Mazda 121 2 generacji

Generacja

W 1991 roku pojawiła się Mazda 121 drugiej generacji. Oprócz swojej normalnej nazwy auto sprzedawane było jako Mazda Revue oraz Autozam Revue. Autozam było jedną z trzech marek samochodów (obok Eunos i Efini) powołanych pod koniec lat 80. ubiegłego wieku przez firmę Mazda. Pod marką Autozam sprzedawane były samochody małe oraz tak zwane keicary, czyli auta odpowiadające specjalnej japońskiej homologacji. Również w Europie model 121 można było nabyć pod marką Autozam.

Nowa Mazda 121 zbudowana była na płycie podłogowej DB (stąd też takie, a nie inne oznaczenie wewnętrzne). Auto miało wyłącznie 4-drzwiowe nadwozie typu sedan. Karoserię japońskiego wozu nakreślono miękkimi liniami. Nadwozie było okrągłe z jakby dołączonym bagażnikiem. Samochód wyglądał bardzo kobieco i to właśnie panie najczęściej decydowały się na Mazdę 121.

Niewielka karoseria oraz duże szyby i dość cienkie słupki zapewniały bardzo dobrą widoczność dla kierowcy we wszystkich kierunkach. Choć 121 w większości krajów rejestrowana była jako samochód 5-osobowy, to w jego wnętrzu ledwo mieściło się czterech pasażerów. Z przodu więcej było przestrzeni nad głową niż na nogi. Wysokie osoby mogły mieć problem ze znalezieniem optymalnej pozycji ze względu na zbyt mały zakres regulacji wzdłużnej fotela.

Na tylnej kanapie miejsca było jeszcze mniej. O ile przednie siedzenia przesunięte były ku przodowi, z tyłu mogła zmieścić się jeszcze osoba średniego wzrostu, jednak gdy fotele znajdowały się w tylnym skrajnym położeniu, z tyłu ledwo mieścili się niscy pasażerowie. Niektórym mogło też brakować miejsca nad głową.

Same fotele nie należały do dużych. Brakowało w nich zarówno trzymania bocznego, jak i wzdłużnego – zbyt krótkie siedziska sprawiały, że uda kierowcy nie były należycie podparte. Materiały wykorzystane w kabinie były twarde i nieprzyjemne w dotyku, jednak dobrze spasowane, co skutkowało tym, że nawet po wielu latach eksploatacji w środku nic nie trzeszczało.

Nie najlepiej było także z wyciszeniem kabiny pasażerskiej. Producent poskąpił materiału, co odczuwalne było szczególnie przy szybkiej jeździe.

Wyposażenie podstawowe Mazdy 121 było, jak przystało na samochód segmentu B, bardzo ubogie, jednak w opcji znajdował się nawet materiałowy odsuwany dach. Zamówić można też było system przeciwblokujący koła podczas hamowania – ABS.

Od początku produkcji do jej końca dostępny był 1,3-litrowy benzynowy silnik o mocy maksymalnej wynoszącej 73 KM. Gdzieniegdzie oferowano go także w słabszej 53-konnej wersji (np. na rynku niemieckim). Rok później dołączył do niego mniejszy 1,1-litrowy silnik wyposażony w 8-zaworową głowicę. Zastąpił on słabszą odmianę 1,3-litrowca. Ten motor miał moc 54 KM i moment obrotowy 86 Nm. Dostępny był on do 1994 roku.

W tym samym roku (1991) na rynku pojawiła się także duża jednostka napędowa. Miała ona objętość skokową 1,5 l i, podobnie jak motor 1,3 l, wyposażono ją w 16-zaworową głowicę. Silnik rozwijał moc 88 KM przy 6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 118 Nm przy 4000 obr./min.

Silniki Mazdy 121 należą do jej zalet. Podobnie jest z odporną na korozję karoserią. Większość egzemplarzy mimo upływu lat nadal jest wolna od rdzy.

Mazda 121 drugiej generacji była udanym samochodem. Mimo wprowadzenia na rynek w 1996 roku kolejnej serii tego auta wersja DB pozostała w produkcji jeszcze przez dwa lata.

3.81
Ocena na postawie 13 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaMazda
ModelMazda 121
Produkcja od1990
Produkcja do1996

Wybrane wersje Mazda 121 2 generacji

Inne generacje Mazda 121

Inne modele Mazda

Mazda 121 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Mazda 2 na rok 2020, czyli jak unijne przepisy zabijają małe auta

... Mazda nie skupia się na dużych liftingach, lecz regularnych, kosmetycznych zmianach w każdym roku modelowym. W przypadku modelu 2 na 2020 rok chodziło o uniknięcie kar za emisję dwutlenku węgla ... 1938 Mazda 2 2020 - pierwsza jazda, opinia ...

8 miesięcy temu

Volvo S60 Polestar Engineered, czyli auto zgodne z koncepcją zero energy waste

Elektryczne auta nie takie ekologiczne. Pełne dane o emisji CO2

... Od dawna podejrzewaliście, że coś jest nie tak z ekologicznością samochodów elektrycznych? Szwedzi pokazali tę kwestię w nieco szerszym kontekście na przykładzie Polestara 2. Okazuje się, że przez kilka pierwszych lat właściciel elektrycznego ...

wczoraj

Test klasyka: Mazda RX-7 - wirujący tłok zakręcił mi w głowie

... Nie tak kultowa jak ostatnia generacja, nie tak cenna jak pierwsze egzemplarze. Mazda RX-7 z końcówki lat 80. to świetny materiał na niecodziennego youngtimera, a ceny (jeszcze) są zachęcające ... To logiczne, że myśląc o RX-7, mamy przed oczami ...

3 miesiące temu

Nowa Mazda BT-50 udowadnia, że pick-up może być ładny

... BT-50 to popularny pick-up Mazdy, który cieszy się sporym powodzeniem na świecie. Nie jest jednak oferowany w Polsce, a szkoda, gdyż nowa odsłona modelu jest jedną z atrakcyjniejszych wizualnie propozycji w swoim segmencie. ... Nowa Mazda BT-50 ...

4 miesiące temu

Mazda 2 po liftingu (2020) jednym z najdroższych modeli segmentu B

... Mazda wprowadziła niewielką modernizację modelu 2. Zdaniem producenta auto stało się dojrzalsze, a jego wnętrze wykonano z lepszych materiałów. W salonach auto pojawi się jeszcze w październiku, ale pierwsze egzemplarze trafią do klientów na ...

dawno temu

Mazda 2 świetnie wygląda. To nie koniec jej zalet

... Najnowsza generacja Mazdy 2 nie współdzieli już elementów z Fordem Fiestą, ale to właśnie auto spod niebieskiego owalu stanowi największego konkurenta modelu 2. Japończycy mają w zanadrzu prosty, oszczędny silnik i świetną jakość wykonania. ... ...

dawno temu

BMW Serii 2 Gran Coupe z polskimi cenami. Nie jest tani

... Kilka dni po premierze BMW Serii 2 Gran Coupe niemiecki producent otworzył konfigurator na swojej stronie internetowej, a tym samym pokazuje jak kształtują się ceny poszczególnych wersji i dodatków. Nie jest tanio - podstawowa odmiana kosztuje ...

12 miesięcy temu

Nowe ceny Mazdy 3. Podstawowy wariant drożeje o 5000 zł

... Podstawowy wariant Mazdy 3, czyli benzynowa wersja 2.0 Skyactiv-G, jest od tego roku droższa o 5000 zł. Natomiast potaniały samochody wyposażone w innowacyjny silnik Skyactiv-X. ... Mazda 3 z silnikiem 2.0 o mocy 122 KM zostaje wycofana z ...

8 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie