Opel Tigra 1 generacji

Generacja
Opel Tigra 1 generacji Zobacz 5 zdjęć

Opel Tigra pierwszej generacji został skonstruowany na bazie Opla Corsy B. Z niego przejęło płytę podłogową, silniki i większą część wnętrza. Karoseria była zupełnie nowa.

Nadwozie wyglądało bardzo dynamicznie, głównie dzięki linii okien unoszącej się ku górze. Z przodu znajdowały się wąskie światła, z tyłu klosze miały fikuśny kształt. Tylne lampy zespolone wykorzystano później jako światła tylne w sportowym Callawayu C7.

Najbardziej charakterystycznym elementem tego małego coupé była półkolista szyba uchylająca się razem z pokrywą bagażnika. W pierwszych latach produkcji Opel miał problem z uszczelnieniem połączenia szyba-karoseria. Później odkryto poważniejszy problem. Podczas energicznego zamykania klapy bagażnika tylna szyba potrafiła pęknąć z powodu gwałtownie rosnącego ciśnienia we wnętrzu. Rozwiązaniem były opadające o 1 cm szyby w drzwiach, co pozwalało wyrównać ciśnienie w środku i na zewnątrz.

Sporym problemem tego auta była wszechobecna korozja, pojawiająca się już w kilkuletnich egzemplarzach. Zwykle atakowała najpierw zakola oraz progi, a potem okolice reflektorów i pokrywę silnika.

Pochodząca z Corsy B deska rozdzielcza była prosta i modna jak na tamte czasy. Wykonano ją z nie najlepszej jakości materiałów, ale zmontowano całkiem dokładnie.

Największym problemem Tigry była mała ilość miejsca dla pasażerów. Brakowało przestrzeni zarówno na nogi, jak i nad głowami, i to na przednich fotelach. Choć Tigra rejestrowana była jako samochód 4-osobowy, a przez Opla reklamowana jako wóz 2+2, to na tylnych siedzeniach można było przewozić co najwyżej małe dzieci, a najlepiej tylko zakupy.

Tigra miała całkiem dobre zawieszenie z kolumnami MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Zarówno z przodu, jak i z tyłu znajdowały się stabilizatory.

Pod maską malutkiego Opla instalowano tylko dwa silniki. Obie jednostki to spalające benzynę 4-cylindrowce. Były one montowane z przodu poprzecznie i przenosiły napęd na przednie koła.
Mniejszy z silników miał objętość skokową 1,4 l. Osiągał on moc maksymalną 90 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr./min. Większy motor cechował się objętością 1,6 l, rozwijał moc maksymalną 106 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy o wartości 148 Nm przy 4000 obr./min. W mocniejszej wersji auto przyspieszało od zera do stu kilometrów na godzinę w 9,4 s oraz osiągało prędkość maksymalną 203 km/h.

Podstawową (i jedyną w wersji 1.6) skrzynią biegów było 5-biegowe urządzenie manualne. Odmiana 90-konna mogła być wyposażona także w 4-biegową, automatyczną skrzynię biegów.
Przez 6 lat produkcji Tigra pierwszej generacji została wyprodukowana w ponad 250 tysiącach egzemplarzy. Produkcję zakończono w 2000 roku. Cztery lata później pojawił się następca tego auta w postaci malutkiego roadstera o nazwie Tigra Twin Top.

Zanim zaczęto wytwarzać Tigrę pierwszej serii, Opel zaprezentował prototyp z centralnie umieszczonym silnikiem V6 o mocy 210 KM, z którego napęd przenoszony był na tylne koła. Wóz nie był przewidziany do produkcji.

4.03
Ocena na postawie 39 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaOpel
ModelOpel Tigra
Produkcja od1994
Produkcja do2000

Wybrane wersje Opel Tigra 1 generacji

Inne generacje Opel Tigra

Inne modele Opel

Opel Tigra 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie