Peugeot Partner 1 generacji

Generacja
Peugeot Partner 1 generacji Zobacz 6 zdjęć

Peugeot Partner I to niewielki samochód użytkowy zaprezentowany w 1996 roku, bliźniaczo podobny do Citroëna Berlingo. Wraz z jego wejściem na rynek powstał nowy segment samochodów uniwersalnych. We Włoszech Partnera nazywano Peugeotem Ranch, a w Meksyku Grand Raid.

Samochód wytwarzany w hiszpańskim Vigo, portugalskim Manguaide i tureckiej Bursie nie miał poprzednika. Dotychczasowe auta użytkowe marki były budowane na bazie zmodyfikowanych karoserii samochodów osobowych. Partner to całkowicie nowa konstrukcja, choć zastosowano w niej szereg elementów pochodzących z już istniejących aut koncernu PSA.

Przednie zawieszenie zaadaptowano z Peugeota 306, a tylne drążki skrętne to komponenty, które znajdują się m.in. w modelu 405 Kombi. Pojazd wprowadzony do sprzedaży w 1997 roku występował w dwóch wersjach: dostawczej oraz osobowej. Stylistyka obu modeli była atrakcyjna jak na drugą połowę lat 90. Obłe kształty, zaokrąglone brzegi reflektorów i lusterek bocznych czy dyskretna atrapa chłodnicy z logo producenta pozwalały się wyróżnić Peugeotowi Partnerowi. Stał się on prekursorem aut osobowo-użytkowych.

Klient zamawiający w salonie Partnera pierwszej generacji miał do wyboru kilka wariantów zabudowy: od tradycyjnego auta dostawczego, przez "ucywilizowane" auto z kompletem siedzeń, po prawdziwie rodzinne kombi. Dostęp do wnętrza ułatwiały rozsuwane drzwi z prawej strony, można też było dołożyć takie same od strony kierowcy. Co ciekawe, początkowo Peugeot Partner oferowany był wyłącznie jako auto 3-drzwiowe, bez bezpośredniego wejścia do drugiego rzędu foteli. Tylna część nadwozia mogła być zabudowana skrzydłowymi drzwiami lub opcjonalną (początkowo jedyna opcja), otwieraną w tradycyjny sposób klapą (to rozwiązanie sprawdziło się głównie w pasażerskich odmianach).

Dostawcza wersja furgon (również częściowo przeszklony i całkowicie przeszklony) miała przestrzeń bagażową równą 3 m³. Ładowność wynosiła od 600 kg do 800 kg. Pięciomiejscowa odmiana miała bagażnik o pojemności 624 l, który po złożeniu oparć tylnej kanapy mógł pomieścić 2800 l. Wszystkie odmiany Peugeota Partnera I mierzyły 4108 x 1719 x 1802 mm (po liftingu w 2002 roku: 4137 x 1724 x 1810 mm).

W 2002 rok przeprowadzono gruntowny lifting. Mimo niewielu nowych elementów wizerunek użytkowego auta francuskiego znacząco się zmienił. Dodano nowe zderzaki w kolorze nadwozia z czarnymi elementami, w których ulokowano okrągłe halogeny. Dokonano modyfikacji atrapy chłodniczej, którą udekorowano kolorowymi listwami oraz dużym logo. Najbardziej zmieniły się przednie reflektory - z łezkowatych poziomych lamp stały się potężnym rozłożystym szkłem, będącym elementem charakterystycznym drugiej generacji Peugeota Partnera. Z tyłu delikatnie odświeżono klosze, dodano białe akcenty i umieszczono wyraźny napis z nazwą firmy na listwie z lampką oświetlającą tablicę rejestracyjną.

Do napędu Peugeota Partnera I służyło 9 jednostek napędowych. Silniki benzynowe były reprezentowane przez motory o pojemnościach 1,1 l (60 KM), 1,4 l (75 KM), 16-zaworowe 1,6 l (109 KM) oraz 1,8 l generujące 90 KM. Dla zwolenników diesli producent przygotował jednostki wysokoprężne 1,6 HDi (75 KM i 90 KM), 1,8 l (60 KM), 1,9 l (69 KM) oraz 2,0 HDi. Ta ostatnia przy 90 KM mocy zadowalała się spalaniem oleju napędowego na poziomie 5,7 l/100 km. Wszystkie silniki sprzęgano z 5-biegową mechaniczną skrzynią.

Auto, dla którego konkurencją były Renault Kangoo, Opel Combo i bliźniaczy Citroën Berlingo, produkowano do 2008 roku, choć na niektórych rynkach jest wytwarzane nadal. W większości zakątków świata zastąpiła je jednak druga generacja Peugeota Partnera.

