Mitsubishi Space Wagon Typ N50

Generacja
Mitsubishi Space Wagon Typ N50

Space Wagon (N50) drugiej generacji produkowany był w latach 1997-2004, a w Polsce oferowany w latach 1998-2004. Na rynku japońskim sprzedawano go pod nazwą Mitsubishi Chariot i Mitsubishi Chariot Grandis. Na niektórych rynkach Space Wagon nazywał się także Nimbus. Produkcja Mitsubishi odbywała się w japońskiej fabryce w Aichi.

Największą zmianą konstrukcyjną w porównaniu z poprzednikiem była rezygnacja z ramy na rzecz nadwozia samonośnego.

Nadwozie auta było nowoczesne, ale nie można go nazwać ekstrawaganckim. Zaletą tego typu karoserii jest to, że wolniej się starzeje w oczach klientów. Wysokie nadwozie z dużymi przeszklonymi powierzchniami zapewniało bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, jednak silnie się nagrzewało w słoneczne dni. W porównaniu z poprzednikiem wóz nabrał kształtów przerośniętego kombi (Space Wagon II bardziej przypominał vana). Jak to zwykle bywa, nadwozie Space Wagona (III) urosło w każdą stronę. Dostęp do środka trzeba określić jako bardzo dobry.

Mitsubishi Space Wagon (III) to, podobnie jak poprzednik, samochód 5-drzwiowy, ale przystosowany do przewozu sześciu lub siedmiu osób.

Siedziska samochodu nie były za małe nawet dla dość rosłych klientów europejskich (co na początku lat 90. było bolączką wielu japońskich aut) i zapewniały przyzwoity komfort podróżowania. Space Wagon nie był samochodem luksusowym, ale w porównaniu z poprzednikiem miał lepsze wyposażenie seryjne. W jego skład wchodziły m.in. poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system ABS, radio. W bogatszych wersjach dostępne były też boczne poduszki powietrze, system ESP i ASR.

Space Wagon gwarantował przyzwoity komfort podróżowania, w czym pomagało komfortowo zestrojone, niezależne zawieszenie wszystkich kół. To Mitsubishi miało całkiem dobre hamulce, całkowicie wystarczające jak na paletę stosowanych silników.

Od samego początku produkcji dostępny był jeden silnik: motor o objętości skokowej 2,4 l wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka napędowa osiągała moc 152 KM. Silnik ten (o oznaczeniu 4G64) znany był z poprzedniej generacji Space Wagona, ale sprzedawany tylko na rynku północnoamerykańskim.

Pod koniec roku 2000 motor 4G64 został zmodyfikowany. Celem było dostosowanie go do nowych norm czystości spalin.

W latach 1999-2001 pod maską Space Wagona instalowano też duży, 3-litrowy silnik V6. Jednostka silnikowa o kodzie 6G72 miała również bezpośredni wtrysk paliwa i rozwijała moc 215 KM. Ten motor instalowany był m.in. w Mitsubishi Pajero.

Od 2002 do końca produkcji dostępny był najmniejszy 2-litrowy silnik R4, znany ze starszego Space Wagona. W nowym wozie jednostka napędowa była wyposażona (tak jak wszystkie inne silniki) w zasobnikowy wtrysk benzyny. Nie zmieniła się za to jej moc w porównaniu z poprzednią wersją, wynosiła 133 KM.

Space Wagon trzeciej generacji miał znacznie poprawiony układ napędowy i kierowniczy. Ulepszenia były na tyle duże, że w opinii użytkowników są to najlepsze elementy samochodu. Co więcej, wóz nie stracił też wiele na polu niezawodności. Bardzo trwałe okazywało się wnętrze Mitsubishi. Właściciele chwalili też ilość miejsca w kabinie dla pasażerów.

Najistotniejszą wadą samochodu (choć wcale nie tak dużą) było (po raz kolejny) słabo wyciszone wnętrze. Drugi problem to trwałość układu wtryskowego przy zastosowaniu paliwa niskiej jakości (wrażliwe wtryskiwacze). Ogólnie jednak autu nie można wiele zarzucić.

Z powodu sprzedaży poniżej oczekiwań firma zrezygnowała z produkcji Space Wagona w 2004 roku, nie zastępując go innym autem. Tymczasem bliźniaczy w II generacji ze Space Wagonem Space Runner w III serii zupełnie oddzielił się od Space Wagona, przeobrażając się w 2010 roku w model ASX.

4.31
Ocena na postawie 33 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
ModelMitsubishi Space Wagon
Produkcja od1998
Produkcja do2004

Wybrane wersje Mitsubishi Space Wagon Typ N50

Inne generacje Mitsubishi Space Wagon

Inne modele Mitsubishi

Mitsubishi Space Wagon Typ N50: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie