Honda Accord 7 generacji

Generacja
Honda Accord 7 generacji

Honda Accord VII generacji to auto klasy średniej (segment D) produkowane od 2002 roku. Wersja europejska, produkowana w Japonii, dostępna była w dwóch wersjach nadwoziowych: sedan oraz kombi (Tourer). Głównymi rynkowymi rywalami Hondy Accord były Nissan Primera, Opel Vectra, Toyota Avensis czy VW Passat.

Stylistyka siódmej generacji Accorda zasługuje na wysoką ocenę. Wyraźne kontury nadwozia mogą się podobać. Sylwetka jest zarazem elegancka i dynamiczna, charakteryzuje się niskim współczynnikiem oporu czołowego Cx (zaledwie 0,26). W porównaniu z poprzednikiem Accord VII ma odważniejsze linie nadwozia. Z przodu auta ładnie komponuje się pokaźna chromowana osłona chłodnicy z ostro zarysowanymi reflektorami, głęboko zachodzącymi w błotniki. Krótka klapa bagażnika jest ścięta niemal pod kątem prostym. Wyróżniającymi się elementami są tylne światła, zespolone w jednej linii i zaciągnięte na boki auta. Atut Accorda to spora przestrzeń bagażowa o pojemności aż 459 l. W 2006 roku koncern Hondy przeprowadził gruntowny facelifting, poprawiając subtelnie walory estetyczne i jakość wykończenia auta.

Wnętrze Accorda VII ma bardzo gustowną stylizację i staranne wykończenie, a co najważniejsze, kabina pasażerska jest przestronna, również na tylnej kanapie. Fotele skórzane nie zapewniają odpowiedniego trzymania bocznego, za to są wygodne. Wnętrze Hondy Accord wygląda dość konserwatywnie. Jest jednak kilka akcentów ożywiających wnętrze. Zaliczają się do nich np. metaliczne wstawki na skórzanym kole kierownicy oraz nakładki na tapicerce drzwi i konsoli środkowej, mające imitować włókna węglowe. Ciekawy jest także układ środkowej konsoli z zaokrągloną częścią dolną.

Aby móc konkurować z autami europejskimi, musiano zadbać o bogate wyposażenie Accorda. Dzięki temu na pokład Hondy trafiły między innymi: dwustrefowa klimatyzacja, automatyczne światła z czujnikiem zmroku, czujnik deszczu i system stabilizacji jazdy VSA. Dostępnych było również aż osiem poduszek powietrznych. Bezpieczeństwo podróżowania potwierdzają wyniki testu zderzeniowego Euro NCAP, w którym VII generacja Accorda otrzymała 4 gwiazdki.

Klienci mieli do wyboru tylko trzy jednostki napędowe, dwa motory benzynowe i jeden wysokoprężny. Słabszy z silników benzynowych to jednostka 2,0 VTEC o mocy 150 KM. Bardziej wymagający mogli wybrać 190-konny motor 2,4 VTEC. Jedynego diesla wprowadzono do oferty w 2003 roku. Była to jednostka 2.2 i-CTDi o mocy 140 KM.

Hondę Accord VII generacji oferowano z dwiema przekładniami: 6-biegową skrzynią manualną bądź 5-biegową przekładnią automatyczną.

Auto cieszy się dość dobrą opinią, niestety ma też słabe strony. W egzemplarzach z początku produkcji montowano nietrwałe tuleje gumowe przedniego stabilizatora. Objawem ich zużycia są stuki dochodzące z przodu pojazdu, szczególnie na mniejszych, często występujących nierównościach. Parujące reflektory, awarie systemu poziomującego reflektory ksenonowe, a także wadliwy siłownik centralnego zamka to usterki odnotowywane sporadycznie. Karoseria Accorda również nie zasługuje na pochwałę. Zbyt cienka warstwa lakieru sprawia, że jest ona podatna na zarysowania. Części zamienne nie należą do najtańszych, jednak dzięki regularnemu serwisowaniu, zwłaszcza w ASO, auto nie sprawia większych problemów. Produkcję siódmej generacji Hondy Accord zakończono w 2007 roku, wprowadzając na rynek nowy model.

4.24
Ocena na postawie 97 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHonda
ModelHonda Accord
Produkcja od2002
Produkcja do2006

Wybrane wersje Honda Accord 7 generacji

Inne generacje Honda Accord

Inne modele Honda

Oceny użytkowników (75)

Przejdź do strony: 1 2 3 4

Honda Accord 7 generacji: newsy, testy i recenzje

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie