W 2014 roku swój debiut miał Nissan Pathfinder R52. To już czwarta generacja japońskiego auta Pathfinder. Tym razem krążownikowi szos odjęto właściwości terenowe, aby przemienić go w luksusowego, rodzinnego SUV-a. Pathfinder R52 zyskał elegancką stylistykę i bardziej aerodynamiczne kształty, jednak nie stracił na swojej ergonomiczności.
Nissan Pathfinder R52 - zmiany
Najwyraźniej Pathfinder R52, przynajmniej w chwili obecnej, pozostawia swoje terenowe osiągnięcia, aby skupić się na komforcie w trakcie dalekich podróży i ograniczeniu spalania paliwa. Projektanci Nissana zredukowali wagę auta o 230 kilogramów, a osiągnięto to dzięki wykorzystaniu konstrukcji samonośnej (poprzednie generacje konstruowane były na ramie).
Mniejsza waga Pathfindera R52 naturalnie przekłada się na mniejsze spalanie – po przejechaniu 100 kilometrów w mieście, samochód spali około 11,5 litra benzyny, natomiast w trasie zużyje tylko 9 litrów, przebywając 100 kilometrów.
Nissan Pathfinder R52 – co nowego?
Jeśli spojrzymy na powierzchowność Pathfindera R52, to stwierdzimy, że zyskał on w czwartej generacji szerszy grill, a także całkiem nowy kształt tylnych lamp. Oczywiście zmieniła się też cała stylistyka. Z graniastego, masywnego pojazdu, Pathfinder zmienił się na auto duże, ale subtelne, złożone z opływowych, aerodynamicznych elementów karoserii.
Rewolucyjna zmiana zaszła w konstrukcji czwartego Pathfindera. Inaczej niż poprzedni model, R52 wyekwipowane jest w nowe samonośne nadwozie. Co więcej, novum będzie także przekładnia bezstopniowa CVT (w opcjonalnym wyposażeniu), współpracująca z benzyniakiem V6. Dzięki takim zabiegom, zredukowano spalanie paliwa aż o 25 % względem trzeciej generacji Pathfindera.
Nissan Pathfinder R52 – wyposażenie
Pathfinder IV generacji oferuje bogate wyposażenie auta, np.: klient może kupić wersję zaopatrzoną w szklany dach albo w system Trl, umożliwiający pasażerom zajmującym drugi rząd siedzeń oglądanie filmów, a nawet podłączenie przenośnego komputera do ośmiocalowych dotykowych monitorów, znajdujących się w tylnych zagłówkach . Co więcej naszą ulubioną muzykę możemy słuchać za pomocą bezprzewodowych słuchawek
Bogate wyposażenie Pathfindera R52 uzupełnia się z zapewnionym wysokim komfortem podróży, którego doświadczymy dzięki, między innymi, podgrzewanym i wentylowanym fotelom (tylko dla kierowcy i pasażera z przodu). Kierowcę, podczas manewrowania autem, wspomagają cztery kamery, które przesyłają obrazy, pochodzące z każdej strony pojazdu, na środkowy wyświetlacz dotykowy (między zegarami zainstalowany jest także drugi kolorowy wyświetlacz o rozdzielczości 4,2 cala).
Nissan Pathfinder R52 – jednostki napędowe
Najmocniejszym silnikiem dostępnym w Pathfinderze R52 jest jednostka V6 3.5 osiągająca moc 264 KM kooperująca z bezstopniową przekładnią.
Moc pozostałych motorów mieści się w przedziale 190 – 230 KM, ta z kolei wartość przekłada się na maksymalną prędkość rzędu 186 -200 kilometrów na godzinę, a żeby rozpędzić się do setki Pathfinder IV potrzebuje czasu, mieszczącego się w przedziale 9-11 sekund.
Silniki występujące pod maską Nissana Pathfindera R52 są rzędowe lub widlaste, cechują się pojemnością rzędu 2,5 – 3,0 litra i posiadają od czterech do sześciu cylindrów.
Pathfinder R52 w podstawowej wersji wyposażony jest w napęd przednio osiowy. Można także zamówić model z modułem 4x4-i, oferujący trzy fazy napędu: na oś przednią, stały napęd 4x4 jak i napęd automatyczny.
Marka | Nissan |
---|---|
Model | Nissan Pathfinder |
Produkcja od | 2013 |
Produkcja do | 2017 |