MG TF 1 generacji

Generacja
MG TF 1 generacji Zobacz 4 zdjęcia

TF to niewielki sportowy roadster produkowany w latach 2002-2005 pod marką MG przez konsorcjum Phoenix.

Model TF zbudowany jest na tej samej płycie podłogowej, na której powstało starsze MG F. Z tego powodu samochód ma podobne rozmiary zewnętrzne i przestrzeń w kabinie pasażerskiej.

Nadwozie TF zmieniło się gruntownie w stosunku do wersji F. Auto zyskało charakterystyczne ostre linie. Z wizualnych zmian najbardziej w oczy rzucają się zmodyfikowane przednie i tylne zderzaki oraz przednie światła. Karoseria stała się bardziej wyrazista.

Niestety, ilość miejsca dla pasażerów w kabinie pozostała taka sama. Wysoki kierowca i pasażer muszą się liczyć z brakiem miejsca na nogi (nawet przy odsuniętym do końca fotelu) oraz ograniczoną ilością przestrzeni nad głowami przy zamkniętym dachu. Szczególnie ostatni problem może być zaskakujący, bo TF miało dość nisko umieszczone fotele.

Nie zniknęła też inna przypadłość foteli. Były one nadal zbyt miękkie jak na potrzeby samochodu sportowego. Jeśli dodać do tego słabe trzymanie boczne siedzeń, okazuje się, że MG TF nie da się jeździć z większymi prędkościami na torze. Nie można mieć jednak większych zastrzeżeń do komfortu, jaki dają siedzenia pasażerom w normalnym ruchu. W modelu TF wprowadzono także nową deskę rozdzielczą.

Do dużych plusów TF należy wysokowydajne ogrzewanie kabiny, które poprawiło się znacznie w porównaniu ze starszym MG F.

Silnik, tak jak w poprzedniku, nadal montowany był centralnie przed tylną osią i napędzał tylne koła. Instalowano tylko jedną jednostkę napędową o objętości skokowej 1,8 l. W najsłabszym wariancie miała ona moc 116 KM, co było wartością zbyt niską jak na auto sportowe. W wersji z bezstopniową skrzynią biegów jej moc była podniesiona do 120 KM.

Lepszą dynamiką charakteryzowała się wersja o mocy 136 KM, a motor o mocy 160 KM zapewniał już bardzo dobre osiągi TF. Auto przyspieszało do 100 km/h w około 7 s i rozpędzało się do 220 km/h.

W stosunku do poprzednika udało się ograniczyć wrażliwość jednostki silnikowej na przegrzanie i większą uwagę temu problemowi powinni poświęcać tylko właściciele wersji 160-konnej.

Za to niewiele się zmieniło pod względem trwałości manualnej skrzyni biegów, w której nadal słabym punktem były często psujące się synchronizatory.

Z innych wad warto wymienić podwyższoną wrażliwość na korozję nadwozia w pierwszych egzemplarzach TF. Z czasem w dużym stopniu udało się opanować ten problem.

Producent dużo uwagi poświęcił bezpieczeństwu w MG TF. Głównym ulepszeniem w stosunku do poprzednika jest sztywniejsze o 20% nadwozie, które zapewnia większe bezpieczeństwo podróżnym. W teście zderzeniowym Euro NCAP w 2003 roku MG TF uzyskało 4 gwiazdki. Pomogły w tym seryjnie montowana poduszka powietrzna dla kierowcy oraz wzmocnienia drzwi.

Mimo że producent nie zarekomendował konkretnego fotelika dziecięcego przystosowanego do modelu TF, można taki zamontować na fotelu pasażera.

Główną zmianą techniczną w TF w porównaniu z modelem F jest rezygnacja z miechów hydrogazowych na rzecz klasycznych sprężyn śrubowych. Choć poprzednie rozwiązanie nie należało do szczególnie awaryjnych, na pewno tradycyjne było trwalsze i tańsze w eksploatacji.

TF nie jest szczególnie uciążliwym samochodem w eksploatacji. Dostęp do części zamiennych na rynku jest całkiem dobry, a ceny elementów nie są przerażające. Warto jednak po nabyciu takiego samochodu znaleźć sobie dobry warsztat, który zajmie się jego obsługą.

Mimo nie najgorszej sprzedaży w 2005 roku zakończono produkcję modelu TF po tym, jak upadłość ogłosiło MG Rover.

4.34
Ocena na postawie 30 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMG
ModelMG TF
Produkcja od2002
Produkcja do2005

Wybrane wersje MG TF 1 generacji

Inne generacje MG TF

Inne modele MG

MG TF 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie