Hyundai Tucson drugiej generacji jest nie tyle następcą pierwszego Tucsona, produkowanego do 2010 roku, co znanego u nas pod nazwą ix35 Tucsona II generacji. Samochód zaprezentowano podczas genewskiego salonu samochodowego w 2015 roku. To kolejny model nowej generacji samochodów koreańskiego producenta projektowanych w Niemczech.
Auto cechuje stylistyka bardzo podobna do zaprezentowanego dużo wcześniej modelu Santa Fe drugiej generacji. Wyróżnikiem jest ogromna atrapa grilla i wysoki przód, oraz niskie światła tylne podobne do tych w Jeepie Cherokee. Tucson jest niższy o 10 mm od ix35, ale za to szerszy o 30 mm, dłuższy o 65 mm, przy dłuższym o 30 mm rozstawie osi. Deska rozdzielcza zaprojektowana tym samym językiem stylistycznym co nadwozie jest prosta oraz intuicyjna w obsłudze. Czytelne wskaźniki, duże przyciski, mnogość dużych schowków i odpowiednia przestronność czynią z Tucsona funkcjonalnego SUV-a, mimo wyraźnie sportowych linii nadwozia. Z tyłu zmieszczą się swobodnie dwie dorosłe osoby, ale bagażnik stał się już mniejszy niż w ix35. Ma pojemność 513 litrów, co w porównaniu z 591 litrami w poprzedniku wydaje się wynikiem słabym.
Jakość wykonania wnętrza stoi na dobrym poziomie, ale nie brakuje też twardych materiałów, których nie znajdziemy w takich ilościach chociażby w samochodach niemieckich. Kabina jest za to dobrze wyciszona. Nowa płyta podłogowa bazuje na zawieszeniu z kolumną MacPhersona z przodu oraz wielowahaczowym z tyłu. Układ jezdny zestrojono raczej w stronę komfortu, w którego uzyskaniu nie przeszkadzają nawet największe obręcze kół o średnicy 19-cali. Kierowca w wybranych wersjach silnikowych ma możliwość zmiany trybu pracy silnika i automatycznej skrzyni biegów na sportowy, ale nie zmieniają się nastawy zawieszenia.
Napęd na cztery koła dostępny jest w wybranych wersjach silnikowych jako standard lub opcja. Sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektronicznie można zablokować. W Tucsonie nie zabrakło systemów bezpieczeństwa znanych u konkurencji, takich jak asystent pasa ruchu, monitoring martwego pola, hamulec antykolizyjny czy systemu Cross Traffic Allert, ale na przykład nie jest oferowany aktywny tempomat.
Gama jednostek napędowych jest szeroka, poczynając od najsłabszego silnika benzynowego 1,6 GDI o mocy 132 KM, po mocniejszą, turbodoładowaną jednostkę 1,6 T-GDI o mocy 177 KM, po diesle o pojemnościach 1,7 l i 2,0 l oraz mocach od 115 KM do 185 KM. Benzynowy silnik z turbodoładowaniem jest oferowany z nową przekładnią dwusprzęgłowa Hyundaia 7-DCT, natomiast automatyczne skrzynie dla diesli to konstrukcje 6-stopniowe z konwerterem momentu obrotowego.
Marka | Hyundai |
---|---|
Model | Hyundai Tucson |
Produkcja od | 2010 |
Produkcja do | 2015 |