Honda CR-V drugiej generacji jest autem klasy SUV, którego produkcję rozpoczęto w 2002 roku. Nowa generacja CR-V została całkowicie przeprojektowana i zbudowana (podobnie jak poprzednik) na płycie podłogowej Hondy Civic.
Kształt CR-V drugiej generacji wyraźnie nawiązuje do poprzednika. Mimo uzyskania bardziej opływowych kształtów auto nadal sprawia wrażenie masywnego. Efekt ten potęgują duże lampy przednie i tylne. Z przodu reflektory płynnie przechodzą z błotników w zderzak, a z tyłu lampy ciągną się niemal od samego dachu aż po koniec klapy bagażnika.
Dzięki gabarytom CR-V 2 ma przestronne i pakowne wnętrze. Jak na Hondę przystało, zostało wykonane z dobrej jakości materiałów. Szarą kolorystykę wnętrza ożywia czerwone podświetlenie tablicy zegarów. Rozmiar wnętrza docenią zarówno kierowcy, jak i pasażerowie. Brak tunelu między fotelami sprawia, że z tyłu siedzi się bardzo wygodnie, nawet kiedy podróżują tam trzy osoby. Podobnie jak w pierwszej generacji modelu CR-V bagażnik otwiera się w prawą stronę, a nie do góry, jak w tradycyjnym rozwiązaniu. Taki sposób otwierania bagażnika wymaga pewnego zapasu miejsca, więc w niektórych sytuacjach otwarcie klapy bagażnika może być kłopotliwe. Przewidziano jednak możliwość otworzenia samego okna. W 2005 roku przeprowadzono facelifting, w ramach którego zmieniono kształt przedniego zderzaka oraz montowanych w nim lamp przeciwmgielnych. Zastosowano również nowe lampy przednie i tylne z przezroczystymi kierunkowskazami.
Wyposażenie modelu CR-V II generacji nie zaskakuje niczym specjalnym. Obejmuje elementy dostępne w większości produkowanych w tamtych latach aut. Z reguły ogranicza się do klimatyzacji i elektrycznie otwieranych szyb. W bogatszych wersjach są kontrola trakcji, półskórzana tapicerka oraz podgrzewane lusterka. W standardzie montowano cztery poduszki powietrzne. Bezpieczeństwo podróżowania potwierdzają wyniki testu zderzeniowego Euro NCAP, w którym II generacja CR-V otrzymała 4 gwiazdki.
Początkowo auto oferowano jedynie z dwiema jednostkami benzynowymi. Słabsza z nich to motor o pojemności 2,0 l i mocy 150 KM. Dla bardziej wymagających dostępny był 160-konny motor o pojemności 2,4 l. W 2006 r. wraz z liftingiem nadwozia do gamy silników wprowadzono jednostkę wysokoprężną 2,2 i-CTDi, rozwijającą moc 140 KM. Wszystkie te silniki skonstruowano z japońską, typową dla tej marki precyzją i dokładnością, w związku z tym nie sprawiają one większych problemów. Jednostki benzynowe mają system zmiennych faz rozrządu VTEC. 2,2-litrowy diesel dzięki przyzwoitej mocy i wysokiemu momentowi obrotowemu zapewnia świetną dynamikę, a przy tym najmniejsze zużycie paliwa.
Honda CR-V II generacji na rynku europejskim była dostępna z automatycznie załączanym napędem na 4 koła, w USA występował także wariant FWD. Model CR-V oferowano z ręcznymi i automatycznymi przekładniami: 5- i 6-biegową przekładnią manualną oraz 4- i 5-stopniowym automatem. Wersja wysokoprężna łączona była tylko z ręcznymi skrzyniami biegów. Honda CR-V ma zawieszenie niezależne i typowe dla tej klasy aut nadwozie samonośne zamknięte.
Honda CR-V drugiej generacji uchodzi za auto bezawaryjne. Najmniej trwałe okazują się elementy zawieszenia, przede wszystkim gumy łączników stabilizatora, sworznie wahaczy oraz amortyzatory. Dobrą propozycją jest dopracowana jednostka wysokoprężna, zapewniająca dobre osiągi przy dość niskim spalaniu.
Marka | Honda |
---|---|
Model | Honda CR-V |
Produkcja od | 2001 |
Produkcja do | 2004 |