Land Rover Discovery 2 generacji

Generacja
Land Rover Discovery 2 generacji

Jesienią 1998 roku zadebiutował następca modelu Discovery I - Land Rover Discovery II. Produkcja ruszyła w 1999 roku. Auto plasuje się w segmencie I, reprezentowanym przez takie modele, jak Mitsubishi Pajero, Toyota Land Cruiser oraz Volvo XC90.

Mimo że w porównaniu z poprzednikiem nadwozie Discovery II wygląda jak po gruntowniejszym faceliftingu, producent zapewnia, że wymienił aż 720 elementów. Tylna część nadwozia została wydłużona, dzięki czemu wzrosła przestrzeń bagażowa, ale pogorszyły się właściwości jezdne w terenie. Land Rovera Discovery II wyposażono w system ACE (Active Cornering Enhancement), który zapobiega przechylaniu się nadwozia podczas pokonywania zakrętów, oraz w pneumatyczne zawieszenie.

Mierzący 4704 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 1941 mm wysokości Land Rover Discovery II oferowany jest wyłącznie w jednej wersji nadwozia - jako 5-drzwiowy SUV.

Pod maską Land Rovera Discovery II może pracować jedna z trzech jednostek napędowych. W ofercie znajduje się jedna jednostka wysokoprężna oraz dwie benzynowe. Motor napędzany ropą to 2,5 l TD5 z bezpośrednim wtryskiem paliwa (zastąpił on wysłużoną jednostkę 300 TDi). Silnik 2,5 l TD5 jest często mylnie przypisywany inżynierom BMW. Konstrukcja tej jednostki została opracowana wyłącznie przez Land Rovera. Moc jedynego wariantu wysokoprężnego wynosi 138 KM, co pozwala na uzyskanie setki po 15,3 s lub 17,1 s w zależności od tego, czy jest to wersja z manualną skrzynią biegów, czy z automatyczną. Średnie zużycie paliwa waha się w okolicach 10,0 l/100 km w mieście.

3,9 l V8 z Discovery I, który generuje 182 KM, został zastąpiony przez jednostkę o pojemności 4,0 V8. Choć podstawowa konstrukcja silnika jest podobna, różnią się pod wieloma względami. Wariant 4,0 l używa innego wału korbowego, ma większe łożyska oraz bardziej zaawansowane tłoki. Discovery II wyposażony w silnik 4,0 l V8 generuje 185 KM oraz 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taka moc pozwala na uzyskanie pierwszej setki po 11,7 s oraz prędkości maksymalnej 170 km/h. Największą bolączką tego wariantu jest średnie zużycie paliwa, które oscyluje w graniach 17,0 l/100 km w cyklu miejskim. Pojemność baku wynosi 95 l, co pozwala na zminimalizowanie liczby wizyt na stacjach benzynowych.

W modelach 2003 oraz 2004 dostępny był również motor o pojemności 4,6 l V8 i mocy 217 KM. Oferowano go wyłącznie na rynku amerykańskim.

Napęd w Land Roverze Discovery II może być przekazywany za pomocą 4-biegowej automatycznej skrzyni biegów lub 5-stopniowej przekładni manualnej.

Do najszybciej zużywających się elementów Discovery II zaliczamy dwumasowe koło zamachowe oraz pompowtryskiwacze. Awariom często ulega także system ACE i pneumatyczne zawieszenie, którego wymiana jest bardzo kosztowna. Minusem jest również niska kultura pracy jednostki wysokoprężnej. Użytkownicy chwalą sobie jednak Discovery II za świetne właściwości jezdne w terenie, przestronność oraz pojemność bagażnika.

Produkcja Land Rovera Discovery II została zakończona w 2004 roku. Jego następcą jest model Discovery III, zaprojektowany przez Andy’ego Wheela. Samochód ten, produkowany w latach 2004-2009, wyznaczył nowy trend stylistyczny marki Land Rover.

Plusy:
+ rewelacyjne właściwości jezdne w terenie
+ przestronność i pojemność bagażnika
+ możliwość wyposażenia auta w wariant wysokoprężny
Minusy:
- spalanie jednostek napędowych
- częste awarie różnych podzespołów
- materiały wykończeniowe
- wyciszenie

4.86
Ocena na postawie 50 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaLand Rover
ModelLand Rover Discovery
Produkcja od1998
Produkcja do2004

Wybrane wersje Land Rover Discovery 2 generacji

Inne generacje Land Rover Discovery

Inne modele Land Rover

Oceny użytkowników (3)

Land Rover Discovery 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie