Mazda 121 2 generacji

Generacja

W 1991 roku pojawiła się Mazda 121 drugiej generacji. Oprócz swojej normalnej nazwy auto sprzedawane było jako Mazda Revue oraz Autozam Revue. Autozam było jedną z trzech marek samochodów (obok Eunos i Efini) powołanych pod koniec lat 80. ubiegłego wieku przez firmę Mazda. Pod marką Autozam sprzedawane były samochody małe oraz tak zwane keicary, czyli auta odpowiadające specjalnej japońskiej homologacji. Również w Europie model 121 można było nabyć pod marką Autozam.

Nowa Mazda 121 zbudowana była na płycie podłogowej DB (stąd też takie, a nie inne oznaczenie wewnętrzne). Auto miało wyłącznie 4-drzwiowe nadwozie typu sedan. Karoserię japońskiego wozu nakreślono miękkimi liniami. Nadwozie było okrągłe z jakby dołączonym bagażnikiem. Samochód wyglądał bardzo kobieco i to właśnie panie najczęściej decydowały się na Mazdę 121.

Niewielka karoseria oraz duże szyby i dość cienkie słupki zapewniały bardzo dobrą widoczność dla kierowcy we wszystkich kierunkach. Choć 121 w większości krajów rejestrowana była jako samochód 5-osobowy, to w jego wnętrzu ledwo mieściło się czterech pasażerów. Z przodu więcej było przestrzeni nad głową niż na nogi. Wysokie osoby mogły mieć problem ze znalezieniem optymalnej pozycji ze względu na zbyt mały zakres regulacji wzdłużnej fotela.

Na tylnej kanapie miejsca było jeszcze mniej. O ile przednie siedzenia przesunięte były ku przodowi, z tyłu mogła zmieścić się jeszcze osoba średniego wzrostu, jednak gdy fotele znajdowały się w tylnym skrajnym położeniu, z tyłu ledwo mieścili się niscy pasażerowie. Niektórym mogło też brakować miejsca nad głową.

Same fotele nie należały do dużych. Brakowało w nich zarówno trzymania bocznego, jak i wzdłużnego – zbyt krótkie siedziska sprawiały, że uda kierowcy nie były należycie podparte. Materiały wykorzystane w kabinie były twarde i nieprzyjemne w dotyku, jednak dobrze spasowane, co skutkowało tym, że nawet po wielu latach eksploatacji w środku nic nie trzeszczało.

Nie najlepiej było także z wyciszeniem kabiny pasażerskiej. Producent poskąpił materiału, co odczuwalne było szczególnie przy szybkiej jeździe.

Wyposażenie podstawowe Mazdy 121 było, jak przystało na samochód segmentu B, bardzo ubogie, jednak w opcji znajdował się nawet materiałowy odsuwany dach. Zamówić można też było system przeciwblokujący koła podczas hamowania – ABS.

Od początku produkcji do jej końca dostępny był 1,3-litrowy benzynowy silnik o mocy maksymalnej wynoszącej 73 KM. Gdzieniegdzie oferowano go także w słabszej 53-konnej wersji (np. na rynku niemieckim). Rok później dołączył do niego mniejszy 1,1-litrowy silnik wyposażony w 8-zaworową głowicę. Zastąpił on słabszą odmianę 1,3-litrowca. Ten motor miał moc 54 KM i moment obrotowy 86 Nm. Dostępny był on do 1994 roku.

W tym samym roku (1991) na rynku pojawiła się także duża jednostka napędowa. Miała ona objętość skokową 1,5 l i, podobnie jak motor 1,3 l, wyposażono ją w 16-zaworową głowicę. Silnik rozwijał moc 88 KM przy 6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 4000 obr./min.

Silniki Mazdy 121 należą do jej zalet. Podobnie jest z odporną na korozję karoserią. Większość egzemplarzy mimo upływu lat nadal jest wolna od rdzy.

Mazda 121 drugiej generacji była udanym samochodem. Mimo wprowadzenia na rynek w 1996 roku kolejnej serii tego auta wersja DB pozostała w produkcji jeszcze przez dwa lata.

3.81
Ocena na postawie 13 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMazda
ModelMazda 121
Produkcja od1990
Produkcja do1996

Wybrane wersje Mazda 121 2 generacji

Inne generacje Mazda 121

Inne modele Mazda

Mazda 121 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Mazda 3 została Kobiecym Samochodem Roku 2019

... 41 pań pochodzących z 30 różnych krajów uznało, że to właśnie Mazda 3 jest najlepszym kandydatem do tytułu Kobiecego Samochodu Roku 2019. Japoński hatchback wyprzedził znacznie modniejsze crossovery i auta elektryczne. ... Trzeba przyznać, że ...

3 dni temu

Moje kolejne auto będzie elektryczne, bo...

BMW Serii 2 Gran Coupe z polskimi cenami. Nie jest tani

... Kilka dni po premierze BMW Serii 2 Gran Coupe niemiecki producent otworzył konfigurator na swojej stronie internetowej, a tym samym pokazuje jak kształtują się ceny poszczególnych wersji i dodatków. Nie jest tanio - podstawowa odmiana kosztuje ...

miesiąc temu

Euro NCAP 2019: słaby wynik Opla Corsy i rekord Mazdy CX-30

... Cztery kolejne auta zostały rozbite przez Euro NCAP. To Mazda CX-30, Mercedes GLB, Ford Explorer i Opel Corsa. Wszystkie modele - poza małym oplem - zdobyły maksymalny wynik pięciu gwiazdek ... . Na szczególną uwagę zasługuje rezultat Mazdy, ...

tydzień temu

Mazda 2 świetnie wygląda. To nie koniec jej zalet

... Najnowsza generacja Mazdy 2 nie współdzieli już elementów z Fordem Fiestą, ale to właśnie auto spod niebieskiego owalu stanowi największego konkurenta modelu 2. Japończycy mają w zanadrzu prosty, oszczędny silnik i świetną jakość wykonania. ... ...

8 miesięcy temu

Mazda 2 po liftingu (2020) jednym z najdroższych modeli segmentu B

... Mazda wprowadziła niewielką modernizację modelu 2. Zdaniem producenta auto stało się dojrzalsze, a jego wnętrze wykonano z lepszych materiałów. W salonach auto pojawi się jeszcze w październiku, ale pierwsze egzemplarze trafią do klientów na ...

2 miesiące temu

Diesel ma się dobrze. Mazda zaprezentuje nowy silnik w 2020 roku

... Mazda poinformowała, że pracuje nad nowym, czystym silnikiem wysokoprężnym. Ma być on gotowy już w przyszłym roku. Taka jednostka z pewnością zwiększy konkurencyjność japońskiej marki, szczególnie na europejskim rynku. ... z tego typu jednostek. ...

miesiąc temu

Nadchodzi nowy SUV Mazdy. Możliwe, że będzie to CX-4

... Mazda ujawniła szkic nowego SUV-a, który zostanie zaprezentowany podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie. Wszystko wskazuje na to, że to druga generacja CX-3. Jednak to bardzo wcześnie. ... nowej generacji Mazdy ...

10 miesięcy temu

Ostra Mazda 3 w planach? Przedstawiciele nie zaprzeczają

... Wygląda świetnie, prowadzi się równie dobrze. Nowa Mazda 3 to świetna baza do zbudowania sportowego hothatcha, który mógłby konkurować z Golfem GTI. Szef programu nie mówi nie, ale pojawienie się auta w Europie stoi pod gigantycznym znakiem ...

7 miesięcy temu

Mazda z silnikiem Skyactiv-X. Jednostka benzynowa działa jak diesel

... W teorii połączenie zalet silnika benzynowego i wysokoprężnego nie jest możliwe. W praktyce inżynierowie Mazdy stworzyli jednostkę Skyactiv-X, która – choć wykorzystuje benzynę – potrafi ją spalić ... wykorzystuje dość prostą budowę i zasadę ...

4 miesiące temu

Mazda CX-3 1.8 Skyactiv-D: świetnie dopasowana do potrzeb

... Jeśli uważasz, że kosztujący minimum 70 tys. zł mały i dość ciasny crossover segmentu B to coś zupełnie absurdalnego, to bardzo się mylisz. Mazdę CX-3 doceniają nie tylko kobiety, które uwielbiają ... ze 121-konnym silnikiem benzynowym. ...

6 miesięcy temu

Nowa Mazda 3 już w drodze. Znamy datę premiery

... Najnowsza generacja kompaktowej Mazdy zadebiutuje już niebawem, podczas salonu w Los Angeles. W sieci pojawiła się właśnie kolejna zapowiedź tego modelu. Co ważne, od razu poznamy go w dwóch wersjach nadwozia: sedan i hatchback. ... Mazda, wbrew ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie