turbodoładowaniem) może mieć moc 75 KM lub 90 KM. W zależności od niej jego maksymalny moment obrotowy wynosi, odpowiednio, 200 Nm lub 220 Nm. Renault Clio wyposażone w tę jednostkę do setki przyspieszają w czasie od 14,3 s do 11,7 s, a ich prędkość maksymalna wynosi od 168 km/h do 180 km/h.

Na niedaleką przyszłość planowane jest wprowadzenie 1,2-litrowej benzynowej konstrukcji z turbosprężarką (moc silnika to 115 KM) oraz 200-konnego silnika o objętości 1,6 l, który będzie montowany w nowym Clio R.S. 200.

3.85
Ocena na postawie 55 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaRenault
ModelRenault Clio
Produkcja od2012
Produkcja do2017

Wybrane wersje Renault Clio 4 generacji

Inne generacje Renault Clio

Inne modele Renault

Oceny użytkowników (10)

Renault Clio 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Q&A: Instalacje gazowe do aut. Ekspert STAG odpowiada na pytania vol. 4

Renault Clio (2021) w salonach. Znamy polskie ceny

... Renault Clio to jedno z najpopularniejszych aut segmentu B w Polsce. Najnowsze wcielenie modelu jest bardzo atrakcyjną propozycją dostępną w zróżnicowanej ofercie. Chętni mogą nawet nabyć wersję z fabrycznym LPG. Ile trzeba za nią zapłacić? ... ...

7 miesięcy temu

Euro NCAP rozbiło kolejne modele. Opel i renault bez rewelacji

... Renault Kangoo i Opel Mokka to kolejne "ofiary" Euro NCAP, a przy okazji modele, które nie zasłużyły na maksymalny, 5-gwiazdkowy wynik. Nie oznacza to jednak, że strach nimi jeździć, co zresztą potwierdzają szczegółowe wyniki. ... jednak ...

4 tygodnie temu

Pierwszy kontakt: DS 4 - znana konstrukcja, nowa odmiana

... Po premierze SUV-a DS 7 i limuzyny DS 9, Francuzi skupiają się nad malejącym, ale nadal istotnym segmentem kompaktowym. Tu chcą powalczyć modelem DS 4 z takimi znanymi nazwami jak Audi A3 czy Mercedes Klasy A. Pierwsze egzemplarze francuskiego ...

3 tygodnie temu

Renault Clio i Captur z nowym napędem LPG. Polskie ceny modeli

... Renault uzupełnia gamę napędową modeli Clio i Captur o nową wersję z fabryczną instalacją LPG firmy Landi Renzo. Jest ona sparowana z benzynowym, doładowanym silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM. To udane połączenie niskich kosztów eksploatacji i ...

dawno temu

Renault Captur na ostro. Wersja R.S. Line wygląda naprawdę dobrze

... Po Clio przyszedł czas na Captura. Francuski oddział Renault pochwalił się nowym wariantem wyposażenia, jakim jest R.S. Line. To sportowo nacechowane wydanie zdecydowanie może się podobać. Co więcej, w gamie znajdziemy tylko mocniejsze napędy. ...

6 miesięcy temu

Test: Volkswagen ID.4 GTX, czyli miał być sport, a jest kompromis

... Krótko po wprowadzeniu na rynek ID.4 Niemcy nie zwalniają tempa ze swoimi elektrycznymi modelami i od razu prezentują usportowioną wersję tego modelu. W ten sposób chcą kontynuować tradycję ... rozpoczętą przez Golfa GTI, ale tym razem w ...

miesiąc temu

Renault pokazało MéganE. Jak się domyślacie, jest elektryczne

... Renault ma bardzo mocnego gracza w elektrycznym segmencie B – Zoe, ale nie może poprzestać tylko na tym modelu. Właśnie zaprezentowano "koncepcyjne" MéganE, które jest już bardzo blisko masowej produkcji. ... CMF-EV, pod maską znajdziemy silnik ...

2 miesiące temu

Renault Clio i Captur E-Tech. Polskie ceny hybrydowych modeli

... Hybrydowe wersje miejskich modeli Renault oficjalnie wjechały do polskich salonów. Niestety jak w przypadku większości aut z alternatywnym napędem, nie są to przesadnie tanie propozycje. Ile trzeba wyłożyć za francuską serię E-Tech? ... . ...

dawno temu

Pożegnamy Renault Sport? Szybkie modele dostaną znaczki Alpine

... Renault Sport znane też jako R.S. to prawdziwa legenda w świecie hothatchy. Zarówno Clio, jak i Megane sygnowane tymi oznaczeniami dobrze zapisały się w historii motoryzacji. Wszystko wskazuje jednak, że przyszłe modele nie będą kontynuować ...

10 miesięcy temu

Renault Master laweta - zobacz, ile można oszczędzić!

... Czy zakup własnej lawety, na przykład takiej zbudowanej na renault masterze, może być opłacalny? ... egzemplarz został zbudowany na najnowszej generacji renault mastera, który może pochwalić się naprawdę dobrym wyposażeniem. To na przykład ...

5 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie