Honda Prelude 3 generacji

Generacja
Honda Prelude 3 generacji

Trzecia generacja coupé Hondy – Prelude, weszła do produkcji w 1988 roku. Zastąpiła ona model Prelude II istniejący na rynku od 1983 roku. Wprowadziła ona w porównaniu z poprzednikiem niewielkie zmiany stylistyczne, modyfikacje w palecie dostępnych jednostek i, co ciekawe, wszystkie cztery koła skrętne. To ostatnie rozwiązanie w połączeniu z dobrym zawieszeniem pozwoliło pokonać modelowi Prelude 2.0Si 4WS w 1987 roku slalom magazynu „Road & Track” z prędkością 105,4 km/h. Był to wynik przebijający wszystkie auta z tamtego rocznika, łącznie z modelami Porsche, Lamborghini i Ferrari.

Nadwozie Hondy Prelude trzeciej generacji mimo dość kanciastych kształtów zbliżonych do poprzednika wnosiło znaczną poprawę aerodynamiki. Pas przedni był niski i nie został wyposażony w grill. Charakteryzowały go długie kierunkowskazy i otwierane reflektory. Sylwetka tego dwudrzwiowego coupé nie wyróżniała się niczym szczególnym spośród innych aut tego typu z tamtego okresu. Pas tylny miał duże światła połączone centralnie długą listwą odblaskową.

Wnętrze Hondy Prelude trzeciej generacji było typowe dla lat 80.: szare, kanciaste i wykonane z niskiej jakości tworzyw sztucznych. Jakość wykończenia nieco ratowały skórzane fotele o świetnym trzymaniu bocznym. Na konsoli środkowej znajdowało się jedynie miejsce na radio oraz sterowanie temperaturą i siłą nawiewu powietrza. Pasażerowie tylnej kanapy nie mieli do dyspozycji dużej ilości miejsca, chociaż było go znacznie więcej niż w mniejszym, sportowym modelu CR-X.

Hondę Prelude trzeciej generacji oferowano ze stosunkowo bogatym wyposażeniem. Na pokład sportowego auta z Japonii oprócz czterech kół skrętnych trafiały między innymi: ABS, skórzana kierownica i mieszek drążka zmiany biegów, dodatkowe maty wyciszające komory silnika, spryskiwacz i wycieraczka tylnej szyby, elektrycznie sterowane lusterka i szyby i wiele innych.

Pod maską coupé Hondy znajdowały się różne jednostki w zależności od kraju. Bez względu na rynek były to jednak zawsze silniki o pojemności od 2 l wzwyż. Najsłabszy motor dostępny w Europie to 2-litrowy B20A8 rozwijający 135 KM. Jego inna wersja - B20A9, generowała 136 KM. Do bardziej wymagających adresowano dwie jednostki: B20A7 i B20A1. Pierwsza rozwijała 150 KM, a druga 162 KM. Poza Europą dostępne były jeszcze inne wariacje tych silników, nie rozwijały one jednak większych mocy niż te oferowane na Starym Kontynencie. W Japonii oraz Ameryce Północnej (teren Stanów Zjednoczonych i Kanady) oferowano dwa silniki o pojemności 2,1 l. Jednostki B21A oraz B21A1 generowały odpowiednio 147 i 136 KM. Wszystkie silniki oprócz B20A3 i B20A4 korzystały z podwójnych wałków rozrządu.

W 1990 roku przeprowadzono facelifting Hondy Prelude trzeciej generacji. Zmiany w wyglądzie były raczej niewielkie. Objęły głównie przemodelowanie przednich i tylnych kierunkowskazów. Tylne były od tego roku zakryte białymi kloszami, a nie pomarańczowymi. Niewielkie zmiany wprowadzono również wewnątrz. Pojawiło się kilka nowości w wyposażeniu, zmodyfikowano też gamę jednostek. Na rynku japońskim wprowadzono serię INX, w której nie było otwieranych przednich świateł. Oferowana była ona w odmianach XX, Si oraz Si SRS.

Produkcję trzeciej generacji sportowego modelu Prelude Honda zakończyła w 1991 roku. Do tej pory na rynku samochodów używanych bardzo łatwo kupić to auto. Niestety, do rzadkości należą zadbane, w pełni sprawne egzemplarze. Ze względu na swój charakter często są one modyfikowane przez właścicieli. Przy zakupie warto zwrócić uwagę na stan karoserii oraz skontrolować sprawność wszystkich urządzeń sterowanych elektrycznie.

3.90
Ocena na postawie 42 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Prelude

Inne generacje Honda Prelude

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (2)

Honda Prelude 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Honda pokazała CR-V po liftingu. Niełatwo znaleźć różnice

... Po prawie 3 latach od debiutu piątej generacji modelu CR-V Honda zdecydowała się na delikatny lifting. Japończycy skupili się głównie na wnętrzu i detalach, pozostawiając napęd bez zmian. ... Ostatnia generacja Hondy CR-V nadal wygląda ...

2 miesiące temu

Test: Honda e - bycie oryginalnym i stylowym wymaga poświęceń

... Od początku było jasne, że Honda e będzie małym, ale drogim elektrykiem, który niski zasięg ma nadrobić uroczym nadwoziem i nietypowymi rozwiązaniami w kokpicie. Tak też się stało, choć Japończycy nie uniknęli wpadek. Dla niektórych mogą one ...

miesiąc temu

Honda City powraca, ale tym razem nie jest brzydkim sedanem

... Honda pochwaliła się swoją najnowszą propozycją w segmencie B. Mowa o modelu City, który właśnie zadebiutował w Tajlandii. Analizując jego zalety, można śmiało stwierdzić, że mógłby też odnieść sukces w Europie. ... Honda City Polakom kojarzy ...

2 miesiące temu

Używana Honda Civic IX w pigułce. Ostatnia taka honda

... To ostatnia generacja Hondy Civic zbudowana w oparciu o stare japońskie zasady. Ma pod maską wolnossące silniki benzynowe i klasyczny automat. To obecnie jeden z najbardziej niezawodnych kompaktów, jakie można kupić za ok. 30 tys. zł. ... ) ...

4 miesiące temu

Przejechał hondą civic ponad 760 tys. km. Teraz czas na następcę

... Honda Civic ósmej generacji, popularnie określana mianem "Ufo", to udane i trwałe auto. Przykładem może być egzemplarz z Polski, który od nowości pokonał ponad 760 tys. km. Jego właściciel zgłosił się do warszawskiego salonu, ponieważ rozważa ...

5 miesięcy temu

Honda Prelude V [awarie i problemy]

... Specjalnie na prośbę jednego z naszych Czytelników postanowiliśmy prześwietlić piątą generację Hondy Prelude. To sportowe auto może być ciekawą propozycją dla młodego kierowcy szukającego sportowych emocji, odstraszać jednak mogą drogie części i ...

dawno temu

Honda e już w polskich salonach. Znamy ceny elektrycznego modelu

... Elektryczna Honda e wygląda świetnie i jest napędzana prądem. Takie połączenie powinno przypaść do gustu fanom nowoczesnych pojazdów. Szkoda tylko, że kosztuje krocie. Choć trzeba przyznać, że mniej niż np. konkurent spod znaku Fiata. ... ...

2 miesiące temu

Euro NCAP 2020: Honda Jazz i Mazda MX-30 z kompletem gwiazdek

... Euro NCAP rozbiło kolejne auta. Oczywiście po to, by sprawdzić jak bardzo są bezpieczne. Honda Jazz i Mazda MX-30 zasłużyły na najwyższą ocenę. To już kolejne modele z Japonii mogące pochwalić się wyjątkowo wysokim poziomem ochrony dorosłych ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie