Honda Civic 5 generacji

Generacja
Honda Civic 5 generacji Zobacz 5 zdjęć

Honda Civic piątej generacji to kompaktowe auto produkowane od 1992 roku. Było ono wytwarzane w Japonii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Pakistanie, RPA, Tajlandii, na Tajwanie, Nowej Zelandii i Filipinach. Honda oferowała ten samochód w trzech wersjach nadwoziowych: 3-drzwiowy hatchback, 3-drzwiowy sedan oraz 2-drzwiowe coupé. Po raz kolejny Civic nieco urósł w porównaniu z poprzednią generacją. Wydłużył się przede wszystkim rozstaw osi. Zastosowano również znacznie lżejsze materiały oraz usprawniono przepływ powietrza po bryle auta.

Piąta generacja popularnego kompaktu Hondy zyskała znacznie bardziej okrągłe kształty niż poprzednik. Ponownie zrezygnowano z grilla i między przednimi światłami znajduje się jedynie logo producenta. Wlot powietrza chłodzącego umieszczono w atrapie przedniego zderzaka. Boczna linia okien jest bardziej obła, a pas tylny równie prosty jak reszta nadwozia. Podłużne, zorientowane poziomo światła montowano w niezmienionej formie bez względu na wersję nadwoziową. Najmniejszą karoserię miała odmiana hatchback. Mimo to cieszyła się dużym zainteresowaniem ze względu na niską masę własną i dobre właściwości jezdne.

Wnętrze Civica piątej generacji jest typowe dla kompaktów z lat 90. Królują w nim duże przestrzenie obudowane tworzywem sztucznym o raczej przeciętnej jakości. Wgłębienie, w którym umieszczono zegary, okalała linia spójna z resztą deski rozdzielczej. Mieściły się w niej również kratki nawiewów powietrza. Konsolę środkową zaprojektowano bez polotu, ale dzięki temu auto było tańsze w produkcji. Umieszczone tam przyciski, suwaki i pokrętła odpowiadały ze sterowanie klimatyzacją oraz systemem audio.

Wersje wyposażeniowe Civica piątej generacji znacznie się od siebie różniły w zależności od kraju, w którym były oferowane, oraz od odmiany. W najuboższych modelach całym oprzyrządowaniem sterowało się ręcznie. W tych lepiej wyposażonych znajdowały się elektrycznie sterowane szyby, lusterka i szyberdach, klimatyzacja, radio z odtwarzaczem kaset magnetofonowych, centralny zamek wspomaganie kierownicy, centralny podłokietnik, ABS i poduszki powietrzne. Za dodatkową opłatą można było również dostać obudowy lusterek w kolorze nadwozia.

Podobnie jak w poprzedniej generacji, ze względu na wiele rynków, na których sprzedawano Civica, Honda proponowała w różnych regionach odmienne gamy jednostek. Najmniejszy był 75-konny motor 1,3 z podwójnym wałkiem rozrządu. Tę samą moc generował również motor 1,4, dostępny także w wariancie 90-konnym. W palecie silników sprzedawanych w tych kompaktowych Hondach królowała szeroka gama motorów 1,5 i 1,6. Jedną z najpopularniejszych odmian silnika o pojemności 1,5 l był ten z systemem zmiennych faz rozrządu VTEC-E. Był wyposażony w krzywki i program, który zapewniał najlepszą ekonomię silnika. Motor ten rozwijał 90 KM. W piątej generacji Civica nie zabrakło również ulubionej jednostki miłośników tego modelu – 1,6 VTEC. W najmocniejszych wersjach – amerykańskiej Si, europejskiej VTi i innych bliźniaczych, jednostka ta do tej pory jest najbardziej poszukiwana na rynku wtórnym. W Hondzie Civic VTi przeznaczonej na rynek europejski motor 1,6 VTEC rozwijał 160 KM. Kompakt ten wyposażano w 4-biegową przekładnię automatyczną oraz skrzynię ręczną o 5 przełożeniach.

Produkcję Civica piątej generacji zakończono w 1995 roku. Była to kolejna generacja tego auta, która cieszyła się dużą popularnością na wielu rynkach. Mimo niezbyt komfortowego wnętrza Civic V nie powinien rozczarować swojego nabywcy. Zapewnia on dobrą dynamikę jazdy, niskie spalanie zwykle bez względu na wybrany silnik i awaryjność na niskim poziomie. Najczulszym punktem karoserii Hondy Civic V są tylne nadkola bardzo podatne na korozję. Do minusów tego auta zalicza się również dość twarde zawieszenie, jednak doskonale spisuje się ono podczas pokonywania ostrzejszych zakrętów.

4.24
Ocena na postawie 76 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Civic
Produkcja od1991
Produkcja do1997

Wybrane wersje Honda Civic 5 generacji

Inne generacje Honda Civic

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (58)

Przejdź do strony: 1 2 3

Honda Civic 5 generacji: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Tak wygląda nowa Honda HR-V. Pod maską tylko hybryda

... Obecna, druga już generacja Hondy HR-V jest z nami od 2013 roku. Niebawem zostanie zastąpiona nową odsłoną, zasilaną wyłącznie hybrydowym napędem e:HEV. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów pod koniec roku, ale już dziś wiemy, czego się ...

2 tygodnie temu

Używana Honda Civic IX w pigułce. Ostatnia taka honda

... To ostatnia generacja Hondy Civic zbudowana w oparciu o stare japońskie zasady. Ma pod maską wolnossące silniki benzynowe i klasyczny automat. To obecnie jeden z najbardziej niezawodnych kompaktów, jakie można kupić za ok. 30 tys. zł. ... ) ...

5 miesięcy temu

Przejechał hondą civic ponad 760 tys. km. Teraz czas na następcę

... Honda Civic ósmej generacji, popularnie określana mianem "Ufo", to udane i trwałe auto. Przykładem może być egzemplarz z Polski, który od nowości pokonał ponad 760 tys. km. Jego właściciel zgłosił się do warszawskiego salonu, ponieważ rozważa ...

6 miesięcy temu

Honda pokazała CR-V po liftingu. Niełatwo znaleźć różnice

... Po prawie 3 latach od debiutu piątej generacji modelu CR-V Honda zdecydowała się na delikatny lifting. Japończycy skupili się głównie na wnętrzu i detalach, pozostawiając napęd bez zmian. ... Ostatnia generacja Hondy CR-V nadal wygląda ...

3 miesiące temu

BMW 540d - mam nadzieję, że szybko nie zniknie

... Nowa generacja modelu zawsze niesie ze sobą sporo korzyści, bo auto zyskuje nowocześniejszy wygląd, ciekawe technologie i nowe rozwiązania. Czasem jednak bywa tak, że kolejnej generacji po prostu się obawiamy. Ja tak mam z BMW Serii 5. ... ...

miesiąc temu

Honda City powraca, ale tym razem nie jest brzydkim sedanem

... Honda pochwaliła się swoją najnowszą propozycją w segmencie B. Mowa o modelu City, który właśnie zadebiutował w Tajlandii. Analizując jego zalety, można śmiało stwierdzić, że mógłby też odnieść sukces w Europie. ... Honda City Polakom kojarzy ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie