Nissan Maxima A32

Generacja
Nissan Maxima A32

Nissan Maxima A32 jest bezpośrednim następcą serii A31 i czwartą z kolei generacją modelu o tej nazwie. Auto zadebiutowało w 1995 roku i oferowane było od początku jako 4-drzwiowy, luksusowy sedan. W rodzimej Japonii identyczny samochód występował pod nazwą Nissan Cefiro. Produkcję A32 zakończono w roku 1999, kiedy to zaprezentowano jego następcę – Maximę A33.

Maxima od początku oferowana była w dwóch wersjach. W zależności od tego, czy przeznaczona była na rynek europejski czy amerykański, występowały minimalne różnice w wyglądzie i wyposażeniu wnętrza. A32 wizualnie stanowił rozwinięcie koncepcji poprzednika. Miał klasyczne, stonowane linie, raczej ubogie w charakterystyczne detale. Stylizacja, choć uważana za udaną, nie wyróżnia auta na tle konkurencji. Ważące ok. 1400 kg nadwozie mierzy 4768 mm długości, 1770 mm szerokości i 1415 mm wysokości. Pojemność bagażnika jest niewątpliwą zaletą tego samochodu.

Pod maską Maximy mogły pracować tylko dwie jednostki napędowe, obie napędzane benzyną. Pierwsza z nich, popularniejsza, o oznaczeniu kodowym VQ30DE, z 6 cylindrów w układzie V o pojemności 3 l generowała ok. 190 KM i przez wiele lat cieszyła się opinią jednego z najlepszych silników na świecie. Dynamiczna, zaawansowana konstrukcja dobrze radziła sobie z napędzaniem limuzyny, choć nie można jej zaliczyć do szczególnie ekonomicznych. Motor ten wiele lat później zastąpiono konstrukcją będącą jego rozwinięciem – VQ35DE.

Drugim silnikiem, dostępnym tylko na rynkach europejskich, był 2-litrowy 4-cylindrowy motor VQ20DE, znany z mniejszych samochodów koncernu. 140-konna jednostka nie miała takiego potencjału jak mocniejsze V6, była od niego jednak bardziej ekonomiczna.

Do Maximy oferowano dwie skrzynie biegów: 5-biegową manualną oraz 4-stopniową automatyczną. Napęd przenoszony jest wyłącznie na koła przednie.

Zawieszenie modelu Maxima należy do komfortowych. Niezależne zawieszenie kół tylnych stosowane w poprzedniej generacji ustąpiło miejsca tańszej i prostszej belce, co czyni je łatwym w eksploatacji, choć trwałość podzespołów mogłaby być lepsza. Dobrze tłumi nierówności, zapewniając balans między komfortem jazdy a pewnością prowadzenia. Daje dobre wyczucie drogi, ale jego ulubionym środowiskiem pracy są długie i proste autostrady.

Wnętrze Maximy 4. generacji zaprojektowano w prosty, nienaganny, typowy dla aut japońskich tamtego okresu sposób. Najważniejsze dla projektantów były funkcjonalność i intuicyjność. Do zalet można zaliczyć jakość wykorzystanych materiałów, ich spasowanie w związku z luksusowym charakterem auta także nie budzi większych zastrzeżeń. Wnętrze jest przestrzenne zarówno z przodu, jak i z tyłu. Na uwagę zasługuje także bogate, należne autom tej klasy wyposażenie.

W 1997 roku Nissan poddał Maximę kuracji odświeżającej. Modyfikacje objęły przeprojektowanie zderzaków, zmianę kształtu lamp z przodu i z tyłu oraz dopracowanie pakietu aerodynamicznego, aby nadać autu świeżość. Dodano także kilka elementów wyposażenia, takich jak przeprojektowana kierownica i standardowy odtwarzacz płyt kompaktowych. Strukturę nadwozia, które minimalnie urosło, wzmocniono pod kątem bezpieczeństwa. Opcjonalnie pod koniec okresu produkcji oferowany był także system kontroli trakcji.

4.24
Ocena na postawie 49 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Maxima
Produkcja od1995
Produkcja do2000

Wybrane wersje Nissan Maxima A32

Inne generacje Nissan Maxima

Inne modele Nissan

Oceny użytkowników (1)

Nissan Maxima A32: newsy, testy i recenzje

Podsumowanie roku Volvo - w tym roku stawia na elektromobilność

Ford S-Max i Galaxy będą hybrydami. Debiut już w 2021 roku

... Minivany coraz bardziej tracą na znaczeniu. Widać to chociażby na przykładzie Forda, który w 2019 roku zrezygnował z modelu C-Max. Na szczęście pozostawił przy życiu S-Max'a i Galaxy ... Ford, jak zresztą większość konkurentów, sukcesywnie ...

miesiąc temu

Co dalej z Nissanem i Renault? Producenci postawili sprawę jasno

... Afera zapoczątkowana pod koniec 2018 roku oskarżeniem Carlosa Ghosna o malwersacje finansowe zdaje się nie mieć końca. Były szef aliansu Renault-Nissan ukrywa się obecnie w Libanie, a kilka dni temu ... oskarżyły byłego szefa aliansu ...

miesiąc temu

Ford C-MAX – wymiary to nie są jego jedyne zalety!

... Nie bez powodu jednym z najchętniej wybieranych minivanów jest właśnie Ford C-MAX: wymiary, sylwetka i funkcjonalność tego auta zdecydowanie wyróżniają go na tle innych. Minivany wybierane są zarówno ... przez rodziny, jak i przez singli ...

10 miesięcy temu

Nowy Nissan Maxima (2016), czyli sportowy sedan

... Przynajmniej Nissan nie wymyśla nowych, absurdalnych pojęć, takich jak 4-drzwiowe coupé. Nowy Nissan Maxima został nazwany uczciwie jako sportowy sedan. ... . A co poza tym? 833 No cóż, Nissan Maxima prezentuje się świetnie i okazale ponieważ ...

dawno temu

BMW 7 z Nissana Maximy?

... Co Ty wiesz o tuningu? Co Ty wiesz o marzeniach? Nic! Pewien człowiek wymarzył sobie BMW Serii 7, kiedy sprawdził stan swojego konta okazało się, że nie ma wystarczającej kwoty na zakup takiego auta. Postanowił więc, że trochę pomajsterkuje przy ...

dawno temu

Nowy Nissan Juke już w Polsce. Znamy ceny

... Po 10 latach od debiutu pierwszej generacji Nissan Juke doczekał się następcy. Auto wjeżdża właśnie do polskich salonów. Jak kształtują się jego ceny? Czy najnowsza odsłona ma szanse, by powtórzyć sukces poprzednika? ... Oferta Nissana nie jest ...

5 miesięcy temu

Nissan GT-R GT23, czyli wyścigówka z toru prosto na ulicę

... Marzyliście kiedyś o tym, by torowym samochodem móc poruszać się na co dzień? JRM Group wychodzi naprzeciw waszym potrzebom. Przerobią 23 egzemplarze Nissana GT-R Nismo GT1, by móc poruszać się nimi po drogach publicznych. Jest tylko jeden ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie