Sprawdź samochód online przed zakupem. Nowe narzędzie już dostępne.

Honda CR-X 3 generacji

Generacja
Honda CR-X 3 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Honda CR-X del Sol to niewielkie sportowe auto z napędem na przednią oś, produkowane od 1992 roku w Japonii. Honda wytwarzała model del Sol w trzech fabrykach. Mieściły się one w miastach Suzuka, Sayama oraz Tochigi. Dwumiejscowy samochód zastąpił wysłużonego, kanciastego CR-X-a. Mimo że zajął on miejsce popularnego wcześniej modelu, oprócz samej idei i charakteru nie łączyło go nic więcej z poprzednikiem.

Nadwozie CR-X del Sol wyposażone jest w demontowalny dach typu targa. Na przodzie są owalne reflektory. Na niektórych rynkach w przedni pas wkomponowane były również dodatkowe, oddzielne okrągłe światła. Jak większość Hond z tamtego okresu CR-X del Sol nie miał grilla. Zaokrąglony tył auta skrywał niewielki bagażnik, do którego chował się panel dachowy.

Wnętrze CR-X del Sol było nieco bardziej wyszukane niż u poprzednika. Zaokrąglone kształty deski rozdzielczej były nowoczesne jak na swoje czasy. Fotele gwarantowały dobre trzymanie boczne podczas pokonywania zakrętów. Nietypowe rozwiązanie stanowiło wkomponowanie kilku przełączników w daszek nad zegarami. Na konsoli środkowej ulokowano jedynie kratki nawiewów powietrza, sterowanie klimatyzacją oraz miejsce na panel radia. W tunelu między pasażerem a kierowcą oprócz drążka zmiany biegów oraz dźwigni hamulca ręcznego znajdował się schowek.

Niewielki bagażnik zmniejszał swoją pojemność jeszcze bardziej, gdy umieszczało się w nim demontowalny dach. Opcjonalnie dostępne było rozwiązanie zwane TransTop, czyli elektryczny mechanizm, który po przyciśnięciu guzika wewnątrz kabiny odczepiał panel dachowy, unosił na serwonapędach pokrywę bagażnika i automatycznie chował w nim zdemontowany element. Niestety, nie było to rozwiązanie niezawodne, ale za to wygodne. Oferowano je jedynie w Japonii oraz na rynku europejskim. Jako dodatkowe wyposażenie Honda proponowała tylny spojler montowany na klapie bagażnika, stylizowane dywaniki, automatyczną skrzynię biegów, wspomaganie kierownicy, podgrzewane lusterka, system kontroli trakcji oraz klimatyzację. CR-X del Sol miał trzy elektrycznie sterowane szyby. Oprócz bocznych dało się opuścić również tylne okno. Możliwość ta sprawdzała się szczególnie w cieple dni, gdy podróż można było odbyć bez dachu.

Honda do CR-X del Sol oferowała niewielką gamę jednostek. Dostępne były jedynie dwie opcje pojemnościowe: silniki 1,5 i 1,6. Mniejszy z nich rozwijał moc 104 KM. Nieco więcej mocy generował najsłabszy motor 1,6 - 106 KM. Pierwszym z mocniejszych silników był D16Z6 o mocy 125 KM. O 2 KM więcej rozwijał wariant D16Y8. Najlepsze osiągi gwarantował silnik B16A3. 160-konny silnik z systemem zmiennych faz rozrządu VTEC w latach 1994–1996 był zgodny ze standardem samodiagnostycznym OBD1. W 1996 roku zmodyfikowano go i wprowadzono z oznaczeniem B16A2. Miał on tę samą moc, ale był zgodny ze standardem OBD2.

Produkcję Hondy CR-X del Sol zakończono w 1998 roku. Nie została ona bezpośrednio zastąpiona żadnym modelem. Kształt nadwozia najbardziej przypominający CR-X-a dostał nowy model Insight, ale ta hybryda o dość pokracznym wyglądzie nie kontynuowała w żaden sposób idei lekkiego, sportowego auta dla młodej osoby. Na rynku samochodów używanych dostępnych jest wiele tych aut, ale trudno o naprawdę zadbany i nieuszkodzony egzemplarz. Kupując del Sola, należy zwrócić uwagę na stan dachu targa. Jeśli mechanizmy blokujące są niesprawne lub uszczelnienia uszkodzone, może to przysporzyć nowemu właścicielowi kłopotów. Inwestując w to auto z silnikiem 1,6 w mocniejszych odmianach, dostaje się niewielki sportowy samochód dający mnóstwo frajdy w ciepłe, letnie dni.

4.05
Ocena na postawie 21 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda CR-X
Produkcja od1992
Produkcja do1999

Inne generacje Honda CR-X

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (2)

Honda CR-X 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Test Hondy CR-V Hybrid: ten drugi hybrydowy SUV z Japonii

... Bycie "tym drugim" to niewdzięczna rola. Trudno jest z niej wyjść, nawet gdy talentem wcale nie odstaje się od faworyta. Sprawdźmy, czy w podobną pułapkę nie wpadła Honda i czy polscy klienci, szukający hybrydowego SUV-a z Japonii, nie ...

2 miesiące temu

WP kontra auto: Wymagający test Volvo XC40 Recharge T5 Plug-in Hybrid

Tak wygląda nowy Nissan Rogue, który u nas może być X-Trailem

... Rogue to popularny SUV Nissana, który na europejskim rynku oferowany jest pod nazwą X-Trail. Za oceanem zadebiutowała właśnie kolejna odsłona modelu, która u nas najprawdopodobniej przerodzi się w ciekawie wystylizowanego następcę X-Traila. ... ...

3 tygodnie temu

Test: Honda Jazz Crosstar - tak wiele za… tak wiele

... Zupełnie nowa Honda Jazz jest dostępna wyłącznie w wersji hybrydowej. Auto zachwyca nie tylko niskim zużyciem paliwa, ale również przemyślanym wnętrzem i materiałami niezłej jakości. Jeden ... . To nie pomyłka. Jazz jest droższy niż kompaktowy ...

2 tygodnie temu

Volkswagen ID.3 1ST zmierza do salonów. Znamy ceny modelu w Polsce

... Volkswagen rozpoczyna sprzedaż modelu ID.3 w startowej edycji specjalnej 1ST. Oferta jest skierowana do klientów, którzy wcześniej dokonali rezerwacji w ciemno, wpłacając zaliczkę. Poza bogatym wyposażeniem można też liczyć na dodatkowe ...

3 tygodnie temu

KTM X-Bow, ale z dachem. Austriacy szykują wersję GT2

... KTM X-Bow to idealny przykład auta zaprojektowanego tylko po to, by dawać radość z jazdy. Mocny silnik, lekka konstrukcja i brak dachu. Niebawem austriacki producent zaprezentuje jednak wersję GTX, która - mimo technicznych podobieństw - będzie ...

4 miesiące temu

Nowe ceny Mazdy 3. Podstawowy wariant drożeje o 5000 zł

... Podstawowy wariant Mazdy 3, czyli benzynowa wersja 2.0 Skyactiv-G, jest od tego roku droższa o 5000 zł. Natomiast potaniały samochody wyposażone w innowacyjny silnik Skyactiv-X. ... Mazda 3 z silnikiem 2.0 o mocy 122 KM zostaje wycofana z ...

6 miesięcy temu

Honda Jazz tylko jako hybryda. Ceny modelu w Polsce

... Honda Jazz stała się hybrydą. Polski importer podzielił się cenami nowego modelu. Nie brakuje zaskoczeń. Za auto z 109-konnym silnikiem zapłacimy co najmniej 93 900 zł. ... Honda Jazz oferowana będzie tylko w wersji hybrydowej. Pod maską ...

miesiąc temu

Honda CR-X del Sol [awarie i problemy]

... Wśród młodych kierowców jest spora grupa entuzjastów Hondy CR-X II. Niestety to auto ma już swoje lata i coraz trudniej znaleźć zadbany egzemplarz. Swego rodzaju alternatywą dla tego modelu ... jest jego następca, czyli CR-X del Sol - może nie ...

dawno temu

2012 Honda CR-V - pierwsze oficjalne zdjęcia

... Pierwsze zdjęcie konceptu nowej odsłony Hondy CR-V widzieliśmy już lipcu, po czym japoński producent we wrześniu ujawnił koncept Hondy CR-V w pełnej krasie. Dziś prezentujemy pierwsze oficjalne zdjęcia nowej Hondy CR-V w produkcyjnej wersji. ... ...

dawno temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie