Honda CR-V 1 generacji

Generacja
Honda CR-V 1 generacji

Honda CR-V należy do klasy aut typu SUV. Jej produkcję rozpoczęto w 1995 roku. Było to pierwsze auto tego typu wypuszczone przez tę japońską markę z założenia przeznaczone dla niszowego grona klientów. Model CR-V I zbudowano na płycie podłogowej Hondy Civic.

Masywny wygląd auta daje wrażenie, że jest to auto typowo terenowe. Efekt ten potęguje koło zapasowe znajdujące się w obudowie na tylnych drzwiach. Z przodu masywność podkreślają duże, ale ładne reflektory, a z boku szerokie tylne słupki. Mimo pokaźnych rozmiarów auto wygląda dosyć spokojnie, nie budzi większych emocji.

Wnętrze pozytywnie zaskakuje starannością wykonania i jakością zastosowanych materiałów.
Przestronne wnętrze docenią zarówno kierowcy, jak i pasażerowie. Ze względu na wymiary samochodu nad głową jest dużo miejsca. Dzięki umiejscowieniu dźwigni hamulca ręcznego nie ma tunelu środkowego pomiędzy fotelami, więc pasażerowie tylnej kanapy znajdą więcej miejsca na nogi. Klapa bagażnika nie otwiera się jak w większości aut do góry, ale w prawą stronę. Przydatnym rozwiązaniem jest możliwość otworzenia wyłącznie tylnego okna, jeżeli trzeba zapakować tylko drobny bagaż lub nie ma miejsca na otwarcie pokaźnych rozmiarów klapy. W 1999 roku dokonano zmian stylistycznych - zmieniono kształt przedniego i tylnego zderzaka.

Auto oferowane było z dość bogatym wyposażeniem. W ofercie znajdowały się między innymi: ABS, EBD, klimatyzacja, podgrzewane lusterka, spryskiwacze reflektorów oraz elektrycznie sterowane szyby. Honda była dostępna w jednej wersji wyposażenia oznaczonej jako LX. Aby zapewnić bezpieczeństwo, w standardowym wyposażeniu każdej CR-V znajdowały się poduszki powietrzne kierowcy i pasażera.

Przez cały okres produkcji w Hondzie CR-V pierwszej generacji montowano jedynie dwa silniki. W pierwszych latach produkcji do auta trafiał benzynowy, czterocylindrowy, rzędowy motor o pojemności 2,0 l i mocy 128 KM, zastąpiony w 1999 r. motorem 2,0 l o mocy 147 KM. Okazało się bowiem, że początkowo montowana jednostka nie wystarczała tak masywnemu pojazdowi, jakim jest CR-V. Nowy silnik, mimo że dostarcza niemal 15% więcej mocy, zużywa mniej paliwa w porównaniu z poprzednikiem. Poprawiony motor pozwala na uzyskanie średniego zużycia paliwa w granicach 9,5-10 l/100 km. Przyspieszenie znacząco się poprawiło. Czas rozpędzania do 100 km/h zmniejszył się z 10,2 do 8,4 s.

Ze względu na terenowy charakter auta montowano w nim napęd AWD. Rozwiązanie stosowane w CR-V nosiło nazwę „real time four-wheel drive system”. Oznacza to, że napęd na cztery koła załączany jest w sposób automatyczny, kiedy przednie koła tracą przyczepność. W normalnym ruchu Honda CR-V jeździ jak zwykłe auto przednionapędowe, co pozwala znacząco zredukować spalanie.

Dostępne były dwie skrzynie biegów. Honda mogła być wyposażona w 5-biegową skrzynię manualną oraz rzadziej spotykaną 4-biegową przekładnię automatyczną.

Oczywiście CR-V nie jest samochodem typowo terenowym, nie boi się jednak dziur i wysokich krawężników. Dzięki automatycznie załączanemu napędowi na cztery koła auto jest niezastąpione w warunkach zimowych. Honda dobrze radzi sobie także na szutrach, drogach piaszczystych czy trawiastych. Ma ona opinię bezawaryjnej. Rozczarowuje jedynie niska trwałość elementów zawieszenia, szczególnie amortyzatorów.

3.78
Ocena na postawie 58 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda CR-V
Produkcja od1995
Produkcja do1999

Wybrane wersje Honda CR-V 1 generacji

Inne generacje Honda CR-V

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (15)

Honda CR-V 1 generacji: newsy, testy i recenzje

Niebezpieczna jazda na zderzeku - Škoda Safety

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie