Honda Civic 9 generacji

Generacja
Honda Civic 9 generacji Zobacz 3 zdjęcia
Honda Civic 9 generacji - test i recenzja

Dziewiąta generacja jednego z najpopularniejszych samochodów świata – Hondy Civic – zadebiutowała na salonie samochodowym w Detroit w 2011. Było to auto przeznaczone na rynek północnoamerykański. Wersja światowa (z pominięciem Ameryki Północnej) zastała zaprezentowana po raz pierwszy na frankfurckim salonie samochodowym we wrześniu 2011 roku.

Nowa Civic ma powstawać w aż czterech różnych wersjach nadwoziowych. Z pewnością najpopularniejsza jest odmiana hatchback, oferowana z trojgiem i pięciorgiem drzwi. Ten wóz trafia nie tylko na rynki europejskie, ale także do Ameryki Południowej, Afryki i Azji. Podobnie sprawa ma się z sedanem i kombi (wkrótce debiut). Z kolei coupé dostępne jest tylko w Ameryce Północnej. Warto zwrócić uwagę, że po latach Honda stara się powoli ujednolicić wygląd Civica niezależnie od rynku, na którym ma być on sprzedawany. Na początek odmiana sedan prawie na całym świecie wygląda identycznie – drobne różnice dotyczą Ameryki Północnej (Japończycy musieli dostosować samochód do tamtejszych norm).

Najpopularniejsza w Polsce Honda Civic z nadwoziem hatchback stylistyką nawiązuje do poprzedniczki, która cechowała się niecodziennym wyglądem. Nowy wóz prezentuje się bardziej typowo, choć jego tył z jajowatymi, wystającymi światłami nadal budzi kontrowersje. Pozostawiono za to dzieloną spojlerem tylną szybę, która ma równie dużo zwolenników wśród kierowców jak przeciwników.

Wnętrze Hondy nie wygląda już tak ekstrawagancko jak w starszym samochodzie – a może to kwestia tego, że przyzwyczailiśmy się już do wszystkich tych kształtów deski rozdzielczej zafundowanych nam przez japońskich projektantów. W nowym aucie fotele są jeszcze wygodniejsze niż w poprzedniczce, a jakość materiałów jest co najmniej dobra.

Civic IX urósł nieznacznie w stosunku do starszego pojazdu, ale pasażerowie mają więcej miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu. Na pochwałę zasługuje też powiększony do prawie 480 l bagażnik (poprzednio miał 415 l).

Honda jest dostępna z pięcioma poziomami wyposażenia. W każdym z nich standardowo montowane są czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, układy ABS, EBD, ESP (Honda nazywa go VSA), a także mocowania fotelika dziecięcego, immobiliser, centralny zamek oraz elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby. W wyższych poziomach wyposażenia producent obowiązkowo uzbraja auto w 16- lub 17-calowe aluminiowe felgi, skórzaną tapicerkę, 2-strefową klimatyzację automatyczną, tempomat, podgrzewanie foteli, elektrycznie sterowane lusterka itd.

Cechą charakterystyczną jest to, że lista wyposażenia dodatkowego Civiców jest bardzo krótka – kto chce mieć auto z bogatym wyposażeniem, kupuje od razu wóz w droższej, dopasionej wersji.

W Polsce oferowany jest 5-drzwiowy hatchback i sedan. Oba samochody (model rocznikowy 2012) napędzane były 1,8-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 104 KM. Może on być wyposażony zarówno w manualną, jak i automatyczną skrzynię biegów. Wersja hatchback dodatkowo oferowana jest z mniejszym 73-konnym motorem o objętości skokowej 1,4 l. Ta jednostka nie jest montowana w najbogatszej wersji wyposażeniowej.

Dodatkowo od modelu rocznikowego 2013 pojazd 5-drzwiowy może być wyposażony w 1,6-litrowego turbodiesla o mocy maksymalnej 120 KM. Producent poprawił też parametry silników benzynowych. Teraz 1,4-litrowiec rozwija moc 100 KM, a większa konstrukcja charakteryzuje się mocą 142 KM. Zależnie od skrzyni biegów najmocniejszy Civic może pojechać z prędkością do 215 km/h.

Na niektórych rynkach od 2012 roku Honda proponuje także drugi silnik wysokoprężny. Ma on objętość skokową 2,2 l i naturalnie wyposażony jest w turbodoładowanie. Jest to jeden z najmocniejszych dostępnych w Europie motorów – odznacza się on mocą 150 KM. Poza Starym Kontynentem oferowany jest ponadto 2-litrowy silnik o mocy 150 KM i 2,4-litrowy o mocy 201 KM (w odmianie coupé na rynku amerykańskim). Oba spalają benzynę.

4.59
Ocena na postawie 17 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Civic
Produkcja od2012
Produkcja do2015

Wybrane wersje Honda Civic 9 generacji

Inne generacje Honda Civic

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (2)

Honda Civic 9 generacji: newsy, testy i recenzje

Rolls-Royce Phantom Series II - prezentacja

Używana Honda Civic IX w pigułce. Ostatnia taka honda

... To ostatnia generacja Hondy Civic zbudowana w oparciu o stare japońskie zasady. Ma pod maską wolnossące silniki benzynowe i klasyczny automat. To obecnie jeden z najbardziej niezawodnych kompaktów, jakie można kupić za ok. 30 tys. zł. ... ) ...

4 miesiące temu

Przejechał hondą civic ponad 760 tys. km. Teraz czas na następcę

... Honda Civic ósmej generacji, popularnie określana mianem "Ufo", to udane i trwałe auto. Przykładem może być egzemplarz z Polski, który od nowości pokonał ponad 760 tys. km. Jego właściciel zgłosił się do warszawskiego salonu, ponieważ rozważa ...

5 miesięcy temu

Honda odświeża Civica Type R i dodaje do oferty dwie nowe odmiany

... Honda Civic Type R po liftingu jest bardziej aerodynamiczna i ma lepiej się prowadzić. Nowością są też dwie nowe wersje auta: jedna dla szukających bardziej subtelnej stylistyki, a druga dla fanów wrażeń na torze. ... doczekał się także ...

11 miesięcy temu

Honda pokazała CR-V po liftingu. Niełatwo znaleźć różnice

... Po prawie 3 latach od debiutu piątej generacji modelu CR-V Honda zdecydowała się na delikatny lifting. Japończycy skupili się głównie na wnętrzu i detalach, pozostawiając napęd bez zmian. ... Ostatnia generacja Hondy CR-V nadal wygląda ...

2 miesiące temu

Test: Honda e - bycie oryginalnym i stylowym wymaga poświęceń

... Od początku było jasne, że Honda e będzie małym, ale drogim elektrykiem, który niski zasięg ma nadrobić uroczym nadwoziem i nietypowymi rozwiązaniami w kokpicie. Tak też się stało, choć Japończycy nie uniknęli wpadek. Dla niektórych mogą one ...

miesiąc temu

Honda City powraca, ale tym razem nie jest brzydkim sedanem

... Honda pochwaliła się swoją najnowszą propozycją w segmencie B. Mowa o modelu City, który właśnie zadebiutował w Tajlandii. Analizując jego zalety, można śmiało stwierdzić, że mógłby też odnieść sukces w Europie. ... Honda City Polakom kojarzy ...

2 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie