Mitsubishi Eclipse 3G

Generacja
Mitsubishi Eclipse 3G Zobacz 2 zdjęcia

Mitsubishi Eclipse III

Eclipse trzeciej generacji zaprezentowano w 1999 roku, ale pierwszy projekt, na którego bazie powstało Eclipse (3G), przedstawiono już w roku 1998 na targach North American International Auto Show (NAIAS). Auto nosiło nazwę SST.

Wóz był produkowany i sprzedawany wyłącznie w Stanach Zjednoczonych i w Japonii. Wszystkie dostępne w Polsce i całej Europie egzemplarze pochodzą z indywidualnego importu.
Podobnie jak poprzednik nowy Eclipse był oferowany zarówno z nadwoziem coupé, jak i kabriolet (Spyder).

Względem pierwszej i drugiej generacji Eclipse’a nowe auto wyróżniało się wieloma ostrymi krawędziami, jednak jego ogólna stylistyka została ugrzeczniona w porównaniu z poprzednikami. Widać to szczególnie na przykładzie wersji Spyder, która z zewnątrz przypomina raczej zwykły kabriolet niż sportowe auto ze zdejmowanym dachem.

We wnętrzu zmienił się cały wystrój, a Mitsubishi poświęciło dużo czasu na poprawienie jakości wykonania kabiny. Eclipse był zwykle bardzo bogato wyposażony. Często można spotkać wersje z pełnym wyposażeniem, obejmującym m.in. systemy ABS i ESP oraz skórzaną tapicerkę, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera.

Płyta podłogowa Mitsubishi Eclipse trzeciej serii opierała się na płycie podłogowej ósmej generacji modelu Galant. Również układ napędowy został przeszczepiony z tej eleganckiej limuzyny. Z powodu dość bogatego wyposażenia wnętrza nowy Eclipse stał się samochodem nieco cięższym i zasadne było umieszczenie w nim silników o większej mocy.

Zamiast jednostki napędowej 4G63 pod maską sportowego Mitsubishi pojawiły się dwa silniki do wyboru. Mniejszy miał objętość skokową 2,4 l, którą uzyskiwano z czterech cylindrów. Zastosowano 16-zaworowy układ rozrządu. Oznaczony symbolem 4G64 motor rozwijał moc 150 KM.

Większy, który zastąpił wersję Turbo w poprzednich pokoleniach Eclipse’a, liczył 3 l objętości skokowej. Podobnie jak mniejszy brat miał po 4 zawory na cylinder, ale w przeciwieństwie do 4G64 w 6G72 zastosowano aż sześć cylindrów w układzie widlastym. Moc maksymalna tego silnika wynosiła 205 KM.
Z obiema jednostkami dostępne były do wyboru skrzynia manualna o pięciu przełożeniach lub 4-biegowy automat. W trzeciej wersji Eclipse’a producent zrezygnował z wersji z napędem na wszystkie koła, więc każdy Eclipse miał napęd na przednią oś.

Na przełomie lat 2002-2003 Eclipse przeszedł niewielki facelifting. Zmieniono m.in. oba zderzaki, dodając w przednim światła przeciwmgielne. Wprowadzono też wersję GSX z ulepszonym układem dolotu powietrza do silnika i zwiększonym do 10,0 stopniem sprężania. Umożliwiło to podniesienie mocy jednostki napędowej do 210 KM.

W 2003 roku Mitsubishi zdecydowało się na sprzedaż Eclipse Spyder w Japonii. W tym celu zmieniono stronę montażu kierownicy, żeby przystosować auto do lewostronnego kierunku ruchu.

Od wprowadzenia do produkcji nowego Eclipse Mitsubishi starało się zdobyć klientów w Kalifornii. Aby było to możliwe, auto musiało spełniać bardziej restrykcyjne normy czystości spalin. W tym celu obniżono moc i maksymalny moment obrotowy silnika (chodzi o motor V6), dzięki czemu zmniejszyła się ilość emitowanych cząstek dwutlenku węgla. Kontrolę nad czystością spalin sprawowały trzy konwertery katalityczne i cztery sondy lambda.

W przeciwieństwie do poprzednich generacji ten Eclipse nie został dobrze przyjęty przez fanów sportowych samochodów, jednak dobrze sprzedawał się wśród bogatej amerykańskiej młodzieży.
Do zalet auta można zaliczyć bogate wyposażenie i stosunkowo niską cenę zakupu. Po stronie wad stoją słabe silniki, miękkie zawieszenie uniemożliwiające szybką jazdę oraz nudna stylistyka.
W 2006 Eclipse trzeciej generacji zostało zastąpione nowym autem o tej samej nazwie.

4.74
Ocena na postawie 61 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
ModelMitsubishi Eclipse
Produkcja od2000
Produkcja do2005

Wybrane wersje Mitsubishi Eclipse 3G

Inne generacje Mitsubishi Eclipse

Inne modele Mitsubishi

Oceny użytkowników (1)

Mitsubishi Eclipse 3G: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie