Nissan Almera N16

Generacja
Nissan Almera N16 Zobacz 2 zdjęcia

Nissan Almera N16 jest bezpośrednim następcą modelu N15. Zadebiutował w 2000 roku. Od początku był oferowany jako hatchback w kompaktowej, 3-drzwiowej lub 4-drzwiowej wersji, a także jako sedan z 4-drzwiowym typem nadwozia. Po 2003 roku produkcję z Japonii przeniesiono do Wielkiej Brytanii. Sprzedaż N16 zakończono w roku 2006 w momencie debiutu następcy – Nissana Tiida.

N16 zrywał z nudną koncepcją poprzednika: miał atrakcyjne, pełne krągłości linie, bogate w charakterystyczne detale. Ciekawa stylizacja w pierwszych latach produkcji pozytywnie wpłynęła na wyniki sprzedaży. Później do głosu doszły często pojawiające się problemy z jakością.

Ważące około 1,2 tony nadwozie ma długość wynoszącą 419,7 cm (w sedanie jest to 442,5 cm), natomiast szerokość oraz wysokość Nissana Almery N16 to odpowiednio 170,6 cm (169,5 cm w sedanie) i 144,8 cm (sedan ma 144,5 cm). Bagażnik Nissana Almery N16 w wersji hatchback ma 355 l, a w wersji sedan 460 l pojemności.

Początkowo do Almery 2 oferowano trzy silniki, każdy z 4 cylindrami. Klient miał do wyboru 1,5-litrowy silnik benzynowy o kodowym oznaczeniu QG15DE, generujący 90 KM, a także mocniejszy 1,8-litrowy (QG18DE) o mocy 114 KM. Oba silniki, które swoją drogą nie najlepiej napędzały Nissana Almerę N16, posiadały głowicę z czterema cylindrycznymi zaworami.

Jedynym wysokoprężnym silnikiem w przypadku Nissana Almery N16 pierwotnie był motor o pojemności 2,2 l (110 KM).

Wraz z modyfikacją, którą Nissan przeprowadził w 2003 roku, silniki benzynowe otrzymały więcej mocy (odpowiednio 99 KM i 116 KM, poprawiło się przy okazji oprogramowanie). Do oferty włączono wysokoprężny silnik 1,5 dCi zapożyczony od Renault. Z tego samego źródła pochodził 2,2 l diesel, którego moc w zależności od wariantu wynosiła 112 KM lub 136 KM. Finalnie zastąpił on motor 2,2Di produkcji Nissana. Wszystkie silniki dCi dostępne w Almerze miały bezpośredni wtrysk typu Common Rail.

Nissan Almera N16 miał zawieszenie, które z przodu auta bazowało na kolumnach MacPhersona, a z tyłu - na układzie wielowahaczowym Multilink. Przeprowadzony w 2003 lifting wyeliminował z zawieszenia większość problematycznych do tej pory rozwiązań. Zawieszenie Nissana Almery N16 tak samo dobrze wytłumia wzdłużne oraz poprzeczne nierówności, a ponadto zapewnia dobre wyczucie drogi i pewność prowadzenia. Dość sztywne nastawy preferują jednak niezniszczone nawierzchnie.

Wnętrze Almery drugiej generacji zaprojektowane jest w niewyszukany, ale jak najbardziej poprawny sposób. Dominuje funkcjonalność i intuicyjność. Nieco ponura kolorystyka, niska jakość wykorzystanych materiałów i ich fatalne spasowanie nie idą jednak w parze z atrakcyjnym wizualnie nadwoziem. Jednak Nissany, w tym także Almera N16, regularnie miewają problemy z nadwoziem, które nie jest w tych autach odpowiednio wyciszone.

W 2003 roku Nissan zaserwował Almerze kurację odświeżającą, mającą poprawić sprzedaż tego modelu. Korekty dotyczyły przeprojektowania zderzaków oraz zmiany kształtu lamp z przodu i z tyłu. Atrapa chłodnicy otrzymała wypełnienie w kształcie struktury plastra miodu. Lifting wyeliminował wiele trapiących Almerę problemów, ale duża awaryjność i szybko postępująca korozja doprowadziły do zaprzestania produkcji i wycofania się z nazwy Almera.

Na bazie Almery 2. generacji Nissan produkował także minivana – Almerę Tino. Ten model także nie odniósł dużego sukcesu. W 2006 roku zastąpił go Nissan Note.

Almera 2, mimo efektownej stylizacji, nie ma zbyt dobrej opinii. Niskie ceny na rynku wtórnym często świadczą o kiepskim stanie auta, w szczególności poszycia karoserii.

3.70
Ocena na postawie 118 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaNissan
ModelNissan Almera
Produkcja od2000
Produkcja do2006

Wybrane wersje Nissan Almera N16

Inne generacje Nissan Almera

Inne modele Nissan

Oceny użytkowników (109)

Przejdź do strony: 1 2 3 4 5 6

Nissan Almera N16: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie