Honda CR-X 3 generacji

Generacja
Honda CR-X 3 generacji Zobacz 2 zdjęcia

Honda CR-X del Sol to niewielkie sportowe auto z napędem na przednią oś, produkowane od 1992 roku w Japonii. Honda wytwarzała model del Sol w trzech fabrykach. Mieściły się one w miastach Suzuka, Sayama oraz Tochigi. Dwumiejscowy samochód zastąpił wysłużonego, kanciastego CR-X-a. Mimo że zajął on miejsce popularnego wcześniej modelu, oprócz samej idei i charakteru nie łączyło go nic więcej z poprzednikiem.

Nadwozie CR-X del Sol wyposażone jest w demontowalny dach typu targa. Na przodzie są owalne reflektory. Na niektórych rynkach w przedni pas wkomponowane były również dodatkowe, oddzielne okrągłe światła. Jak większość Hond z tamtego okresu CR-X del Sol nie miał grilla. Zaokrąglony tył auta skrywał niewielki bagażnik, do którego chował się panel dachowy.

Wnętrze CR-X del Sol było nieco bardziej wyszukane niż u poprzednika. Zaokrąglone kształty deski rozdzielczej były nowoczesne jak na swoje czasy. Fotele gwarantowały dobre trzymanie boczne podczas pokonywania zakrętów. Nietypowe rozwiązanie stanowiło wkomponowanie kilku przełączników w daszek nad zegarami. Na konsoli środkowej ulokowano jedynie kratki nawiewów powietrza, sterowanie klimatyzacją oraz miejsce na panel radia. W tunelu między pasażerem a kierowcą oprócz drążka zmiany biegów oraz dźwigni hamulca ręcznego znajdował się schowek.

Niewielki bagażnik zmniejszał swoją pojemność jeszcze bardziej, gdy umieszczało się w nim demontowalny dach. Opcjonalnie dostępne było rozwiązanie zwane TransTop, czyli elektryczny mechanizm, który po przyciśnięciu guzika wewnątrz kabiny odczepiał panel dachowy, unosił na serwonapędach pokrywę bagażnika i automatycznie chował w nim zdemontowany element. Niestety, nie było to rozwiązanie niezawodne, ale za to wygodne. Oferowano je jedynie w Japonii oraz na rynku europejskim. Jako dodatkowe wyposażenie Honda proponowała tylny spojler montowany na klapie bagażnika, stylizowane dywaniki, automatyczną skrzynię biegów, wspomaganie kierownicy, podgrzewane lusterka, system kontroli trakcji oraz klimatyzację. CR-X del Sol miał trzy elektrycznie sterowane szyby. Oprócz bocznych dało się opuścić również tylne okno. Możliwość ta sprawdzała się szczególnie w cieple dni, gdy podróż można było odbyć bez dachu.

Honda do CR-X del Sol oferowała niewielką gamę jednostek. Dostępne były jedynie dwie opcje pojemnościowe: silniki 1,5 i 1,6. Mniejszy z nich rozwijał moc 104 KM. Nieco więcej mocy generował najsłabszy motor 1,6 - 106 KM. Pierwszym z mocniejszych silników był D16Z6 o mocy 125 KM. O 2 KM więcej rozwijał wariant D16Y8. Najlepsze osiągi gwarantował silnik B16A3. 160-konny silnik z systemem zmiennych faz rozrządu VTEC w latach 1994–1996 był zgodny ze standardem samodiagnostycznym OBD1. W 1996 roku zmodyfikowano go i wprowadzono z oznaczeniem B16A2. Miał on tę samą moc, ale był zgodny ze standardem OBD2.

Produkcję Hondy CR-X del Sol zakończono w 1998 roku. Nie została ona bezpośrednio zastąpiona żadnym modelem. Kształt nadwozia najbardziej przypominający CR-X-a dostał nowy model Insight, ale ta hybryda o dość pokracznym wyglądzie nie kontynuowała w żaden sposób idei lekkiego, sportowego auta dla młodej osoby. Na rynku samochodów używanych dostępnych jest wiele tych aut, ale trudno o naprawdę zadbany i nieuszkodzony egzemplarz. Kupując del Sola, należy zwrócić uwagę na stan dachu targa. Jeśli mechanizmy blokujące są niesprawne lub uszczelnienia uszkodzone, może to przysporzyć nowemu właścicielowi kłopotów. Inwestując w to auto z silnikiem 1,6 w mocniejszych odmianach, dostaje się niewielki sportowy samochód dający mnóstwo frajdy w ciepłe, letnie dni.

4.05
Ocena na postawie 21 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda CR-X
Produkcja od1992
Produkcja do1999

Inne generacje Honda CR-X

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (2)

Honda CR-X 3 generacji: newsy, testy i recenzje

Honda pokazała CR-V po liftingu. Niełatwo znaleźć różnice

... Po prawie 3 latach od debiutu piątej generacji modelu CR-V Honda zdecydowała się na delikatny lifting. Japończycy skupili się głównie na wnętrzu i detalach, pozostawiając napęd bez zmian. ... Ostatnia generacja Hondy CR-V nadal wygląda ...

2 miesiące temu

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Test Hondy CR-V Hybrid: ten drugi hybrydowy SUV z Japonii

... Bycie "tym drugim" to niewdzięczna rola. Trudno jest z niej wyjść, nawet gdy talentem wcale nie odstaje się od faworyta. Sprawdźmy, czy w podobną pułapkę nie wpadła Honda i czy polscy klienci, szukający hybrydowego SUV-a z Japonii, nie ...

8 miesięcy temu

Test: Honda e - bycie oryginalnym i stylowym wymaga poświęceń

... Od początku było jasne, że Honda e będzie małym, ale drogim elektrykiem, który niski zasięg ma nadrobić uroczym nadwoziem i nietypowymi rozwiązaniami w kokpicie. Tak też się stało, choć Japończycy nie uniknęli wpadek. Dla niektórych mogą one ...

4 tygodnie temu

Honda City powraca, ale tym razem nie jest brzydkim sedanem

... Honda pochwaliła się swoją najnowszą propozycją w segmencie B. Mowa o modelu City, który właśnie zadebiutował w Tajlandii. Analizując jego zalety, można śmiało stwierdzić, że mógłby też odnieść sukces w Europie. ... Honda City Polakom kojarzy ...

2 miesiące temu

Używana Honda Civic IX w pigułce. Ostatnia taka honda

... To ostatnia generacja Hondy Civic zbudowana w oparciu o stare japońskie zasady. Ma pod maską wolnossące silniki benzynowe i klasyczny automat. To obecnie jeden z najbardziej niezawodnych kompaktów, jakie można kupić za ok. 30 tys. zł. ... ) ...

4 miesiące temu

Przejechał hondą civic ponad 760 tys. km. Teraz czas na następcę

... Honda Civic ósmej generacji, popularnie określana mianem "Ufo", to udane i trwałe auto. Przykładem może być egzemplarz z Polski, który od nowości pokonał ponad 760 tys. km. Jego właściciel zgłosił się do warszawskiego salonu, ponieważ rozważa ...

5 miesięcy temu

Tak wygląda nowy Nissan Rogue, który u nas może być X-Trailem

... Rogue to popularny SUV Nissana, który na europejskim rynku oferowany jest pod nazwą X-Trail. Za oceanem zadebiutowała właśnie kolejna odsłona modelu, która u nas najprawdopodobniej przerodzi się w ciekawie wystylizowanego następcę X-Traila. ... ...

7 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie