Mitsubishi Eclipse 3G

Generacja
Mitsubishi Eclipse 3G Zobacz 2 zdjęcia

Mitsubishi Eclipse III

Eclipse trzeciej generacji zaprezentowano w 1999 roku, ale pierwszy projekt, na którego bazie powstało Eclipse (3G), przedstawiono już w roku 1998 na targach North American International Auto Show (NAIAS). Auto nosiło nazwę SST.

Wóz był produkowany i sprzedawany wyłącznie w Stanach Zjednoczonych i w Japonii. Wszystkie dostępne w Polsce i całej Europie egzemplarze pochodzą z indywidualnego importu.
Podobnie jak poprzednik nowy Eclipse był oferowany zarówno z nadwoziem coupé, jak i kabriolet (Spyder).

Względem pierwszej i drugiej generacji Eclipse’a nowe auto wyróżniało się wieloma ostrymi krawędziami, jednak jego ogólna stylistyka została ugrzeczniona w porównaniu z poprzednikami. Widać to szczególnie na przykładzie wersji Spyder, która z zewnątrz przypomina raczej zwykły kabriolet niż sportowe auto ze zdejmowanym dachem.

We wnętrzu zmienił się cały wystrój, a Mitsubishi poświęciło dużo czasu na poprawienie jakości wykonania kabiny. Eclipse był zwykle bardzo bogato wyposażony. Często można spotkać wersje z pełnym wyposażeniem, obejmującym m.in. systemy ABS i ESP oraz skórzaną tapicerkę, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera.

Płyta podłogowa Mitsubishi Eclipse trzeciej serii opierała się na płycie podłogowej ósmej generacji modelu Galant. Również układ napędowy został przeszczepiony z tej eleganckiej limuzyny. Z powodu dość bogatego wyposażenia wnętrza nowy Eclipse stał się samochodem nieco cięższym i zasadne było umieszczenie w nim silników o większej mocy.

Zamiast jednostki napędowej 4G63 pod maską sportowego Mitsubishi pojawiły się dwa silniki do wyboru. Mniejszy miał objętość skokową 2,4 l, którą uzyskiwano z czterech cylindrów. Zastosowano 16-zaworowy układ rozrządu. Oznaczony symbolem 4G64 motor rozwijał moc 150 KM.

Większy, który zastąpił wersję Turbo w poprzednich pokoleniach Eclipse’a, liczył 3 l objętości skokowej. Podobnie jak mniejszy brat miał po 4 zawory na cylinder, ale w przeciwieństwie do 4G64 w 6G72 zastosowano aż sześć cylindrów w układzie widlastym. Moc maksymalna tego silnika wynosiła 205 KM.
Z obiema jednostkami dostępne były do wyboru skrzynia manualna o pięciu przełożeniach lub 4-biegowy automat. W trzeciej wersji Eclipse’a producent zrezygnował z wersji z napędem na wszystkie koła, więc każdy Eclipse miał napęd na przednią oś.

Na przełomie lat 2002-2003 Eclipse przeszedł niewielki facelifting. Zmieniono m.in. oba zderzaki, dodając w przednim światła przeciwmgielne. Wprowadzono też wersję GSX z ulepszonym układem dolotu powietrza do silnika i zwiększonym do 10,0 stopniem sprężania. Umożliwiło to podniesienie mocy jednostki napędowej do 210 KM.

W 2003 roku Mitsubishi zdecydowało się na sprzedaż Eclipse Spyder w Japonii. W tym celu zmieniono stronę montażu kierownicy, żeby przystosować auto do lewostronnego kierunku ruchu.

Od wprowadzenia do produkcji nowego Eclipse Mitsubishi starało się zdobyć klientów w Kalifornii. Aby było to możliwe, auto musiało spełniać bardziej restrykcyjne normy czystości spalin. W tym celu obniżono moc i maksymalny moment obrotowy silnika (chodzi o motor V6), dzięki czemu zmniejszyła się ilość emitowanych cząstek dwutlenku węgla. Kontrolę nad czystością spalin sprawowały trzy konwertery katalityczne i cztery sondy lambda.

W przeciwieństwie do poprzednich generacji ten Eclipse nie został dobrze przyjęty przez fanów sportowych samochodów, jednak dobrze sprzedawał się wśród bogatej amerykańskiej młodzieży.
Do zalet auta można zaliczyć bogate wyposażenie i stosunkowo niską cenę zakupu. Po stronie wad stoją słabe silniki, miękkie zawieszenie uniemożliwiające szybką jazdę oraz nudna stylistyka.
W 2006 Eclipse trzeciej generacji zostało zastąpione nowym autem o tej samej nazwie.

4.74
Ocena na postawie 61 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
ModelMitsubishi Eclipse
Produkcja od2000
Produkcja do2005

Wybrane wersje Mitsubishi Eclipse 3G

Inne generacje Mitsubishi Eclipse

Inne modele Mitsubishi

Oceny użytkowników (1)

Mitsubishi Eclipse 3G: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Mitsubishi Eclipse Cross po liftingu. Poważne zmiany i napęd PHEV

... Poważnych zmian wizualnych doczekało się Mitsubishi Eclipse Cross, które miało swoją premierę w 2017 r. Dostępne do tej pory tylko z jednym silnikiem będzie także oferowane z napędem hybrydowym typu plug-in. ... "Mitsubishi Eclipse Cross PHEV ...

7 miesięcy temu

Mitsubishi L200 może być kamperem. Wystarczy niemiecki namiot

... Mitsubishi L200 to udana konstrukcja, która może pochwalić się niezłymi właściwościami terenowymi. Oznacza to, że wjedzie znacznie dalej niż klasyczne kampery, dając kierowcy i pasażerom możliwość ... noclegu w naprawdę wyjątkowych miejscach. ...

miesiąc temu

Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie

... Eclipse zdecydowanej większości fanów motoryzacji kojarzy się z japońskim, czteromiejscowym coupe, produkowanym w latach 1989-2011. Dziś Mitsubishi postanowiło ponownie sięgnąć po tę nazwę, ubierając w nią zupełnie inny samochód. ... Przyznacie ...

dawno temu

Mitsubishi Outlander PHEV - Robo-dinozaur

... Mitsubishi Outlander to taki rynkowy dinozaur - jego technikalia datują się aż na 2012 rok. Czy po 8 latach produkcji kupowanie go nadal ma sens? ... Rynkowy staż Mitsubishi Outlandera może jednak nas zwieść. 8 lat temu był to bardzo nowoczesny ...

10 miesięcy temu

Wrażenia po jeździe Mitsubishi Eclipse Crossem. Nowości na plus

... Krótkie podsumowanie wrażeń z testu nowego Mitsubishi Eclipse Cross z nowym silnikiem benzynowym 1,5 turbo. Jak się nim jeździ, ile paliwa zużywa i czy jest pod tym względem lepszy od testowanego kilka miesięcy temu Mitsubishi Outlnandera 2,0? ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie