Mitsubishi Space Wagon Typ N50

Generacja
Mitsubishi Space Wagon Typ N50

Space Wagon (N50) drugiej generacji produkowany był w latach 1997-2004, a w Polsce oferowany w latach 1998-2004. Na rynku japońskim sprzedawano go pod nazwą Mitsubishi Chariot i Mitsubishi Chariot Grandis. Na niektórych rynkach Space Wagon nazywał się także Nimbus. Produkcja Mitsubishi odbywała się w japońskiej fabryce w Aichi.

Największą zmianą konstrukcyjną w porównaniu z poprzednikiem była rezygnacja z ramy na rzecz nadwozia samonośnego.

Nadwozie auta było nowoczesne, ale nie można go nazwać ekstrawaganckim. Zaletą tego typu karoserii jest to, że wolniej się starzeje w oczach klientów. Wysokie nadwozie z dużymi przeszklonymi powierzchniami zapewniało bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, jednak silnie się nagrzewało w słoneczne dni. W porównaniu z poprzednikiem wóz nabrał kształtów przerośniętego kombi (Space Wagon II bardziej przypominał vana). Jak to zwykle bywa, nadwozie Space Wagona (III) urosło w każdą stronę. Dostęp do środka trzeba określić jako bardzo dobry.

Mitsubishi Space Wagon (III) to, podobnie jak poprzednik, samochód 5-drzwiowy, ale przystosowany do przewozu sześciu lub siedmiu osób.

Siedziska samochodu nie były za małe nawet dla dość rosłych klientów europejskich (co na początku lat 90. było bolączką wielu japońskich aut) i zapewniały przyzwoity komfort podróżowania. Space Wagon nie był samochodem luksusowym, ale w porównaniu z poprzednikiem miał lepsze wyposażenie seryjne. W jego skład wchodziły m.in. poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, system ABS, radio. W bogatszych wersjach dostępne były też boczne poduszki powietrze, system ESP i ASR.

Space Wagon gwarantował przyzwoity komfort podróżowania, w czym pomagało komfortowo zestrojone, niezależne zawieszenie wszystkich kół. To Mitsubishi miało całkiem dobre hamulce, całkowicie wystarczające jak na paletę stosowanych silników.

Od samego początku produkcji dostępny był jeden silnik: motor o objętości skokowej 2,4 l wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka napędowa osiągała moc 152 KM. Silnik ten (o oznaczeniu 4G64) znany był z poprzedniej generacji Space Wagona, ale sprzedawany tylko na rynku północnoamerykańskim.

Pod koniec roku 2000 motor 4G64 został zmodyfikowany. Celem było dostosowanie go do nowych norm czystości spalin.

W latach 1999-2001 pod maską Space Wagona instalowano też duży, 3-litrowy silnik V6. Jednostka silnikowa o kodzie 6G72 miała również bezpośredni wtrysk paliwa i rozwijała moc 215 KM. Ten motor instalowany był m.in. w Mitsubishi Pajero.

Od 2002 do końca produkcji dostępny był najmniejszy 2-litrowy silnik R4, znany ze starszego Space Wagona. W nowym wozie jednostka napędowa była wyposażona (tak jak wszystkie inne silniki) w zasobnikowy wtrysk benzyny. Nie zmieniła się za to jej moc w porównaniu z poprzednią wersją, wynosiła 133 KM.

Space Wagon trzeciej generacji miał znacznie poprawiony układ napędowy i kierowniczy. Ulepszenia były na tyle duże, że w opinii użytkowników są to najlepsze elementy samochodu. Co więcej, wóz nie stracił też wiele na polu niezawodności. Bardzo trwałe okazywało się wnętrze Mitsubishi. Właściciele chwalili też ilość miejsca w kabinie dla pasażerów.

Najistotniejszą wadą samochodu (choć wcale nie tak dużą) było (po raz kolejny) słabo wyciszone wnętrze. Drugi problem to trwałość układu wtryskowego przy zastosowaniu paliwa niskiej jakości (wrażliwe wtryskiwacze). Ogólnie jednak autu nie można wiele zarzucić.

Z powodu sprzedaży poniżej oczekiwań firma zrezygnowała z produkcji Space Wagona w 2004 roku, nie zastępując go innym autem. Tymczasem bliźniaczy w II generacji ze Space Wagonem Space Runner w III serii zupełnie oddzielił się od Space Wagona, przeobrażając się w 2010 roku w model ASX.

4.31
Ocena na postawie 33 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
ModelMitsubishi Space Wagon
Produkcja od1998
Produkcja do2004

Wybrane wersje Mitsubishi Space Wagon Typ N50

Inne generacje Mitsubishi Space Wagon

Inne modele Mitsubishi

Mitsubishi Space Wagon Typ N50: newsy, testy i recenzje

Czy opłaca się kupować nowe opony zimowe w naszym klimacie?

Mitsubishi Super Height K-Wagon Concept - typowa Japonia

... Czym byłoby Tokyo Motor Show bez premiery Kei Cara. Te małe, pudełkowate auta tak typowe dla krajobrazu japońskich miast, jak co roku zdominowały azjatycką imprezę. Jednym z ciekawszych debiutów w tym segmencie jest bez wątpienia Mitsubishi ...

2 miesiące temu

Mitsubishi L200 bez gwiazdek w testach zderzeniowych Latin NCAP

... Może się wydawać, że duże samochody z automatu są bardzo bezpieczne i zapewniają ochronę pasażerom samą konstrukcją. Bynajmniej. Odpowiednik Euro NCAP z Ameryki Łacińskiej poddał testom m.in. dużego pick-upa Mitsubishi, który nie był wyposażony ...

4 dni temu

Nowe Mitsubishi L200: ceny w Polsce wysokie, ale uzasadnione

... Odświeżone Mitsubishi L200 miało premierę niedawno, ale już debiutuje na polskim rynku. Zła wiadomość jest taka, że cena jest wysoka. ... 21216Wraz z pojawieniem się cennika nowego Mitsubishi L200 zniknął ze strony importera cennik poprzednika. ...

2 miesiące temu

Mitsubishi eK Space - nowy kei car dla Japonii

... w zatłoczonych centrach miast, a stylistyka schodzi na dalszy plan. Na zbliżającym się salonie samochodowym w Tokio Mitsubishi zaprezentuje dwa nowe kei cary: eK Space i eK Space Custom. ... Kei cary to niewielkie samochody z małymi jednostkami ...

dawno temu

IV Zlot Mitsubishi w Mrągowie był inny niż wcześniejsze

... Mój trzeci, a ogólnie czwarty zlot Mitsubishi zaliczony. Tym razem odbył się na Mazurach w okolicach Mrągowa i Mikołajek. W odróżnieniu od poprzednich było mniej jeżdżenia, ale za to więcej kontaktu z historią i ludźmi. ... Od czterech lat ...

6 miesięcy temu

Pierwsze Mitsubishi Space Star, które staną się rajdówkami

... Mpart AB z Örebro otrzymał pierwszą partię Mitsubishi Space Star, które przygotuje w specyfikacji R5 do sezonu 2015. ... Na razie wystąpiono o homologację krajową w Szwecji, ale spodziewana jest także homologacja międzynarodowa ponieważ ...

dawno temu

Mitsubishi Space Star (2016) po liftingu wjeżdża do Europy

... Nowego Space Stara dla rynku europejskiego zaprezentowano podczas salonu samochodowego w Brukseli, który nie jest szczególnie istotny dla świata motoryzacji. Data polskiej premiery odświeżonego auta ... nie jest jeszcze ustalona, ale w salonach ...

dawno temu

Mitsubishi Space Star 1,2 MIVEC - pierwsza jazda

... Na początku września odbyła się oficjalna, polska premiera najnowszego modelu marki Mitsubishi, który ma zastąpić na rynku Colta. Mitsubishi Space Star to nazwa brzmiąca znajomo i wielu osobom ... przywołuje miłe wspomnienia, ponieważ ostatni ...

dawno temu

Odświeżone Mitsubishi ASX oraz Space Star w Los Angeles

... Podczas salonu samochodowego w Los Angeles zaprezentowano dwa odświeżone modele Mitsubishi jakimi są Outlander Sport oraz Mirage. Te same auta są i u nas na rynku, ale pod nazwami ASX i Space Star. Amerykanie dostali już nowe wersje, my będziemy ...

dawno temu

Mitsubishi Space Star 1,2 MT Intense - test

... Mitsubishi Space Star to kolejne auto obok Nissana Micry, które trudno jednoznacznie zakwalifikować do konkretnego segmentu. Samochód ten to miks łączący zalety dwóch bliskich sobie światów: klasy A oraz B. Czy teoretycznie dobre połączenie w ...

dawno temu

Mitsubishi, nie idź tą drogą. Pajero wypada z oferty

... 37 lat – tyle na rynku utrzymała się jedna z najistotniejszych i najlepszych terenówek, jakie zobaczyły bezdroża. Produkcja Mitsubishi Pajero skończy się w sierpniu, a Europa pożegna się z tym modelem. W polskich salonach pozostało kilkanaście ...

8 miesięcy temu

Używane Mitsubishi Space Star [awarie i problemy]

... Na rynku aż roi się od różnej maści minivanów, tym razem weźmiemy pod lupę Mitsubishi Space Star. Samochód, który uchodzi za bezawaryjny, ale nie grzeszy urodą. Czy stereotypy dotyczące japońskiej ... Używane Mitsubishi Space Star – historia ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie