Mitsubishi Eclipse 2G

Generacja
Mitsubishi Eclipse 2G

Mitsubishi Eclipse II

Eclipse (II) to niewielkie sportowe auto produkowane w latach 1995-2000. Skonstruowali je wspólnie inżynierowie japońskiego wielobranżowego koncernu Mitsubishi i amerykańskiego koncernu Chrysler. W Stanach Zjednoczonych samochód sprzedawano pod marką Mitsubishi i pod marką Eagle jako model o nazwie Talon.

Eclipse po angielsku znaczy ‘zaćmienie’, a jego nazwa wzięła się ponoć od imienia niezwykłego brytyjskiego konia.

W porównaniu z poprzednikiem wygląd nowego Eclipse zmienił się diametralnie, choć koncepcja samochodu pozostała ta sama. Wóz miał nadal dwoje drzwi i klapę bagażnika unoszoną razem z tylną szybą. W nowym wozie przednie reflektory nie były już chowane tak jak w poprzedniku, a z tyłu zwężono pas świateł, dzięki czemu uzyskano wrażenie, że samochód jest szerszy niż w rzeczywistości.
Choć Eclipse rejestrowany był jako samochód 4-miejscowy, dwa tylne siedzenia nadają się do jazdy tylko dla dzieci, i to małych, ponieważ jest na nich bardzo mało miejsca.

Mniejsze niż w wyglądzie zmiany zaszły z technicznego punktu widzenia. Eclipse pierwszej i drugiej generacji dzielą tę samą płytę podłogową i wiele podzespołów, więc przy ewentualnej naprawie wiele części i mechanizmów z Eclipse’a pierwszej serii pasuje do opisywanego samochodu.

Tak jak w poprzedniku silniki instalowano z przodu w poprzek nadwozia. Z oferty zniknął słaby motor 4G37, za to pojawiły się 420A i 4G64. Najsłabsza jednostka w nowym samochodzie była o 50 KM mocniejsza niż w poprzedniku i miała moc 143 KM. Uzyskano ją z jednostki 2-litrowej z dwoma wałkami rozrządu w głowicy sygnowanej logo Chryslera. W rzeczywistości był to jednak motor odsprzedany Amerykanom przez Mitsubishi.

Najmocniejszy silnik 4G63T rozwijał, tak jak w poprzednim Eclipse, moc 210 KM i był instalowany w GS-T i GSX. Nowością była też jednostka napędowa 4G64 o objętości skokowej 2,4 l. Sporych rozmiarów silnik miał jeden wałek rozrządu w głowicy, cztery zawory na każdy cylinder i rozwijał moc 141 KM. Instalowano go tylko w jednej odmianie Eclipse’a - wersji kabriolet zwanej Spyder.

Mitsubishi Eclipse w wersji GSX, a więc z silnikiem o mocy 210 KM i z napędem na wszystkie cztery koła, potrzebowało zaledwie 6,50 s na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h i osiągało prędkość maksymalną wynoszącą aż 220 km/h.

W 1998 roku Eclipse przeszło jedyny w swojej karierze facelifting, i to poważny. W jego ramach zmieniono na zewnątrz przednie oraz tylne zderzaki, boczne progi oraz światła/światła przeciwmgielne. Wprowadzono nową kolorystykę i materiały we wnętrzu, a także poprawiono jakość wykonania tapicerki.

Wymieniono też czujniki systemu przeciwdziałającego blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), ponieważ w pierwszej serii Eclipse z lat 1995-1997 czujniki te ulegały często uszkodzeniu. Nową wersję ABS-u zabudowano tak, że nawet powiększyła się ilość miejsca na nogi dla pasażera przedniego fotela.

Mitsubishi Eclipse drugiej generacji był i nadal jest samochodem bardzo popularnym wśród młodzieży i firm tuningowych. Z tego powodu wygląd wielu egzemplarzy znacznie odbiega od maszyn seryjnych. Często też te auta mają dość skomplikowaną historię, a nierzadko ich dokumentacja wskazuje na wiele napraw blacharskich, co może sugerować sporo kolizji drogowych.

Do zalet wozu niewątpliwie trzeba zaliczyć trwałe i mocne silniki, dobry napęd na wszystkie koła, a także niskie ceny większości części zamiennych. Dla osób szukających oryginalnego auta wadą będą wszelkie wykonane w nim przeróbki. Zdarzają się też egzemplarze mocno skorodowane.

Najtańsze sztuki Eclipse można kupić już za mniej niż 10 000 zł, ale są to zwykle samochody o dużych przebiegach i burzliwej przeszłości. Dobrze utrzymany egzemplarz z rozsądnym przebiegiem to wydatek 20 tys. zł. Jeszcze więcej kosztuje zadbany wóz, ale po profesjonalnym tuningu. Ceny takich aut dochodzą nawet do 50 tys. zł.

3.71
Ocena na postawie 35 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
ModelMitsubishi Eclipse
Produkcja od1995
Produkcja do1997

Wybrane wersje Mitsubishi Eclipse 2G

Inne generacje Mitsubishi Eclipse

Inne modele Mitsubishi

Oceny użytkowników (7)

Mitsubishi Eclipse 2G: newsy, testy i recenzje

Elektomobilność z perspektywy długodystansowca

Mitsubishi L200 bez gwiazdek w testach zderzeniowych Latin NCAP

... Może się wydawać, że duże samochody z automatu są bardzo bezpieczne i zapewniają ochronę pasażerom samą konstrukcją. Bynajmniej. Odpowiednik Euro NCAP z Ameryki Łacińskiej poddał testom m.in. dużego pick-upa Mitsubishi, który nie był wyposażony ...

2 miesiące temu

IV Zlot Mitsubishi w Mrągowie był inny niż wcześniejsze

... Mój trzeci, a ogólnie czwarty zlot Mitsubishi zaliczony. Tym razem odbył się na Mazurach w okolicach Mrągowa i Mikołajek. W odróżnieniu od poprzednich było mniej jeżdżenia, ale za to więcej kontaktu z historią i ludźmi. ... się kierowcy ...

8 miesięcy temu

Nowe Mitsubishi L200: ceny w Polsce wysokie, ale uzasadnione

... Odświeżone Mitsubishi L200 miało premierę niedawno, ale już debiutuje na polskim rynku. Zła wiadomość jest taka, że cena jest wysoka. ... 21216Wraz z pojawieniem się cennika nowego Mitsubishi L200 zniknął ze strony importera cennik poprzednika. ...

4 miesiące temu

Mitsubishi, nie idź tą drogą. Pajero wypada z oferty

... 37 lat – tyle na rynku utrzymała się jedna z najistotniejszych i najlepszych terenówek, jakie zobaczyły bezdroża. Produkcja Mitsubishi Pajero skończy się w sierpniu, a Europa pożegna się z tym modelem. W polskich salonach pozostało kilkanaście ...

9 miesięcy temu

Mitsubishi Eclipse powraca w zaskakującej formie

... Eclipse zdecydowanej większości fanów motoryzacji kojarzy się z japońskim, czteromiejscowym coupe, produkowanym w latach 1989-2011. Dziś Mitsubishi postanowiło ponownie sięgnąć po tę nazwę, ubierając w nią zupełnie inny samochód. ... Przyznacie ...

dawno temu

Wrażenia po jeździe Mitsubishi Eclipse Crossem. Nowości na plus

... Krótkie podsumowanie wrażeń z testu nowego Mitsubishi Eclipse Cross z nowym silnikiem benzynowym 1,5 turbo. Jak się nim jeździ, ile paliwa zużywa i czy jest pod tym względem lepszy od testowanego kilka miesięcy temu Mitsubishi Outlnandera 2,0? ...

dawno temu

Z drugiej ręki: Mitsubishi Eclipse

... Po dwóch ciasnych roadsterach dla prawdziwych mężczyzn, bardzo nowoczesnym jak na lata 90. czteroosobowym coupe oraz uniwersalnej Toyocie Celice przyszedł czas na auto dla fanów tuningu. Mitsubishi ... Eclipse drugiej generacji, znane np. z ...

dawno temu

Chicago: Mitsubishi Eclipse - facelifting

... Również Mitsubishi wzięło się za odświeżanie swoich aut - ostatnio Galant, a tym razem nowy wygląd Eclipse. Muszę przyznać, że auto bardzo mi się podoba, zwłaszcza wersja coupe ... , jednak istnieje opcja zamontowania 5cio przekładniowej skrzyni ...

dawno temu

Mitsubishi Eclipse Cross: mocny konkurent dla Toyoty C-HR

... Mitsubishi Motors przygotowało mocnego konkurenta dla hitu Toyoty, jakim jest crossover C-HR. Nowe Mitsubishi Eclipse Cross zadebiutuje na rynku dopiero w 2018 roku, ale już możemy się mu przyjrzeć. ... wskaźników typu HUD oraz rozbudowany ...

dawno temu

Mitsubishi Super Height K-Wagon Concept - typowa Japonia

... Czym byłoby Tokyo Motor Show bez premiery Kei Cara. Te małe, pudełkowate auta tak typowe dla krajobrazu japońskich miast, jak co roku zdominowały azjatycką imprezę. Jednym z ciekawszych debiutów w tym segmencie jest bez wątpienia Mitsubishi ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie