Honda Integra 2 generacji

Generacja
Honda Integra 2 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Druga generacja Hondy Integry zadebiutowała w 1989 roku. Należy ona do klasy aut sportowych (segment G). Podobnie jak pierwsza generacja Integra nie była oficjalnie dostępna na rynku europejskim. Nowy model oferowano jako 3-drzwiowego hatchbacka oraz 4-drzwiowego sedana. Ze względu na małą popularność zrezygnowano z wersji 5-drzwiowej, występującej w poprzedniej generacji Integry.

Na tle produkowanych aut w tamtych czasach Integra II wygląda dynamicznie i atrakcyjnie . Z przodu znajdują się charakterystyczne wąskie, długie reflektory, które niemal łączą się na środku maski. Przedni zderzak jest dość prosty, odznacza się jedynie pokaźnym wlotem powietrza. Gdy patrzy się z boku, widać klasyczną 3-częściową bryłę nadwozia. Z tyłu auto wyróżnia się obszerną, tylną szybą zachodzącą głęboko na boki. Zamontowano tam również charakterystyczne wąskie, dwukolorowe światła oraz prosty zderzak, w którym montowano tablicę rejestracyjną. Wersję 3-drzwiową wyróżnia spojler na tylnej klapie.

Wnętrze auta zaskakuje ergonomią i jakością wykonania. Na pochwałę zasługują głębokie, kubełkowe fotele zapewniające odpowiedni komfort i trzymanie boczne. Niestety, z tyłu nie ma już takiej wygody. Ze względu na wymiary auta jest tam dość ciasno. W wersji 3-drzwiowej z tyłu przewidziano miejsce jedynie dla dwóch osób. Fotele i kanapa obite są estetycznym i trwałym welurem. Deska rozdzielcza cechuje się prostotą. W środkowej części jest jedynie kilka przycisków i pokręteł. Również zegary są proste i czytelne. Trójramienna kierownica dobrze leży w dłoniach, znajdują się na niej przyciski do obsługi tempomatu.

Lista wyposażenia Hondy Integry II była dość bogata. Obejmowała między innymi elektryczne szyby i lusterka, tempomat, ABS , szyberdach, automatyczne pasy bezpieczeństwa oraz rzadko spotykaną w tamtych czasach klimatyzację.

Niewątpliwie najciekawsze w tym aucie były montowane w nim jednostki napędowe. Silniki wysokoprężne nie cieszyły się jeszcze wtedy popularnością, dlatego pod maskę Integry II trafiały wyłącznie motory benzynowe. Hondę Integrę na rynku azjatyckim oferowano z 1,6 SOHC o mocy 105 KM i 120 KM oraz 1,6 16V DOHC VTEC o mocy 160 KM lub 170 KM. Początkowo na rynku północnoamerykańskim Integra występowała tylko z silnikiem 1,8 DOHC o mocy 130 KM. W 1992 r. jego moc została zwiększona do 140 KM. Na rynku amerykańskim dostępna była jednostka 1,7 VTEC rozwijająca moc 160 KM, występująca wyłącznie w nadwoziu 3-drzwiowym w wersji GS-R. Silnik ten zapewniał ważącej niewiele ponad tonę Integrze przyspieszenie do 100 km/h w niewiele ponad 7 s. Integra GS-R to dość rzadki model, wyprodukowano około 5000 jego egzemplarzy.

Hondę wyposażano w jedną z dwóch przekładni: 5-biegową skrzynię manualną bądź 4-biegową przekładnię automatyczną.

Ponieważ Honda Integra II nie była oficjalnie sprzedawana w Europie, trudno ją spotkać na ulicach. Niestety, utrzymanie Integry nie należy do najtańszych ze względu na ograniczony dostęp do części zamiennych, które często trzeba sprowadzać z zagranicy. Nie łatwiej o części używane, które przeważnie są niewiele tańsze od nowych. W związku z tym, że wyprodukowano niewiele egzemplarzy Integry, nabiera ona wartości kolekcjonerskiej, zwłaszcza z topowymi jednostkami napędowymi.

Produkcję auta zakończono w 1992 roku. Koszty utrzymania Integry sprawiają, że nadaje się ona jedynie dla prawdziwego miłośnika marki.

3.89
Ocena na postawie 16 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Integra
Produkcja od1989
Produkcja do1993

Wybrane wersje Honda Integra 2 generacji

Inne generacje Honda Integra

Inne modele Honda

Honda Integra 2 generacji: newsy, testy i recenzje

Honda odświeża Civica Type R i dodaje do oferty dwie nowe odmiany

... Honda Civic Type R po liftingu jest bardziej aerodynamiczna i ma lepiej się prowadzić. Nowością są też dwie nowe wersje auta: jedna dla szukających bardziej subtelnej stylistyki, a druga dla fanów wrażeń na torze. ... Po prawie 3 latach Honda ...

5 godzin temu

Podsumowanie roku Volvo - w tym roku stawia na elektromobilność

Mazda 2 na rok 2020, czyli jak unijne przepisy zabijają małe auta

... Mazda nie skupia się na dużych liftingach, lecz regularnych, kosmetycznych zmianach w każdym roku modelowym. W przypadku modelu 2 na 2020 rok chodziło o uniknięcie kar za emisję dwutlenku węgla ... 1938 Mazda 2 2020 - pierwsza jazda, opinia ...

3 tygodnie temu

Podwyżki na autostradzie A2. Zapłacimy więcej od 2 marca 2020 roku

... Już nie 60, a aż 66 zł będzie kosztować przejazd autostradą A2 na odcinku Nowy Tomyśl – Konin. Spółka Autostrada Wielkopolska zamierza podnieść ceny 2 marca 2020 roku. ... . Na bramkach zapłacimy więcej od godz. 6 rano. Pokonanie każdego odcinka ...

2 dni temu

Wspaniała Honda N600 z wysokoobrotowym silnikiem z motocykla

... N600 to pierwszy samochód Hondy sprzedawany w USA. Mały, typowo miejski pojazd o ciekawym wyglądzie dziś jest poszukiwanym klasykiem. Niektórzy wykorzystują go także jako bazę do tuningu, czego przykładem jest opisywany egzemplarz z motocyklowym ...

4 miesiące temu

Frankfurt 2019: Honda e debiutuje w wersji produkcyjnej

... Tak jak wcześniej przewidywano, produkcyjna Honda e praktycznie nie różni się od prototypu zaprezentowanego w marcu 2019. Gotowe auto w ostatecznym wydaniu będzie gwiazdą salonu we Frankfurcie, ale Japończycy już wcześniej jednak pochwalili się ...

6 miesięcy temu

Honda Civic Type R będzie hybrydą. To doskonała wiadomość

... Każda kolejna generacja samochodu sportowego musi mieć lepsze osiągi, bardziej angażujące prowadzenie i wydajniejszy układ napędowy. Honda doskonale zdaje sobie z tego sprawę – pierwsze plotki dot. nowego Type R wskazują, że będzie on hybrydą. ...

11 miesięcy temu

Frankfurt 2019: Honda e na żywo wygląda jeszcze ciekawiej

... Tegoroczny salon we Frankfurcie zdecydowanie obfituje w premiery pojazdów elektrycznych. Jedną z ciekawszych propozycji napędzanych prądem wydaje się nowa Honda e, która na żywo prezentuje się naprawdę dobrze. Do tego może pochwalić się niezłymi ...

5 miesięcy temu

Honda Civic do rallycrossu. Osiąga setkę w 2 sekundy

... Najnowsza generacja Hondy Civic w roli samochodu do rallycrossu - na taki pomysł wpadła grupa 19 studentów z uniwersytetu Clemson w Karolinie Południowej. Po dwóch latach wytężonej pracy możemy podziwiać wynik ich wysiłków, który zdecydowanie ...

dawno temu

BMW Serii 2 Gran Coupe z polskimi cenami. Nie jest tani

... Kilka dni po premierze BMW Serii 2 Gran Coupe niemiecki producent otworzył konfigurator na swojej stronie internetowej, a tym samym pokazuje jak kształtują się ceny poszczególnych wersji i dodatków. Nie jest tanio - podstawowa odmiana kosztuje ...

4 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie