Kia Optima II generacji [FL] na rynku amerykańskim i europejskim funkcjonowała pod nazwą Kia Magentis, dopiero wraz z trzecią generacją Koreańczycy ujednolicili oznaczenie do nazwy Optima dla wszystkich krajów. Druga generacja Optimy po faceliftingu produkowana była w latach 2008-2010, a jej główny atut stanowi lepszy silnik diesla o mocy 150 KM.
Kia Optima II po faceliftingu została wydłużona (przedni zwis nadwozia o 4,5 cm, a tylny o 2 cm. Długość całkowita pojazdu zwiększyła się do 480 cm). Rozstaw osi (272 cm), szerokość (180,5 cm) oraz wysokość auta (148 cm) zostają bez zmian.
Kia Optima II [FL] – silnik
Optime II [FL] wyposażono w nową jednostkę diesla o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM (moment obrotowy 305 Nm), która przeszła kontrolę, badającą normę emisji spalin Euro 4. Nowy silnik diesla w Optimie II [FL] współdziała wraz z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów lub z automatyczną przekładnią czterostopniową. Co więcej, „automat” posiada sportowy tryb pracy, a także system ręczny sekwencyjnej zmiany przełożeń.
W Polsce Optima II [FL] na razie sprzedawana jest z jednym silnikiem w trzech wariantach wyekwipowania: Platinium, Gold, Silver.
Kia Optima II [FL] – wnętrze
Gdy wejdziemy do kabiny Optimy II [FL], nasz wzrok przykuje gruntownie odświeżona tablica przyrządów oraz zestaw wskaźników (umieszczonych w trzech cylindrach). Oprócz tego, modernizacja dotknęła takich elementów wyposażenia jak: konsola centralna, poszerzonej oferty tkanin obiciowych, a także kolorystyki wystroju. Na głównym miejscu w panelu centralnym Optimy II [FL] znajduje się odbiornik radiowy, obsługującym format CD/MP3 i posiadającym wejście AUX (dzięki niemu możemy podpiąć pod głośniki w aucie inne źródło muzyki).
Kabina pasażerska w Optimie II [FL] nie zmieniła się pod względem sporej, wolnej przestrzeni (można nią komfortowo podróżować w pięć osób. Bagażnik zaś auta gwarantuje 425 litrów pojemności.
Marka | Kia |
---|---|
Model | Kia Optima |
Produkcja od | 2009 |
Produkcja do | 2010 |