Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Mitsubishi Galant 8 generacji

Generacja
Mitsubishi Galant 8 generacji Zobacz 5 zdjęć

Mitsubishi Galant VIII

Galant ósmej generacji to model średniej klasy produkowany przez wielobranżowy japoński koncern Mitsubishi w latach 1996-2003. Samochód wytwarzano w Japonii i wenezuelskiej Barcelonie. Galanta sprzedawano pod wieloma nazwami: Galant, Legnum, Aspire, MX/MF, VRG, VRM.

Galant ósmej generacji był pierwszym z tej serii, który zaliczany jest do samochodów klasy średniej. Wszystkich poprzedników klasyfikowano jako auta klasy kompaktowej.

W tym Galancie Mitsubishi odeszło od stylistyki obłych linii nadwozia i postawiło na muskularność. Wiele osób uważa, że jest to najładniejszy Galant w historii. Auto ma wyraźny sportowy charakter z interesującymi, nietypowo ułożonymi światłami przednimi. Między innymi za odważną i ciekawą stylistykę Galant został wyróżniony nagrodą samochodu roku w Japonii w 1997 roku.

We wnętrzu Galanta zarówno pasażerowie z przodu, jak i z tyłu znajdą sporo miejsca na nogi. Pewien problem z miejscem nad głową mogą mieć wysokie osoby na tylnej kanapie. Mitsubishi włożyło sporo pracy w przygotowanie wygodnych foteli o długim siedzisku i zaprojektowanie atrakcyjnej deski rozdzielczej, która nawet dziś nie wydaje się przestarzała. Niczego nie brakuje jej pod względem jakości wykonania i nawet po wielu latach eksploatacji w środku nic nie piszczy ani nie skrzypi, nawet podczas jazdy po nierównych drogach.

Sporo egzemplarzy wyprodukowanych na rynek północnoamerykański ma skórzaną tapicerkę foteli przednich i tylnej kanapy. Mitsubishi nie oszczędzało też na wyposażeniu, zarówno w wersjach podstawowych, jak i bogatych. Dostępne są następujące elementy: ABS, ASR, ESP, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne (w opcji), klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, podgrzewane siedzenia, czujnik deszczu w przedniej szybie i czujnik zmierzchu.

Galanta produkowano z aż siedmioma silnikami, począwszy od motoru o objętości skokowej 1,8 l, a skończywszy na silniku o 3 l objętości zamkniętych w sześciu cylindrach.

Najmniejszy silnik miał bezpośredni wtrysk paliwa i moc 133 KM. Jednostka ta w ogóle nie była oferowana na rynkach europejskich i prawdopodobnie sprzedawano ją tylko w Japonii.
W Polsce i Europie najpopularniejszy jest 4-cylindrowy silnik (2,0 l) z wtryskiem pośrednim, który osiąga moc 136 KM. Z nim łączono 5-biegową, manualną skrzynię i 4-biegową skrzynię automatyczną. Pojawiał się też 2-litrowy motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa (GDi) o mocy 145 KM. Niestety, jego bolączką były wrażliwe na paliwo niskiej jakości wtryskiwacze, co często kończyło się bardzo kosztownymi naprawami. Można też spotkać auto z 2,4-litrowym R4 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy około 150 KM. Nierzadko można też znaleźć Galanta z motorem V6 o objętości skokowej 2,5 l, który ma moc 163 KM.

Poza naszym krajem Mitsubishi Galant dostępne było także z 3-litrową jednostką V6 o mocy aż 210 KM. Z tym silnikiem standardowo zestawiano 4-biegową skrzynię automatyczną. Co ciekawe, wersje przeznaczone na rynki azjatyckie często nie miały nawet systemu ABS.

Na szczycie drabiny silnikowej znajdowała się wersja VR-4, która miała silnik montowany m.in. w Lancerze Evolution. Był to 2,5-litrowy motor V6 z dwiema turbosprężarkami, dzięki którym rozwijał moc 280 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 363 Nm przy 4000 obr./min.

Do tego silnika klient wybierał albo 5-biegową, manualną skrzynię, albo 5-biegową skrzynię półautomatyczną. Wszystkie wozy miały napęd na cztery koła, a niektóre z nich były nawet wyposażone w aktywny sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy YAC. Galanty VR-4 rozpędzały się do prędkości 240 km/h. Niestety, wozy te sprzedawane były tylko w Japonii i Wielkiej Brytanii.

W Galantach montowano również silniki wysokoprężne o niewielkiej mocy, wynoszącej zaledwie 90 KM.
Mitsubishi sprzedawało też Galanta z nadwoziem kombi, który na wielu rynkach nosił nazwę nie Galant, ale Legnum. Legnum oferowano ze wszystkimi silnikami, z jakimi dostępny był Galant sedan.
Łącznie japońska firma wyprodukowała prawie 219 tys. egzemplarzy, z czego większość (124,5 tys. sztuk) to wersje kombi.

W 2004 roku zakończono produkcję Galanta VIII generacji, a dwa lata później pojawiło się nowe, zupełnie inne auto o nazwie Galant, przeznaczone głównie na rynek amerykański.

3.94
Ocena na postawie 54 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
ModelMitsubishi Galant
Produkcja od1996
Produkcja do2006

Wybrane wersje Mitsubishi Galant 8 generacji

Inne generacje Mitsubishi Galant

Inne modele Mitsubishi

Oceny użytkowników (23)

Przejdź do strony: 1 2

Mitsubishi Galant 8 generacji: newsy, testy i recenzje

STAG: Q&A ODCINEK 3

Mitsubishi Outlander PHEV - Robo-dinozaur

... Mitsubishi Outlander to taki rynkowy dinozaur - jego technikalia datują się aż na 2012 rok. Czy po 8 latach produkcji kupowanie go nadal ma sens? ... Rynkowy staż Mitsubishi Outlandera może jednak nas zwieść. 8 lat temu był to bardzo nowoczesny ...

miesiąc temu

Test: Mitsubishi Space Star - pierwsze skrzypce gra tu cena

... Jeśli szukasz taniego, nowego samochodu, z pewnością trafisz na Mitsubishi Space Stara. Mały japończyk nie wyróżnia się wyglądem czy przesadnie przestronnym wnętrzem. Jego bazowa wersja ma jednak cenę, obok której trudno przejść obojętnie. ... ...

3 miesiące temu

Mitsubishi L200 bez gwiazdek w testach zderzeniowych Latin NCAP

... Może się wydawać, że duże samochody z automatu są bardzo bezpieczne i zapewniają ochronę pasażerom samą konstrukcją. Bynajmniej. Odpowiednik Euro NCAP z Ameryki Łacińskiej poddał testom m.in. dużego pick-upa Mitsubishi, który nie był wyposażony ...

8 miesięcy temu

Mitsubishi Galant VIII [awarie i problemy]

... zwykle połączoną z nutką luksusu wybierali Mitsubishi. I choć chętnych na topowy model Galant nigdy nie było zbyt wielu zwłaszcza w Europie to samochód ten był i nadal jest ceniony w kręgach fanów marki spod znaku trzech diamentów, choć do ...

dawno temu

Avtoros Shaman 8x8, czyli rosyjski ambulans do zadań specjalnych

... Avtoros Shaman to rosyjski pojazd terenowy, który wjedzie praktycznie wszędzie. Ma 8 pokaźnych kół, każde z napędem i diesla pod maską, choć ten nie jest akurat przesadnie mocny. Producent oferuje kilka wersji modelu, lecz najciekawszą wydaje ...

wczoraj

Nowe Mitsubishi L200: ceny w Polsce wysokie, ale uzasadnione

... Odświeżone Mitsubishi L200 miało premierę niedawno, ale już debiutuje na polskim rynku. Zła wiadomość jest taka, że cena jest wysoka. ... 21216Wraz z pojawieniem się cennika nowego Mitsubishi L200 zniknął ze strony importera cennik poprzednika. ...

11 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie