Honda Jazz 2 generacji

Generacja
Honda Jazz 2 generacji

Druga generacja Hondy Jazz ukazała się na rynku w 2002 roku. Premiera odbyła się na pokazach motoryzacyjnych w Genewie. Samochód w innych krajach występuje pod nazwą Fit (pierwsza generacja auta oferowanego pod tą nazwą jest odpowiednikiem drugiej generacji Hondy Jazz). Produkcja odbywała się w Japonii. Auto należało do 5-drzwiowych hatchbacków. Zakończenie produkcji modeli pierwszej generacji i wznowienie linii poprzez rozpoczęcie wytwarzania aut drugiej generacji dzieliła długa przerwa. Produkcję pierwszych Jazzów zakończono w 1986 roku. Siłą rzeczy ich następca różnił sie od nich w znacznym stopniu. Honda Jazz została skonstruowana na bazie płyty podłogowej Global Small Car.

Bryła nadwozia nowszej wersji auta ma bardziej nowoczesny, dynamiczny kształt. Lampy świateł przednich są wyciągnięte w maskę. Przybrały one bardziej trójkątny kształt. Pas przedni zaprojektowano w owal. Dzięki temu, że Jazz drugiej generacji miał nadwozie w kształcie przypominającym klin, cechował się niskim współczynnikiem oporu powietrza.

Wnętrze modeli drugiej generacji Hondy Jazz zaprojektowano schludnie i dość nowocześnie. Wykonano je z materiałów dość średniej jakości (przeważał plastik), co skutkowało brakiem przytulności wnętrza. Fotele były dość komfortowe, również pasażerowie tylnej kanapy mieli zapewnioną zadowalającą wygodę podróży mimo niedużej ilości miejsca na nogi. Ergonomia auta stała na dobrym poziomie, liczba schowków powinna zaspokoić potrzeby przeciętnego użytkownika. Ze względu na zagospodarowanie przestrzeni w kabinie wyróżnia się dwie wariacje modelu Jazz: Ultra Seat oraz Ultra Luggage.

Honda Jazz doczekała się wielu różnych wersji na zagranicznych rynkach. W Europie w gamie dostępnych silników figurowały dwie jednostki. Pierwsza z nich, i-DSI o pojemności 1,2 l, dostępna była wyłącznie w autach z 5-biegową, manualną skrzynią biegów. Drugi silnik był większy – miał pojemność 1,4 l, łączono go również z przekładnią o 5 biegach lub z bezstopniową skrzynią CVT-7. Wymienione motory generowały odpowiednio 78 i 83 KM. Były to rzędowe czwórki. Jazz drugiej generacji występował z napędem na przód lub na wszystkie koła. Na rynku europejskim te modele Hondy Jazz oferowano w standardzie z hamulcami tarczowymi na przednich i takimi samymi lub bębnowymi na tylnych kołach.

Honda Jazz drugiej generacji (czy też na innych rynkach Honda Fit pierwszej) osiągnęła ogromny sukces. Sprawdzała się jako zgrabne auto miejskie, nadawała się również w trasę. Samochód gwarantował dość zadowalający komfort jazdy i sporą przestrzeń wewnątrz przy raczej niewielkich gabarytach, ułatwiających prowadzenie w zatłoczonym mieście. Cena została rozsądnie skalkulowana w stosunku do możliwości auta. Szczególnym powodzeniem model ten cieszył się w Europie. Dużą rolę w jego spopularyzowaniu odegrał brytyjski program motoryzacyjny „Top Gear”, w którym prowadzący nie szczędzili Jazzowi pochwał. W organizowanych przez nich wyborach najlepszego auta 2006 roku Honda zajęła drugie miejsce (zaraz po S2000 tej samej marki).

Godne pochwały były niska awaryjność oraz atrakcyjne ceny części zamiennych i ich tańszych odpowiedników. Niestety, nie był to samochód bez wad. Szerokie słupki boczne pogarszały widoczność na bok. Mimo że samochód miał niedużą masę, wielu kierowców skarżyło się na zbyt małą skuteczność hamulców. W testach bezpieczeństwa Euro NCAP Honda Jazz drugiej generacji zdobyła 4 na 5 gwiazdek. Jej produkcję zakończono w 2008 roku - zastąpiła ją na rynku jej odmłodzona wersja.

4.63
Ocena na postawie 49 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Jazz
Produkcja od2007
Produkcja do2011

Wybrane wersje Honda Jazz 2 generacji

Inne generacje Honda Jazz

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (23)

Przejdź do strony: 1 2

Honda Jazz 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie