Ogólne wrażenia:
Jesli tak dalej będzie to za 2-3 latka zakupię następną kijankę :)
Recenzowana wersja: KIA cee'd
Rok produkcji: 2008
Przebieg: 15000
Zalety:
prawie same: Dynamiczny i oszczędny silnik, dobrze wykonane (lepiej niż w Aurisie), spasowane i wyposażone , a do tego przestronne wnętrze. Bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i 5 gwiazdek w Euro-NCAP. Dobre europejsko zestrojone zawieszenie gwarantujace trzymanie sie drogi i pewność w szybko pokonywanych zakrętach. Gwarancja 5 lat/150 tys. km + 2 lata na silnik i układ napedowy. I to wszystko za przyzwoitą cenę (nieraz o ponad 10 tys. PLN niższą niż konkurencja)
Wady:
zdarza się najlepszym: Skrzynia biegów-problemy ze wstecznym. Trzeba też uważac na sprzęgło-bierze dość wysoko i w związku z tym osoby jeżdżace dużo na półsprzęgle szybko je spalą-a koszt wymiany to 1700 zeta. I nieco głośne zawieszenie.
Silnik:
minimalnie brakuje: zwłaszcza mocy, ale to tylko 1.4. Zreszta silnik ma zmienne fazy rozrzadu jak w hondzie-kto miał ten zna specyfikę pracy takich silników-do4 tys. obrotów podrózuje się powoli i oszczednie, a jak chce sie poszaleć to krecenie do 6,5 tys az do odciecia-auto na trzecim biegu przyspiesza od 40 do 140 km/h. Twardawe (i przez to nieco głośne) zawieszenie, zapewniajace dużo frajdy na szybko pokonywanych zakretach
Pojemność: 1400 cm3
Moc: 109 KM
Wnętrze:
Dobre materiały, miękkie w dotyku o przyjemnej, lekko gumowatej fakturze. Spasowanie również dobre. Jesli pojawia sie jakies stuki czy trzaski to zwykle sa szybko usuwane przez serwis Dużo miejsca wewnatrz, dobre, lekko twardawe i wyprofilowane siedzenia z regulacja odcinka lędźwiowego-bajka na dłuższe trasy. Niezłe radyjko z MP3 i połaczeniem na USB i iPoda. Wydajna klimatyzacja, która szybko chłodzi w lecie i szybko odparowuje szyby w zimie.
Koszty użytkownia:
Spalanie na poziomie 6,5 l/100 km, koszty przeglądu po 15 tys. w granicach 700 zeta, usterki w wiekszości bez szemrania usuwane na gwarancji