Do końca 24h Le Mans 2019 zostało

Mazda 6 2 generacji

Generacja
Mazda 6 2 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Mazda6 GH

Mazda6 jest samochodem klasy średniej (segment D) produkowanym od 2002 roku przez japoński koncern samochodowy Mazda Motor Corporation. Mazda6 zastąpiła model 626, który wytwarzany był od 1979 roku. Od czasu wprowadzenia na rynek Mazda pokazała dwie generacje modelu 6.

W 2007 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie Mazda zaprezentowała drugą generację modelu 6 oznaczoną kodem wewnętrznym GH. Podobnie jak poprzednik nowe auto jest dostępne z trzema rodzajami nadwozia: jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback i 5-drzwiowe kombi.

Karoseria zachowała styl starszego auta, a więc wygląda dynamicznie. Ma mocno podkreślone nadkola i łagodnie przebiegającą linię dachu. Podobnie jak wcześniej wyglądają nowe reflektory – te z przodu nadają Maździe ciekawy wygląd, który można porównać z uśmiechem.

W wersji europejskiej samochód urósł o około 100 mm wzdłuż i 10 mm wszerz. Zwiększył się też rozstaw osi o około 50 mm. Wersja amerykańska ma podobny rozstaw osi, jednak długość jej nadwozia przekracza 4,9 m – w USA Mazda, która w Europie zaliczana byłaby do segmentu E, tam nadal jest autem klasy średniej.

Wzrost długości przekłada się na ilość miejsca w kabinie pasażerskiej. Już poprzedni model sprawiał pod tym względem bardzo dobre wrażenie, ale ten przedstawia się jeszcze lepiej. Miejsca z przodu nie zabraknie nawet bardzo wysokim pasażerom. Z tyłu swobodnie zmieszczą się trzy osoby, choć oczywiście ta zasiadająca pośrodku będzie miała najmniej komfortową podróż. Na szczęście duże fotele są twarde i wygodne, więc nawet jazda na długich dystansach nie sprawia w tym wozie większych problemów.

Deska rozdzielcza wygląda nowocześnie i lekko. Mimo nietypowego designu łatwo odnaleźć na niej wszystkie przełączniki. Materiały użyte do obicia deski, drzwi i siedzeń nie są najprzyjemniejsze w dotyku, ale zmontowano je bardzo dokładnie.

Auto jest oferowane z czterema poziomami wyposażenia wnętrza: Comfort, Sport, Exclusive i Exclusive Plus. W najtańszej wersji na pokładzie znajdują się m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS z EBD, system nagłego hamowania BAS, DSC, manualna klimatyzacja, podgrzewane przednie fotele i elektrycznie sterowane wszystkie cztery szyby boczne.

Auto ma bezpieczną konstrukcję, co potwierdził test zderzeniowy Euro NCAP. W tej właśnie próbie obecnie wytwarzana Mazda6 uzyskała maksymalny możliwy wynik pięciu gwiazdek.

Zawieszenie jest dość sztywne i jak na polskie warunki spisuje się bardzo dobrze. Na dziurawych drogach oczywiście zużywa się szybciej, ale w porównaniu z wieloma autami konkurencji i tak wypada świetnie.

W Europie samochód jest dostępny z szeroką paletą silników. Najmniejszym jest benzynowy 1,8-litrowy motor o mocy 120 KM. Zapewnia on jednak bardzo słabe osiągi japońskiemu autu. Lepszym wyborem jest 2-litrowa jednostka napędowa, która rozwija moc 155 KM i pozwala do 100 km/h przyspieszyć w równe 10 sekund. Najlepsze parametry drogowe ma 4-cylindrowy silnik o objętości skokowej 2,5 l, który rozwija 170 KM. Dzięki niej Mazda6 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 s i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h.

Osoby ceniące sobie jednostki napędowe spalające olej napędowy mogą zakupić Mazdę z 2,2-litrowym dieslem wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa typu Common Rail i turbosprężarkę. Motor ten jest dostępny w trzech wersjach mocy. Najsłabsza ma 129 KM, mocniejsza 163 KM, a najmocniejsza 180 KM. Ta ostatnia gwarantuje osiągi zbliżone do Mazdy6 wyposażonej w 170-konny benzynowy silnik, a do tego odznacza się lepszą ekonomiką spalania.

W Stanach Zjednoczonych Mazda6 oferowana jest jeszcze z 3,7-litrowym benzynowym silnikiem V6, znanym z innych modeli tego japońskiego producenta.

W zależności od rynku, na którym sprzedawana jest Mazda6, klienci mają do wyboru skrzynie manualne (5- i 6-biegowe) oraz automatyczne (też 5- i 6-biegowe).

Choć Mazda6 drugiej generacji jest wytwarzana zaledwie od 4 lat, przeszła już jeden facelifting, a Japończycy intensywnie pracują nad jej następczynią.

4.54
Ocena na postawie 22 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMazda
ModelMazda 6
Produkcja od2007
Produkcja do2012

Wybrane wersje Mazda 6 2 generacji

Inne generacje Mazda 6

Inne modele Mazda

Oceny użytkowników (15)

Mazda 6 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Intryga w Noc Muzeów - pościg Citroënem C5 Aircross za Phantomasem

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie