Honda Integra 2 generacji

Generacja
Honda Integra 2 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Druga generacja Hondy Integry zadebiutowała w 1989 roku. Należy ona do klasy aut sportowych (segment G). Podobnie jak pierwsza generacja Integra nie była oficjalnie dostępna na rynku europejskim. Nowy model oferowano jako 3-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana. Ze względu na małą popularność zrezygnowano z wersji 5-drzwiowej, występującej w poprzedniej generacji Integry.

Na tle produkowanych aut w tamtych czasach Integra II wygląda dynamicznie i atrakcyjnie . Z przodu znajdują się charakterystyczne wąskie, długie reflektory, które niemal łączą się na środku maski. Przedni zderzak jest dość prosty, odznacza się jedynie pokaźnym wlotem powietrza. Gdy patrzy się z boku, widać klasyczną 3-częściową bryłę nadwozia. Z tyłu auto wyróżnia się obszerną, tylną szybą zachodzącą głęboko na boki. Zamontowano tam również charakterystyczne wąskie, dwukolorowe światła oraz prosty zderzak, w którym montowano tablicę rejestracyjną. Wersję 3-drzwiową wyróżnia spojler na tylnej klapie.

Wnętrze auta zaskakuje ergonomią i jakością wykonania. Na pochwałę zasługują głębokie, kubełkowe fotele zapewniające odpowiedni komfort i trzymanie boczne. Niestety, z tyłu nie ma już takiej wygody. Ze względu na wymiary auta jest tam dość ciasno. W wersji 3-drzwiowej z tyłu przewidziano miejsce jedynie dla dwóch osób. Fotele i kanapa obite są estetycznym i trwałym welurem. Deska rozdzielcza cechuje się prostotą. W środkowej części jest jedynie kilka przycisków i pokręteł. Również zegary są proste i czytelne. Trójramienna kierownica dobrze leży w dłoniach, znajdują się na niej przyciski do obsługi tempomatu.

Lista wyposażenia Hondy Integry II była dość bogata. Obejmowała między innymi elektryczne szyby i lusterka, tempomat, ABS , szyberdach, automatyczne pasy bezpieczeństwa oraz rzadko spotykaną w tamtych czasach klimatyzację.

Niewątpliwie najciekawsze w tym aucie były montowane w nim jednostki napędowe. Silniki wysokoprężne nie cieszyły się jeszcze wtedy popularnością, dlatego pod maskę Integry II trafiały wyłącznie motory benzynowe. Hondę Integrę na rynku azjatyckim oferowano z 1,6 SOHC o mocy 105 KM i 120 KM oraz 1,6 16V DOHC VTEC o mocy 160 KM lub 170 KM. Początkowo na rynku północnoamerykańskim Integra występowała tylko z silnikiem 1,8 DOHC o mocy 130 KM. W 1992 r. jego moc została zwiększona do 140 KM. Na rynku amerykańskim dostępna była jednostka 1,7 VTEC rozwijająca moc 160 KM, występująca wyłącznie w nadwoziu 3-drzwiowym w wersji GS-R. Silnik ten zapewniał ważącej niewiele ponad tonę Integrze przyspieszenie do 100 km/h w niewiele ponad 7 s. Integra GS-R to dość rzadki model, wyprodukowano około 5000 jego egzemplarzy.

Hondę wyposażano w jedną z dwóch przekładni: 5-biegową skrzynię manualną bądź 4-biegową przekładnię automatyczną.

Ponieważ Honda Integra II nie była oficjalnie sprzedawana w Europie, trudno ją spotkać na ulicach. Niestety, utrzymanie Integry nie należy do najtańszych ze względu na ograniczony dostęp do części zamiennych, które często trzeba sprowadzać z zagranicy. Nie łatwiej o części używane, które przeważnie są niewiele tańsze od nowych. W związku z tym, że wyprodukowano niewiele egzemplarzy Integry, nabiera ona wartości kolekcjonerskiej, zwłaszcza z topowymi jednostkami napędowymi.

Produkcję auta zakończono w 1992 roku. Koszty utrzymania Integry sprawiają, że nadaje się ona jedynie dla prawdziwego miłośnika marki.

3.89
Ocena na postawie 16 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Integra
Produkcja od1989
Produkcja do1993

Wybrane wersje Honda Integra 2 generacji

Inne generacje Honda Integra

Inne modele Honda

Honda Integra 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Niebezpieczna jazda na zderzeku - Škoda Safety

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie