Honda Legend 4 generacji

Generacja
Honda Legend 4 generacji

Honda Legend IV to topowa limuzyna japońskiej marki produkowana od 2004 roku. W roku 2005 auto to zdobyło prestiżowy tytuł Japan Car of the Year. Honda Legend IV to samochód osobowy zaliczany do segmentu E, czyli wyższej klasy średniej. Na rynku rywalizuje z Audi A6, BMW 5 czy Mercedesem klasy E. W sprzedaży model ten oferowany był wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan.

Z zewnątrz Legend IV nie jest tak spokojny jak poprzednik. Uwagę zwracają odważne linie, dzięki którym auto wygląda dynamicznie i ekstrawagancko. W przedniej części królują biksenonowe reflektory o groźnym spojrzeniu. Z boku auto nie wyróżnia się niczym specjalnym - to typowa bryła o spokojnej linii nadwozia. Z tyłu spojrzenia przyciągają diodowe światła w kształcie koła oraz pokaźne owalne końcówki układu wydechowego.

Wnętrze pozwala poczuć się pasażerom wyjątkowo. Jakość plastików oraz skórzanej tapicerki stoi na bardzo wysokim poziomie. Wszystko jest miłe w dotyku i dobrze spasowane. Zegary są zainstalowane w trzech oddzielnych tubach, jak w autach sportowych. Dzięki dwukolorowemu podświetleniu są one czytelne nawet w nocy, przy czym nie męczą wzroku. Przez całą deskę rozdzielczą biegnie drewniana listwa, nadająca wnętrzu elegancję. Przytłaczać może duża liczba przycisków konsoli centralnej. W górnej części zainstalowano duży, kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego, połączonego z radiem i nawigacja satelitarną.

Ponieważ Legend IV należy do klasy premium, już podstawowe wyposażenie jest bogate. Lista wyposażenia dodatkowego także zawiera dużo ciekawych pozycji. Model Legend IV wyróżnia się na tle poprzedników napędem na cztery koła. Zastosowany system SH-AWD może inteligentnie rozdzielać napęd nie tylko między osie, ale również między poszczególne koła. Dzięki temu podczas pokonywania zakrętu większa moc przekazywana jest na zewnętrzne koło niż na wewnętrzne, co pozwala znacząco poprawić właściwości jezdne. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest system wyciszania wnętrza ANC (Active Noise Cancelation). Za pomocą mikrofonów we wnętrzu auta system rejestruje, analizuje hałas i kompensuje go dźwiękiem w przeciwnej fazie z głośników.
Dzięki temu w środku jest naprawdę cicho. Kolejne rozwiązanie zasługujące na uwagę to aktywny tempomat ACC. Gdy zbyt szybko zbliżymy się do poprzedzającego samochodu, system wyhamowuje i utrzymuje bezpieczną odległość między autami.

Legend IV, tak jak poprzednik, występował tylko z jednym motorem o zapłonie iskrowym. Tym razem pod maskę trafił motor V6 o pojemności 3,5 l. W silniku tym udało się osiągnąć kompromis. Motor Hondy Legend zapewnia zarówno moment obrotowy przy niskich obrotach (maks. 351 Nm), jak i moc przy wysokich obrotach (maks. 295 KM). Auto ma rewelacyjne osiągi. Przyspieszenie do 100 km zajmuje mu jedynie 7 s. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Niestety, przy tej mocy trzeba się liczyć z wysokim spalaniem, które w trybie jazdy miejskiej sięga nawet 18 l/100 km.

Honda legend IV oferowana była wyłącznie z jedną przekładnią. Silnik łączono z 5-biegową, automatyczno-sekwencyjną skrzynią biegów. Manualna zmiana przełożeń może się odbywać za pośrednictwem drążka umieszczonego w konsoli centralnej lub poprzez dźwigienki pod kierownicą.

Dzięki dynamicznej linii nadwozia, luksusowemu wnętrzu i rewelacyjnemu silnikowi Honda Legend IV mogła podjąć wyrównaną walkę z niemieckimi odpowiednikami. Podobnie jak poprzedniczki ma opinię niezawodnej, mimo że zastosowano w niej innowacyjne rozwiązania. Jedynym mankamentem była pompa hamulcowa, a konkretnie jej uszczelka, która mogła doprowadzić do wycieku płynu hamulcowego. Aby usunąć wadę, w 2010 roku Honda ogłosiła akcję serwisową, która objęła 223 auta Hondy Legend IV z roku modelowego 2007.

3.66
Ocena na postawie 14 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Legend
Produkcja od2004
Produkcja do2008

Wybrane wersje Honda Legend 4 generacji

Inne generacje Honda Legend

Inne modele Honda

Honda Legend 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Wspaniała Honda N600 z wysokoobrotowym silnikiem z motocykla

... N600 to pierwszy samochód Hondy sprzedawany w USA. Mały, typowo miejski pojazd o ciekawym wyglądzie dziś jest poszukiwanym klasykiem. Niektórzy wykorzystują go także jako bazę do tuningu, czego przykładem jest opisywany egzemplarz z motocyklowym ...

2 tygodnie temu

Citroën - In Love With You - Odc. 3 "The Dream"

Honda Civic Type R będzie hybrydą. To doskonała wiadomość

... Każda kolejna generacja samochodu sportowego musi mieć lepsze osiągi, bardziej angażujące prowadzenie i wydajniejszy układ napędowy. Honda doskonale zdaje sobie z tego sprawę – pierwsze plotki dot. nowego Type R wskazują, że będzie on hybrydą. ...

8 miesięcy temu

Frankfurt 2019: Honda e na żywo wygląda jeszcze ciekawiej

... Tegoroczny salon we Frankfurcie zdecydowanie obfituje w premiery pojazdów elektrycznych. Jedną z ciekawszych propozycji napędzanych prądem wydaje się nowa Honda e, która na żywo prezentuje się naprawdę dobrze. Do tego może pochwalić się niezłymi ...

2 miesiące temu

Frankfurt 2019: Honda e debiutuje w wersji produkcyjnej

... Tak jak wcześniej przewidywano, produkcyjna Honda e praktycznie nie różni się od prototypu zaprezentowanego w marcu 2019. Gotowe auto w ostatecznym wydaniu będzie gwiazdą salonu we Frankfurcie, ale Japończycy już wcześniej jednak pochwalili się ...

2 miesiące temu

Audi RS 4 Avant po liftingu. Zmienił się głównie wygląd

... Ma silnik V6 biturbo o mocy 450 KM i momencie 600 Nm, czyli nic w tym zakresie nie zmieniło się względem poprzednika. Jest natomiast nowa, bardziej zadziorna niż wcześniej stylistyka. Audi pokazało nowe RS 4 Avant, czyli jedno z najszybszych ...

miesiąc temu

Ford Mustang Bullitt: za sterami legendy z dzieciństwa

... Za sterami Forda Mustanga Bullitta powinienem poczuć się jak Steve McQueen. Jednak klimat legendy przysłania mi czysta, dziecięca wręcz ekscytacja. Nie pamiętam ile miałem lat, gdy zakochałem ... . Nie ma efektownych ujęć z drona, zwolnionego ...

7 miesięcy temu

Honda Civic do rallycrossu. Osiąga setkę w 2 sekundy

... Najnowsza generacja Hondy Civic w roli samochodu do rallycrossu - na taki pomysł wpadła grupa 19 studentów z uniwersytetu Clemson w Karolinie Południowej. Po dwóch latach wytężonej pracy możemy podziwiać wynik ich wysiłków, który zdecydowanie ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie