Mitsubishi Eclipse 2G

Generacja
Mitsubishi Eclipse 2G

Mitsubishi Eclipse II

Eclipse (II) to niewielkie sportowe auto produkowane w latach 1995-2000. Skonstruowali je wspólnie inżynierowie japońskiego wielobranżowego koncernu Mitsubishi i amerykańskiego koncernu Chrysler. W Stanach Zjednoczonych samochód sprzedawano pod marką Mitsubishi i pod marką Eagle jako model o nazwie Talon.

Eclipse po angielsku znaczy ‘zaćmienie’, a jego nazwa wzięła się ponoć od imienia niezwykłego brytyjskiego konia.

W porównaniu z poprzednikiem wygląd nowego Eclipse zmienił się diametralnie, choć koncepcja samochodu pozostała ta sama. Wóz miał nadal dwoje drzwi i klapę bagażnika unoszoną razem z tylną szybą. W nowym wozie przednie reflektory nie były już chowane tak jak w poprzedniku, a z tyłu zwężono pas świateł, dzięki czemu uzyskano wrażenie, że samochód jest szerszy niż w rzeczywistości.
Choć Eclipse rejestrowany był jako samochód 4-miejscowy, dwa tylne siedzenia nadają się do jazdy tylko dla dzieci, i to małych, ponieważ jest na nich bardzo mało miejsca.

Mniejsze niż w wyglądzie zmiany zaszły z technicznego punktu widzenia. Eclipse pierwszej i drugiej generacji dzielą tę samą płytę podłogową i wiele podzespołów, więc przy ewentualnej naprawie wiele części i mechanizmów z Eclipse’a pierwszej serii pasuje do opisywanego samochodu.

Tak jak w poprzedniku silniki instalowano z przodu w poprzek nadwozia. Z oferty zniknął słaby motor 4G37, za to pojawiły się 420A i 4G64. Najsłabsza jednostka w nowym samochodzie była o 50 KM mocniejsza niż w poprzedniku i miała moc 143 KM. Uzyskano ją z jednostki 2-litrowej z dwoma wałkami rozrządu w głowicy sygnowanej logo Chryslera. W rzeczywistości był to jednak motor odsprzedany Amerykanom przez Mitsubishi.

Najmocniejszy silnik 4G63T rozwijał, tak jak w poprzednim Eclipse, moc 210 KM i był instalowany w GS-T i GSX. Nowością była też jednostka napędowa 4G64 o objętości skokowej 2,4 l. Sporych rozmiarów silnik miał jeden wałek rozrządu w głowicy, cztery zawory na każdy cylinder i rozwijał moc 141 KM. Instalowano go tylko w jednej odmianie Eclipse’a - wersji kabriolet zwanej Spyder.

Mitsubishi Eclipse w wersji GSX, a więc z silnikiem o mocy 210 KM i z napędem na wszystkie cztery koła, potrzebowało zaledwie 6,50 s na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h i osiągało prędkość maksymalną wynoszącą aż 220 km/h.

W 1998 roku Eclipse przeszło jedyny w swojej karierze facelifting, i to poważny. W jego ramach zmieniono na zewnątrz przednie oraz tylne zderzaki, boczne progi oraz światła/światła przeciwmgielne. Wprowadzono nową kolorystykę i materiały we wnętrzu, a także poprawiono jakość wykonania tapicerki.

Wymieniono też czujniki systemu przeciwdziałającego blokowaniu kół przy hamowaniu (ABS), ponieważ w pierwszej serii Eclipse z lat 1995-1997 czujniki te ulegały często uszkodzeniu. Nową wersję ABS-u zabudowano tak, że nawet powiększyła się ilość miejsca na nogi dla pasażera przedniego fotela.

Mitsubishi Eclipse drugiej generacji był i nadal jest samochodem bardzo popularnym wśród młodzieży i firm tuningowych. Z tego powodu wygląd wielu egzemplarzy znacznie odbiega od maszyn seryjnych. Często też te auta mają dość skomplikowaną historię, a nierzadko ich dokumentacja wskazuje na wiele napraw blacharskich, co może sugerować sporo kolizji drogowych.

Do zalet wozu niewątpliwie trzeba zaliczyć trwałe i mocne silniki, dobry napęd na wszystkie koła, a także niskie ceny większości części zamiennych. Dla osób szukających oryginalnego auta wadą będą wszelkie wykonane w nim przeróbki. Zdarzają się też egzemplarze mocno skorodowane.

Najtańsze sztuki Eclipse można kupić już za mniej niż 10 000 zł, ale są to zwykle samochody o dużych przebiegach i burzliwej przeszłości. Dobrze utrzymany egzemplarz z rozsądnym przebiegiem to wydatek 20 tys. zł. Jeszcze więcej kosztuje zadbany wóz, ale po profesjonalnym tuningu. Ceny takich aut dochodzą nawet do 50 tys. zł.

3.69
Ocena na postawie 34 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMitsubishi
ModelMitsubishi Eclipse
Produkcja od1995
Produkcja do1997

Wybrane wersje Mitsubishi Eclipse 2G

Inne generacje Mitsubishi Eclipse

Inne modele Mitsubishi

Oceny użytkowników (6)

Mitsubishi Eclipse 2G: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie