Honda CR-V III generacji jest przedstawicielem tej japońskiej marki w sektorze SUV. Model ten wszedł do produkcji w 2006 roku, a na rynku europejskim dostępny jest od 2007 roku. Bardzo udany poprzednik ustanowił nowe standardy w klasie aut typu SUV i stał się wzorem doskonałych właściwości jezdnych i wszechstronności. Ze względu na stale rozwijający się rynek SUV-ów Honda, wprowadzając kolejną generację CR-V, musiała podnieść poprzeczkę jeszcze wyżej.
Z wyglądu auto bardziej przypomina zwykłą osobówkę – ma cechy sportowe i użytkowe. W porównaniu z poprzednikiem jest niższe i krótsze, zwiększono natomiast jego długość. Bryła nadwozia charakteryzuje się ciekawie poprowadzonymi liniami, dzięki czemu wygląda dynamicznie. Nowością w stosunku do poprzednich generacji są migacze wbudowane w lusterka. Przeniesiono także koło zapasowe z tylnej klapy. W modelu CR-V III znajduje się ono pod podłogą bagażnika. W przedniej części nadwozia dynamikę podkreślają wyraźnie zaznaczona pokrywa silnika i elegancka podwójna osłona chłodnicy z wbudowanymi reflektorami projektorowymi. Gdy patrzy się z boku, efekt ten potęgują zwężające się boczne szyby, typowe dla coupé. Uwagę zwraca także tył auta, gdzie znajdują się szerokie słupki i masywny zderzak.
Honda CR-V ma luksusowe wnętrze, odzwierciedlające rosnące wymagania stawiane autom klasy SUV. Z przodu znajdują się wygodne, dobrze wyprofilowane fotele, zapewniające dobre trzymanie boczne. Przednie fotele zaopatrzono dodatkowo w niezależne podłokietniki. Podobnie jak w poprzednich wersjach uwagę zwraca płaska podłoga, i to zarówno z tyłu, jak i z przodu. Funkcjonalność wnętrza zapewniają liczne schowki, uchwyty, półki i kieszenie. O bezpieczeństwo pasażerów dbają aktywne zagłówki, poduszki powietrzne przednie i boczne dla kierowcy i pasażera oraz kurtyny powietrzne.
W aucie oferowano niespotykane w tym segmencie elementy wyposażenia, do których można zaliczyć między innymi tempomat adaptacyjny (ACC). Dzięki wbudowanemu radarowi samochód sam utrzymuje stałą odległość od poprzedzających go aut poprzez przyhamowywanie lub kontrolę przepustnicy. Innym ciekawym rozwiązaniem jest układ hamowania minimalizujący skutki kolizji (CMBS), który ostrzega kierowcę i automatycznie wymusza lekkie przyhamowanie, jeżeli odległość do poprzedzającego pojazdu niebezpiecznie się zmniejszy, a w krytycznym przypadku zainicjuje ostre hamowanie i napnie pasy bezpieczeństwa. W 2010 r. odświeżono wygląd pasa przedniego, zmieniono również wnętrze. W dobrze wyposażonych wersjach CR-V są dwustrefowa klimatyzacja, lampy ksenonowe oraz szklany dach.
Od samego początku obok jednostki benzynowej oferowano również motor wysokoprężny. Gama silników Hondy CR-V III obejmuje dwie jednostki wysokoprężne i dwie o zapłonie iskrowym. Benzynowe motory to 2,0 l i-VTEC o mocy 150 KM oraz 2,4 l i-VTEC o trochę większej mocy wynoszącej 166 KM. Na początku w ofercie był znany z Accorda silnik 2,2 i-CTDi o mocy 140 KM, w 2010 r. zastąpiono go jednostką 2,2 i-DTEC 150 KM.
Honda CR-V mogła być wyposażona w 6-biegową skrzynię manualną bądź 5-biegową przekładnię automatyczną.
Wprowadzając do sprzedaży model CR-V III, Honda udowodniła, że da się połączyć funkcje auta terenowego z dynamicznym stylem. Duży prześwit zapewnia nie tylko bezpieczne pokonywanie ulicznych dziur i krawężników, ale także pozwala na poruszanie się w lekkim terenie.
Marka | Honda |
---|---|
Model | Honda CR-V |
Produkcja od | 2006 |
Produkcja do | 2010 |