3.77
Ocena na postawie 46 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
ModelPeugeot Partner
Produkcja od1996
Produkcja do2002

Wybrane wersje Peugeot Partner 1 generacji

Inne generacje Peugeot Partner

Inne modele Peugeot

Peugeot Partner 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Peugeot prezentuje zwiastun wyścigowego bolidu Le Mans

... Peugeot wraca do Le Mans - to już pewne. Francuska marka zamierza wystąpić w najsłynniejszym wyścigu świata w 2022 roku po 11 latach przerwy. Auto jest jeszcze we wczesnej fazie rozwoju i trudno ... stwierdzić, jak dokładnie będzie wyglądać. By ...

tydzień temu

Pierwszy w historii rajd na terenie rafinerii Grupy LOTOS

Peugeot 208 Rally4 to rajdówka dla każdego. Niestety nie jest tani

... Nowa generacja Peugeota 208 kontynuuje dorobek poprzednika także w motorsporcie. Specjalny oddział francuskiej marki znany pod nazwą Peugeot Sport pochwalił się właśnie modelem 208 Rally4 ... przez światowej sławy specjalistów, którzy na co ...

4 tygodnie temu

Nowy Peugeot 2008 wjeżdża do Polski. Ceny startują od 79 900 zł

... Najnowszy crossover Peugeota debiutuje w polskich salonach. Auto jest większe i lepiej wyposażone niż poprzednik, co znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie. Za bazowy wariant trzeba wyłożyć niecałe 80 tysięcy złotych. Co dostaniemy w zamian? ...

5 dni temu

Peugeot 2008: ekscytujący czas dojrzewania

... Nowy miejski crossover Peugeota ma wszystko, co jest mu potrzebne do osiągnięcia sukcesu na rynku europejskim, a czego brakowało poprzednikowi: większe rozmiary, jakość, ekologiczny napęd ... Peugeot 2008 (2019) - pierwsza jazda, opinia ...

tydzień temu

Peugeot wraca do LeMans z nowym, hybrydowym bolidem

... Peugeot to marka z bardzo bogatą historią startów w wyścigach wytrzymałościowych, która pożegnała się z 24-godzinnym wyścigiem LeMans w 2011 roku. Dwa lata wcześniej, w 2009 roku zwyciężyła ... dowolnej konfiguracji silnika, podejrzewamy, że ...

miesiąc temu

Mocne, ale drogie. Peugeot wycenił hybrydowe wersje modeli 508 i 3008

... Polski oddział Peugeota rozpoczął przyjmowanie zamówień na modele 508 i 3008 z hybrydowym napędem typu plug-in. Auta imponują możliwościami oraz mocą, lecz nie należą do najtańszych. ... Modele 3008 i 508 PHEV pełnią w ofercie Peugeota dwie role ...

2 miesiące temu

Peugeot uzupełnia ofertę o mocne modele 508 Hybrid i 3008 GT Hybrid4

... Niemiecki oddział Peugeota uzupełnił swoją ofertę o hybrydowe wersje modeli 508 oraz 3008. Niebawem powinny się one pojawić także na polskim rynku. Czy stanowią ciekawą ofertę? Ile trzeba będzie za nie zapłacić? ... napędem potrzebuje średnio ...

2 miesiące temu

Peugeot e-208 już z możliwością wstępnej rezerwacji w Polsce

... Nie wiemy, kiedy wystartuje oficjalna sprzedaż Peugeota e-208. Póki co trudno wypowiadać się też na temat ostatecznej ceny. Mimo to, francuskiego elektryka można już wstępnie rezerwować. Koszt? Zaledwie 208 zł. ... Nietrudno odnieść wrażenie, że ...

4 miesiące temu

Peugeot 3008 w terenowym wydaniu przemierza Wietnam

... Peugeot 3008 to typowy przedstawiciel segmentu kompaktowych crossoverów. Takie auta mimo sporego prześwitu i masywnej karoserii rzadko zjeżdżają z utwardzonych szlaków. Brytyjski oddział marki udowodnił jednak, że auto całkiem nieźle radzi sobie ...

4 miesiące temu

Peugeot 208 tańszy od Opla Corsy. Tego się nie spodziewaliśmy

... Peugeot w Grupie PSA jest wyżej pozycjonowaną marką niż Citroën i Opel, dlatego nie zdziwiłaby mnie wyższa cena 208 od niedawno pokazanej Corsy. Jednak Francuzi zaskoczyli. ... z klimą kosztuje 54 950 zł. Ku mojemu zaskoczeniu, polski importer ...

4 miesiące temu

Nowy Peugeot 508 SW - bezkompromisowe kombi - polska gama i cenniki

... , pojemności i dostępności bagażnika. Model jest wyposażony w najnowszej generacji PEUGEOT i-Cockpit®, nowością jest również unikatowy w tym segmencie system Night Vision oraz adaptacyjne zawieszenie ... Po premierze bezkompromisowego sedana, na ...

4 miesiące temu

Citroën pracuje nad elektrykiem. Będzie następcą modelu C4 Cactus

... Kilka miesięcy temu Citroën zapowiedział, że nie przewiduje kontynuować modelu C4 Cactus. Oznacza to, że auto nie doczeka się kolejnej generacji. Będzie jednak miało następcę opartego na platformie wykorzystywanej obecnie przez Peugeota 208. Co ...

2 tygodnie temu

Sportowy Peugeot 508 już w drodze. Będzie mocną hybrydą

... Najnowsza odsłona Peugeota 508 spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem klientów. Niepowtarzalny, emocjonujący design, bogate wyposażenie i wysoki komfort kuszą. Brakuje tylko naprawdę mocnego napędu. Niebawem jednak ma się to zmienić. ... osi ...

7 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie