Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Honda Legend 2 generacji

Generacja
Honda Legend 2 generacji

Honda Legend II to auto segmentu luksusowych samochodów klasy premium, wprowadzone do produkcji w październiku 1990 roku. Oferowano je w dwóch wersjach nadwozia: sedan i coupé. Legend II miał konkurować z takimi samochodami, jak Audi 100 czy Mercedes klasy W124. Honda najwyższej klasy występowała w dwóch wersjach nadwozia: jako czterodrzwiowa limuzyna oraz w ekskluzywnej wersji coupé o nieco mniejszych wymiarach zewnętrznych i rozstawie osi. W latach 1994-1998 auto było również produkowane w Korei Południowej pod nazwą Daewoo Arcadia.

Bryła nadwozia Hondy Legend I budziła silne skojarzenia z Subaru Legacy I. Projektując nowszą wersję, zadbano o sportowy charakter auta - wzorowano się na modelu Hondy o oznaczeniu NSX. Legend II, mimo że należy do samochodów klasy wyższej, wygląda dynamicznie. Przedniej części agresję nadają długie, wąskie reflektory oraz lekko odstający grill. Z tyłu wyróżniają się lampy o ciekawym kształcie, podobne w obu odmianach auta.

Środek nie rozczarowuje. Wsiadając do Legenda II, można się poczuć jak w prawdziwej limuzynie, mimo że wnętrze ma proste kształty. Staranne wykonanie podkreślają skórzane wykończenie, wstawki z prawdziwego drewna oraz wykładzina wykonana ze 100% wełny. Głębokie, dobrze wyprofilowane przednie fotele zapewniają nie tylko wysoki komfort, ale również dobre trzymanie boczne. W porównaniu z konkurencją na tylnej kanapie jest dość ciasno. W wersji coupé z tyłu usiądą wygodnie jedynie dwie niższe osoby.

Aby móc konkurować z autami europejskimi, musiano zadbać o bogate wyposażenie Hondy. Dzięki temu na pokład modelu Legend II trafiły między innymi: ABS, kontrola trakcji, napinacze pasów bezpieczeństwa oraz automatyczna klimatyzacja dwustrefowa. Było to drugie auto na świecie wyposażone w system nawigacji o nazwie Electro Gyrocator. Nie był to jednak system nawigacji satelitarnej, jego działanie opierało się na żyroskopie gazowym. W roku 1992 do listy wyposażenia dołączyło aktywne zawieszenie. Poprawiono również przednie i tylne hamulce. Od tego roku oferowano też dopracowany system audio.

Przez cały okres produkcji auto dostępne było z jednym silnikiem benzynowym w dwóch wersjach. Była to widlasta sześciocylindrowa jednostka 3,2 l. Słabszy motor rozwijał moc 205 KM, mocniejszy - 230 KM. Obydwa silniki zapewniają tej masywnej limuzynie zadowalające osiągi. Słabsza odmiana pozwala rozpędzić to dwutonowe auto od 0 do 100 km/h w 8,1 s, prędkość maksymalna wynosi 221 km/h. Jednostki te charakteryzują się dość niskim zużyciem paliwa. Na przejechanie 100 km w cyklu mieszanym Legend II potrzebuje jedynie około 10 l paliwa.

Honda oferowała do Legenda II dwie skrzynie manualne w odmianach 5- i 6-biegowej. Jedyny automat to skrzynia o czterech przełożeniach. Szczególnie warty polecenia jest trwały automat. W przypadku wersji manualnej należy omijać wersję 5-biegową, która ma opinię awaryjnej.

Ze względu na dosyć niski popyt na to auto na rynku europejskim niełatwo je kupić. Liczba egzemplarzy dostępnych na rynku jest bardzo ograniczona, dlatego zadbane egzemplarze nabierają niemal kolekcjonerskiej wartości. Jak przystało już na Hondę, model Legend słynie z niezawodności. Problemy może sprawiać jedynie wrażliwa elektryka, podatna na zawilgocenia. Do minusów należy zaliczyć ograniczoną dostępność do części zamiennych, przez co serwis Hondy Legend II nie należy do najtańszych.

4.40
Ocena na postawie 45 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Legend
Produkcja od1990
Produkcja do1996

Wybrane wersje Honda Legend 2 generacji

Inne generacje Honda Legend

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (1)

Honda Legend 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Honda NSX Liberty Walk, czyli eksperymentowanie z legendą

... Honda/Acura NSX bez wątpienia zasłużyła na status auta kultowego. Wielu fanów japońskiej motoryzacji traktuje ten model jak świętość, której nie wypada modyfikować. Jak widać są jednak też ci, sądzący zupełnie inaczej. Dzięki nim powstają ...

5 miesięcy temu

IZERA: pierwsza w historii marka elektrycznych aut polskiej produkcji

Test: Honda Jazz Crosstar - tak wiele za… tak wiele

... Zupełnie nowa Honda Jazz jest dostępna wyłącznie w wersji hybrydowej. Auto zachwyca nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale również przemyślanym wnętrzem i materiałami niezłej jakości. Jeden ... . To nie pomyłka. Jazz jest droższy niż kompaktowy ...

miesiąc temu

Test Hondy CR-V Hybrid: ten drugi hybrydowy SUV z Japonii

... Bycie "tym drugim" to niewdzięczna rola. Trudno jest z niej wyjść, nawet gdy talentem wcale nie odstaje się od faworyta. Sprawdźmy, czy w podobną pułapkę nie wpadła Honda i czy polscy klienci, szukający hybrydowego SUV-a z Japonii, nie ...

3 miesiące temu

Nie żyje legenda polskich rajdów Ryszard Żyszkowski

... . za kierownicą Fiata 125 wystawionego przez PZM. Jednak prawdziwą karierę zrobił na prawym fotelu i pod tym względem jest polską legendą. W Polsce i za granicą pilotował takich zawodników ...

miesiąc temu

Honda odświeża Civica Type R i dodaje do oferty dwie nowe odmiany

... Honda Civic Type R po liftingu jest bardziej aerodynamiczna i ma lepiej się prowadzić. Nowością są też dwie nowe wersje auta: jedna dla szukających bardziej subtelnej stylistyki, a druga dla fanów wrażeń na torze. ... Po prawie 3 latach Honda ...

6 miesięcy temu

Honda Jazz tylko jako hybryda. Ceny modelu w Polsce

... Honda Jazz stała się hybrydą. Polski importer podzielił się cenami nowego modelu. Nie brakuje zaskoczeń. Za auto z 109-konnym silnikiem zapłacimy co najmniej 93 900 zł. ... Honda Jazz oferowana będzie tylko w wersji hybrydowej. Pod maską ...

2 miesiące temu

Wspaniała Honda N600 z wysokoobrotowym silnikiem z motocykla

... N600 to pierwszy samochód Hondy sprzedawany w USA. Mały, typowo miejski pojazd o ciekawym wyglądzie dziś jest poszukiwanym klasykiem. Niektórzy wykorzystują go także jako bazę do tuningu, czego przykładem jest opisywany egzemplarz z motocyklowym ...

9 miesięcy temu

Honda Legend III [awarie i problemy]

... S80 czy Saab 9-5? Mogą wybrać jeszcze Hondę Legend. Jaką przewagę ta japońska limuzyna ma nad konkurencją? ... oferowany także jako Daewoo Arcadia. W 1995 roku produkcję zakończono, a na rynku pojawiła się III generacja Hondy Legend. Tym razem ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie