Weź udział w badaniu preferencji polskich kierowców

Hyundai Accent LC

Generacja
Hyundai Accent LC

Accent to produkowany od 1994 roku samochód mieszczący się pomiędzy segmentami B i C (auta małe i kompaktowe), wytwarzany przez wielobranżowy południowokoreański koncern samochodowy Hyundai.

W 1999 roku koncern Hyundai zaprezentował następcę wysłużonego Accenta I generacji. W wielu krajach nowe auto było sprzedawane pod tą samą nazwą co poprzednik, ale w Korei otrzymało ono nazwę Verna. Produkcja rozpoczęła się jeszcze w tym samym roku, choć w Egipcie równolegle wytwarzany był Accent I. Samochód produkowano w wielu krajach, takich jak Rosja (do dziś), Iran, Indie (do dziś), Egipt, Turcja czy Sudan. Produkowany był też oczywiście w samej Korei Południowej.
Nadwozie Accenta II zaprojektowano według nowego stylu. Samochód miał wyraźne rysy i krawędzie oraz znacznie większe światła niż poprzednik. Sprzedawane go w trzech wersjach (4-drzwiowy sedan oraz 3-drzwiowy i 5-drzwiowy hatchback). W późniejszych latach na odcinkach specjalnych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata pojawił się Accent II w wersji coupé, ale była to przeznaczona tylko do sportu, specjalnie zbudowana wersja nadwoziowa.

Wnętrze Accenta II było znacznie przestronniejsze niż w poprzedniku. Przednie fotele były nie tylko większe i lepiej wyprofilowane, ale też miały większy zakres regulacji, co w połączeniu z dwupłaszczyznową regulacją kierownicy pozwalało kierowcy zająć optymalną pozycję.

Również z tyłu było znacznie luźniej. Różnicę odczuły przede wszystkim wysokie osoby, bo zyskały kilka centymetrów przestrzeni nad głową. Było to możliwe dzięki wyżej poprowadzonej z tyłu linii dachu.
Konstrukcyjnie, w porównaniu z poprzednikiem, zawieszenie zmieniło się niewiele, ale Hyundai dokonał regulacji jego nastawów, co podniosło znacznie komfort jazdy, a jednocześnie pozwoliło na dynamiczniejsze prowadzenie pojazdu.

Znacznie lepszej jakości były też zastosowane do konstrukcji zawieszenia materiału, co w dużej mierze wyeliminowało problemy z uszkodzeniami łożysk kolumn MacPhersona.

Accent II dostępny był z czterema silnikami. Dwa mniejsze miały objętość skokową 1,5 l. Słabsza jednostka napędowa miała po trzy zawory na każdy cylinder sterowane jednym wałkiem rozrządu. Ten silnik rozwijał moc 92 KM i moment obrotowy 132 Nm. Dzięki takim parametrom Accent przyspieszał do 100 km/h w 12 s i osiągał 181 km/h.

Mocniejsza wersja tego motoru miała dwa wałki rozrządu w głowicy i po cztery zawory na każdy cylinder. Moc silnika wynosiła 101 KM, a maksymalny moment obrotowy był o 1 Nm większy niż w jednostce z systemem rozrządu SOHC. W tej konfiguracji Accent od 0 do 100 km/h rozpędzał się w 11,6 s i osiągał 185 km/h prędkości maksymalnej.

Największy silnik miał 1,6 l i 16-zaworowy układ rozrządu. Jednostka napędowa rozwijała 104 KM mocy i 144 Nm momentu obrotowego. Dzięki niemu Hyundai potrzebował mniej niż 11 s na osiągnięcie 100 km/h.

W ofercie pojawiła się wreszcie jednostka napędowa zasilana olejem napędowym. Był to ukłon w stronę klientów z Europy, którzy cenili silniki Diesla. Proponowany przez Hyundaia motor miał 1,5 l objętości skokowej i wyposażony był w nowoczesny system bezpośredniego wtrysku paliwa common rail, który nie tylko obniżał zużycie paliwa, ale też podnosił moc jednostki napędowej. 1,5-litrowy silnik rozwijał 108 KM mocy maksymalnej i 144 Nm momentu obrotowego.

Niestety, nie udało się poprawić pracy manualnej skrzyni biegów montowanej pod maską Accenta.
Konstrukcja Hyundaia Accenta II generacji była znacznie bezpieczniejsza dla jego pasażerów. W badaniu australijskiej organizacji dbającej o bezpieczeństwo na drogach Accent uzyskał prawie 11 na 16 możliwych punktów w zderzeniu czołowym. Australijska ANCAP miała te same zasady badania zderzeniowego co Euro NCAP.

W 2005 roku Hyundai Accent II został zastąpiony w Korei Południowej nowym modelem o tej samej nazwie, ale jego produkcja w Rosji i Indiach trwa nadal.

3.71
Ocena na postawie 33 opinii Zobacz opinie
Oceń produkt Dodałeś już ocenę
Ogólne wrażenia:
Silnik:
Wnętrze:
Koszty użytkownia:

Szybkie fakty
MarkaHyundai
ModelHyundai Accent
Produkcja od1999
Produkcja do2013

Wybrane wersje Hyundai Accent LC

Inne generacje Hyundai Accent

Inne modele Hyundai

Oceny użytkowników (18)

Hyundai Accent LC: newsy, testy i recenzje

Stylowy Samochód Roku Wirtualnej Polski 2021: Lexus LC Convertible

... Tytuł Stylowego Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2021 przyznaliśmy Lexusowi LC 500 Convertible. Japońskie gran turismo zachwyciło nas harmonijnym połączeniem klasycznych proporcji i awangardowych ... detali. Lexus stworzył maszynę o kształtach ...

4 dni temu

Q&A: Instalacje gazowe do aut. Ekspert STAG odpowiada na pytania vol. 4

Hyundai Elantra N już bez tajemnic. Warto było czekać

... Sportowa rodzina N oficjalnie zyskała kolejnego przedstawiciela. To Hyundai Elantra N, który w nowoczesnym, odważnie wystylizowanym nadwoziu typu sedan skrywa technikę znaną już ze świetnego i30 N. Takie połączenie może być dla wielu bardzo ...

2 tygodnie temu

TEST: Lexus LC 500 Convertible - dla ludzi z Internetu

... Idealny samochód jest szybki, piękny i ma duży silnik. Tak przynajmniej można wywnioskować, czytając komentarze w Internecie. Czy czasem nie mówią więc o Lexusie LC 500? ... emisji spalin produkuje takie LC 500 z 5-litrowym V8. Takie silniki są ...

2 miesiące temu

LC 500. Niezapomniane wakacje w klasie luksus

... Historia LC 500 jest bardzo ciekawa. Samochodu tego właściwie miało nie być. Po pierwsze dlatego, że pierwotnie był modelem koncepcyjnym. Takim, w którym nie oszczędzano na komponentach ... podczas premiery samochodu Tadao Mori, Szef ds. designu ...

miesiąc temu

Znamy cenę Hyundaia Kony N. Sportowy SUV tylko w bogatej wersji

... Rodzina modeli N Hyundaia się rozrasta. Najnowszym jej członkiem jest pierwszy SUV w tej grupie, czyli Kona N. Autokult.pl nieoficjalnie dotarł do cennika tego modelu. Będzie on tylko nieznacznie droższy od odpowiadającego mu i30 N. ... W ...

2 miesiące temu

Test: Hyundai Kona hybrid - bycie eko nie zawsze jest tanie

... Mówisz hybryda, myślisz Toyota. Japoński producent stał się niemal synonimem układów hybrydowych, ale i Hyundai może pochwalić się wydajną i oszczędną konstrukcją. Poza tym ma w zanadrzu argument, który dla wielu może być kluczowy – "normalną" ...

2 miesiące temu

Hyundai Kona N nie tylko z manualem. Producent zapowiada alternatywę

... To było do przewidzenia. Hyundai Kona N, tak jak jego brat i30 N, będzie dostępny również z automatyczną przekładnią N DCT. To świetna wiadomość dla klientów, którzy niecierpliwie czekają na sportowego crossovera, lecz niekoniecznie lubią ...

3 miesiące temu

Hyundai Tucson - nie sposób przejść obojętnie

... Ta koreańska marka przeszła długą drogę od tanich, budżetowych samochodów po takie, które bez żadnych kompleksów walczą z europejskimi markami - często zresztą z nimi wygrywając. Zobaczcie, jak wygląda to teraz w najnowszym Hyundaiu Tucsonie. ...

5 miesięcy temu

Spektakularny Hyundai Staria oficjalnie. Tak się robi minivany!

... Po licznych zapowiedziach, przeciekach i pierwszych fotografiach, Hyundai nareszcie pochwalił się oficjalną specyfikacją modelu Staria. To wyjątkowy minivan wyglądający jak przybysz z przyszłości, który pod nowoczesnym nadwoziem skrywa naprawdę ...

3 miesiące temu

Hyundai Kona po liftingu już w salonach. Znamy polskie ceny

... Stracił diesla, zyskał nowy wygląd i wyposażenie. A czy podrożał? Odświeżony Hyundai Kona właśnie doczekał się oficjalnego polskiego cennika. ... Kona to popularny crossover i jedno z najciekawszych aut w gamie Hyundaia. Lifting tylko poprawił ...

7 miesięcy temu

Hyundai Kona N jeszcze w tym roku. Wiadomo, co trafi pod maskę

... Hyundai znów potwierdza to, co wiadomo od kilku dobrych miesięcy. Model Kona doczeka się ostrej wersji N, która będzie konkurentem m.in. dla Forda Pumy ST. Poznaliśmy już orientacyjną datę debiutu i dowiedzieliśmy się, jaki napęd trafi pod ...

6 miesięcy temu

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie