Honda Integra 3 generacji

Generacja
Honda Integra 3 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Honda Integra III to auto sportowe segmentu G, produkowane w Japonii od 1994 roku. Na rynku amerykańskim model ten oferowany jest jako Acura. Podobnie jak poprzednik występował jako 3-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Europejska Integra Type R, dostępna od 1998 roku, stylistycznie jest taka sama jak Acura Integra, znana z rynku Ameryki Północnej, występująca jedynie jako hatchback.

Integry oferowane na rynku azjatyckim i amerykańskim wyraźnie się od siebie różniły. Pochodzenie modelu można rozpoznać po pasie przednim. Wersja północnoamerykańska miała cztery osobne okrągłe reflektory, a japońska klasyczne podłużne światła. Inny jest także kształt przedniego zderzaka. Elementem łączącym obie wersje są podłużne, wąskie lampy, charakterystyczne dla tego modelu. Integra ma dynamiczną sylwetkę, zarówno w wersji 3-, jak i 4-drzwiowej. W 1998 roku Integra oferowana w Ameryce Północnej przeszła facelifting. Zmieniono kształt przednich reflektorów oraz zderzak na bardziej agresywny. Tyle światła były w całości czerwone, a tylny zderzak przemodelowano.

Wnętrze Integry jest szare i ponure, ale za to ergonomiczne i dobrze wykonane. Ponieważ to auto sportowe, nie zachwyca ilością miejsca w środku, zwłaszcza w tylnej części. Z przodu znajdują się wygodne, kubełkowe fotele, zapewniające odpowiednie trzymanie boczne nawet przy bardzo szybkim pokonywaniu zakrętów. Kokpit jest surowy, ale poukładany, a obsługa wszystkich przycisków intuicyjna.

W wyposażeniu Integry III próżno szukać wybijających się elementów. Lista wyposażenia obejmuje miedzy innymi ABS, elektryczne szyby i lusterka, klimatyzację, alufelgi, centralny zamek, poduszkę powietrzną czy wspomaganie kierownicy.

Mocną stroną Hondy są jednostki napędowe. Od początku produkcji w japońskiej wersji Integry montowano silniki 1,6 o mocy 105 KM i 120 KM, a także 1,8 VTEC w wariancie 170 KM lub 180 KM. W 1995 roku do gamy motorów dołączyła najmocniejsza jednostka 1,8 VTEC o mocy 200 KM, pozwalająca osiągnąć pierwszą setkę w dokładnie 6 s. Występowała ona jedynie w wersji Type R. Acura Integra, czyli amerykański odpowiednik Hondy, była oferowana z podstawowym silnikiem 1,8 SOHC o mocy 142 KM oraz z mocniejszą jednostką 1,8 VTEC o mocy 170 KM. Później niż w Azji, bo dopiero w 1997 roku, na rynku amerykańskim także pojawiła się Integra Type R. Montowano w niej silnik 1,8 VTEC o mocy 195 KM. W Europie instalowano jeden motor 1,8 16V VTEC o mocy 190 KM. Wersja Type R na rynkach północnoamerykańskim i europejskim występowała wyłącznie w wersji hatchback.

W Integrze dostępne były dwie przekładnie: 5-biegowa skrzynia manualna bądź 4-biegowa przekładnia automatyczna.

Honda Integra nie sprawia wielu problemów, nawet przy intensywnej eksploatacji. Ma jednak parę wad. W silniku mogą pojawić się wycieki oleju spod zaworu systemu zmiennych faz rozrządu. Bardzo często uszkodzeniu ulegają synchronizatory drugiego i trzeciego biegu. Mało trwałe jest również sztywne zawieszenie, źle znoszące nierówną nawierzchnię. Największym minusem są drogie i trudno dostępne części, które często trzeba sprowadzać z zagranicy.

Produkcję Hondy Integry III zakończono w 2003 roku. Mimo pewnych wad model Integra uznawany jest za bardzo udany. To pojazd dla indywidualistów skłonnych do poniesienia pewnych wyrzeczeń, ceniących dobre osiągi i doskonałe własności jezdne.

4.42
Ocena na postawie 8 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Integra
Produkcja od1993
Produkcja do1995

Wybrane wersje Honda Integra 3 generacji

Inne generacje Honda Integra

Inne modele Honda

Honda Integra 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Przejechał hondą civic ponad 760 tys. km. Teraz czas na następcę

... Honda Civic ósmej generacji, popularnie określana mianem "Ufo", to udane i trwałe auto. Przykładem może być egzemplarz z Polski, który od nowości pokonał ponad 760 tys. km. Jego właściciel zgłosił się do warszawskiego salonu, ponieważ rozważa ...

miesiąc temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Test Hondy CR-V Hybrid: ten drugi hybrydowy SUV z Japonii

... Bycie "tym drugim" to niewdzięczna rola. Trudno jest z niej wyjść, nawet gdy talentem wcale nie odstaje się od faworyta. Sprawdźmy, czy w podobną pułapkę nie wpadła Honda i czy polscy klienci, szukający hybrydowego SUV-a z Japonii, nie ...

4 miesiące temu

Test: Honda Jazz Crosstar - tak wiele za… tak wiele

... Zupełnie nowa Honda Jazz jest dostępna wyłącznie w wersji hybrydowej. Auto zachwyca nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale również przemyślanym wnętrzem i materiałami niezłej jakości. Jeden ... . To nie pomyłka. Jazz jest droższy niż kompaktowy ...

3 miesiące temu

Honda odświeża Civica Type R i dodaje do oferty dwie nowe odmiany

... Honda Civic Type R po liftingu jest bardziej aerodynamiczna i ma lepiej się prowadzić. Nowością są też dwie nowe wersje auta: jedna dla szukających bardziej subtelnej stylistyki, a druga dla fanów wrażeń na torze. ... Po prawie 3 latach Honda ...

7 miesięcy temu

Honda NSX Liberty Walk, czyli eksperymentowanie z legendą

... Honda/Acura NSX bez wątpienia zasłużyła na status auta kultowego. Wielu fanów japońskiej motoryzacji traktuje ten model jak świętość, której nie wypada modyfikować. Jak widać są jednak też ci, sądzący zupełnie inaczej. Dzięki nim powstają ...

7 miesięcy temu

Nowy Jeep Wagoneer zadebiutuje 3 września. Będzie luksusowo

... Jeep za pośrednictwem mediów społecznościowych zapowiedział dużą premierę zaplanowaną na 3 września 2020 roku. Mowa o modelu Wagoneer/Grand Wagoneer. Dokładna nazwa pozostaje jeszcze tajemnicą, lecz pewnym jest, że będzie to kawał dobrze ...

miesiąc temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie