Ford Thunderbird 10 generacji

Generacja
Ford Thunderbird 10 generacji Zobacz 4 zdjęcia

Ford Thunderbird 10 generacji był luksusowym samochodem osobowym produkowanym od 1989 do 1997 roku. Premiera Forda Thunderbirda 10 generacji odbyła się już 26 grudnia 1988 roku, ale właściwa sprzedaż ruszyła dopiero od nowego roku. Thunderbird 10 generacji po raz pierwszy w historii modelu został wyprodukowany na nowej platformie - MN12 (Mid-Size North American Project 12), dzięki czemu delikatnemu skróceniu uległa długość całkowita nadwozia Forda Thunderbirda 10 generacji, ale rozstaw osi zwiększył się o 22,5 cm.

Napęd w Fordzie Thunderbirdzie 10 generacji

Ford Thunderbird 10 generacji był wyposażony w niezależne zawieszenie wszystkich kół z krótkimi ramionami i zmodyfikowaną kolumną McPhersona. Jednocześnie w Fordzie Thunderbirdzie 10 generacji zastosowano napęd na tył. To rozwiązanie było w tamtych czasach pionierskie i stosowano je wyłącznie w Fordzie Thunderbirdzie 10 generacji oraz jego bliźniaczym modelu Mercurym Cougarze i Chevrolecie Corvette.

Silnik Forda Thunderbirda 10 generacji

Standardowym silnikiem stosowanym w Fordzie Thunderbirdzie 10 generacji była jednostka V6 o pojemności 3.8 l wykorzystywana również w poprzednich generacjach Forda Thunderbrida. Moc silnika wynosiła 140 koni mechanicznych i była surowa okupiona masą samochodu. Jedyną dostępną w Fordzie Thunderbirdzie 10 generacji z tym silnikiem skrzynią biegów był czterobiegowy automat.

Najbardziej interesującą alternatywą dla Forda Thunderbirda 10 generacji z silnikiem V6 była wersja Super Coupe, która zastąpiła poprzednią Turbo Coupe. Ford Thunderbird 10 generacji Super Coupe wykorzystywał silnik V6 o pojemności 3.8 l z turbosprężarką Eats Roots, dzięki której moc silnika skoczyła do 210 koni mechanicznych.

Ford Thunderbird 10 generacji Super Coupe dostępny był w wersji z czterobiegową automatyczną albo pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Dzięki temu Ford Thunerbird 10 generacji Super Coupe został nazwany samochodem roku 1989 przez magazyn Motor Trend. Żaden z samochodów w tej samej kategorii cenowej nie oferował wówczas tak wiele, jak Ford Thunderbird 10 generacji: połączenie sportowych osiągów i luksusu.

Zmiany w Fordzie Thunderbirdzie 10 generacji

Niezależnie od przyznawanych mu tytułów Ford Thunderbird 10 generacji znacznie przewyższał budżet, jaki przeznaczono na jego produkcję. Co więcej - sprzedaż modeli zaczęła stopniowo spadać. Potrzebne więc były nowe pomysły na popularyzację samochodu. W związku z tym w 1991 roku do Forda Thunderbirda 10 generacji powrócił pięciolitrowy silnik V8 z wtryskiem paliwa. Model z tą jednostką nazwano LX i zamontowano w nim również, znaną z Forda Thunderbirda 10 generacji automatyczną skrzynię biegów.

W 1992 roku pojawił się z kolei Ford Thunerbird 10 generacji z przeprojektowanym przednim zderzakiem, lekko zmienionymi reflektorami tylnymi i z nowymi kolorami karoserii. W kolejnych latach dodawano coraz to lepsze elementy wyposażenia Forda Thunderbirda 10 generacji. Na przykład podwójne poduszki powietrzne, podrasowaną maskę i możliwość otwarcia grilla.

W Fordzie Thunderbirdzie z 1997 roku pojawił się nowy spojler i nowe kolory karoserii do wyboru. Jednak wtedy już Ford zaczął się koncentrować na bardziej dochodowych SUV-ach, a produkcję Forda Thunderbirda 10 generacji - zakończył. Tak się przynajmniej wówczas wydawało. Historia modelu liczyła sobie 43 lata.

4.91
Ocena na postawie 50 opinii
Oceń produkt Dodałeś już ocenę

Szybkie fakty
MarkaFord
ModelFord Thunderbird
Produkcja od1989
Produkcja do1997

Wybrane wersje Ford Thunderbird 10 generacji

Inne generacje Ford Thunderbird

Inne modele Ford

Ford Thunderbird 10 generacji: newsy, testy i recenzje

Škoda Safety - Bezpieczne przewożenie dzieci w aucie!

Powiązane Tematy

Popularne tematy

Zobacz wszystkie