Ogólne wrażenia:
Bardzo ładnie wyglądające auto z dynamicznym silnikiem, bardzo dobrym zawieszeniem, wygodne w środku ale ... Plastiki mogłyby być lepszej jakości a lakier grubszy (nieekologiczny!!!).
Recenzowana wersja: MAZDA 6 III
Rok produkcji: 2013
Przebieg: 22000
Zalety:
Bardzo dobre wykończenie, dobra dynamika, b. dobre właściwości jezdne (zawieszenie, trzymanie się drogi), b. ładny design, precyzyjna skrzynia biegów, kondensator jako źródło energii zasilającej urządzenia tj radio, klimatyzacja, światła, etc.
Wady:
lakier, który łatwo zarysować
Usterki: tylni pas bezpieczeństwa wymieniony przez ASO w ramach gwarancji
Silnik:
Silnik 165 KM / 210 Nm - 9.1s do 100km/h - łańcuch, żadnych turbin. Średnie spalanie od 5.4 l/100km (jazda 70-90 km/h - jedna osoba, spokojna jazda) przez 7.6l (140-160 km/h przy pełnym obciążeniu: 5 osób, załadowany bagażnik) do 8l w mieście wojewódzkim.
Bardzo precyzyjna 6-cio biegowa skrzynia.
Przejechałem ponad 20tyś i wciąż bardzo dobre zawieszenie, wzorowo zestrojone. Duża radość z jazdy.
Pojemność: 2000 cm3
Moc: 160 KM
Wnętrze:
Skóra bardzo ładnie obszyta, bardzo ergonomiczna deska i sterowanie klimatyzacją. Jakość plastiku na tunelu mogła by być wyższa.
Koszty użytkownia:
ok 800zl pierwszy przegląd - to zawsze mogłoby być taniej. Należałoby porównać z konkurencją: Fordem Mondeo, Toyotą Avensis, czy z VW Passatem. Ponadto, jeszcze nic się nie zepsuło, za co musiałbym płacić, to też ciężko jest ocenić koszty eksploatacji. Oleju nie zużywa w przeciwieństwie do konkurencji (jak ktoś nie wierzy to niech sprawdzi np w VW, czy nawet w Audi, w instrukcji obsługi prawidłowe zużycie oleju to do 500ml na 1000km).
Średnie zużycie paliwa: 6.6 l/100km
Zużycie paliwa w mieście: 8 l/100km
Zużycie paliwa poza miastem: 5.4 l/100km