Nissan Pathfinder R51 [FL]

Generacja
Nissan Pathfinder R51 [FL] Zobacz 5 zdjęć

Nissan Pathfinder R51 po liftingu debiutował w 2010 roku, a produkcja wersji [FL] trwała do 2014 roku. Maska przykrywająca silnik oraz grill zostały trochę inaczej wyprofilowane, a zderzakowi nadano bardziej obłe kształty. Pathfinder R51 [FL] posiada ekskluzywniejsze wyposażenie, odznacza się lepszymi osiągami, a także spala mniej paliwa. Jednak niezaprzeczalnie najważniejszą innowacją jest dodania całkiem nowego silnika diesla.

Nissan Pathfinder R51 [FL] – opis

Pathfinder R51 [FL] próbuje połączyć cechy eleganckiego auta z potęgą i niezawodnością Nissana Patrol. Tym razem survivalowa limuzyna poświęciła nieco terenowych właściwości (nie posiada blokady mostów napędowych) na rzecz większej ilości gadżetów wyższej klasy. Lecz właściwości terenowe Pathfindera III [FL] nie zostały zlekceważone. Auto posiada niezależne zawieszenie i ciągle oparty jest na ramie podłużnicowej. Ponadto, duży prześwit (215-233 milimetry), blokada międzyosiowego sprzęgła wraz z reduktorem, perfekcyjnie wspomagają auto w zmaganiach się z off-roadowymi ścieżkami.

Zewnętrzne innowacje są niezbyt duże – ulepszono jakość montażu i podwyższono klasę samych materiałów, zmiana dotknęła również tapicerki i wskaźników w desce rozdzielczej. Zadbano także o zwiększenie liczby schowków.

Nissan Pathfinder R51 [FL] – napęd

R51 [FL] napędzany jest na tylną oś. Ustawiając tryb auto na pokrętle sterującym napędem, nie straszny nam poślizg osi, gdyż w razie takiej okoliczności, automatycznie dołączy do niej oś przednia. Gdy jesteśmy na bezdrożach, sprzęgło międzyosiowe można zablokować oraz dodatkowo uruchomić reduktor. Są to wystarczające środki, aby Pathfinder R51 po faceliftingu odpowiednio poradził sobie w średnio trudnych warunkach terenowych.

Nissan Pathfinder R51 [FL] – jednostka napędowa

Przy okazji liftingu, Pathfinder R51 zyskał zmodyfikowanego diesla o pojemności 2,5 litra oraz całkiem nowy silnik dCi V6 o pojemności 3,0 litra. W pierwszym motorze zwiększono ciśnienie wtrysku, przekształcono sterowanie turbiną, a także ulepszono głowicę cylindrów. Efektem tych poprawek jest wzrost mocy do 190 KM, a maksymalny moment obrotowy wzrósł do 450 Nm (spalanie paliwa zmniejszyło się o 1,3 litra).

Jeśli chodzi o trzylitrową jednostkę Pathfindera R51 [FL], skonstruowaną w kooperacji z Renault, to jest to zupełnie nowy twór. Blok tego silnika zrobiono z lekkiego, a zarazem wytrzymałego stopu żelaza z grafitem. Pomiędzy cylindrami zamontowano sporą, pojedynczą turbosprężarkę. Górny moment obrotowy auto uzyskuje w przedziale 1700 – 2500 obrotów na minutę (wartość 500 Nm wystąpi, gdy obroty osiągną 1500 powtórzeń na minutę). Przedstawione parametry nowego diesla zapewniają silnikowi świetne osiągi.

Nissan Pathfinder R51 [FL] – podsumowanie

Pathfinder trzeciej generacji po liftingu, to swoista limuzyna terenowa, której nie straszne drogi i bezdroża, a co więcej gwarantuje duży komfort i może pochwalić się ponadprzeciętnymi osiągami. Wytrwałe zawieszenie wraz z całkiem dobrym układem kierowniczym równomiernie sprawdza się na prostej drodze jak i w czasie pokonywania ostrych zakrętów – precyzja kierowania autem jest doskonała. Pathfinder R51 [FL] z pełnym sukcesem łączy ze sobą dużą obszerność auta, z jego szybkością i dynamizmem w ruchu ulicznym, wraz z zadowalającymi właściwościami terenowymi.

4.30
Ocena na postawie 35 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Pathfinder
Produkcja od2010
Produkcja do2014

Wybrane wersje Nissan Pathfinder R51 [FL]

Inne generacje Nissan Pathfinder

Inne modele Nissan

Nissan Pathfinder R51 [FL]: newsy, testy i recenzje

Niebezpieczna jazda na zderzeku - Škoda Safety

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie