Hyundai Accent LC

Generacja
Hyundai Accent LC

Accent to produkowany od 1994 roku samochód mieszczący się pomiędzy segmentami B i C (auta małe i kompaktowe), wytwarzany przez wielobranżowy południowokoreański koncern samochodowy Hyundai.

W 1999 roku koncern Hyundai zaprezentował następcę wysłużonego Accenta I generacji. W wielu krajach nowe auto było sprzedawane pod tą samą nazwą co poprzednik, ale w Korei otrzymało ono nazwę Verna. Produkcja rozpoczęła się jeszcze w tym samym roku, choć w Egipcie równolegle wytwarzany był Accent I. Samochód produkowano w wielu krajach, takich jak Rosja (do dziś), Iran, Indie (do dziś), Egipt, Turcja czy Sudan. Produkowany był też oczywiście w samej Korei Południowej.
Nadwozie Accenta II zaprojektowano według nowego stylu. Samochód miał wyraźne rysy i krawędzie oraz znacznie większe światła niż poprzednik. Sprzedawane go w trzech wersjach (4-drzwiowy sedan oraz 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback). W późniejszych latach na odcinkach specjalnych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata pojawił się Accent II w wersji coupé, ale była to przeznaczona tylko do sportu, specjalnie zbudowana wersja nadwoziowa.

Wnętrze Accenta II było znacznie przestronniejsze niż w poprzedniku. Przednie fotele były nie tylko większe i lepiej wyprofilowane, ale też miały większy zakres regulacji, co w połączeniu z dwupłaszczyznową regulacją kierownicy pozwalało kierowcy zająć optymalną pozycję.

Również z tyłu było znacznie luźniej. Różnicę odczuły przede wszystkim wysokie osoby, bo zyskały kilka centymetrów przestrzeni nad głową. Było to możliwe dzięki wyżej poprowadzonej z tyłu linii dachu.
Konstrukcyjnie, w porównaniu z poprzednikiem, zawieszenie zmieniło się niewiele, ale Hyundai dokonał regulacji jego nastawów, co podniosło znacznie komfort jazdy, a jednocześnie pozwoliło na dynamiczniejsze prowadzenie pojazdu.

Znacznie lepszej jakości były też zastosowane do konstrukcji zawieszenia materiału, co w dużej mierze wyeliminowało problemy z uszkodzeniami łożysk kolumn MacPhersona.

Accent II dostępny był z czterema silnikami. Dwa mniejsze miały objętość skokową 1,5 l. Słabsza jednostka napędowa miała po trzy zawory na każdy cylinder sterowane jednym wałkiem rozrządu. Ten silnik rozwijał moc 92 KM i moment obrotowy 132 Nm. Dzięki takim parametrom Accent przyspieszał do 100 km/h w 12 s i osiągał 181 km/h.

Mocniejsza wersja tego motoru miała dwa wałki rozrządu w głowicy i po cztery zawory na każdy cylinder. Moc silnika wynosiła 101 KM, a maksymalny moment obrotowy był o 1 Nm większy niż w jednostce z systemem rozrządu SOHC. W tej konfiguracji Accent od 0 do 100 km/h rozpędzał się w 11,6 s i osiągał 185 km/h prędkości maksymalnej.

Największy silnik miał 1,6 l i 16-zaworowy układ rozrządu. Jednostka napędowa rozwijała 104 KM mocy i 144 Nm momentu obrotowego. Dzięki niemu Hyundai potrzebował mniej niż 11 s na osiągnięcie 100 km/h.

W ofercie pojawiła się wreszcie jednostka napędowa zasilana olejem napędowym. Był to ukłon w stronę klientów z Europy, którzy cenili silniki Diesla. Proponowany przez Hyundaia motor miał 1,5 l objętości skokowej i wyposażony był w nowoczesny system bezpośredniego wtrysku paliwa common rail, który nie tylko obniżał zużycie paliwa, ale też podnosił moc jednostki napędowej. 1,5-litrowy silnik rozwijał 108 KM mocy maksymalnej i 144 Nm momentu obrotowego.

Niestety, nie udało się poprawić pracy manualnej skrzyni biegów montowanej pod maską Accenta.
Konstrukcja Hyundaia Accenta II generacji była znacznie bezpieczniejsza dla jego pasażerów. W badaniu australijskiej organizacji dbającej o bezpieczeństwo na drogach Accent uzyskał prawie 11 na 16 możliwych punktów w zderzeniu czołowym. Australijska ANCAP miała te same zasady badania zderzeniowego co Euro NCAP.

W 2005 roku Hyundai Accent II został zastąpiony w Korei Południowej nowym modelem o tej samej nazwie, ale jego produkcja w Rosji i Indiach trwa nadal.

3.71
Ocena na postawie 33 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHyundai
ModelHyundai Accent
Produkcja od1999
Produkcja do2013

Wybrane wersje Hyundai Accent LC

Inne generacje Hyundai Accent

Inne modele Hyundai

Oceny użytkowników (18)

Hyundai Accent LC: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie