Peugeot Partner 2 generacji

Generacja
Peugeot Partner 2 generacji Zobacz 13 zdjęć

Peugeot Partner II

Peugeot Partner drugiej generacji był tak uniwersalny jak poprzednik. Został zaprezentowany i wprowadzony do produkcji w 2008 roku, a wytwarzano go w fabrykach w Hiszpanii i Portugalii (zrezygnowano z montowania w Turcji). Wykorzystano w nim te same rozwiązania co w Citroënie Berlingo. Konstrukcja obu francuskich samochodów opiera się na modelach 308 Peugeota i C4 Picasso Citroëna.

Nowego Partnera z poprzednikiem łączą tylko segment i nazwa. Został zbudowany od początku, a konstrukcję oparto na nowych technologiach (w zawieszeniu, podwoziu, karoserii i wnętrzu). Samochód jest oferowany w wariancie dostawczym (furgon) oraz osobowym (przydomek Tepee). Od poprzednika różni się wieloma elementami.

Przede wszystkim znacząco przemodelowano nadwozie - przednia część została wyposażona w potężny zderzak nawiązujący do pozostałych osobowych modeli francuskiego producenta. Zagościł w nim więc znacznych rozmiarów wlot powietrza oraz nowe obudowy okrągłych świateł przeciwmgielnych. Nieco wyżej ulokowano powiększone firmowe logo, znajdujące się pomiędzy agresywnie narysowanym kształtem reflektorów.

W osobowej odmianie Tepee spód zderzaka zdobi aluminiowa listwa. Tylna część nadwozia otrzymała wyższe (nadal pionowe) światła i możliwość otwierania samej szyby w przypadku występowania klapy bagażnika zamiast skrzydłowych drzwi. Dostęp do wnętrza, podobnie jak w Partnerze pierwszej generacji, ułatwiają rozsuwane (oszklone lub nie) drzwi boczne z prawej strony (opcjonalnie także z lewej). Oprócz wspomnianych, rozbudowanych o plastiki i chromowane elementy zderzaków wersja Tepee wyróżnia się także aluminiowymi relingami dachowymi. Dostawczy furgon może występować również w przedłużonej wersji, mieszczącej dwie europalety. Osobowa odmiana jest w stanie przetransportować nawet siedmiu pasażerów na oddzielnych, regulowanych fotelach.

Wnętrze drugiej generacji Peugeota Partnera zmieniło się diametralnie. Jakość plastików jest taka jak w samochodach europejskich. Drążek zmiany biegów powędrował na deskę rozdzielczą, bogatą w liczne urządzenia, których obsługa nie sprawia kłopotów. Ergonomia wnętrza jest jedną z największych zalet francuskiego pojazdu. Wyposażenie Partnera II, szczególnie w odmianie pasażerskiej, często przypomina pokład aut osobowych wyższych segmentów. Producent przygotował trzy linie Partnera: VTC, Presence i Trendy. Nie dziwi obecność takich elementów, jak: 6 poduszek powietrznych, ABS, kontrola trakcji, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, elektryka szyb, lusterek i foteli, skórzana tapicerka, ogrzewanie siedzeń, panoramiczny dach, felgi aluminiowe, radio z CD czy nawigacja satelitarna.

Auto o długości 4380 mm, szerokości 1810 mm i wysokości 1870 mm może być napędzane jednym z 8 silników. Cztery dostępne jednostki benzynowe to 1,6 16V o mocach 90 KM, 98 KM, 109 KM i 120 KM. Najmocniejsza wersja silnika została opracowana przez BMW. Dla zwolenników diesli producent przygotował jednostki 1,6 HDi. Wachlarz mocy jest również dość szeroki, przez kilka lat produkcji objął 4 modele: 75 KM, 90 KM, 92 KM i 109 KM. W każdym przypadku moc przekazywana jest na przednią oś przez 5-biegową skrzynię manualną.

Konkurencją dla Partnera drugiej generacji są głównie Renault Kangoo i Opel Combo. Zarówno Peugeot, jak i bliźniaczy Citroën Berlingo prawdopodobnie w 2013 roku doczekają się nowej generacji.

4.58
Ocena na postawie 25 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaPeugeot
ModelPeugeot Partner
Produkcja od2008
Produkcja do2012

Wybrane wersje Peugeot Partner 2 generacji

Inne generacje Peugeot Partner

Inne modele Peugeot

Oceny użytkowników (2)

Peugeot Partner 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie