Honda Legend 4 generacji

Generacja
Honda Legend 4 generacji

Honda Legend IV to topowa limuzyna japońskiej marki produkowana od 2004 roku. W roku 2005 auto to zdobyło prestiżowy tytuł Japan Car of the Year. Honda Legend IV to samochód osobowy zaliczany do segmentu E, czyli wyższej klasy średniej. Na rynku rywalizuje z Audi A6, BMW 5 czy Mercedesem klasy E. W sprzedaży model ten oferowany był wyłącznie jako 4-drzwiowy sedan.

Z zewnątrz Legend IV nie jest tak spokojny jak poprzednik. Uwagę zwracają odważne linie, dzięki którym auto wygląda dynamicznie i ekstrawagancko. W przedniej części królują biksenonowe reflektory o groźnym spojrzeniu. Z boku auto nie wyróżnia się niczym specjalnym - to typowa bryła o spokojnej linii nadwozia. Z tyłu spojrzenia przyciągają diodowe światła w kształcie koła oraz pokaźne owalne końcówki układu wydechowego.

Wnętrze pozwala poczuć się pasażerom wyjątkowo. Jakość plastików oraz skórzanej tapicerki stoi na bardzo wysokim poziomie. Wszystko jest miłe w dotyku i dobrze spasowane. Zegary są zainstalowane w trzech oddzielnych tubach, jak w autach sportowych. Dzięki dwukolorowemu podświetleniu są one czytelne nawet w nocy, przy czym nie męczą wzroku. Przez całą deskę rozdzielczą biegnie drewniana listwa, nadająca wnętrzu elegancję. Przytłaczać może duża liczba przycisków konsoli centralnej. W górnej części zainstalowano duży, kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego, połączonego z radiem i nawigacja satelitarną.

Ponieważ Legend IV należy do klasy premium, już podstawowe wyposażenie jest bogate. Lista wyposażenia dodatkowego także zawiera dużo ciekawych pozycji. Model Legend IV wyróżnia się na tle poprzedników napędem na cztery koła. Zastosowany system SH-AWD może inteligentnie rozdzielać napęd nie tylko między osie, ale również między poszczególne koła. Dzięki temu podczas pokonywania zakrętu większa moc przekazywana jest na zewnętrzne koło niż na wewnętrzne, co pozwala znacząco poprawić właściwości jezdne. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest system wyciszania wnętrza ANC (Active Noise Cancelation). Za pomocą mikrofonów we wnętrzu auta system rejestruje, analizuje hałas i kompensuje go dźwiękiem w przeciwnej fazie z głośników.
Dzięki temu w środku jest naprawdę cicho. Kolejne rozwiązanie zasługujące na uwagę to aktywny tempomat ACC. Gdy zbyt szybko zbliżymy się do poprzedzającego samochodu, system wyhamowuje i utrzymuje bezpieczną odległość między autami.

Legend IV, tak jak poprzednik, występował tylko z jednym motorem o zapłonie iskrowym. Tym razem pod maskę trafił motor V6 o pojemności 3,5 l. W silniku tym udało się osiągnąć kompromis. Motor Hondy Legend zapewnia zarówno moment obrotowy przy niskich obrotach (maks. 351 Nm), jak i moc przy wysokich obrotach (maks. 295 KM). Auto ma rewelacyjne osiągi. Przyspieszenie do 100 km zajmuje mu jedynie 7 s. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Niestety, przy tej mocy trzeba się liczyć z wysokim spalaniem, które w trybie jazdy miejskiej sięga nawet 18 l/100 km.

Honda legend IV oferowana była wyłącznie z jedną przekładnią. Silnik łączono z 5-biegową, automatyczno-sekwencyjną skrzynią biegów. Manualna zmiana przełożeń może się odbywać za pośrednictwem drążka umieszczonego w konsoli centralnej lub poprzez dźwigienki pod kierownicą.

Dzięki dynamicznej linii nadwozia, luksusowemu wnętrzu i rewelacyjnemu silnikowi Honda Legend IV mogła podjąć wyrównaną walkę z niemieckimi odpowiednikami. Podobnie jak poprzedniczki ma opinię niezawodnej, mimo że zastosowano w niej innowacyjne rozwiązania. Jedynym mankamentem była pompa hamulcowa, a konkretnie jej uszczelka, która mogła doprowadzić do wycieku płynu hamulcowego. Aby usunąć wadę, w 2010 roku Honda ogłosiła akcję serwisową, która objęła 223 auta Hondy Legend IV z roku modelowego 2007.

3.66
Ocena na postawie 14 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Legend
Produkcja od2004
Produkcja do2008

Wybrane wersje Honda Legend 4 generacji

Inne generacje Honda Legend

Inne modele Honda

Honda Legend 4 generacji: newsy, testy i recenzje

Przejechał hondą civic ponad 760 tys. km. Teraz czas na następcę

... Honda Civic ósmej generacji, popularnie określana mianem "Ufo", to udane i trwałe auto. Przykładem może być egzemplarz z Polski, który od nowości pokonał ponad 760 tys. km. Jego właściciel zgłosił się do warszawskiego salonu, ponieważ rozważa ...

miesiąc temu

Volvo S60 Polestar Engineered, czyli auto zgodne z koncepcją zero energy waste

Honda NSX Liberty Walk, czyli eksperymentowanie z legendą

... Honda/Acura NSX bez wątpienia zasłużyła na status auta kultowego. Wielu fanów japońskiej motoryzacji traktuje ten model jak świętość, której nie wypada modyfikować. Jak widać są jednak też ci, sądzący zupełnie inaczej. Dzięki nim powstają ...

7 miesięcy temu

Test Hondy CR-V Hybrid: ten drugi hybrydowy SUV z Japonii

... Bycie "tym drugim" to niewdzięczna rola. Trudno jest z niej wyjść, nawet gdy talentem wcale nie odstaje się od faworyta. Sprawdźmy, czy w podobną pułapkę nie wpadła Honda i czy polscy klienci, szukający hybrydowego SUV-a z Japonii, nie ...

4 miesiące temu

Test: Honda Jazz Crosstar - tak wiele za… tak wiele

... Zupełnie nowa Honda Jazz jest dostępna wyłącznie w wersji hybrydowej. Auto zachwyca nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale również przemyślanym wnętrzem i materiałami niezłej jakości. Jeden ... . To nie pomyłka. Jazz jest droższy niż kompaktowy ...

3 miesiące temu

Toyota Yaris. Hybryda 4. generacji

... pierwszy trafił do sprzedaż w 2012 roku. Od tego czasu stał się wyjątkowo popularną odmianą miejskiego modelu Toyoty. To jednak przeszłość – wraz z debiutem Yarisa nowej generacji, pojawił ... się również całkiem nowy napęd. 420325 Warto ...

2 tygodnie temu

Honda odświeża Civica Type R i dodaje do oferty dwie nowe odmiany

... Honda Civic Type R po liftingu jest bardziej aerodynamiczna i ma lepiej się prowadzić. Nowością są też dwie nowe wersje auta: jedna dla szukających bardziej subtelnej stylistyki, a druga dla fanów wrażeń na torze. ... Po prawie 3 latach Honda ...

7 miesięcy temu

Nowe BMW Serii 4 już w konfiguratorze. Ceny modelu w Polsce

... Jedno z najbardziej kontrowersyjnych BMW ostatnich lat właśnie wjeżdża do salonów. Nowa Seria 4 z charakterystyczną, dużą atrapą chłodnicy jest już dostępna w konfiguratorze. Jakie wersje przewidział importer i ile trzeba za nie zapłacić? ... ...

3 miesiące temu

BMW Serii 4 zadebiutuje 2 czerwca. Zapowiada się wielki grill

... Spekulacje na temat wyglądu nowego BMW Serii 4 nie cichną wśród fanów marki od wielu miesięcy, zwłaszcza po wycieku kolejnych zdjęć szpiegowskich. Teraz przyszedł czas na oficjalną prezentację wersji ... Półtora roku po premierze siódmej ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie