Hyundai Accent LC

Generacja
Hyundai Accent LC

Accent to produkowany od 1994 roku samochód mieszczący się pomiędzy segmentami B i C (auta małe i kompaktowe), wytwarzany przez wielobranżowy południowokoreański koncern samochodowy Hyundai.

W 1999 roku koncern Hyundai zaprezentował następcę wysłużonego Accenta I generacji. W wielu krajach nowe auto było sprzedawane pod tą samą nazwą co poprzednik, ale w Korei otrzymało ono nazwę Verna. Produkcja rozpoczęła się jeszcze w tym samym roku, choć w Egipcie równolegle wytwarzany był Accent I. Samochód produkowano w wielu krajach, takich jak Rosja (do dziś), Iran, Indie (do dziś), Egipt, Turcja czy Sudan. Produkowany był też oczywiście w samej Korei Południowej.
Nadwozie Accenta II zaprojektowano według nowego stylu. Samochód miał wyraźne rysy i krawędzie oraz znacznie większe światła niż poprzednik. Sprzedawane go w trzech wersjach (4-drzwiowy sedan oraz 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback). W późniejszych latach na odcinkach specjalnych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata pojawił się Accent II w wersji coupé, ale była to przeznaczona tylko do sportu, specjalnie zbudowana wersja nadwoziowa.

Wnętrze Accenta II było znacznie przestronniejsze niż w poprzedniku. Przednie fotele były nie tylko większe i lepiej wyprofilowane, ale też miały większy zakres regulacji, co w połączeniu z dwupłaszczyznową regulacją kierownicy pozwalało kierowcy zająć optymalną pozycję.

Również z tyłu było znacznie luźniej. Różnicę odczuły przede wszystkim wysokie osoby, bo zyskały kilka centymetrów przestrzeni nad głową. Było to możliwe dzięki wyżej poprowadzonej z tyłu linii dachu.
Konstrukcyjnie, w porównaniu z poprzednikiem, zawieszenie zmieniło się niewiele, ale Hyundai dokonał regulacji jego nastawów, co podniosło znacznie komfort jazdy, a jednocześnie pozwoliło na dynamiczniejsze prowadzenie pojazdu.

Znacznie lepszej jakości były też zastosowane do konstrukcji zawieszenia materiału, co w dużej mierze wyeliminowało problemy z uszkodzeniami łożysk kolumn MacPhersona.

Accent II dostępny był z czterema silnikami. Dwa mniejsze miały objętość skokową 1,5 l. Słabsza jednostka napędowa miała po trzy zawory na każdy cylinder sterowane jednym wałkiem rozrządu. Ten silnik rozwijał moc 92 KM i moment obrotowy 132 Nm. Dzięki takim parametrom Accent przyspieszał do 100 km/h w 12 s i osiągał 181 km/h.

Mocniejsza wersja tego motoru miała dwa wałki rozrządu w głowicy i po cztery zawory na każdy cylinder. Moc silnika wynosiła 101 KM, a maksymalny moment obrotowy był o 1 Nm większy niż w jednostce z systemem rozrządu SOHC. W tej konfiguracji Accent od 0 do 100 km/h rozpędzał się w 11,6 s i osiągał 185 km/h prędkości maksymalnej.

Największy silnik miał 1,6 l i 16-zaworowy układ rozrządu. Jednostka napędowa rozwijała 104 KM mocy i 144 Nm momentu obrotowego. Dzięki niemu Hyundai potrzebował mniej niż 11 s na osiągnięcie 100 km/h.

W ofercie pojawiła się wreszcie jednostka napędowa zasilana olejem napędowym. Był to ukłon w stronę klientów z Europy, którzy cenili silniki Diesla. Proponowany przez Hyundaia motor miał 1,5 l objętości skokowej i wyposażony był w nowoczesny system bezpośredniego wtrysku paliwa common rail, który nie tylko obniżał zużycie paliwa, ale też podnosił moc jednostki napędowej. 1,5-litrowy silnik rozwijał 108 KM mocy maksymalnej i 144 Nm momentu obrotowego.

Niestety, nie udało się poprawić pracy manualnej skrzyni biegów montowanej pod maską Accenta.
Konstrukcja Hyundaia Accenta II generacji była znacznie bezpieczniejsza dla jego pasażerów. W badaniu australijskiej organizacji dbającej o bezpieczeństwo na drogach Accent uzyskał prawie 11 na 16 możliwych punktów w zderzeniu czołowym. Australijska ANCAP miała te same zasady badania zderzeniowego co Euro NCAP.

W 2005 roku Hyundai Accent II został zastąpiony w Korei Południowej nowym modelem o tej samej nazwie, ale jego produkcja w Rosji i Indiach trwa nadal.

3.71
Ocena na postawie 33 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHyundai
ModelHyundai Accent
Produkcja od1999
Produkcja do2013

Wybrane wersje Hyundai Accent LC

Inne generacje Hyundai Accent

Inne modele Hyundai

Oceny użytkowników (18)

Hyundai Accent LC: newsy, testy i recenzje

Hyundai Vision T - hybryda plug-in w pięknej szacie

... Hyundai projektuje coraz odważniejsze samochody. Pokazuje to także nowy koncept Vision T, który tylko potwierdza że dawne czasy przeminęły, a ich przyszłość pisana jest naprawdę ładnymi samochodami. ... Hyundai zaprezentował podczas targów Los ...

3 tygodnie temu

Elektomobilność z perspektywy długodystansowca

Lexus pokazał LC w wersji bez dachu. Szkoda, że to tylko koncept

... Lexus LC to bez wątpienia jeden z najpiękniejszych samochodów na rynku. Obecnie jest dostępny jako dwudrzwiowe coupé, ale wkrótce może się to zmienić. W Detroit zadebiutuje koncept wersji bez dachu. ... salonu samochodowego w Detroit. Pomysł ...

11 miesięcy temu

Elektryczny Hyundai Ioniq podrożał - polski cennik

... Odświeżony Hyundai Ioniq z elektrycznym napędem właśnie wjechał do polskich salonów. Auto charakteryzuje się większą baterią, co pozytywnie wpływa na zasięg. Szkoda tylko, że trzeba za to słono zapłacić. Ioniq podrożał i to całkiem znacząco. ... ...

miesiąc temu

Hyundai Veloster Grappler to crossover, jakiego potrzebujemy

... Kolejny kompaktowy crossover? W dzisiejszych czasach nietrudno o przesyt autami tego rodzaju. Hyundai Veloster Grappler jest jednak czymś zupełnie innym. Pod względem prześwitu i wyposażenia bliżej mu do dzielnej terenówki niż miejskiej zabawki. ...

2 miesiące temu

Hyundai Veloster N Performance to koncept, którego chcemy w Europie

... Targi tuningowe SEMA w Las Vegas zbliżają się coraz większymi krokami. W związku z tym Hyundai pochwalił się już konceptem, który będzie jedną z gwiazd tej imprezy. To Veloster N Performance będący niczym innym jak bardzo szybkim hatchbackiem. ..

2 miesiące temu

Hyundai pokazuje, że spalinami Nexo można oddychać

... Marka Hyundai w nietypowy sposób promuje swój samochód napędzany silnikiem elektrycznym, który energię czerpie z ogniw paliwowych. Udowadnia również, że wodór jest najczystszym paliwem na świecie. ... Hiszpański oddział marki Hyundai w ramach ...

2 miesiące temu

Frankfurt 2019: Co zaprezentuje Hyundai?

... Salon we Frankfurcie w 2019 roku będzie stał pod znakiem hybryd i samochodów elektrycznych. Kolejną marką, która planuje premierę ekologicznego modelu jest Hyundai. Koreańczycy przyjadą do Niemiec z interesującym konceptem oraz zupełnie nową ...

4 miesiące temu

Trzy elektryczne Hyundaie Ioniq dołączyły do prezydenckiej floty

... Kancelaria Prezydenta RP zakupiła trzy kolejne auta elektryczne do swojej floty. Poza wykorzystywanym już BMW i3, prezydent Andrzej Duda będzie mógł używać także Hyundaia Ioniq. ... Trzy egzemplarze Hyundaia Ioniq zasiliły flotę Kancelarii ...

2 miesiące temu

Nowy Hyundai i10 w oficjalnej zapowiedzi

... Hyundai i10 zadebiutuje w najnowszej odsłonie już podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie. Koreańczycy opublikowali oficjalną zapowiedź, dzięki której wiemy czego mniej więcej się spodziewać. Wiadomo już, że stylistyka mieszczucha będzie ...

4 miesiące temu

Hyundai Kona Hybrid już w Polsce - znamy ceny

... Po standardowej, spalinowej odmianie oraz wersji elektrycznej przyszedł czas na trzeci już wariant koreańskiego crossovera. Hyundai Kona Hybrid jest pomostem pomiędzy klasycznym i elektrycznym napędem łącząc te dwa rozwiązania. Ile trzeba ...

4 miesiące temu

Frankfurt 2019: Nowy Hyundai i10 także w wersji N Line

... Hyundai zaprezentował we Frankfurcie najnowsze wcielenie modelu i10. Auto wygląda zaskakująco dobrze i będzie dostępne także w usportowionej odmianie N-Line. Klienci poszukujący małego samochodu do miasta zyskali właśnie bardzo interesującą ...

3 miesiące temu

Frankfurt 2019: Nowy Hyundai i10 zaskakuje wyglądem i wyposażeniem

... Na kilka dni przed oficjalną premierą we Frankfurcie Hyundai pochwalił się najnowszą generacją modelu i10. Auto prezentuje się zaskakująco świeżo. Może też pochwalić się dojrzale zaprojektowanym wnętrzem i bogatym wyposażeniem. Będzie nowy hit w ...

3 miesiące temu

Hyundai Kona Electric: tutaj nie musisz się martwić o zasięg

... Z Warszawy do Wrocławia na jednym ładowaniu? Dla Hyundaia Kony Electric to żaden problem, nawet zostanie zapas. Robi to, oferując naprawdę świetne osiągi, bogate wyposażenie i zaskakująco przestronne wnętrze. Szkoda tylko, że ten zestaw aż tyle ...

3 miesiące temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie