Wraz z nadejściem Hondy CR-X II w 1988 roku wprowadzono inne motory. W Stanach Zjednoczonych oferowane były pojemności 1,5 i 1,6 l w czterech wariantach mocowych obejmujących zakres od 62 do 108 KM. W Europie oraz Japonii występowały znacznie mocniejsze warianty. Najsłabszym z nich był motor 1,4 rozwijający 90 KM. Pozostałe 5 silników to jednostki o pojemności 1,6. Najsłabsza z nich rozwijała 130 KM. Najmocniejszą i do tej pory najbardziej poszukiwaną na rynku wtórnym była B16A1. 1,6 z systemem zmiennych faz rozrządu VTEC osiągało 150 KM. W połączeniu z niską masą auta dawało to znakomity współczynnik mocy do masy.
Honda zakończyła produkcję modelu CR-X w 1991 roku. Do tej pory jest on ceniony za osiągi i właściwości jezdne. Co ciekawe, nowe egzemplarze osiągały spalanie poniżej 5 l/100 km, co nawet w obecnych czasach downsizingu i doładowanych jednostek robi wrażenie.
Niestety, ze względu na swój charakter to auto często jest ostro traktowane przez właścicieli, dlatego trudno na rynku samochodów używanych znaleźć zadbany egzemplarz w dobrym stanie. Warto jednak zdecydować się na ten samochód choćby ze względu na oszczędne i mocne jednostki, które uchodzą za bezawaryjne. Największe bolączki CR-X-a to korozja, mało komfortowe zawieszenie i niewielka ilość miejsca w środku.
Marka | Honda |
---|---|
Model | Honda CR-X |
Produkcja od | 1987 |
Produkcja do | 1992 |