Mitsubishi Galant 8 generacji

Generacja
Mitsubishi Galant 8 generacji Zobacz 5 zdjęć

Mitsubishi Galant VIII

Galant ósmej generacji to model średniej klasy produkowany przez wielobranżowy japoński koncern Mitsubishi w latach 1996-2003. Samochód wytwarzano w Japonii i wenezuelskiej Barcelonie. Galanta sprzedawano pod wieloma nazwami: Galant, Legnum, Aspire, MX/MF, VRG, VRM.

Galant ósmej generacji był pierwszym z tej serii, który zaliczany jest do samochodów klasy średniej. Wszystkich poprzedników klasyfikowano jako auta klasy kompaktowej.

W tym Galancie Mitsubishi odeszło od stylistyki obłych linii nadwozia i postawiło na muskularność. Wiele osób uważa, że jest to najładniejszy Galant w historii. Auto ma wyraźny sportowy charakter z interesującymi, nietypowo ułożonymi światłami przednimi. Między innymi za odważną i ciekawą stylistykę Galant został wyróżniony nagrodą samochodu roku w Japonii w 1997 roku.

We wnętrzu Galanta zarówno pasażerowie z przodu, jak i z tyłu znajdą sporo miejsca na nogi. Pewien problem z miejscem nad głową mogą mieć wysokie osoby na tylnej kanapie. Mitsubishi włożyło sporo pracy w przygotowanie wygodnych foteli o długim siedzisku i zaprojektowanie atrakcyjnej deski rozdzielczej, która nawet dziś nie wydaje się przestarzała. Niczego nie brakuje jej pod względem jakości wykonania i nawet po wielu latach eksploatacji w środku nic nie piszczy ani nie skrzypi, nawet podczas jazdy po nierównych drogach.

Sporo egzemplarzy wyprodukowanych na rynek północnoamerykański ma skórzaną tapicerkę foteli przednich i tylnej kanapy. Mitsubishi nie oszczędzało też na wyposażeniu, zarówno w wersjach podstawowych, jak i bogatych. Dostępne są następujące elementy: ABS, ASR, ESP, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne (w opcji), klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, podgrzewane siedzenia, czujnik deszczu w przedniej szybie i czujnik zmierzchu.

Galanta produkowano z aż siedmioma silnikami, począwszy od motoru o objętości skokowej 1,8 l, a skończywszy na silniku o 3 l objętości zamkniętych w sześciu cylindrach.

Najmniejszy silnik miał bezpośredni wtrysk paliwa i moc 133 KM. Jednostka ta w ogóle nie była oferowana na rynkach europejskich i prawdopodobnie sprzedawano ją tylko w Japonii.
W Polsce i Europie najpopularniejszy jest 4-cylindrowy silnik (2,0 l) z wtryskiem pośrednim, który osiąga moc 136 KM. Z nim łączono 5-biegową, manualną skrzynię i 4-biegową skrzynię automatyczną. Pojawiał się też 2-litrowy motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa (GDi) o mocy 145 KM. Niestety, jego bolączką były wrażliwe na paliwo niskiej jakości wtryskiwacze, co często kończyło się bardzo kosztownymi naprawami. Można też spotkać auto z 2,4-litrowym R4 z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy około 150 KM. Nierzadko można też znaleźć Galanta z motorem V6 o objętości skokowej 2,5 l, który ma moc 163 KM.

Poza naszym krajem Mitsubishi Galant dostępne było także z 3-litrową jednostką V6 o mocy aż 210 KM. Z tym silnikiem standardowo zestawiano 4-biegową skrzynię automatyczną. Co ciekawe, wersje przeznaczone na rynki azjatyckie często nie miały nawet systemu ABS.

Na szczycie drabiny silnikowej znajdowała się wersja VR-4, która miała silnik montowany m.in. w Lancerze Evolution. Był to 2,5-litrowy motor V6 z dwiema turbosprężarkami, dzięki którym rozwijał moc 280 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 363 Nm przy 4000 obr./min.

Do tego silnika klient wybierał albo 5-biegową, manualną skrzynię, albo 5-biegową skrzynię półautomatyczną. Wszystkie wozy miały napęd na cztery koła, a niektóre z nich były nawet wyposażone w aktywny sterowany elektronicznie mechanizm różnicowy YAC. Galanty VR-4 rozpędzały się do prędkości 240 km/h. Niestety, wozy te sprzedawane były tylko w Japonii i Wielkiej Brytanii.

W Galantach montowano również silniki wysokoprężne o niewielkiej mocy, wynoszącej zaledwie 90 KM.
Mitsubishi sprzedawało też Galanta z nadwoziem kombi, który na wielu rynkach nosił nazwę nie Galant, ale Legnum. Legnum oferowano ze wszystkimi silnikami, z jakimi dostępny był Galant sedan.
Łącznie japońska firma wyprodukowała prawie 219 tys. egzemplarzy, z czego większość (124,5 tys. sztuk) to wersje kombi.

W 2004 roku zakończono produkcję Galanta VIII generacji, a dwa lata później pojawiło się nowe, zupełnie inne auto o nazwie Galant, przeznaczone głównie na rynek amerykański.

3.94
Ocena na postawie 54 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
ModelMitsubishi Galant
Produkcja od1996
Produkcja do2006

Wybrane wersje Mitsubishi Galant 8 generacji

Inne generacje Mitsubishi Galant

Inne modele Mitsubishi

Oceny użytkowników (23)

Przejdź do strony: 1 2

Mitsubishi Galant 8 generacji: newsy, testy i recenzje

Mitsubishi L200 bez gwiazdek w testach zderzeniowych Latin NCAP

... Może się wydawać, że duże samochody z automatu są bardzo bezpieczne i zapewniają ochronę pasażerom samą konstrukcją. Bynajmniej. Odpowiednik Euro NCAP z Ameryki Łacińskiej poddał testom m.in. dużego pick-upa Mitsubishi, który nie był wyposażony ...

7 dni temu

Pierwszy w historii rajd na terenie rafinerii Grupy LOTOS

Nowe Mitsubishi L200: ceny w Polsce wysokie, ale uzasadnione

... Odświeżone Mitsubishi L200 miało premierę niedawno, ale już debiutuje na polskim rynku. Zła wiadomość jest taka, że cena jest wysoka. ... 21216Wraz z pojawieniem się cennika nowego Mitsubishi L200 zniknął ze strony importera cennik poprzednika. ...

2 miesiące temu

Mitsubishi Super Height K-Wagon Concept - typowa Japonia

... Czym byłoby Tokyo Motor Show bez premiery Kei Cara. Te małe, pudełkowate auta tak typowe dla krajobrazu japońskich miast, jak co roku zdominowały azjatycką imprezę. Jednym z ciekawszych debiutów w tym segmencie jest bez wątpienia Mitsubishi ...

2 miesiące temu

BMW serii 8 Gran Coupe zaprezentowane. Warto było czekać!

... BMW nie traci czasu. Mniej niż rok temu gama została rozszerzona o serię 8 coupe, kilka miesięcy później do oferty trafiło cabrio i topowa wersja M8. Teraz przyszedł czas na Gran Coupe, czyli czterodrzwiową wersję serii 8. ... Nie będę używał ...

6 miesięcy temu

IV Zlot Mitsubishi w Mrągowie był inny niż wcześniejsze

... Mój trzeci, a ogólnie czwarty zlot Mitsubishi zaliczony. Tym razem odbył się na Mazurach w okolicach Mrągowa i Mikołajek. W odróżnieniu od poprzednich było mniej jeżdżenia, ale za to więcej kontaktu z historią i ludźmi. ... Od czterech lat ...

6 miesięcy temu

Mitsubishi, nie idź tą drogą. Pajero wypada z oferty

... 37 lat – tyle na rynku utrzymała się jedna z najistotniejszych i najlepszych terenówek, jakie zobaczyły bezdroża. Produkcja Mitsubishi Pajero skończy się w sierpniu, a Europa pożegna się z tym modelem. W polskich salonach pozostało kilkanaście ...

8 miesięcy temu

BMW testuje w Austrii czterodrzwiową wersję Serii 8

... Nasz czytelnik trafił w Austrii na zamaskowany prototyp BMW. To nic innego, jak zapowiadana już czterodrzwiowa odmiana Serii 8. Testy drogowe oznaczają, że premiera może mieć miejsce w tym roku. ... Na salonie w Genewie w 2018 roku BMW pokazało ...

9 miesięcy temu

Audi RS 8 powstało naprawdę. Prototyp ujrzał światło dzienne

... Gdy Audi zaprezentowało poprzednią generację modelu S8 Plus, od razu zaznaczyło, że jeszcze szybsza wersja RS 8 nigdy nie powstanie. Jak się teraz okazuje – powstała. Jedyny istniejący egzemplarz, jak gdyby nigdy nic, został właśnie wystawiony ...

5 miesięcy temu

Mitsubishi Galant VIII [awarie i problemy]

... zwykle połączoną z nutką luksusu wybierali Mitsubishi. I choć chętnych na topowy model Galant nigdy nie było zbyt wielu zwłaszcza w Europie to samochód ten był i nadal jest ceniony w kręgach fanów marki spod znaku trzech diamentów, choć do ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie