Porsche 911 997

Generacja
Porsche 911 997

Wydawać by się mogło, że Porsche wyciągnęło wnioski z krytyki, która spadła na 911 generacji 996, i nowsza odmiana tego modelu, oznaczona jako 997, jest w pewnym sensie stylistycznym krokiem do tyłu dla niemieckiego producenta.

Z przodu pojawiły się okrągłe reflektory, a kierunkowskazy wróciły tam, gdzie ich miejsce, czyli na przedni zderzak. Auto ponownie delikatnie urosło, dzięki czemu w każdej odmianie wygląda naprawdę atrakcyjnie.

Porsche po raz kolejny zbudowało nową jednostkę napędową, tym razem o pojemności 3,8 l. Jest to serce Carrery S, czyli mocniejszej wolnossącej odmiany 911. Silnik ten produkuje 355 KM oraz 400 Nm momentu obrotowego, dzięki czemu wóz rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a prędkość maksymalna wynosi 293 km/h. Słabsza Carrera z jednostką o mocy 325 KM i 370 Nm przyspiesza o 0,3 s wolniej oraz rozpędza się maksymalnie do 285 km/h.

W 2008 roku Porsche wzmocniło te jednostki odpowiednio o 20 KM, dzięki czemu osiągi samochodów nieznacznie się poprawiły. Naturalnie, niemiecki producent nadal oferował takie wersje, jak Carrera 4 czy Carrera 4S, odmiany Cabriolet czy Targa, dostępne wyłącznie z napędem na obie osie.

Dla miłośników luksusowej i bardzo szybkiej jazdy przygotowano odmiany Turbo oraz Turbo S. Zamiast zwiększać poziom doładowania i eksperymentować z wydajnością jednostek, Niemcy zastosowali bardzo prosty zabieg - Turbo jest napędzane turbodoładowaną odmianą mniejszego boksera o pojemności 3,6 l, a sercem Turbo S jest turbodoładowany bokser o pojemności 3,8 l, który napędza m.in. Carrerę S.

W efekcie do 2009 roku 911 Turbo daje kierowcy frajdę z obcowania ze stadem 480 KM oraz 680 Nm momentu obrotowego. Dopiero w 2009 roku na targach we Frankfurcie Porsche zaprezentowało poliftingową odmianę modelu 911.

Zmieniły się m.in. klosze tylnych reflektorów, pojawiła się przekładnia PDK, która zastąpiła klasyczny już triptronic, a Turbo dostało większy silnik o pojemności 3,8 l, dzięki czemu moc tej wersji zwiększyła się do 500 KM.

Turbo S z 2010 roku to już 530 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Dzięki napędowi na obie osie auto wystrzeliwuje do przodu i rozpędza się od 0 do 100 km/h już w 3,1 s, a po dłuższej chwili wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero na 315 km/h.

Kultywując tradycję, Porsche oferuje także lżejsze, bardziej bezkompromisowe odmiany, takie jak: GT3, GT3 RS, GT3 RS 4,0, GT2 oraz GT2 RS, z których najszybsza jest ta ostatnia.

Co ciekawe, GT2 RS jest także najszybszą wersją Porsche 911 w historii. Sprint 0-100 km/h zajmuje autu 3,5 s, to za sprawą zastosowania wyłącznie napędu na tylną oś, ale kolosalne 620 KM daje o sobie znać chwilę później. Wóz osiąga bowiem prędkość maksymalną aż 330 km/h, krzywdząc przy tym włoskie i japońskie auta sportowe.

Po raz kolejny dla tych, którzy chcą poczuć prawdziwe wyścigowe emocje, powstały wersje GT3, GT3 RS oraz najnowsza GT3 RS 4,0. Decydując się na odmianę RS, można całkowicie zrezygnować z nawigacji satelitarnej oraz zamontować lżejsze przednie reflektory bez systemu zmywania. Klamki zastąpiono materiałowymi paskami, a fotele wykonano z włókna węglowego.

Bardzo ciekawą wersją Porsche 911 generacji 997 jest Carrera GTS. Pod tylną pokrywą tego modelu pracuje wolnossąca jednostka o pojemności 3,8 l, czyli dokładnie ta sama, która napędza Carrerę S, ale na potrzeby GTS została ona wzmocniona do 408 KM i 420 Nm momentu obrotowego. Carrera GTS dostępna jest z nadwoziem coupé oraz kabriolet, a także w odmianie z napędem na obie osie.

Ze skrzynią PDK i opcjonalnym pakietem Sport+ auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,2 s oraz osiąga prędkość maksymalną 304 km/h. Co ciekawe, wersja z 6-biegowym manualem jest o 2 km/h szybsza.

Łącznie Porsche oferuje ponad 20 najróżniejszych wersji modelu 911 generacji 997, który wciąż produkowany jest równolegle z nową Carrerą i Carrerą S 991.

Plusy:
+ mnogość wersji
+ wprowadzenie odmiany GTS
+ przekładnia PDK
+ powrót do tradycji

Minusy:
- najczęściej odbierane auto za niepłacenie leasingu

4.71
Ocena na postawie 48 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPorsche
ModelPorsche 911
Produkcja od2005
Produkcja do2010

Wybrane wersje Porsche 911 997

Inne generacje Porsche 911

Inne modele Porsche

Oceny użytkowników (3)

Porsche 911 997: newsy, testy i recenzje

TechArt Porsche 911. Tuner wziął na warsztat generację 992

... Od niedawna w sprzedaży dostępna jest nowa generacja legendarnego modelu Porsche911 (992). Mimo że jazda nim jest bardzo ekscytująca, dla głodnych dodatkowych wrażeń oraz indywidualistów TechArt przygotował coś specjalnego. ... Położona w ...

2 tygodnie temu

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Lego Technic Porsche 911 RSR: kilkanaście godzin czystej frajdy

... Pędzę po prostej. Tłoki centralnie umieszczonego boksera uderzają jeden za drugim. Słychać cichą pracę dyferencjału. Zakręt. Nadwozie Porsche 911 RSR ugina się lekko na łuku na wielowahaczowym ... i nie zapomniałem, jak bardzo zawsze uwielbiałem ...

miesiąc temu

Frankfurt 2019: Porsche 911 Carrera 4 z napędem na wszystkie koła

... Najnowsza odsłona Porsche 911 debiutuje w wersji Carrera 4. Łączy ona bazowy silnik i wyposażenie ze standardowym napędem na cztery koła. Taka konfiguracja wydaje się idealną opcją dla mniej ... kształtem końcówek wydechu, nie zdradza obecności ...

miesiąc temu

Skradziono Porsche 911. 50 tys. zł nagrody za odnalezienie

... Dziennikarz motoryzacyjny Patryk Mikiciuk udostępnił na Facebooku prośbę o pomoc w namierzeniu skradzionego Porsche 911. Ci, którzy przyczynią się do odnalezienia tego wartościowego klasyka, mogą liczyć na wysoką nagrodę. ... ...

miesiąc temu

Porsche 911 GT3 ma już 20 lat. Przez ten czas wiele się zmieniło

... GT3 to bez wątpienia jedna z najważniejszych odmian we współczesnej historii Porsche 911. Auto obchodzi w 2019 roku swoje dwudzieste urodziny. Z każdą generacją było coraz mocniejsze i bardziej emocjonujące, a już niebawem powinniśmy doczekać ...

2 miesiące temu

Nowe Porsche 911 debiutuje w bazowej wersji Carrera

... Ponad 8 miesięcy po debiucie modelu 911 Carrera S, Porsche prezentuje słabszą, bazową odmianę Carrera. Będzie ona oferowana ze standardowym nadwoziem coupé oraz jako kabriolet. Pierwsze dostawy ruszą na początku przyszłego roku. ... Porsche 911 ...

3 miesiące temu

Pierwsza jazda nowym Porsche 911

... Nowe Porsche 911 może i wygląda jak poprzednik, ale pod charakterystycznym nadwoziem zmieniło się bardzo dużo. O najważniejszych modyfikacjach miał okazję przekonać się Mateusz Żuchowski podczas wizyty na torze Ricardo Tormo pod Walencją ... ...

7 miesięcy temu

Porsche i Boeing wspólnie zbudują latający samochód elektryczny

... właśnie nadchodzi, dzięki wspólnym wysiłkom firm Porsche i Boeing, które zamierzają wspólnie stworzyć latający samochód elektryczny. ... Czy można wyobrazić sobie lepszych kandydatów do stworzenia latającego samochodu elektrycznego? Porsche jest ...

wczoraj

Pierwsza jazda Porsche 911 Cabrioletem: wersja 992, poprawiona

... Jest na świecie tylko kilka modeli samochodów, które są tak kultowe, że przez dziesięciolecia zachowują ten sam charakter, a nawet wygląd. Wśród nich bez wątpienia jest Porsche 911. Przygotowując ... 1938 Porsche 911 Carrera S Cabriolet (2019) – ...

3 miesiące temu

Ostatni test 991: za kierownicą Porsche 911 Carrery T

... Przyszedł czas rozstać się z Porsche 991. Po piekielnych GT3, GT3 RS i GT2 RS, które były kamieniami milowymi mojego ubiegłego roku, został mi jeszcze bardzo apetyczny deser. 911 generacji 991 odprawiam na spoczynek za sterami maszyny stworzonej ...

4 miesiące temu

Porsche dla purystów. Oficjalny debiut 911 Speedster

... Auto, które poznaliśmy w ubiegłym roku jako koncept, dziś doczekało się oficjalnej wersji produkcyjnej. Co ciekawe, wersja Speedster bazuje jeszcze na poprzedniej generacji modelu 911, co jednak w żaden sposób nie ujmuje jej zalet. ... Porsche ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie