Mazda 626 GF

Generacja
Mazda 626 GF

626 to model samochodu klasy średniej (segment D) produkowanego przez japońską firmę Mazda w latach 1979-2002. W czasie wszystkich lat produkcji Mazda zaprezentowała pięć generacji modelu 626.

W 1998 roku Mazda wprowadziła piątą i jednocześnie ostatnią generację modelu 626 oznaczoną kodem wewnętrznym GF. Auto nosiło również nazwę Capella. Na rynku amerykańskim Mazda 626 miała zupełnie inne nadwozie niż w większości innych krajów, w których była dostępna. Tam jej bliźniaczym modelem był Ford Telstar.

Europejska wersja modelu 626 z wyglądu przypominała bardzo ceniony w Europie (w Polsce również) samochód generacji GD, dostępny na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego wieku. Model GF miał więc eleganckie smukłe nadwozie, które z większej odległości mogło wydawać się kanciaste. Cechą charakterystyczną przedniej partii karoserii były długie, bardzo wąskie reflektory. Z tyłu zastosowano światła również podobne do dużo starszego modelu.

W przeciwieństwie do Mazdy 626 serii GE nowy model dostępny był z trzema rodzajami nadwozia. Były nimi: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback i 5-drzwiowe kombi. Tym samym Mazda powracała do oferty serwowanej klientom marki, którzy nabyli 626 pod koniec lat 80. lub na początku lat 90.
Samochód z nadwoziem kombi był zupełną nowością od 1987 roku, kiedy to japoński producent wprowadził kombi wraz z modelem 626 GD. W trakcie produkcji Mazdy GE Japończycy nie zdecydowali się na zmianę auta z najbardziej użyteczną karoserią, więc kombi GD produkowane było niemal 10 lat.

Nowy wóz miał od 4,57 m do 4,69 m (kombi) i mieścił swobodnie pięć osób we wnętrzu. Siedzenia były twarde, jednak wygodne, co stanowiło ważny atut przy jeździe Mazdą na dłuższych trasach. Miejsca na nogi i nad głowami z przodu było wystarczająco dużo, z tyłu zaś mogli narzekać tylko wysocy pasażerowie w sytuacji, gdy przednie fotele były maksymalnie przesunięte w tylne skrajne położenie. Najmniej wygodnie podróżowało się, jak to jest we wszystkich autach, na środkowym siedzeniu z tyłu.

Deska rozdzielcza wyglądała nowocześnie i była prosta w obsłudze. Mazda po raz kolejny zastosowała twarde plastiki do jej obudowania, jednak poziom montażu był na wysokim poziomie, więc nawet po wielu latach eksploatacji w kabinie nic nie skrzypi ani nie stuka.

Ponieważ Mazdę 626 produkowano tylko w Japonii, jej cena była dość wysoka. W związku z tym aby zachęcić do kupna, producent oferował bogate wyposażenie podstawowe. Na polskim rynku auto sprzedawane było z dwiema czołowymi i dwiema bocznymi poduszkami powietrznymi, systemami ABS i ESP, automatyczną klimatyzacją i tempomatem.

Jedynym dostępnym w naszym kraju silnikiem był 2-litrowiec o mocy 136 KM. Łączono go z 5-biegową manualną skrzynią biegów. W innych krajach auto oferowano z 1,9-litrowym motorem początkowo o mocy 90 KM, a po liftingu w 1999 roku – o mocy 100 KM. W Niemczech 2-litrowy silnik mógł mieć moc również 115 KM.

Ponadto pod maską Mazdy 626 instalowany był diesel o objętości skokowej 2,0 l. Na rynku japońskim wyposażony był on we wtrysk Common Rail i osiągał moc 90 KM. W Europie miał starszy typ układu wtryskowego i mógł generować 100 KM lub 110 KM.

W przeprowadzonym w 1999 faceliftingu Mazda nie tylko poszerzyła paletę silników, ale też nieco zmodernizowała nadwozie, nadając mu dynamiczniejszy kształt, a także odświeżyła wnętrze, podnosząc jakość materiałów i montażu.

Auto jest cenione nie tylko za niezawodność, ale również za dużą przestrzeń w kabinie pasażerskiej i dobry stosunek jakości do ceny. Wśród wad nie do wyeliminowana pojawia się słabe wyciszenie wnętrza i niezbyt odporne na polskie dziurawe drogi zawieszenie, w którym najczęściej uszkodzeniu ulegają tuleje w tylnym zawieszeniu.

W 2002 roku Mazda zakończyła produkcję modelu 626 ze względu na zbyt niską sprzedaż i to, że samochód był przestrzały na tle konkurencji. Wkrótce 626 GF została zastąpiona nową Mazdą 6.

4.50
Ocena na postawie 61 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMazda
ModelMazda 626
Produkcja od1997
Produkcja do1999

Wybrane wersje Mazda 626 GF

Inne generacje Mazda 626

Inne modele Mazda

Oceny użytkowników (36)

Przejdź do strony: 1 2

Mazda 626 GF: newsy, testy i recenzje

Jeździłem nową Toyotą Suprą. Spełnia wszystkie oczekiwania, ale prawdziwy potencjał odkryją tunerzy

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie