Infiniti FX-Series 2 generacji

Generacja
Infiniti FX-Series 2 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Infiniti FX II to następca innego SUV-a w rodzinie – FX I produkowanego od 2003 roku. Najnowszą generację zaprezentowano oficjalnie podczas genewskich targów motoryzacyjnych w marcu 2008 roku. Pierwsze egzemplarze opuściły dealerskie salony już w czerwcu. Europejska wersja FX II miała oddzielną premierę, która odbyła się we wrześniu 2008 na targach w Paryżu. Pierwszych klientów w samochodach można było zobaczyć zaledwie miesiąc później.

Tak jak większość Infiniti również te mają w nazwie oznaczenia silnika. Począwszy od najsłabszego FX30d, przez FX35, FX37, kończąc na najmocniejszym FX50.

FX30d ma pod maską 3,0 l silnik o mocy 238 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pierwszy motor w historii Infiniti zasilany olejem napędowym. Nie jest to jednak własna jednostka firmy, ale efekt współpracy Nissana i Renault. Egzemplarze z 3,0 l silnikiem zaczęły pojawiać się pod koniec 2010 roku.

FX35 to już 3,5 l pojemności, również układ V6, ale w tym przypadku kierowca ma do dyspozycji 307 KM, a podczas tankowania leje benzynę. Wybierając tę wersję silnikową, klient może zdecydować się na napęd na tylne koła lub - tak jak we wszystkich innych wersjach – na tylne oraz przednie.

Następna w kolejności jest również jednostka V6, ale o pojemności 3,7 l (FX37) i mocy 320 KM. Z racji braku FX35 w ofercie europejskich dealerów to 3,7 l jest najmniejszym silnikiem dostępnym w tym aucie (nie licząc diesla). Zaprezentowano go podczas premiery w Paryżu w 2008 roku i wciąż można go zamówić do FX. Kupując FX37 (tak samo w FX30d), można wybrać jedną z czterech wersji: GT, GT Premium, S oraz S Premium. Różnią się one wyposażeniem oferowanym w standardzie. Mówimy tu między innymi o rozmiarach felg, różnych systemach bezpieczeństwa czy sportowych siedzeniach.

Najmocniejsze w gamie jest FX50 z V8 pod maską (pojemność 5,0 l oraz 390 KM mocy). Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 5 s. Samochód wyróżnia nie tylko moc. FX50 dostępne jest jedynie w wersji S Premium, która zawiera takie udogodnienia, jak podgrzewane i wentylowane siedzenia przednie czy aluminiowe łopatki do zmiany biegów w trybie manualnym.

W Infiniti FX II można napotkać także aktywne, skrętne, tylne koła. Dzięki takiemu rozwiązaniu auto ma lepiej zachowywać się na zakrętach.

Bez względu na model wszystkie obecne Infiniti FX mają 7-biegowe automatyczne skrzynie biegów z możliwością ręcznego wyboru przełożenia. W porównaniu z montowaną w FX I 5-stopniową wersją biegi są zmieniane o wiele bardziej gładko.

Każde FX II ma takie same wymiary – 4854 mm długości, 1928 mm szerokości oraz 1679 mm wysokości.

W związku ze współpracą Infiniti z teamem F1 RedBull powstał koncepcyjny model FX50. Od produkcyjnej wersji SUV-a różni się znacznie. Po pierwsze powstawał pod okiem kierowcy F1 Sebastiana Vettela, a po drugie po wprowadzeniu odpowiednich zmian w oprogramowaniu komputera oraz wymianie układu wydechowego udało się wykrzesać z silnika 414 KM. Efektem jest możliwość osiągnięcia 300 km/h oraz pokazanie się pierwszej setki na liczniku w czasie poniżej 5,0 s. W porównaniu ze standardowym FX50 koncept jest obniżony o 20 mm, ma elementy z włókna węglowego, lampy z ciemnym wnętrzem, boczne wloty powietrza, srebrne klamki oraz kierownicę inspirowaną tą z bolidów F1.

Rok 2012 przynosi delikatne zmiany w linii FX. Zaliczają się do nich nowy grill, przedni zderzak z lampami przeciwmgielnymi i zmieniony wzór felg. Wnętrze w standardzie zyskało m.in. przednie podgrzewane siedzenia, kiedyś oferowane jako opcja.

Plusy:
+ Komfortowe zawieszenie
+ Dużo miejsca w środku
+ Mocna gama jednostek napędowych
Minusy:
- Ekonomiczność

4.22
Ocena na postawie 34 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaInfiniti
ModelInfiniti FX-Series
Produkcja od2008
Produkcja do2011

Wybrane wersje Infiniti FX-Series 2 generacji

Inne generacje Infiniti FX-Series

Inne modele Infiniti

Oceny użytkowników (1)

Infiniti FX-Series 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie