Honda Integra 3 generacji

Generacja
Honda Integra 3 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Honda Integra III to auto sportowe segmentu G, produkowane w Japonii od 1994 roku. Na rynku amerykańskim model ten oferowany jest jako Acura. Podobnie jak poprzednik występował jako 3-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Europejska Integra Type R, dostępna od 1998 roku, stylistycznie jest taka sama jak Acura Integra, znana z rynku Ameryki Północnej, występująca jedynie jako hatchback.

Integry oferowane na rynku azjatyckim i amerykańskim wyraźnie się od siebie różniły. Pochodzenie modelu można rozpoznać po pasie przednim. Wersja północnoamerykańska miała cztery osobne okrągłe reflektory, a japońska klasyczne podłużne światła. Inny jest także kształt przedniego zderzaka. Elementem łączącym obie wersje są podłużne, wąskie lampy, charakterystyczne dla tego modelu. Integra ma dynamiczną sylwetkę, zarówno w wersji 3-, jak i 4-drzwiowej. W 1998 roku Integra oferowana w Ameryce Północnej przeszła facelifting. Zmieniono kształt przednich reflektorów oraz zderzak na bardziej agresywny. Tyle światła były w całości czerwone, a tylny zderzak przemodelowano.

Wnętrze Integry jest szare i ponure, ale za to ergonomiczne i dobrze wykonane. Ponieważ to auto sportowe, nie zachwyca ilością miejsca w środku, zwłaszcza w tylnej części. Z przodu znajdują się wygodne, kubełkowe fotele, zapewniające odpowiednie trzymanie boczne nawet przy bardzo szybkim pokonywaniu zakrętów. Kokpit jest surowy, ale poukładany, a obsługa wszystkich przycisków intuicyjna.

W wyposażeniu Integry III próżno szukać wybijających się elementów. Lista wyposażenia obejmuje miedzy innymi ABS, elektryczne szyby i lusterka, klimatyzację, alufelgi, centralny zamek, poduszkę powietrzną czy wspomaganie kierownicy.

Mocną stroną Hondy są jednostki napędowe. Od początku produkcji w japońskiej wersji Integry montowano silniki 1,6 o mocy 105 KM i 120 KM, a także 1,8 VTEC w wariancie 170 KM lub 180 KM. W 1995 roku do gamy motorów dołączyła najmocniejsza jednostka 1,8 VTEC o mocy 200 KM, pozwalająca osiągnąć pierwszą setkę w dokładnie 6 s. Występowała ona jedynie w wersji Type R. Acura Integra, czyli amerykański odpowiednik Hondy, była oferowana z podstawowym silnikiem 1,8 SOHC o mocy 142 KM oraz z mocniejszą jednostką 1,8 VTEC o mocy 170 KM. Później niż w Azji, bo dopiero w 1997 roku, na rynku amerykańskim także pojawiła się Integra Type R. Montowano w niej silnik 1,8 VTEC o mocy 195 KM. W Europie instalowano jeden motor 1,8 16V VTEC o mocy 190 KM. Wersja Type R na rynkach północnoamerykańskim i europejskim występowała wyłącznie w wersji hatchback.

W Integrze dostępne były dwie przekładnie: 5-biegowa skrzynia manualna bądź 4-biegowa przekładnia automatyczna.

Honda Integra nie sprawia wielu problemów, nawet przy intensywnej eksploatacji. Ma jednak parę wad. W silniku mogą pojawić się wycieki oleju spod zaworu systemu zmiennych faz rozrządu. Bardzo często uszkodzeniu ulegają synchronizatory drugiego i trzeciego biegu. Mało trwałe jest również sztywne zawieszenie, źle znoszące nierówną nawierzchnię. Największym minusem są drogie i trudno dostępne części, które często trzeba sprowadzać z zagranicy.

Produkcję Hondy Integry III zakończono w 2003 roku. Mimo pewnych wad model Integra uznawany jest za bardzo udany. To pojazd dla indywidualistów skłonnych do poniesienia pewnych wyrzeczeń, ceniących dobre osiągi i doskonałe własności jezdne.

4.42
Ocena na postawie 8 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Integra
Produkcja od1993
Produkcja do1995

Wybrane wersje Honda Integra 3 generacji

Inne generacje Honda Integra

Inne modele Honda

Honda Integra 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Honda odświeża Civica Type R i dodaje do oferty dwie nowe odmiany

... Honda Civic Type R po liftingu jest bardziej aerodynamiczna i ma lepiej się prowadzić. Nowością są też dwie nowe wersje auta: jedna dla szukających bardziej subtelnej stylistyki, a druga dla fanów wrażeń na torze. ... Po prawie 3 latach Honda ...

6 dni temu

Honda NSX Liberty Walk, czyli eksperymentowanie z legendą

... Honda/Acura NSX bez wątpienia zasłużyła na status auta kultowego. Wielu fanów japońskiej motoryzacji traktuje ten model jak świętość, której nie wypada modyfikować. Jak widać są jednak też ci, sądzący zupełnie inaczej. Dzięki nim powstają ...

2 dni temu

Nowe ceny Mazdy 3. Podstawowy wariant drożeje o 5000 zł

... Podstawowy wariant Mazdy 3, czyli benzynowa wersja 2.0 Skyactiv-G, jest od tego roku droższa o 5000 zł. Natomiast potaniały samochody wyposażone w innowacyjny silnik Skyactiv-X. ... Mazda 3 z silnikiem 2.0 o mocy 122 KM zostaje wycofana z ...

miesiąc temu

Wspaniała Honda N600 z wysokoobrotowym silnikiem z motocykla

... N600 to pierwszy samochód Hondy sprzedawany w USA. Mały, typowo miejski pojazd o ciekawym wyglądzie dziś jest poszukiwanym klasykiem. Niektórzy wykorzystują go także jako bazę do tuningu, czego przykładem jest opisywany egzemplarz z motocyklowym ...

4 miesiące temu

Frankfurt 2019: Honda e debiutuje w wersji produkcyjnej

... Tak jak wcześniej przewidywano, produkcyjna Honda e praktycznie nie różni się od prototypu zaprezentowanego w marcu 2019. Gotowe auto w ostatecznym wydaniu będzie gwiazdą salonu we Frankfurcie, ale Japończycy już wcześniej jednak pochwalili się ...

6 miesięcy temu

Honda Civic Type R będzie hybrydą. To doskonała wiadomość

... Każda kolejna generacja samochodu sportowego musi mieć lepsze osiągi, bardziej angażujące prowadzenie i wydajniejszy układ napędowy. Honda doskonale zdaje sobie z tego sprawę – pierwsze plotki dot. nowego Type R wskazują, że będzie on hybrydą. ...

11 miesięcy temu

Frankfurt 2019: Honda e na żywo wygląda jeszcze ciekawiej

... Tegoroczny salon we Frankfurcie zdecydowanie obfituje w premiery pojazdów elektrycznych. Jedną z ciekawszych propozycji napędzanych prądem wydaje się nowa Honda e, która na żywo prezentuje się naprawdę dobrze. Do tego może pochwalić się niezłymi ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie