Mazda 6 2 generacji

Generacja
Mazda 6 2 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Mazda6 GH

Mazda6 jest samochodem klasy średniej (segment D) produkowanym od 2002 roku przez japoński koncern samochodowy Mazda Motor Corporation. Mazda6 zastąpiła model 626, który wytwarzany był od 1979 roku. Od czasu wprowadzenia na rynek Mazda pokazała dwie generacje modelu 6.

W 2007 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie Mazda zaprezentowała drugą generację modelu 6 oznaczoną kodem wewnętrznym GH. Podobnie jak poprzednik nowe auto jest dostępne z trzema rodzajami nadwozia: jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback i 5-drzwiowe kombi.

Karoseria zachowała styl starszego auta, a więc wygląda dynamicznie. Ma mocno podkreślone nadkola i łagodnie przebiegającą linię dachu. Podobnie jak wcześniej wyglądają nowe reflektory – te z przodu nadają Maździe ciekawy wygląd, który można porównać z uśmiechem.

W wersji europejskiej samochód urósł o około 100 mm wzdłuż i 10 mm wszerz. Zwiększył się też rozstaw osi o około 50 mm. Wersja amerykańska ma podobny rozstaw osi, jednak długość jej nadwozia przekracza 4,9 m – w USA Mazda, która w Europie zaliczana byłaby do segmentu E, tam nadal jest autem klasy średniej.

Wzrost długości przekłada się na ilość miejsca w kabinie pasażerskiej. Już poprzedni model sprawiał pod tym względem bardzo dobre wrażenie, ale ten przedstawia się jeszcze lepiej. Miejsca z przodu nie zabraknie nawet bardzo wysokim pasażerom. Z tyłu swobodnie zmieszczą się trzy osoby, choć oczywiście ta zasiadająca pośrodku będzie miała najmniej komfortową podróż. Na szczęście duże fotele są twarde i wygodne, więc nawet jazda na długich dystansach nie sprawia w tym wozie większych problemów.

Deska rozdzielcza wygląda nowocześnie i lekko. Mimo nietypowego designu łatwo odnaleźć na niej wszystkie przełączniki. Materiały użyte do obicia deski, drzwi i siedzeń nie są najprzyjemniejsze w dotyku, ale zmontowano je bardzo dokładnie.

Auto jest oferowane z czterema poziomami wyposażenia wnętrza: Comfort, Sport, Exclusive i Exclusive Plus. W najtańszej wersji na pokładzie znajdują się m.in. przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS z EBD, system nagłego hamowania BAS, DSC, manualna klimatyzacja, podgrzewane przednie fotele i elektrycznie sterowane wszystkie cztery szyby boczne.

Auto ma bezpieczną konstrukcję, co potwierdził test zderzeniowy Euro NCAP. W tej właśnie próbie obecnie wytwarzana Mazda6 uzyskała maksymalny możliwy wynik pięciu gwiazdek.

Zawieszenie jest dość sztywne i jak na polskie warunki spisuje się bardzo dobrze. Na dziurawych drogach oczywiście zużywa się szybciej, ale w porównaniu z wieloma autami konkurencji i tak wypada świetnie.

W Europie samochód jest dostępny z szeroką paletą silników. Najmniejszym jest benzynowy 1,8-litrowy motor o mocy 120 KM. Zapewnia on jednak bardzo słabe osiągi japońskiemu autu. Lepszym wyborem jest 2-litrowa jednostka napędowa, która rozwija moc 155 KM i pozwala do 100 km/h przyspieszyć w równe 10 sekund. Najlepsze parametry drogowe ma 4-cylindrowy silnik o objętości skokowej 2,5 l, który rozwija 170 KM. Dzięki niej Mazda6 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 s i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h.

Osoby ceniące sobie jednostki napędowe spalające olej napędowy mogą zakupić Mazdę z 2,2-litrowym dieslem wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa typu Common Rail i turbosprężarkę. Motor ten jest dostępny w trzech wersjach mocy. Najsłabsza ma 129 KM, mocniejsza 163 KM, a najmocniejsza 180 KM. Ta ostatnia gwarantuje osiągi zbliżone do Mazdy6 wyposażonej w 170-konny benzynowy silnik, a do tego odznacza się lepszą ekonomiką spalania.

W Stanach Zjednoczonych Mazda6 oferowana jest jeszcze z 3,7-litrowym benzynowym silnikiem V6, znanym z innych modeli tego japońskiego producenta.

W zależności od rynku, na którym sprzedawana jest Mazda6, klienci mają do wyboru skrzynie manualne (5- i 6-biegowe) oraz automatyczne (też 5- i 6-biegowe).

Choć Mazda6 drugiej generacji jest wytwarzana zaledwie od 4 lat, przeszła już jeden facelifting, a Japończycy intensywnie pracują nad jej następczynią.

4.54
Ocena na postawie 22 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaMazda
ModelMazda 6
Produkcja od2007
Produkcja do2012

Wybrane wersje Mazda 6 2 generacji

Inne generacje Mazda 6

Inne modele Mazda

Oceny użytkowników (15)

Mazda 6 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Diesel ma się dobrze. Mazda zaprezentuje nowy silnik w 2020 roku

... Mazda poinformowała, że pracuje nad nowym, czystym silnikiem wysokoprężnym. Ma być on gotowy już w przyszłym roku. Taka jednostka z pewnością zwiększy konkurencyjność japońskiej marki, szczególnie na europejskim rynku. ... z tego typu jednostek. ...

2 dni temu

Citroën - In Love With You - Odc. 1 "Sztuka oddychania pod wodą"

Mazda 2 po liftingu (2020) jednym z najdroższych modeli segmentu B

... Mazda wprowadziła niewielką modernizację modelu 2. Zdaniem producenta auto stało się dojrzalsze, a jego wnętrze wykonano z lepszych materiałów. W salonach auto pojawi się jeszcze w październiku, ale pierwsze egzemplarze trafią do klientów na ...

miesiąc temu

Mazda 2 świetnie wygląda. To nie koniec jej zalet

... Najnowsza generacja Mazdy 2 nie współdzieli już elementów z Fordem Fiestą, ale to właśnie auto spod niebieskiego owalu stanowi największego konkurenta modelu 2. Japończycy mają w zanadrzu prosty, oszczędny silnik i świetną jakość wykonania. ... ...

7 miesięcy temu

Mazda 6 w Czarnogórze. Japońska limuzyna stała się jeszcze lepsza

... Mazda 6 po liftingu stała się jeszcze bardziej konkurencyjna. W cenie poniżej 100 tys. zł dostajemy nieźle wyposażony egzemplarz. Ale czy Japończycy mogą grać tylko i wyłącznie ceną? Mateusz Żuchowski sprawdzał to na drogach w Czarnogórze. ...

6 miesięcy temu

BMW Serii 2 Gran Coupe z polskimi cenami. Nie jest tani

... Kilka dni po premierze BMW Serii 2 Gran Coupe niemiecki producent otworzył konfigurator na swojej stronie internetowej, a tym samym pokazuje jak kształtują się ceny poszczególnych wersji i dodatków. Nie jest tanio - podstawowa odmiana kosztuje ...

2 dni temu

Które auto używane wybrać? Honda Accord VII czy Mazda 6 (GG/GY)

... Japońskie sedany i kombi są poszukiwanymi autami używanymi za około 20 tys. zł. Jedne z ciekawszych modeli to Honda Accord i Mazda 6, które zdobyły sobie rzeszę miłośników dzięki przyjemnemu dla oka wyglądowi. Który z nich jest lepszy i co warto ...

9 miesięcy temu

Mazda zastrzegła nazwę MX-6. Czyżby powrót sportowego coupé?

... Pamiętacie jeszcze Mazdę MX-6? Jeśli nie to nic złego. Jej produkcję zakończono 21 lat temu. Wiele wskazuje jednak na to, że doczekamy się nowego, współczesnego wydania. Japończycy właśnie zastrzegli nazwę w urzędzie patentowym. ... ma w tym ...

11 miesięcy temu

Nadchodzi nowy SUV Mazdy. Możliwe, że będzie to CX-4

... Mazda ujawniła szkic nowego SUV-a, który zostanie zaprezentowany podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Wszystko wskazuje na to, że to druga generacja CX-3. Jednak to bardzo wcześnie. ... nowej generacji Mazdy ...

9 miesięcy temu

Wypoczynek w dobrym tonie. Szczawnica zza szyb nowej Mazdy 6

... Po chwilowym zachwycie wakacjami all inclusive powracamy do tego, co naprawdę dobre. Odkrywając przy okazji prawdziwe skarby. Takim wyjątkowym miejscem jest Szczawnica. Na weekend „do wód” udajemy się stylową limuzyną pasującą do małopolskiej, ...

11 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie