Porsche 911 997

Generacja
Porsche 911 997

Wydawać by się mogło, że Porsche wyciągnęło wnioski z krytyki, która spadła na 911 generacji 996, i nowsza odmiana tego modelu, oznaczona jako 997, jest w pewnym sensie stylistycznym krokiem do tyłu dla niemieckiego producenta.

Z przodu pojawiły się okrągłe reflektory, a kierunkowskazy wróciły tam, gdzie ich miejsce, czyli na przedni zderzak. Auto ponownie delikatnie urosło, dzięki czemu w każdej odmianie wygląda naprawdę atrakcyjnie.

Porsche po raz kolejny zbudowało nową jednostkę napędową, tym razem o pojemności 3,8 l. Jest to serce Carrery S, czyli mocniejszej wolnossącej odmiany 911. Silnik ten produkuje 355 KM oraz 400 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu wóz rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 293 km/h. Słabsza Carrera z jednostką o mocy 325 KM i 370 Nm przyspiesza o 0,3 s wolniej oraz rozpędza się maksymalnie do 285 km/h.

W 2008 roku Porsche wzmocniło te jednostki odpowiednio o 20 KM, dzięki czemu osiągi samochodów nieznacznie się poprawiły. Naturalnie, niemiecki producent nadal oferował takie wersje, jak Carrera 4 czy Carrera 4S, odmiany Cabriolet czy Targa, dostępne wyłącznie z napędem na obie osie.

Dla miłośników luksusowej i bardzo szybkiej jazdy przygotowano odmiany Turbo oraz Turbo S. Zamiast zwiększać poziom doładowania i eksperymentować z wydajnością jednostek, Niemcy zastosowali bardzo prosty zabieg - Turbo jest napędzane turbodoładowaną odmianą mniejszego boksera o pojemności 3,6 l, a sercem Turbo S jest turbodoładowany bokser o pojemności 3,8 l, który napędza m.in. Carrerę S.

W efekcie do 2009 roku 911 Turbo daje kierowcy frajdę z obcowania ze stadem 480 KM oraz 680 Nm momentu obrotowego. Dopiero w 2009 roku na targach we Frankfurcie Porsche zaprezentowało poliftingową odmianę modelu 911.

Zmieniły się m.in. klosze tylnych reflektorów, pojawiła się przekładnia PDK, która zastąpiła klasyczny już triptronic, a Turbo dostało większy silnik o pojemności 3,8 l, dzięki czemu moc tej wersji zwiększyła się do 500 KM.

Turbo S z 2010 roku to już 530 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Dzięki napędowi na obie osie auto wystrzeliwuje do przodu i rozpędza się od 0 do 100 km/h już w 3,1 s, a po dłuższej chwili wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero na 315 km/h.

Kultywując tradycję, Porsche oferuje także lżejsze, bardziej bezkompromisowe odmiany, takie jak: GT3, GT3 RS, GT3 RS 4,0, GT2 oraz GT2 RS, z których najszybsza jest ta ostatnia.

Co ciekawe, GT2 RS jest także najszybszą wersją Porsche 911 w historii. Sprint 0-100 km/h zajmuje autu 3,5 s, to za sprawą zastosowania wyłącznie napędu na tylną oś, ale kolosalne 620 KM daje o sobie znać chwilę później. Wóz osiąga bowiem prędkość maksymalną aż 330 km/h, krzywdząc przy tym włoskie i japońskie auta sportowe.

Po raz kolejny dla tych, którzy chcą poczuć prawdziwe wyścigowe emocje, powstały wersje GT3, GT3 RS oraz najnowsza GT3 RS 4,0. Decydując się na odmianę RS, można całkowicie zrezygnować z nawigacji satelitarnej oraz zamontować lżejsze przednie reflektory bez systemu zmywania. Klamki zastąpiono materiałowymi paskami, a fotele wykonano z włókna węglowego.

Bardzo ciekawą wersją Porsche 911 generacji 997 jest Carrera GTS. Pod tylną pokrywą tego modelu pracuje wolnossąca jednostka o pojemności 3,8 l, czyli dokładnie ta sama, która napędza Carrerę S, ale na potrzeby GTS została ona wzmocniona do 408 KM i 420 Nm momentu obrotowego. Carrera GTS dostępna jest z nadwoziem coupé oraz kabriolet, a także w odmianie z napędem na obie osie.

Ze skrzynią PDK i opcjonalnym pakietem Sport+ auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,2 s oraz osiąga prędkość maksymalną 304 km/h. Co ciekawe, wersja z 6-biegowym manualem jest o 2 km/h szybsza.

Łącznie Porsche oferuje ponad 20 najróżniejszych wersji modelu 911 generacji 997, który wciąż produkowany jest równolegle z nową Carrerą i Carrerą S 991.

Plusy:
+ mnogość wersji
+ wprowadzenie odmiany GTS
+ przekładnia PDK
+ powrót do tradycji

Minusy:
- najczęściej odbierane auto za niepłacenie leasingu

4.71
Ocena na postawie 48 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPorsche
ModelPorsche 911
Produkcja od2005
Produkcja do2010

Wybrane wersje Porsche 911 997

Inne generacje Porsche 911

Inne modele Porsche

Oceny użytkowników (3)

Porsche 911 997: newsy, testy i recenzje

Pierwszy dzień wyścigu Mille Miglia

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie